Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » tirsdag, 06. okt, 2009 11:06

Kan i venligst ikke lade være med og citere hinandens indlæg konstant?
Folk har nogenlunde styr på, hvad der bliver skrevet. evt forkorte indlæggende så det kun er det "nødvendige" der er med.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 06. okt, 2009 15:48

Hekkem skrev:
Brag skrev: Mener atkinson gjorde det rigtige i begge kampe.
Det kan jeg også give dig ret i. Du ser dog igennem fingrer med at der ikke er en lige linje for dommerne, hvorved det unægtelig ser ud til man utd blev favorittiseret, når 95% af alle andre kampe ikke får samme added-on til tillægstiden.

Det er den uretfærdighed der er min pointe.
Måske rettes der op på det!

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 234828.ece
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Brag » onsdag, 07. okt, 2009 16:58

svar til no maam.
undskyld jeg først svarer dig nu, men har ikke haft tid, da jeg syntes dine spørgsmål
krævede lidt mere end et hurtigt svar.
Jo du har ret, han burde nok have været bortvist, men ser også ud som om sagen, får et efterspil.
Ja Richardson, får et noget tyndt kort, og burde ikke være vist ud, men det sker tit at nogen får et tyndt gult kort. Scholes blev vist ud i kampen mod tottenham, efter et lige så tyndt
kort.
Dommeren i sunderland kampen turde da godt fløjte af, selvom han burde have lagt ekstra tid til, da vi scorer i overtiden, og der går 45 sec til bolden bliver givet op igen.
Ja det er rigtigt, at der er en forskel på et minut, i uniteds kampe, afhængig af om de er foran, eller bagud, men undrer mig over at der i artiklen ikke bliver sammelignet med de øvrige topklubber, når man netop sammenligner, med den samlet ekstra tid, hvor united har mindst tid. som jeg skrev kunne forklaringen være, at de mindre hold trækker tiden ud, hvis
de har et godt resultat, langt inde i kampen.Lidt ligesom de store hold får flere straffespark,
fordi de er mere i modstanderens straffesparksfelt.
Det er lidt svært at forsvare, når du mener, at når vi får ekstra tid, er det dommerens fejl,
men når vi mindst tid sammelagt så også er dommerens skyld.
Nej jeg syntes ikke det er underligt, at vi ikke har domineret i europa, som i gjorde dengang.
Det syntes jeg der er rigtig mange forklaringer på, uden at jeg vil tage noget fra jer, for i var bare det bedste hold i europa dengang.
For det første var det noget nemmere at vinde mesterholdendes turnering dengang, da der reelt kun var 4 max 5, mestre der kunne vinde turneringen, plus at vejen til de afgørende kampe var meget lettere.
I dag skal du kæmpe imod, tre andre stærke engelske hold, fire spanske, fire italienske, et par tyske og franske.
For det andet, var de engelske hold meget ramt, af reglen om udlændingereglen i halvfemserne,
da skotter, irer og andre, talte som udlændinge på trods af, de havde spillet, i england siden de var børn.
For det tredje, var de engelske hold også bagud rent taktisk, efter udlukkelsen i midtfirserne.
Jeg mener også at ch.l er så stærk i dag, at det ikke er nok bare at være gode, man skal også have heldet.Du kan bare tage Barcelona, de var det bedste hold, men havde også om nogen heldet i semifinalen mod chelsea, som de ikke burde have vundet.
Dog mener jeg da vi har været ret så dominerende, i ch.l, mener vi er det hold,der har nået knald eller fald kampene flest gange.
tre finaler, to semifinaler,et hav af kvartfinaler.
Til gengæld har du nok ret med at dommerene ikke har den samme respekt, for ferguson i europa, som i England.
Men at vi får det ene trofæ foræret, efter det andet,syntes jeg er langt ude.
Mange af mesterskaberne, har vi vundet rimligt klart, og med rimlig stor margen, især til liverpool.
Jeg har været fan siden, midten af 7o,erne, og har prøvet at være den tid igennem, hvor det var jer der vandt det hele,øv øv.Selvom jeg dengang syntes vi havde et ligeså godt hold,
var i bare det bedre, og havde nogle bedre trænere.Pointen er at man nogen gange, måske skal kigge lidt indad, og respektere at de andre er bedre, og ikke bare kalde det hele for dommersvindel,kunne aldrig drømme om at kalde en af jeres titler for svindel.
Mvh.Brag.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » søndag, 11. okt, 2009 22:39

En skam at det nu er kl. lort for mit vedkommende (det afskyelige vækkeur - opfundet af Fanden selv i arrigskab - ringer ti i fem!), for ville sgu gerne se den her kamp til ende: Bolivia-Brasilien og underhunden fører 2-0 efter en halv time!

