Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mikkel » onsdag, 21. apr, 2010 11:41

Jeg ønsker heller ikke at tage ham i forsvar, for det er da helt hen i vejret, at en top-fodboldspiller opfører sig sådan.
Men jeg synes, det er dårlig stil af tilskuerne at buhe en ung spiller ud fra første sekund.
Og hvad der skete i tunellen, ved vi ikke - jeg vælger dog at tro på Zlatan, rettere end hvad Materazzi vil have af forklaring.
Og mht. selvværd: hans måde at opføre sig på, vidner ikke om selvværd. Man kan godt foranlediges til at tro, at han har det pga. hans ego - men det tror jeg mere, bunder i mindreværd. Han har udviklet sig i Inter bl.a. pga. høj selvtillid, og den er væk nu.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alonso » onsdag, 21. apr, 2010 12:01

Han er luddoven og har en dårlig indstilling. Hans opførsel igår var skandaløs og ingen topklubber med respekt for sig selv vil røre ham med en ildtang. Flere Inter-spillere har taget afstand fra ham efter kampen og man må da ærligt talt håbe, at han har spillet sin sidste kamp for klubben.
Balotelli er et fysisk vidunder, der har oparbejdet rigtig gode tekniske færdigheder. Men mentalt er den altså helt gal og derfor bliver han aldrig den topspiller, som talentet ellers var til.

Nu kender vi ikke den fulde sandhed omkring Materazzis udbrud mod knægten. Men det er jo hans stil. Og selvom alt har en grænse, så fortjente Balotelli en mindre røvfuld efter han på det groveste svigtede sine fans, sin træner, klubben og ikke mindst sine medspillere i gårsdagens kamp.

Brugeravatar
Kofoed
Indlæg: 2062
Tilmeldt: onsdag, 24. okt, 2007 21:35
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kofoed » onsdag, 21. apr, 2010 12:05

Jeg kan godt forstå at de buh'er af ham, når man har billeder af ham med en Milan trøje på med sit eget navn. Forstår slet ikke hvorfor han får spilletid...

http://www.youtube.com/watch?v=6DrH__6f4fQ
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Guffi182 » onsdag, 21. apr, 2010 13:00

Hekkem skrev:I øvrigt en taktisk genistreg af de store, at sætte Javier Zanetti på venstre back. Messi er som bekendt venstre benet men spiller som højre kant. Det gør han primært for at kunne komme ind i banen, og enten aflevere skråt fremad til en fremadløbende midter spiller, eller som han har forvane selv udfordre med enten sparke eller driblinger indad i feltet. Ved at sætte en højrebenet på venstre back, så har forsvarsspilleren en mere naturlig bevægelse for at kunne følge med indad i banen, hvorved forsvarsspillerens stærke fod er direkte overfor angrebsspillerens stærke fod. Messi er meget et benet, selvom han tid tider også kan skubbe bolden over stregen med højre, som de fleste venstre benede spillere er.

Ydermere er der den dimension, ved at Javier Zanetti kender Messi fra de fælles ture med det argentinske landshold, hvorved Javier Zanetti kender Messis bevælgelses mønstre.

Perfekt aften for de tre argentinere i Intertrøjen. En i hver kæde og alle med stor vigtighed for holdets succes.

I øvrigt var Maicon også ren verdensklasse, sammen med Cesar i målet, der har flere klasseredninger.
Ikke for at tage noget fra dig Hekkem, så har Zanetti nu spillet vestreback det meste af sæsonen for Inter. Han har ihvertfald spillet der de 10-15 gange jeg har set dem i år.
Billede

Asker Hedegaard Boye
Indlæg: 123
Tilmeldt: søndag, 03. jun, 2007 21:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Asker Hedegaard Boye » onsdag, 21. apr, 2010 13:15

Balotelli er en håbløs topidrætsmand. Ingen rygrad, ingen gnist og en gigantisk usikkerhed, der manifesterer sig i denne irriterende offermentalitet. Han er for mig at se det største italienske angrebstalent siden Pippo Inzaghi og Christian Vieri trådte i karakter i midten af halvfemserne, men Inter-spilleren synes nu i overhængende fare for at smide det hele på gulvet. Jeg har en Gazzetta-journalists (der dækker Inter på daglig basis) ord for, at han ikke længere taler med sine holdkammerater. Kun Samuel Eto'o synes at have en smule sympati tilbage for den unge italiener.

