Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 07. okt, 2021 12:53

TG12 skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 11:37
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 10:53
Salahs muligheder er begrænsede. Covid-19 har tømt mange klubkasser. Det er vel kun Man C og PSG som vil betale en kæmpe transfersum for en 29-årige. Salah bliver.
Chelsea, og måske snart Newcastle - de interesserede købere har eftersigende en formue der får Citys ejere til at blegne..

Der er også et par klubber i Spanien, som flere gange har vist sig kreative i måder at finde penge på.

Men sandt nok antallet af købere, som har penge og som Salah potentielt vil skifte til kan nok tælles på én hånd
Chelsea og City har vel ikke rigtig brug for Salah til en høj pris. Newcastle eller PSG måske.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 07. okt, 2021 14:08

Jeg tror ikke på Newcastle. Hvis beduinerne overtager dem, så vil de være en Man C anno 2008, hvilket betyder at det ville tage en del år for dem, at komme op på vores niveau.

Liverpool skal bare betale det han forlanger. Han bærer dette hold og han er aldrig skadet. Uden ham på holdet, vil vi ikke være i nærheden af top 4.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TG12 » torsdag, 07. okt, 2021 18:25

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 14:08
Jeg tror ikke på Newcastle. Hvis beduinerne overtager dem, så vil de være en Man C anno 2008, hvilket betyder at det ville tage en del år for dem, at komme op på vores niveau.

Liverpool skal bare betale det han forlanger. Han bærer dette hold og han er aldrig skadet. Uden ham på holdet, vil vi ikke være i nærheden af top 4.
Det er rigtigt de formentligt ikke over-night vil gå fra top 14-17, til top 4.

Men historikken viser at de klubber der kommer til så store penge oplever lidt af en ketchup effekt.. De presser og presser, og lige pludeslig kommer der en stor bunke. Spørgsmålet er hvornår de enten får tiltrukket navnet der får andre til at følge trop, eller skabt resultaterne der gør store navne får øjenene op for dem. I et rent teoretisk tilfælde, hvis de fik overbevidst en mand som Salah til at skifte til dem ,så ville det bane vej for mange flere store navne hopper på vognen, og de ville meget hurtigt kunne tage et kæmpe hop.

Jeg tror desværre også Nyborg har potentialet til at få markant hurtigere resultater end City gjorde. Nyborg er alt andet lige en gammel traditions klub, med en stor fanbase.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 07. okt, 2021 18:58

TG12 skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 18:25
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 14:08
Jeg tror ikke på Newcastle. Hvis beduinerne overtager dem, så vil de være en Man C anno 2008, hvilket betyder at det ville tage en del år for dem, at komme op på vores niveau.

Liverpool skal bare betale det han forlanger. Han bærer dette hold og han er aldrig skadet. Uden ham på holdet, vil vi ikke være i nærheden af top 4.
Det er rigtigt de formentligt ikke over-night vil gå fra top 14-17, til top 4.

Men historikken viser at de klubber der kommer til så store penge oplever lidt af en ketchup effekt.. De presser og presser, og lige pludeslig kommer der en stor bunke. Spørgsmålet er hvornår de enten får tiltrukket navnet der får andre til at følge trop, eller skabt resultaterne der gør store navne får øjenene op for dem. I et rent teoretisk tilfælde, hvis de fik overbevidst en mand som Salah til at skifte til dem ,så ville det bane vej for mange flere store navne hopper på vognen, og de ville meget hurtigt kunne tage et kæmpe hop.

Jeg tror desværre også Nyborg har potentialet til at få markant hurtigere resultater end City gjorde. Nyborg er alt andet lige en gammel traditions klub, med en stor fanbase.
Ja, Newcastle har en stor fanbase i England. Ingen tvivl om at Newcastle bliver en top 4 klub inden for en overskuelig årrække. Det tager tid at bygge den op. Det er ikke kun spillere, men også ledelsesgangen skal sammensættes. Deres scouting system får vel også en overhaling. Ja, stort set hele organisationen skal tunes til at spille med om pokaler.

Jeg tror ikke på at de kan lokke Salah. Dels fordi Newcastle er engelsk, og jeg tror ikke Salah skifter til en klub i samme liga. Dels tror jeg ikke Salah vil spille for dem. han vil gerne spille med om CL og PL, og der er Newcastle slet ikke endnu.

