Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
ForzaReds
Indlæg: 241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 23:15

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ForzaReds » lørdag, 17. okt, 2009 15:24

John Carew kunne være blandt de 5 bedste spillere i verden hvis han bare gad.. Citat ham selv.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 17. okt, 2009 15:26

ForzaReds skrev:John Carew kunne være blandt de 5 bedste spillere i verden hvis han bare gad.. Citat ham selv.
Men ret tydeligt at han ikke gider. Heskey er ingen verdensstjerne men det er nu utroligt at Carew bliver foretrukket frem for ham.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Johlle

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Johlle » lørdag, 17. okt, 2009 15:28

Det kan godt være gode gamle Brad Friedel lavede et drop på den første kasse. Men han har satanedeme spillet sig op i 2. halvleg! Hvilke redninger han disker op med!

I øvrigt efter at have set den et par gange, så er der ikke straffe til Aston Villa i 1. halvleg. En bruger skriver at Bosingwa kløver ham midt over, det er godt nok ikke rigtigt.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 17. okt, 2009 15:30

Johlle skrev:Det kan godt være gode gamle Brad Friedel lavede et drop på den første kasse. Men han har satanedeme spillet sig op i 2. halvleg! Hvilke redninger han disker op med!

I øvrigt efter at have set den et par gange, så er der ikke straffe til Aston Villa i 1. halvleg. En bruger skriver at Bosingwa kløver ham midt over, det er godt nok ikke rigtigt.
Nej han kløver ikke, men han har virkelig godt fat i skulderen på ham. Ikke verdens største straffe, men en venlig hjemmebanedommer havde dømt den.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 17. okt, 2009 15:35

Leger man neutral fodbold tilskuer et kort øjeblik, så er det nu rart at se Joe Cole på banen igen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

bongfong
Indlæg: 818
Tilmeldt: onsdag, 07. nov, 2007 11:23

Re: Dagens Kampe

Indlæg af bongfong » lørdag, 17. okt, 2009 15:44

Stort at Villa vinder kampen. Men det gør godt nok ligaen tæt i år!

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af John Barnes » lørdag, 17. okt, 2009 17:01

Rigtig godt at Villa slår Chelski 2-1 men det hjælper bare ikke særlig meget hvis vi ikke udnytter det og får de 3 point mod Sunderland, ja lige nu ser det jo ikke engang ud til at vi får point overhovedet :roll:

Lidt overraskende at Villa har slået to store klubber indtil videre og har været så elendig i mange af de andre kampe. Ja nærmest som nat og dag.

*Edit: Så blev det til en 5-0 sejr til min anden kærlighed Inter ude mod Genoa, fantastisk kamp! :)
Billede

No maam
Indlæg: 548
Tilmeldt: torsdag, 12. jul, 2007 18:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af No maam » søndag, 18. okt, 2009 01:45

Brag skrev:svar til no maam.
undskyld jeg først svarer dig nu, men har ikke haft tid, da jeg syntes dine spørgsmål
krævede lidt mere end et hurtigt svar.
Jo du har ret, han burde nok have været bortvist, men ser også ud som om sagen, får et efterspil.
Ja Richardson, får et noget tyndt kort, og burde ikke være vist ud, men det sker tit at nogen får et tyndt gult kort. Scholes blev vist ud i kampen mod tottenham, efter et lige så tyndt
kort.
Dommeren i sunderland kampen turde da godt fløjte af, selvom han burde have lagt ekstra tid til, da vi scorer i overtiden, og der går 45 sec til bolden bliver givet op igen.
Ja det er rigtigt, at der er en forskel på et minut, i uniteds kampe, afhængig af om de er foran, eller bagud, men undrer mig over at der i artiklen ikke bliver sammelignet med de øvrige topklubber, når man netop sammenligner, med den samlet ekstra tid, hvor united har mindst tid. som jeg skrev kunne forklaringen være, at de mindre hold trækker tiden ud, hvis
de har et godt resultat, langt inde i kampen.Lidt ligesom de store hold får flere straffespark,
fordi de er mere i modstanderens straffesparksfelt.
Det er lidt svært at forsvare, når du mener, at når vi får ekstra tid, er det dommerens fejl,
men når vi mindst tid sammelagt så også er dommerens skyld.
Nej jeg syntes ikke det er underligt, at vi ikke har domineret i europa, som i gjorde dengang.
Det syntes jeg der er rigtig mange forklaringer på, uden at jeg vil tage noget fra jer, for i var bare det bedste hold i europa dengang.
For det første var det noget nemmere at vinde mesterholdendes turnering dengang, da der reelt kun var 4 max 5, mestre der kunne vinde turneringen, plus at vejen til de afgørende kampe var meget lettere.
I dag skal du kæmpe imod, tre andre stærke engelske hold, fire spanske, fire italienske, et par tyske og franske.
For det andet, var de engelske hold meget ramt, af reglen om udlændingereglen i halvfemserne,
da skotter, irer og andre, talte som udlændinge på trods af, de havde spillet, i england siden de var børn.
For det tredje, var de engelske hold også bagud rent taktisk, efter udlukkelsen i midtfirserne.
Jeg mener også at ch.l er så stærk i dag, at det ikke er nok bare at være gode, man skal også have heldet.Du kan bare tage Barcelona, de var det bedste hold, men havde også om nogen heldet i semifinalen mod chelsea, som de ikke burde have vundet.
Dog mener jeg da vi har været ret så dominerende, i ch.l, mener vi er det hold,der har nået knald eller fald kampene flest gange.
tre finaler, to semifinaler,et hav af kvartfinaler.
Til gengæld har du nok ret med at dommerene ikke har den samme respekt, for ferguson i europa, som i England.
Men at vi får det ene trofæ foræret, efter det andet,syntes jeg er langt ude.
Mange af mesterskaberne, har vi vundet rimligt klart, og med rimlig stor margen, især til liverpool.Jeg har været fan siden, midten af 7o,erne, og har prøvet at være den tid igennem, hvor det var jer der vandt det hele,øv øv.Selvom jeg dengang syntes vi havde et ligeså godt hold,
var i bare det bedre, og havde nogle bedre trænere.Pointen er at man nogen gange, måske skal kigge lidt indad, og respektere at de andre er bedre, og ikke bare kalde det hele for dommersvindel,kunne aldrig drømme om at kalde en af jeres titler for svindel.
Starter fra toppen og svarer på det markeret med tykt.