Det er en stor skam for Inter, Italien og ikke mindst ham selv. Han har brug for kyndig vejledning. Det siger en hel del om problemets omfang, at end ikke lynaflederen par excellence, Mr. Mourinho, har haft held med at skærme hans spiller fra omgivelserne. Når det er sagt, så gør den italienske presse heller intet for at skåne Balotelli, tværtimod. Eksempelvis er hele Milan-trøje-seancen en stor løgn, selv om han selv har indrømmet, at han som barn var AC Milan-fan (som også Carra og Owen var Everton-fans). Klippet er konstrueret, og måske mest interessant derved, at det åbenbarer spilleren, som det han er: en temmelig genert ung mand. Det er således ikke Balotelli, der iklæder sig trøjen til sidst i nedenstående lidt længere video, det er en vellignende stand in. Læg mærke til, hvordan hans ur "skifter" arm. Den slags er naturligt nok kun med til at opildne til en endnu mere hadefuld stemning vendt mod en i forvejen besværlig, ung mand:

http://www.youtube.com/watch?v=UXZaCen1 ... re=related

@Hekkem: Zanetti har spillet venstreback i 11 af de seneste 15 kampe, hvilket dog ingenlunde skal tage noget fra Mourinhos beslutning og den argentinske veterans brandkamp. Muligvis den bedste defensive enkeltmandspræstation i europæisk fodbold hele dette forår. Selv om også Cambiasso fortjener roser.

http://www.football-lineups.com/footballer/109/

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » onsdag, 21. apr, 2010 13:22

Ikke for at tage noget fra dig Hekkem, så har Zanetti nu spillet vestreback det meste af sæsonen for Inter. Han har ihvertfald spillet der de 10-15 gange jeg har set dem i år.
Asker Hedegaard Boye skrev: @Hekkem: Zanetti har spillet venstreback i 11 af de seneste 15 kampe:

http://www.football-lineups.com/footballer/109/
Jeg følger skam ganske fint med i fodboldverdnen til at vide, at Javier Zanetti har spillet venstre back i flere kampe i denne sæson, så det er skam ikke fordi det er en overraskelse for mig. Jeg konstaterer blot at det er en god ide at have en højre benet spiller på venstre back, når den direkte modstander er venstre benet, og 8 ud af 10 gange vil skære indad i banen. Hvilket man også så ved flere episoder, at Javier Zanetti formåede at skærme af for presset indad. Da Messi så den ene gang skar udad, blev han læst og alligevel blokkeret.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Guffi182 » onsdag, 21. apr, 2010 13:34

Hekkem skrev:
Ikke for at tage noget fra dig Hekkem, så har Zanetti nu spillet vestreback det meste af sæsonen for Inter. Han har ihvertfald spillet der de 10-15 gange jeg har set dem i år.
Asker Hedegaard Boye skrev: @Hekkem: Zanetti har spillet venstreback i 11 af de seneste 15 kampe:

http://www.football-lineups.com/footballer/109/
Jeg følger skam ganske fint med i fodboldverdnen til at vide, at Javier Zanetti har spillet venstre back i flere kampe i denne sæson, så det er skam ikke fordi det er en overraskelse for mig. Jeg konstaterer blot at det er en god ide at have en højre benet spiller på venstre back, når den direkte modstander er venstre benet, og 8 ud af 10 gange vil skære indad i banen. Hvilket man også så ved flere episoder, at Javier Zanetti formåede at skærme af for presset indad. Da Messi så den ene gang skar udad, blev han læst og alligevel blokkeret.
Det var som sagt heller ikke for at tage noget fra dig :)
Billede

Brugeravatar
Kynde
Indlæg: 288
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:07

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kynde » onsdag, 21. apr, 2010 15:24

Var det egentlig ikke også det samme Liverpool gjorde med Arbeloa på venstreback overfor Messi, da vi mødte Barcelona tilbage i 2007? Mindes at Arbeloa havde godt styr på den lille argentiner i begge 1/8-finalekampe...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 21. apr, 2010 18:59

Og ligeledes højrebenede José Bosingwa i sidste års semifinale...

