Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » mandag, 12. apr, 2010 10:59

Fup skrev:
LarsU skrev:John Terry er da efterhånden helt ude i hampen: http://www.youtube.com/watch?v=McOxoOSuX_8

Sikke et forbandet svin. Og så brokker han sig oven i købet over at han får et gult kort, når han rent faktisk burde være sendt direkte hjem i en taxa.
Når man ser John Terry's reaktion, er det sgu lige før man føler at selv rent rødt kort havde været billigt sluppet! :gunfire:
Man er jo retfærdigvis nødt til at tage med i betragtningen, at han faktisk spiller bolden inden han rammer Milner. Dog må man i den grad sige, at der er tale om farligt spil, og derfor synes jeg, når alt kommer til alt, at en ostemad er et fair resultat af forseelsen.

Når det er sagt, så må jeg - for lige at sikre mig ikke at blive opfattet som john terry sympatisør - lige indskyde, at den stupide, uprofessionelle, primitive og gennemført usympatiske idiot af en "fodboldspiller" er intet mindre end en skamplet på engelsk fodbold.

Brugeravatar
Hald
Indlæg: 1009
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:16
Geografisk sted: Løgstør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hald » mandag, 12. apr, 2010 12:57

Selvom Allardyce er en kæmpe klaphat, så lykkedes det alligevel for at ham at få lidt kredit ved undertegnede, med den her oplysning om, at selvmål er nummer tre på manu's topscorerliste. Har lige tjekket op på det, og de har faktisk fået foræret 11 mål på den konto i den her sæson, imponerende..

Kræ

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kræ » mandag, 12. apr, 2010 13:31

Hald skrev:Selvom Allardyce er en kæmpe klaphat, så lykkedes det alligevel for at ham at få lidt kredit ved undertegnede, med den her oplysning om, at selvmål er nummer tre på manu's topscorerliste. Har lige tjekket op på det, og de har faktisk fået foræret 11 mål på den konto i den her sæson, imponerende..
:lol: :lol: :lol:

Man er end ikke overrasket...

Brugeravatar
henry
Indlæg: 1986
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:30
Geografisk sted: Odense
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henry » mandag, 12. apr, 2010 14:45

Jeg synes stadig det er sjovt.

Billede
Billede

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » mandag, 12. apr, 2010 23:02

aarde skrev:
Fup skrev:
LarsU skrev:John Terry er da efterhånden helt ude i hampen: http://www.youtube.com/watch?v=McOxoOSuX_8

Sikke et forbandet svin. Og så brokker han sig oven i købet over at han får et gult kort, når han rent faktisk burde være sendt direkte hjem i en taxa.
Når man ser John Terry's reaktion, er det sgu lige før man føler at selv rent rødt kort havde været billigt sluppet! :gunfire:
Man er jo retfærdigvis nødt til at tage med i betragtningen, at han faktisk spiller bolden inden han rammer Milner. Dog må man i den grad sige, at der er tale om farligt spil, og derfor synes jeg, når alt kommer til alt, at en ostemad er et fair resultat af forseelsen.

Når det er sagt, så må jeg - for lige at sikre mig ikke at blive opfattet som john terry sympatisør - lige indskyde, at den stupide, uprofessionelle, primitive og gennemført usympatiske idiot af en "fodboldspiller" er intet mindre end en skamplet på engelsk fodbold.
"Spiller" bolden?! Han snitter den lige akkurat i sit forsøg på at stemple den - der er sgu ikke meget 'spil' over det! For mig at se kan der overhovedet ikke være nogen tvivl om, at det er et direkte rødt kort.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Johnson
Indlæg: 523
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:04
Geografisk sted: Århus C
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Johnson » tirsdag, 13. apr, 2010 07:30

aarde skrev:Man er jo retfærdigvis nødt til at tage med i betragtningen, at han faktisk spiller bolden inden han rammer Milner. Dog må man i den grad sige, at der er tale om farligt spil, og derfor synes jeg, når alt kommer til alt, at en ostemad er et fair resultat af forseelsen.
:shock:
Billede