Måske de kan lokke Lewandowski. Han vil måske gerne spæde kontoen op med et par aftægtsår i Newcastle, og han kan lokke talenter til, og afdankede ex-stjerner, eller spillere som ikke har slået til i andre storklubber. Det er lige nøjagtig dér Newcastle starter, og hvis de laver nogle gode resultater, så kan de måske lokke virkelige store stjerne til klubben.

Det skal også med at ejerne af Man C, PSG og Newcastle ikke kan med hinanden. Så måske vil Newcastle prøve at lokke nogle af deres spillere til det nordøstlige England.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » torsdag, 07. okt, 2021 20:24

Det er så pisse fucking klamt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 07. okt, 2021 23:25

Nu bliver mange Man C fans, Newcastle fans.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 08. okt, 2021 06:37

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 18:58
TG12 skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 18:25
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 14:08
Jeg tror ikke på Newcastle. Hvis beduinerne overtager dem, så vil de være en Man C anno 2008, hvilket betyder at det ville tage en del år for dem, at komme op på vores niveau.

Liverpool skal bare betale det han forlanger. Han bærer dette hold og han er aldrig skadet. Uden ham på holdet, vil vi ikke være i nærheden af top 4.
Det er rigtigt de formentligt ikke over-night vil gå fra top 14-17, til top 4.

Men historikken viser at de klubber der kommer til så store penge oplever lidt af en ketchup effekt.. De presser og presser, og lige pludeslig kommer der en stor bunke. Spørgsmålet er hvornår de enten får tiltrukket navnet der får andre til at følge trop, eller skabt resultaterne der gør store navne får øjenene op for dem. I et rent teoretisk tilfælde, hvis de fik overbevidst en mand som Salah til at skifte til dem ,så ville det bane vej for mange flere store navne hopper på vognen, og de ville meget hurtigt kunne tage et kæmpe hop.

Jeg tror desværre også Nyborg har potentialet til at få markant hurtigere resultater end City gjorde. Nyborg er alt andet lige en gammel traditions klub, med en stor fanbase.
Ja, Newcastle har en stor fanbase i England. Ingen tvivl om at Newcastle bliver en top 4 klub inden for en overskuelig årrække. Det tager tid at bygge den op. Det er ikke kun spillere, men også ledelsesgangen skal sammensættes. Deres scouting system får vel også en overhaling. Ja, stort set hele organisationen skal tunes til at spille med om pokaler.

Jeg tror ikke på at de kan lokke Salah. Dels fordi Newcastle er engelsk, og jeg tror ikke Salah skifter til en klub i samme liga. Dels tror jeg ikke Salah vil spille for dem. han vil gerne spille med om CL og PL, og der er Newcastle slet ikke endnu.

Måske de kan lokke Lewandowski. Han vil måske gerne spæde kontoen op med et par aftægtsår i Newcastle, og han kan lokke talenter til, og afdankede ex-stjerner, eller spillere som ikke har slået til i andre storklubber. Det er lige nøjagtig dér Newcastle starter, og hvis de laver nogle gode resultater, så kan de måske lokke virkelige store stjerne til klubben.

Det skal også med at ejerne af Man C, PSG og Newcastle ikke kan med hinanden. Så måske vil Newcastle prøve at lokke nogle af deres spillere til det nordøstlige England.
Mon ikke mere vi skal være bange for, at de går efter Klopp om et par år.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » fredag, 08. okt, 2021 09:33

Oomph242 skrev:
fredag, 08. okt, 2021 06:37
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 18:58
TG12 skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 18:25
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 14:08
Jeg tror ikke på Newcastle. Hvis beduinerne overtager dem, så vil de være en Man C anno 2008, hvilket betyder at det ville tage en del år for dem, at komme op på vores niveau.

Liverpool skal bare betale det han forlanger. Han bærer dette hold og han er aldrig skadet. Uden ham på holdet, vil vi ikke være i nærheden af top 4.
Det er rigtigt de formentligt ikke over-night vil gå fra top 14-17, til top 4.

Men historikken viser at de klubber der kommer til så store penge oplever lidt af en ketchup effekt.. De presser og presser, og lige pludeslig kommer der en stor bunke. Spørgsmålet er hvornår de enten får tiltrukket navnet der får andre til at følge trop, eller skabt resultaterne der gør store navne får øjenene op for dem. I et rent teoretisk tilfælde, hvis de fik overbevidst en mand som Salah til at skifte til dem ,så ville det bane vej for mange flere store navne hopper på vognen, og de ville meget hurtigt kunne tage et kæmpe hop.