Vallen

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Vallen » onsdag, 21. apr, 2010 19:32

Asker Hedegaard Boye skrev:
@Hekkem: Zanetti har spillet venstreback i 11 af de seneste 15 kampe, hvilket dog ingenlunde skal tage noget fra Mourinhos beslutning og den argentinske veterans brandkamp. Muligvis den bedste defensive enkeltmandspræstation i europæisk fodbold hele dette forår. Selv om også Cambiasso fortjener roser.
For undertegnet her, er Zanetti en perfekt modsvar på alle de fremmedelegionærer der huserer i moderne fodbold, som kun jagter egen berømmelse.

I en alder af 36 år, at spille så god en kamp i sådan et tempo, vidner om en mand der har passet på sig selv. Hans opførsel på og ude for banen har altid været eksemplarisk. Hans velgørenhedsarbejde i Argentina og Italien er velkendt. En perfekt rollemodel for alverdens unge fodboldspillere. Og selvom det blev Masch der blev Argentinas anfører, så var det en forbrydelse (endnu en) begået af Maradona, at tage anførerbindet af J.Zanetti.

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DaBonks » onsdag, 21. apr, 2010 19:52

Vallen skrev:For undertegnet her, er Zanetti en perfekt modsvar på alle de fremmedelegionærer der huserer i moderne fodbold, som kun jagter egen berømmelse.

I en alder af 36 år, at spille så god en kamp i sådan et tempo, vidner om en mand der har passet på sig selv. Hans opførsel på og ude for banen har altid været eksemplarisk. Hans velgørenhedsarbejde i Argentina og Italien er velkendt. En perfekt rollemodel for alverdens unge fodboldspillere. Og selvom det blev Masch der blev Argentinas anfører, så var det en forbrydelse (endnu en) begået af Maradona, at tage anførerbindet af J.Zanetti.
Helt helt enig.

En utrolig professionalisme hviler over den mand.
Hvis man følger med i NFL, så er det passende at sammenligne med en spiller som Tony Gonzalez. En mand som også er i fysisk topform selvom han er 34.
Dybt professionel og seriøs, samtidigt meget givende i det omgivende "community work" som det hedder i USA.

Jeg har altid godt kunnet lide Zanetti og min fascination faldt ikke efter kampen igår.
Billede

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » onsdag, 21. apr, 2010 21:26

Vallen skrev:[

For undertegnet her, er Zanetti en perfekt modsvar på alle de fremmedelegionærer der huserer i moderne fodbold, som kun jagter egen berømmelse.
Absolut, og læste på bold eller onside han havde spillet ca 150 kampe i træk for nylig, men fik karantæne så han matte sidde over, men det er jo sindsygt af sådan en "gammel" mand. Torres er 26 år og når aldrig 7 kampe i træk tror jeg
Verden er smask fuld af hyklere....

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » onsdag, 21. apr, 2010 21:30

Man kan sige meget om hans imponerende evner med en fodbold, men Ribéry virker altså virkelig som en ubehagelig satan. Fuldt fortjent rødt kort efter en modbydelig tackling på Lisandro.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » onsdag, 21. apr, 2010 22:16

Sådan. Robben har slået til igen. Håber på en finale med BM, da de i den grad har vist høj moral og fint spil
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13765
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 21. apr, 2010 22:20

Tænk at RM solgte deres to bedste spillere, Sneijder og Robben. Hvor er det ringe af dem.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar