Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » søndag, 13. maj, 2018 19:10

Niels K skrev:Kanon resultat af de kongeblå fra Lyngby i dag og en dejlig opvarmning til hovedkampen :D
Tja, jeg ser gerne de rykker ud. Alt for få tilskuere og konstant rod i klubben. Ind med nogle stærke jyske hold der kan trække nogle flere tilskuere. Jeg glæder mig meget til at se Vejle og forhåbentlig Esbjerg i superligaen næste sæson
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 13. maj, 2018 19:16

Emmy skrev:
Niels K skrev:Kanon resultat af de kongeblå fra Lyngby i dag og en dejlig opvarmning til hovedkampen :D
Tja, jeg ser gerne de rykker ud. Alt for få tilskuere og konstant rod i klubben. Ind med nogle stærke jyske hold der kan trække nogle flere tilskuere. Jeg glæder mig meget til at se Vejle og forhåbentlig Esbjerg i superligaen næste sæson
:D Ja, vi befinder os på hver side af Fyn, men der er jo ikke mange klubber, der kan prale af en god økonomi herhjemme. Lyngby formår dog at levere kæmpe talenter år efter år, så kan de formå at holde på dem og være dem, der sender dem videre med den store fortjeneste, så vil det se betydeligt bedre ud økonomisk.

Jeg er - i modsætning til dig - glad for så mange opgør i Stor Kbh som muligt, og det var da ikke imponerende, hvad Silkeborg kunne trække af tilskuere til dagens vigtige kamp, hvor Lyngby fansne skabte den bedste stemning kampen igennem.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » søndag, 13. maj, 2018 19:17

Emmy skrev:
Niels K skrev:Kanon resultat af de kongeblå fra Lyngby i dag og en dejlig opvarmning til hovedkampen :D
Tja, jeg ser gerne de rykker ud. Alt for få tilskuere og konstant rod i klubben. Ind med nogle stærke jyske hold der kan trække nogle flere tilskuere. Jeg glæder mig meget til at se Vejle og forhåbentlig Esbjerg i superligaen næste sæson
Stærke og stærke. Hvis de var så stærke så var de vel allerede i Superligaen..

Gary
Indlæg: 1009
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Gary » søndag, 13. maj, 2018 23:03

Niels K skrev:Kanon resultat af de kongeblå fra Lyngby i dag og en dejlig opvarmning til hovedkampen :D
Enig! Et storslået resultat!
On this train faith will be rewarded

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 14. maj, 2018 06:30

Niels K skrev:Baseret på dette er jeg glad for, at vi hverken skrev med Sanchez, Aubameyang eller for den sags skyld Morata.
Smart deal Everton fik skrevet ind i Lukaku-aftalen i øvrigt, og jeg synes faktisk, at vores deals med hhv. VvD og Salah giver rigtig god mening, og de er jo i småtings afdelingen ift de andre, må man sige.

Jeg håber, at alle de højtprofilerede professionelle spillere giver rigtig mange penge til velgørenhed i nærområderne, da disse tal så er lidt lettere at sluge:

http://www.dailymail.co.uk/sport/sports ... eyang.html
Jeg har ellers altid hyldet princippet om, at en hvilken som helst vare - også en fodboldspiller- er det værd, som en elle anden er villig til at betale for den, men når jeg læser den artikel kan jeg alligevel ikke lade være med at tænke "vanvid" og på, hvor længe det mon kan fortsætte på den måde?

Du har ret i, at £22-25k til VvD pr. clean-sheet hvis vi får mindst 15 og £71k til Salah pr scoring hvis han leverer 35+ er røverkøb i den sammenligning. Det er stadig beløb der er svære at forholde sig til for alm. lønmodtagere, men i det mindste er det da for præstationer, der helt håndgribeligt er brugbare for klubben - en "clean sheet bonus" til VvD kan vel nærmest kaldes genial med tanke på hvordan vores forsvar så ud før hans ankomst ;) - mens det imo må være vanskeligere at argumentere for at middelmådige spillere som Mikhtaryan eller Morata skal have £50-75k extra blot for at være på banen når dommeren fløjter en kamp i gang. Tænk at skulle betale Alexis £75k for at stille op og han så må udgå med en skade efter 3 minutter :lol: :shock:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » mandag, 14. maj, 2018 08:46

Emmy skrev:
Niels K skrev:Kanon resultat af de kongeblå fra Lyngby i dag og en dejlig opvarmning til hovedkampen :D
Tja, jeg ser gerne de rykker ud. Alt for få tilskuere og konstant rod i klubben. Ind med nogle stærke jyske hold der kan trække nogle flere tilskuere. Jeg glæder mig meget til at se Vejle og forhåbentlig Esbjerg i superligaen næste sæson
What?
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 15. maj, 2018 22:48

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » onsdag, 16. maj, 2018 08:59

Og Tuchel som ny PSG-manager.