I får den ekstra tid når i skal bruge den og det er dokumenteret i den tidligere omtalte undersøgelse!
Grunden til at i samlet har mindst tillægstid skyldes jo at det er sjældent i skal bruge al den overtid, da i som regel fører kampene når de 90 minutter er gået, hvorfor dommerne heller ikke har noget problem med at fløjte af! Så at i har mindst tillægstid samlet, understøtter jo bare min pointe! Du lyder smart nok til at kunne regne den ud, men jeg tror grunden til at du ikke har gjort det netop er at du ikke kan/vil acceptere at dit hold får hjælp!

Fair nok at det måske ikke var så let for en engelsk mester at vinde CL i starten af 90´erne. Men derudover er min pointe med den CL snak nu også blot at påpege, at dit hold netop ikke har været så stærkt som jeres antal af mesterskaber kunne antyde! Alle de år hvor i har "vundet" mesterskabet med en margin på et par point, burde i ikke have været mestre eftersom i altid er blevet tykt forfordelt af dommerne. Specielt da i en del sæsoner kæmpede med Arsenal.. de fik deres spillere udvist for et godt ord dengang hvor jeres sjovt nok gik fri, og Arsenal spillede måske hårdt men ikke hårdere end i gjorde. I fik bare lov! keane og Scholes ikke bare lænede sig op ad et rødt kort kamp efter kamp.. de burde i flere kampe have fået et par stykker hver, men de røg kun sjældent ud!

Jeg har set Keane jagte en dommer over en halv banelængde, med 7 andre united spillere efter ham, og da de fik "fat i ham" skubbede Keane til ham mens han skreg ham ind i hovedet! behøver jeg sige at Keane ikke engang fik et gult kort!
Dommeren havde begået den fejl at dømme et klokkeklart straffespark til modstanderne på old trafford og sådan noget gør man jo som bekendt ikke!

Så det er muligt du synes det er langt ude at sige i har fået mange trofæer foræret, men hvis du i stedet bare kan acceptere at i måske har fået et point her og der pga. en tvivl der er kommet jer til gode lidt for ofte.. ja så blliver de point altså til et mesterskab når det gøres op i sidste ende.

Du vedkender også selv at Ferguson måske ikke har den samme magt i europa som i england og dermed giver du mig også ret i at nogle dommere ikke kan holde til presset fra AF, og dermed giver du mig også ret i at i ikke burde have vundet alle de mesterskaber som i har! Så tak for det.

Og jeg har aldrig sagt at Liverpool siden 1990 har været bedre end united, men det har Arsenal og ind imellem nogle andre hold (Newcastle og Blackburn bla.) og det burde du måske tage og respektere og ikke mindst anderkende!

Jeg vil slutte af med at korrigere mig selv på min ordlyd om dommersvindel da det næppe er det rette ord at anvende og det beklager jeg. For jeg tror ikke at dommerne har svindlet på den måde at der har været aftaler før nogle kampe eller at de for den sags skyld skulle have modtaget betaling for at have dømt til fordel for united.
De har bare ikke kunnet håndtere det kæmpe pres der har været lagt på dem af ferguson og hele klubbens "mægtige ånd" og derfor er der altså faldet meget ud til jer gennem de sidste 20 år.
Og det er i sidste ende det der piner mig mere end noget andet... jeg kan ikke acceptere når nogle vinder og de ikke gør det på fair vis men fordi de lidt for ofte bliver hjulpet lidt på vej!