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 13. apr, 2010 10:04

LarsU skrev: "Spiller" bolden?! Han snitter den lige akkurat i sit forsøg på at stemple den - der er sgu ikke meget 'spil' over det! For mig at se kan der overhovedet ikke være nogen tvivl om, at det er et direkte rødt kort.
Mener også den er til direkte rødt. I øvrigt fjerner John Terrys takling fokus fra, at Deco burde have indkasseret sig sit andet gule kort i kampen, da han begår et stort frispark i sekunderne efter.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » tirsdag, 13. apr, 2010 13:15

LarsU skrev:
"Spiller" bolden?! Han snitter den lige akkurat i sit forsøg på at stemple den - der er sgu ikke meget 'spil' over det! For mig at se kan der overhovedet ikke være nogen tvivl om, at det er et direkte rødt kort.
Enig, og synes det burde give længere karantæne end det Pepe(fra RM altså) gjorde, der gav 10 dage. Som jeg ser situationben kunne det snildt have kostet et brækket ben eller knæ skade, og dermed måske karrieren. Synes det er en hån(men ikke overrasket), at han slipper ustraffet.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 13. apr, 2010 14:08

I øvrigt lagde jeg mærke til en detalje i kampen mellem Chelsea og Aston Villa. James Milner presses af Alex ude ved venstre sidelinje, og Alex skubber bolden ud til indkast. Milner tager indkastet hurtigt, men opdager at der ikke er nogle af hans holdkammerater i nærheden. Så kaster han da bare bolden ind på Alex, der i mellemtiden har vendt ryggen til for at komme tilbage til hans position i midterforsvarret, hvorpå bolden er fri igen, så Milner kan drible videre mod baglinjen.

Fiks detalje såfremt man ikke lige har nogen at kaste til.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Indlæg: 13775
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 13. apr, 2010 14:19

aarde skrev:Man er jo retfærdigvis nødt til at tage med i betragtningen, at han faktisk spiller bolden inden han rammer Milner. Dog må man i den grad sige, at der er tale om farligt spil, og derfor synes jeg, når alt kommer til alt, at en ostemad er et fair resultat af forseelsen.
Og vi sige tak til aarde, som er lilleputdommer i København :shock:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » tirsdag, 13. apr, 2010 17:08

Hr. Drejer skrev:
aarde skrev:Man er jo retfærdigvis nødt til at tage med i betragtningen, at han faktisk spiller bolden inden han rammer Milner. Dog må man i den grad sige, at der er tale om farligt spil, og derfor synes jeg, når alt kommer til alt, at en ostemad er et fair resultat af forseelsen.
Og vi sige tak til aarde, som er lilleputdommer i København :shock:
Jamen tak for de paene ord da. Dejlig formulering at starte (og, lader det til, ogsaa forsoege at affeje/afslutte) en debat med.

Ja, terrys tackling er vanvittig, farlig, og potentielt karrieretruende, og hans reaktion er usympatisk, selvophoejende og forkastelig, men hvorfor min vurdering stempler mig som lilleputdommer (hvor den slags tacklinger velsagtens hoerer til blandt sjaeldenhederne) forstaar jeg altsaa ikke. Man maa vel gaa ud fra, at terry trods alt gaar efter bolden, og da han jo faktisk naar den, er der vel naeppe noget strafbart i hverken hensigt eller udfoersel - det, der goer forseelsen strafbar, er, at tacklingen af flere aarsager er mere end almindeligt farlig, og dommeren boer derfor floejte for farligt spil. Saa vidt jeg er orienteret, saa kan en dom for farligt spil ikke give direkte roedt (correct me if i'm wrong), hvorfor et gult kort i mine oejne er paa sin plads.

Det er muligt, at min kompetenceevne indenfor dommerfaget og Premier Leagues regelsaet ikke er veludviklet nok til at tage alle detaljer med i overvejelsen (nu er jeg jo ogsaa kun lilleputdommer),eller at jeg grundet min tilsyneladende graverende inkompetence har misforstaaet en regel eller to, saa i skal da vaere hjerteligt velkomne til at oplyse mig om, hvorvidt - og i saa fald hvorfor - jeg tager fejl i min vurdering af situationen. Det er der dog endnu ikke nogen af jer, der har gjort.