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » tirsdag, 13. okt, 2009 16:33

Hvis der skulle være nogen der sidder og keder sig og har lyst til at se bold, er der u20 VM Semi Finale Ghana - Ungarn med vores egen Nemeth på banen for Ungarn. Kampen kan ses på Eurosport.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » tirsdag, 13. okt, 2009 18:22

Nicoen skrev:Hvis der skulle være nogen der sidder og keder sig og har lyst til at se bold, er der u20 VM Semi Finale Ghana - Ungarn med vores egen Nemeth på banen for Ungarn. Kampen kan ses på Eurosport.

Så en af de tidligere knock-out kampe mellem tyskerne og Nigeria. De unge tyskere lærer hurtigt det nationale "trademark": Bagud 1-2 og en mand i undertal efter et rødt kort, og alligevel vendte tyskerne kampen og vandt 3-2 på et mål i tillægstiden....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » onsdag, 14. okt, 2009 20:27

For en gang skyld håber jeg på EN italiensk scoring, idet jeg har spillet x og de lige nu er bagud 0-1 mod mægtige Cypern.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 14. okt, 2009 21:05

Thommo skrev:For en gang skyld håber jeg på EN italiensk scoring, idet jeg har spillet x og de lige nu er bagud 0-1 mod mægtige Cypern.
Vent til 92. minut, så scorer spaghettierne
"We're not racist, we only hate the mancs"

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » onsdag, 14. okt, 2009 21:11

Om jeg forstår I hader det italienske så meget.

Næstefter det danske landshold, er det helt klart det italienske landshold jeg holder mest med. Teknisk fodbold på højt plan. Mestrer både det offensive og det defensive og er verdensmestre på det taktiske. Det fåes ikke bedre.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » onsdag, 14. okt, 2009 22:35

nrg skrev:Om jeg forstår I hader det italienske så meget.

Næstefter det danske landshold, er det helt klart det italienske landshold jeg holder mest med. Teknisk fodbold på højt plan. Mestrer både det offensive og det defensive og er verdensmestre på det taktiske. Det fåes ikke bedre.
Jeg er vild med Italien, men ikke så meget med italiensk fodbold. Som dreng læste jeg Per Høyer Hansens bøger om Europa Cup'en for Mesterhold, hvor han bl.a. skrev, at de gode græd og de onde lo, da Inter slog Borussia München Gladbach ud en gang i 60'erne (tror jeg nok), og beskrivelsen af den defensive italienske fodbold gav mig en indgroet mistillid til italiensk fodbold. Denne mistillid - i mangel af bedre ord - blev så absolut kun forstærket en mørk og dyster sommerdag i '82, hvor Italiens kynikere slog Brasiliens fodboldromantikere ud af VM i Spanien. Et af mine værste fodboldminder - og en dag, der jævnligt refereres til i familiefest-taler, når folk vil fortælle om, hvor tossede med fodbold vi er i familien.

Nutidens italienske fodbold har jeg ikke så meget imod, bortset fra at de på klubplan har det med at skryde en hel del, før resultaterne giver dem ret hertil.
Senest rettet af LarsU onsdag, 14. okt, 2009 23:51, rettet i alt 1 gang.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » onsdag, 14. okt, 2009 22:58

Jeg kan ikke se NOGET som helst forsonende omkring italiensk fodbold - næst efter portugiserne, er de fodboldens værste svindlere. Konstant smider de sig som var de ramt af skud og konstant skal de ind og intimidere dommeren. Det kan godt være, de har verdensmester-titlen, men de har fandme ikke fortjent den! Jeg har ikke glemt svinet Matterazi og hans svinske og usympatiske provokationer, der endte med at Zidane forløb sig på ham i VM-finalen - en typisk repræsentant for italienske fodboldspillere. Zidane var det faktiske offer, men fik kun rødt kort, mens det sande svin fik en VM-medalje - håber fandme han bliver kvalt i dén medalje, og det mener jeg helt bogstaveligt.

Eneste gode bidrag fra Italien til europæisk kulturhistorie er Ferrari og en hylende grinagtig farceagtig politisk verden.

Men tillykke til dem, der kan lide fup, svindel og snyd...

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 14. okt, 2009 23:00

LarsU skrev:
nrg skrev:Om jeg forstår I hader det italienske så meget.

Næstefter det danske landshold, er det helt klart det italienske landshold jeg holder mest med. Teknisk fodbold på højt plan. Mestrer både det offensive og det defensive og er verdensmestre på det taktiske. Det fåes ikke bedre.
Jeg er vild med Italien, men ikke så meget med italiensk fodbold. Som dreng læste jeg Per Høyer Hansens bøger om Europa Cup'en for Mesterhold, hvor han bl.a. skrev, at de gode græd og de onde lo, da Inter slog Borussia München Gladbach ud en gang i 60'erne (tror jeg nok), og beskrivelsen af den defensive italienske fodbold gav mig en indgroet mistillid til italiensk fodbold. Denne mistillid - i mangel af bedre ord - blev så absolut kun forstærket en mørk og dyster sommerdag i '82, hvor Italiens kynikere slog Brasiliens fodboldromantikere ud af VM i Spanien. Et af mine værste fodboldminder - og en dag, der jævnligt refereres til i familiefest-taler, når folk vil fortælle om, hvor tossede med fodbold vi er i familien.