Gad vide, hvad det betyder for Neymar?

Jeg tror sgu ikke rigtigt Tuchel er til spillere, der regner sig selv som større end holdet...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. maj, 2018 10:09

Hvem er Jeres Top af bedste og værste danske TV pundits ?

Bedste:

Mikkel Bischoff
Morten Bruun (selvom han har det helt forkerte tilhørsforhold)
Per Frimann
Bænken: Jan Mølby, Lars Jacobsen, Martin Jørgensen, Mads Junker

Værste:

Peter Kjær (selvom han har det rigtige tilhørsforhold - han er bare ringe)
Preben Elkjær
John Faxe
Bænken: Brian Laudrup, Tøffe
Senest rettet af Niels K onsdag, 16. maj, 2018 11:59, rettet i alt 1 gang.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » onsdag, 16. maj, 2018 11:54

Du mangler Tøfting. Han er umådeligt ringe.

NC Frederiksen er meget vidende om dette og hint, men kan blive trættende at høre på i længden. Mads Junker er også meget vidende.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 16. maj, 2018 12:42

AJ skrev:Du mangler Tøfting
Niels K skrev:Bænken: Brian Laudrup, Tøffe
Tøffe = Tøfting ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mawope » onsdag, 16. maj, 2018 12:50

Niels K skrev:Hvem er Jeres Top af bedste og værste danske TV pundits ?

Bedste:

Mikkel Bischoff
Morten Bruun (selvom han har det helt forkerte tilhørsforhold)
Per Frimann
Bænken: Jan Mølby, Lars Jacobsen, Martin Jørgensen, Mads Junker

Værste:

Peter Kjær (selvom han har det rigtige tilhørsforhold - han er bare ringe)
Preben Elkjær
John Faxe
Bænken: Brian Laudrup, Tøffe
God:
Mikkel Bischoff (velinformeret, en del taktisk analyse, mangler lidt kanter og personlighed i formidlingen)
Morten Bruun (velinformeret, ikke så megen taktisk analyse, god formidler)
Per Frimann (megen taktisk analyse, god formidler)
Jan Mølby (utroligt biased ( love it! ;-), fantastisk tørre bemærkninger, overfladisk taktisk analyse)
Peter Kjær (velinformeret, engageret og har noget på hjertet)

Middel:
Brian Laudrup og Preben Elkjær (overfladisk analyse men de er gode til at bringe humor og stemning til studiet via deres personlighed)
Lars Jacobsen, Mads Junker og Martin Jørgensen (ok analyser men kedelige at høre på)

Dårlig:
Tøffe (kan ikke huske han er kommet med noget interessant info en almindelig bold.dk-læser ikke vidste i forvejen, uhørt kedelig personlighed som kommentator)
John Faxe (ingen under og ingen under. man fornemmer jo nærmest, han kigger spørgende mod medkommentatoren, om det nu lyder nogenlunde fornuftigt, det han skrantende får formuleret. han virker totalt på herrens mark, hver gang han bliver placeret foran mikrofonen. topniveauet af det han med store problemer får fremstammet er i aller bedste tilfælde trivielle almindeligheder. bundniveauet -> afgrundsdybt. sidst jeg hørte ham (Chelsea - Huddersfield), var han overbevist om, det måtte være en gammel dommer, da kameraet stillede ind på Patrick Stewart (Cpt. Jean-Luc Picard))

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 16. maj, 2018 12:54

Jeg kan personligt også godt lide Daniel Ortved.

Han står måske ikke for de mest opsigtsvækkende dybdegående analyser, men kommer gerne med fornuftige observationer og kommentarer. Derudover er han virkelig entusiastisk og kan få selv den mest ligegyldige kamp mellem Girona og Las Palmas til at være medrivende.

Frimann synes jeg tværtom er dybt elendig.
Hans analyser er ofte latterligt åbenlyse grænsende til det intetsigende, og så får man tit oplevelsen af, at alt der ikke er Barcelona ikke er rigtigt fodbold.

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Pede » onsdag, 16. maj, 2018 13:00

Bischoff, Bruun og Juncker står for mig klart som de stærkeste kort. Mens Faxe, Tøfting og Jørgensen virkelig ikke er noget at råbe hurra for.

Og hvis vi drejer fokus på bedste studieværter for en stund, så er jeg helt vild med Jesper Simo.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » onsdag, 16. maj, 2018 14:48

Jeg vil bare gerne have Morten Bruun hver gang. Elsker når han slynger om sig med selvfølgeligheder og hans totalt tørre måde at formidle dem på. Mit totalt yndlings TV program ville være Blachmanske monologer kommenteret af Morten Bruun - Med Morten Bruuns tørre stemme "Det er helt tydeligt at det Thomas Blachman siger der er at....."

Besvar