McRae

Re: Dagens Kampe

Indlæg af McRae » søndag, 18. okt, 2009 12:39

Kan der efterhånden koges mere suppe på den dommerpræstation? Åbenbart ja... :roll:

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » søndag, 18. okt, 2009 16:59

McRae skrev:Kan der efterhånden koges mere suppe på den dommerpræstation? Åbenbart ja... :roll:
Nu synes jeg det er ganske væsentlige bevæggrunde dertil, så ja det kan der. Og du kan sagtens tage dine rullende øjne et andet steds hen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

ChinGanMew

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ChinGanMew » søndag, 18. okt, 2009 17:51

Pause mellem Wigan og City, hvor N'Zogbia lige nåede at scorede i det 45. minut for wigan.

ChinGanMew

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ChinGanMew » søndag, 18. okt, 2009 18:08

Det tog så kun City et minut at udligne, efter anden halvleg, på mål af Petrov. Ingen dækker ham op også kan han sikkert sætte den efter et fladt indlæg fra Tevez. Mega irriterende!

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Arturo Bandini » søndag, 18. okt, 2009 18:20

Jeg sidder og griner ligenu, måske fordi jeg ikke kan lide Jesper Bech, måske af andre grunde, ikke desto mindre griner jeg højt.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Arturo Bandini » søndag, 18. okt, 2009 18:25

Jeg vil lige smide denne artikel ind inden den bliver ændret, jeg tror den er skrevet i hastværk.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 181455.htm
Flot comeback sikrede Esbjerg uafgjort
18. okt. 2009 18.16 Superliga
Oprykkerne fra Silkeborg har vist en imponerende evne til at drive gæk med topholdene. I dag gik det ud over gæsterne fra Esbjerg, da Silkeborg vandt 1-0 og nu er ubesejrede i syv Superligakampe i træk.
Bare fem minutter skulle Troels Bechs tropper bruge på at bringe sig foran. Christian Holst scorede sit fjerde sæsonmål efter en situation, hvor en liggende Jesper Bech energisk fik skrabet bolden videre til Christian Holst i feltet. Den chance var Holst ikke sen til at udnytte, og med højrebenet sparkede han bolden flot ind bag Lucas Hradecky i Esbjerg-målet.
Efter 20 minutter var Silkeborg igen tæt på en scoring. Peter Degn indhentede en stikning på Esbjergs baglinje. Derfra lagde han et indlæg ind i et felt uden Silkeborg-spillere. Det var næsten heller ikke nødvendigt, for Esbjerg-forsvareren Frederik Björck bankede bolden på overliggeren i en ellers helt upresset situation.
Esbjerg var tandløse
Silkeborg kunne gå til pause efter en halvleg, hvor de sad på det meste af spillet men alligevel ikke kom frem til særlig mange chancer. Esbjerg-holdet virkede tandløst i deres spil. Den tendens fortsatte i 2. halvleg, hvor Esbjerg igen spillede en gang fantasiløs fodbold.
Jim Larsen var tæt på at lukke kampen for Silkeborg efter 70 minutter. Et hjørnespark blev sendt hårdt ind i panden på den nyudnævnte landsholdsspiller, der med stor kraft headede den ind på overliggeren. Det var anden gang i kampen, at træværket var med Esbjerg.
Silkeborgs selvtillid voksede, som kampen skred frem, og det samme gjorde antallet af chancer til hjemmeholdet. 2-0-scoringen kom med ti minutter igen, hvor Jim Larsen først vandt to hovedstødsdueller og endte med at heade bolden ind over Esbjergs forsvar. Her hang Rajko Lekic i sidelæns luften og efter flot akrobatik kunne han fejre sin syvende sæsonscoring.
Dommerkendelser spillede en afgørende rolle
På dette tidspunkt virkede kampen afgjort. Men i 86. minut åbnede muligheden sig for en spændende afslutning, da Esbjerg fik et straffespark begået af Jim Larsen, der holdt godt fast i Jesper Lange. Jesper Jørgensen kanonerede sikkert bolden i mål. Nu havde Esbjerg travlt.
Helt galt gik det for Esbjerg i overtiden, hvor Jesper Bech lavede en hård tackling af Emanuel Ukpai. Dommer Emil Laursen var ikke i tvivl, da han trak det røde kort og sendte en af kampens bedste spillere af banen. På det efterfølgende frispark fik Jim Larsen aldrig headet ordentligt væk, og bolden landede for fødderne af Esbjergs Frederik Björck, der udlignede for Esbjerg.
Måske var det ikke sæsonens mest fortjente point til Esbjerg vurderet ud fra spil og chancer, men nogle gange får man også point for god fight, og det var Esbjergs held i dag.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Kriller

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kriller » søndag, 18. okt, 2009 21:14

Arturo Bandini skrev:Jeg sidder og griner ligenu, måske fordi jeg ikke kan lide Jesper Bech, måske af andre grunde, ikke desto mindre griner jeg højt.
Ja det der reddede han sgu lige søndag aften ham sushi-jesper :lol:

Besvar