Nutidens italienske fodbold har jeg ikke så meget imod, bortset fra at de på klubplan har det med at skryde en hel del, for resultaterne giver dem ret hertil.
Så denne kamp på camping i Italien, hvor campingpladsen var delt i to, og efter kampen græd de gode (inkl. mig selv). Senere på ferien holdt jeg dog med Italien i finalen, også prøvede jeg også at se, hvordan man fejre et verdensmesterskab.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Pongolle
Indlæg: 1537
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 17:32
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Pongolle » torsdag, 15. okt, 2009 02:15

Uruguay - Argentina kampen døde sku lidt, men masser af fight og hårde tacklinger var der nok af :)

Og et enkelt rødt kort, til den eneste spiller der optrådte i korte ærme hos Uruguay (eller rettere, han havde selv klippet ærmerne af trøjen) Alle de andre på holdet bar lange ærmer. Nogen der kender til dette? Har de kun lange trøjer i Uruguay, eller?
Billede

Sinama P
Indlæg: 995
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:38
Geografisk sted: Odense

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sinama P » torsdag, 15. okt, 2009 15:11

Fup skrev:Eneste gode bidrag fra Italien til europæisk kulturhistorie er Ferrari og en hylende grinagtig farceagtig politisk verden.

Men tillykke til dem, der kan lide fup, svindel og snyd...
Arkitektur? Akvædukter? Udvikling af politiske systemer og lovgivning? Madkultur? Teologisk tænkning? Amfiteatre? Universiteter? Militærteknologi? Mode? Transportnetværk? Talsystem? Kalenderbrug? Aviser? Gadebelysning? Offentlige bade? Litteratur? Vin? Sønavigation? Malerkunst? Film? Musik? Astronomi? Sport? Bilbygning?

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » torsdag, 15. okt, 2009 15:30

Fup skrev:Jeg kan ikke se NOGET som helst forsonende omkring italiensk fodbold - næst efter portugiserne, er de fodboldens værste svindlere. Konstant smider de sig som var de ramt af skud og konstant skal de ind og intimidere dommeren. Det kan godt være, de har verdensmester-titlen, men de har fandme ikke fortjent den! Jeg har ikke glemt svinet Matterazi og hans svinske og usympatiske provokationer, der endte med at Zidane forløb sig på ham i VM-finalen - en typisk repræsentant for italienske fodboldspillere. Zidane var det faktiske offer, men fik kun rødt kort, mens det sande svin fik en VM-medalje - håber fandme han bliver kvalt i dén medalje, og det mener jeg helt bogstaveligt.

Eneste gode bidrag fra Italien til europæisk kulturhistorie er Ferrari og en hylende grinagtig farceagtig politisk verden.

Men tillykke til dem, der kan lide fup, svindel og snyd...
Det er med de briller man ser, der gør en stor del, hvorom ens sympati forvalter sig. Jeg har altid været stor tilhænger af Zinedine Zidane og hans evner både med bolden, men også som repræsentant for fodboldspillet. Jeg har dog ikke respekt for netop den handling han udøver. Uanset hvad Materazzi har sagt eller ikke sagt. I den hændelser er Zidane ligeså usympatisk som Materazzi.

Jeg mener i modsætning til dig, at Italien var værdige og har fortjent den. De stod sammen efter en af Serie As værste perioder i historien, og vandt sammen. Det var sammenhold, fight samt teknisk og taktisk snilde der gjorde de vandt VM. Det var bedre end de overvurderede Brasilienere, eller de fremadstormene Tyskere. De var taktisk bedre end Portugiserne og bedre teknisk og taktisk end franskmændene. Kan godt være Italien var heldige med dommeren dømte straffespark mod Australien. Den kan dømmes, men også udelades at dømmes. Det var den eneste kamp Italien var på hælende, men de stod sammen og overvandt deres problemer med hård fight.

Spanien og Argentina spillede imponerende i den indledende pulje, men så slap gassen ud af ballonen for dem begge.

Nu er det vist ikke nogen hemmelighed at jeg agter det taktiske ganske væsentligt i fodbold, hvilket det Italienske landshold i 2006 var de bedste i. Der skal dog ikke herskes tvivl om, jeg agter teknisk fodbold ligeså stort som det taktiske. Som NRG meget rammende er inde på, så indeholder Italiensk fodbold begge dele, hvor de er rigtig gode til begge dele.

Italienske spillere diver ikke mere end andre nationers spillere. Du kan ikke finde en topprofessionel offensiv indstillet spiller der ikke har smidt sig selvom kontakten var udeblevet. Premier League har i flere sæsoner været en af de værre i den disciplin.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar