Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » tirsdag, 24. maj, 2011 12:25

Jan skrev:Heldigvis blev det da ikke introduceret! Det er da unfair så det basker. For mig handler fodbold om en hel sæson.
Enig, det er ikke håndbold, ishockey, basket osv.

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Henrik » tirsdag, 24. maj, 2011 14:07

Callesen skrev:
Jan skrev:Heldigvis blev det da ikke introduceret! Det er da unfair så det basker. For mig handler fodbold om en hel sæson.
Enig, det er ikke håndbold, ishockey, basket osv.
Helt enig. Kan godt se at det skaber spænding, men det er ikke fair overfor et hold der har været bedre end de andre set over hele sæsonen at de muligvis ikke kommer i CL alligevel, blot fordi de har en dårlig dag. På samme måde synes jeg også at playoff-kampene i Championship ikke er fair.

Det hold der rykker op, må være det hold der har gjort sig fortjent til det over en hel sæson. Ikke det hold der tilfældigvis blev nummer 6 og vandt playoff finalen
Næste år!

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jan » tirsdag, 24. maj, 2011 15:59

Men omvendt er diskussionen jo ikke overraskende. Money talks. Man kan så håbe, at Scudamore og klubberne trods alt besinder sig og vægter det sportslige i højsædet.
Og dog. Tag fx. snakken om at flytte udvalgte PL-kampe (eller er det en hel runde...?) til fx. Fjernøsten. Det er da helt vildt usportsligt. Hvis fx vi spiller vores udekamp mod Bolton Wanderers i Bangkok eller Hong Kong... godt nok har vi suveræne fans away from home, men hvem vil reelt være "hjemmehold" i en sådan kamp?
Ikke alt er ligeså godt som det lyder i Sandi Thom's sang "I Wish I Was A Punk Rocker" - "And footballers still had long hair and dirt across their face". Men dengang spillede man på samme tid under nogenunde samme vejrforhold og det hele var på sin vis bedre. Og dog kan vi nævne en million ting der er blevet bedre (sikkerhed og selve spillet, fx.).
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7364
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 24. maj, 2011 17:24

Ryan Giggs din båtnakke. :roll:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af SørenK » onsdag, 25. maj, 2011 13:49

Jeg er helt enig med jer i, at det ville være dybt unfair. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, hvis vi havde været i CL næste år og havde en større tiltrækningskraft på potentielle transfers i det kommende vindue. Var forslaget blevet vedtaget, skulle vi have mødt Tottenham i semi-finalen og derefter sandsynligvis Arsenal i den afgørende finale. Og den vej synes jeg absolut ikke lyder helt usandsynlig. Anyways, vi tager CL næste år på en mere retfærdig måde!!!

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af DaBonks » fredag, 27. maj, 2011 00:31

Nogen der har fulgt med i en af bold.dk medejernes forsøg på at overtage en Kenyansk fodboldklub?
Det er virkelig underholdende læsning.

Man kan se indlæggene herunder, hvoraf det første selvfølgelig hedder Intro.
http://www.bold.dk/blog/profil.php?bruger=393
Billede

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Henrik » fredag, 27. maj, 2011 09:29

Så fik Touré et halvt års karantæne for doping! Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor der gælder specielle regler inden for fodbold hvad det her angår.

Det må være 2 års karantæne eller ingen. Manden er professionel fodboldspiller, og burde ikke kunne undskylde sig med at han ikke vidste at det præparat han tog er på doping-listen. Jeg forstår sgu godt at professionelle sportsfolk stadig bruger doping, når reglerne er så slappe og risikoen for at blive snuppet er så relativt lille.

Om et præparat er præstationsfremmende eller ej må være op til professionelle fagfolk at vurdere. Står det på listen over forbudte præparater, burde en professionel spiller dog ikke være i stand til at overse det.
Næste år!

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Badooo » fredag, 27. maj, 2011 12:44

Ifølge The Times er Rafa på vej til Atl. Madrid - det kan sgu da kun være gode nyheder mht. Aguero til Liverpool? :headbang:
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Henrik » fredag, 27. maj, 2011 14:09

Badooo skrev:Ifølge The Times er Rafa på vej til Atl. Madrid - det kan sgu da kun være gode nyheder mht. Aguero til Liverpool? :headbang:
Hehe. Det ville ikke være dårligt.

Hvordan vil Real-fans mon så reagere på at en tidligere ungdomstræner bliver Atletico-træner?
Næste år!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » fredag, 27. maj, 2011 14:27

Badooo skrev:Ifølge The Times er Rafa på vej til Atl. Madrid - det kan sgu da kun være gode nyheder mht. Aguero til Liverpool? :headbang:
Aaarh, mon Atletico går med til at sælge til LFC for eksempelvis 25 mill, hvis Inter byder 30 mill. Vel kan Rafa sige stemning og fans er fantastiske osv. Men tror han har fået alt at vide a Maxi Rodriguez i forvejen :dontknow:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7364
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 27. maj, 2011 16:31

Thommo skrev:
Badooo skrev:Ifølge The Times er Rafa på vej til Atl. Madrid - det kan sgu da kun være gode nyheder mht. Aguero til Liverpool? :headbang:
Aaarh, mon Atletico går med til at sælge til LFC for eksempelvis 25 mill, hvis Inter byder 30 mill. Vel kan Rafa sige stemning og fans er fantastiske osv. Men tror han har fået alt at vide a Maxi Rodriguez i forvejen :dontknow:
Men det forværrer ikke vores situation, hvis Rafa tager tjansen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » fredag, 27. maj, 2011 17:49

Absolut ikke, men tror dog ikke det forandrer det vilde.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Badooo » lørdag, 28. maj, 2011 01:16

Thommo skrev:
Badooo skrev:Ifølge The Times er Rafa på vej til Atl. Madrid - det kan sgu da kun være gode nyheder mht. Aguero til Liverpool? :headbang:
Aaarh, mon Atletico går med til at sælge til LFC for eksempelvis 25 mill, hvis Inter byder 30 mill. Vel kan Rafa sige stemning og fans er fantastiske osv. Men tror han har fået alt at vide a Maxi Rodriguez i forvejen :dontknow:
Prøvede også kun på at sige det med et glimt i øjet - dog uden brug af glimtiøjet-smiley. :oops:
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » lørdag, 28. maj, 2011 01:40

Smileys hjælper alligevel ikke på mig, fatter dem ikke. Bruger dem godt nok, men det er i blinde jeg bruger dem. Jeg har stone face, så kender ikke til de forskellige udtryk.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 30. maj, 2011 10:20

Er jeg den eneste, der er dybt uenig med Platini, og mener at han er forbandet arrogant, når han tillader at udtale sig på fodboldfans' vegne (altså også tillægger mig hans egen latterlige holdning)?

Jeg går ind for retfærdighed og korrekte kendelser frem for menneskelige fejl og mulighed for korruption!

http://www.goal.com/en/news/755/europe/ ... ogy-is-not

Brug teknologi nu! og ikke kun til at vurdere, om bolden har passeret mållinjen.
Kloppite

Besvar