Afslutningsvist et spoersgmaal/eksempel; hvis maendene bag de berygtede tacklinger paa Eduardo eller Ramsey havde ramt bolden foerst, skulle de saa ogsaa stadig have haft roedt?

rJeg ser frem til et svar, der kan udvide min snaevre lilleputdommerhorisont.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » tirsdag, 13. apr, 2010 17:30

Ifølge fodboldloven (side 30) kan man give rødt kort for voldelig adfærd. Spørgsmålet er så hvordan det skal tolkes.

http://www.dbu.dk/data/dbu/filedb/5971.pdf

"A straight red card (no previous ‘caution’) can be shown for extreme offences such as serious foul play, violent conduct, spitting, deliberate hand-ball to prevent a goal, a professional foul (denying a goalscoring opportunity) and insulting language and/or gestures."

Måske den går ind under dér?

http://www.talkfootball.co.uk/guides/ru ... all.html#n

Hr. Drejer
Indlæg: 13775
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 13. apr, 2010 20:15

aarde skrev:
Hr. Drejer skrev:
aarde skrev:Man er jo retfærdigvis nødt til at tage med i betragtningen, at han faktisk spiller bolden inden han rammer Milner. Dog må man i den grad sige, at der er tale om farligt spil, og derfor synes jeg, når alt kommer til alt, at en ostemad er et fair resultat af forseelsen.
Og vi sige tak til aarde, som er lilleputdommer i København :shock:
Jamen tak for de paene ord da. Dejlig formulering at starte (og, lader det til, ogsaa forsoege at affeje/afslutte) en debat med.

Ja, terrys tackling er vanvittig, farlig, og potentielt karrieretruende, og hans reaktion er usympatisk, selvophoejende og forkastelig, men hvorfor min vurdering stempler mig som lilleputdommer (hvor den slags tacklinger velsagtens hoerer til blandt sjaeldenhederne) forstaar jeg altsaa ikke. Man maa vel gaa ud fra, at terry trods alt gaar efter bolden, og da han jo faktisk naar den, er der vel naeppe noget strafbart i hverken hensigt eller udfoersel - det, der goer forseelsen strafbar, er, at tacklingen af flere aarsager er mere end almindeligt farlig, og dommeren boer derfor floejte for farligt spil. Saa vidt jeg er orienteret, saa kan en dom for farligt spil ikke give direkte roedt (correct me if i'm wrong), hvorfor et gult kort i mine oejne er paa sin plads.

Det er muligt, at min kompetenceevne indenfor dommerfaget og Premier Leagues regelsaet ikke er veludviklet nok til at tage alle detaljer med i overvejelsen (nu er jeg jo ogsaa kun lilleputdommer),eller at jeg grundet min tilsyneladende graverende inkompetence har misforstaaet en regel eller to, saa i skal da vaere hjerteligt velkomne til at oplyse mig om, hvorvidt - og i saa fald hvorfor - jeg tager fejl i min vurdering af situationen. Det er der dog endnu ikke nogen af jer, der har gjort.

Afslutningsvist et spoersgmaal/eksempel; hvis maendene bag de berygtede tacklinger paa Eduardo eller Ramsey havde ramt bolden foerst, skulle de saa ogsaa stadig have haft roedt?

rJeg ser frem til et svar, der kan udvide min snaevre lilleputdommerhorisont.
Det var et forsøg på at være morsom på din bekostning, ikke andet..

Det er min opfattelse at det argument med at man først rammer bolden ikke gælder altid. Man må f.eks ikke save benet over på en modstander lige efter man har ramt bolden. Eftersom Terry tackler med strakt ben og rammer Milners støtteben, så kan det være underordnet om han først ramte bolden, idet hans handling var voldig (synes jeg).
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LFC Søren » tirsdag, 13. apr, 2010 23:01

Selvom jeg heller vil have chelsea vinder mesterskabet, istedet for manc, så får jeg sgu stadig kvalme af, at se drogba, terry, ballack etc. juble, efter aftens sejr over bolton.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
henry
Indlæg: 1986
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:30
Geografisk sted: Odense
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henry » onsdag, 14. apr, 2010 21:21

Vermaelen ude med forstrækning. Tottenham på 1-0 på et udmærket mål af unge Rose.
Billede

Besvar