Jeg tror desværre også Nyborg har potentialet til at få markant hurtigere resultater end City gjorde. Nyborg er alt andet lige en gammel traditions klub, med en stor fanbase.
Ja, Newcastle har en stor fanbase i England. Ingen tvivl om at Newcastle bliver en top 4 klub inden for en overskuelig årrække. Det tager tid at bygge den op. Det er ikke kun spillere, men også ledelsesgangen skal sammensættes. Deres scouting system får vel også en overhaling. Ja, stort set hele organisationen skal tunes til at spille med om pokaler.

Jeg tror ikke på at de kan lokke Salah. Dels fordi Newcastle er engelsk, og jeg tror ikke Salah skifter til en klub i samme liga. Dels tror jeg ikke Salah vil spille for dem. han vil gerne spille med om CL og PL, og der er Newcastle slet ikke endnu.

Måske de kan lokke Lewandowski. Han vil måske gerne spæde kontoen op med et par aftægtsår i Newcastle, og han kan lokke talenter til, og afdankede ex-stjerner, eller spillere som ikke har slået til i andre storklubber. Det er lige nøjagtig dér Newcastle starter, og hvis de laver nogle gode resultater, så kan de måske lokke virkelige store stjerne til klubben.

Det skal også med at ejerne af Man C, PSG og Newcastle ikke kan med hinanden. Så måske vil Newcastle prøve at lokke nogle af deres spillere til det nordøstlige England.
Mon ikke mere vi skal være bange for, at de går efter Klopp om et par år.
Det har jeg meget svært ved at se for mig, hvis man ser på Klopp som person, hans holdninger og politiske ståsted. Hvis penge - også for Klopp - overskygger alt andet (særligt når man ikke mangler noget), så er den sidste bastion faldet.

Tressy
Indlæg: 138
Tilmeldt: lørdag, 21. jan, 2017 15:33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Tressy » fredag, 08. okt, 2021 09:42

Med Rafas popularitet blandt Newcastles fans, så ville det overhovedet ikke undre mig de opsnapper ham fra de bitre.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 08. okt, 2021 10:58

https://metro.co.uk/2021/10/07/chelsea- ... Acb_daCEwc

Stevie blandt favoritterne til at afløse Bruce? :shock:

Tjah, hvorfor ikke, bare vi holder fast i planen om at han en dag skal tage over efter Klopp. Newcastle kan vel godt, efter gårsdagens nyhed, anses for at være en opgradering ift Rangers.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redtothebone » fredag, 08. okt, 2021 11:59

Emmy skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 20:24
Det er så pisse fucking klamt.
Hvor er det klamt?
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » fredag, 08. okt, 2021 13:33

Fordi de forpulede olie klubber fuldstændigt har smadret fodbolden med deres penge.
Og Saudi er den største fortaler for vm og har nu købt sig en PL klub. Tilfældigt? Oh No! De smadrer fodboldspillet fuldstændigt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JanRude
Indlæg: 295
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:29
Geografisk sted: Odense C
Alder: 52

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af JanRude » fredag, 08. okt, 2021 13:34

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/engla ... ortwashing
Redtothebone skrev:
fredag, 08. okt, 2021 11:59
Emmy skrev:
torsdag, 07. okt, 2021 20:24
Det er så pisse fucking klamt.
Hvor er det klamt?
Jeg er helt enig med Emmy. Det er klamt. Kort og godt.
“Some people never go crazy, What truly horrible lives they must live”
- Charles Bukowski

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TG12 » fredag, 08. okt, 2021 14:08

Sledgehammer skrev:
fredag, 08. okt, 2021 10:58
https://metro.co.uk/2021/10/07/chelsea- ... Acb_daCEwc

Stevie blandt favoritterne til at afløse Bruce? :shock:

Tjah, hvorfor ikke, bare vi holder fast i planen om at han en dag skal tage over efter Klopp. Newcastle kan vel godt, efter gårsdagens nyhed, anses for at være en opgradering ift Rangers.
Tvivler på Stevie tager dertil, men jeg har det egentligt ok med at låne ham til Newcastle, se hvad han kan med penge, og større pres, opbygge erfaring, inden han tager manager stolen hos os..

Dog virker Conte, som en mere oplagt kandidat - han er uden klub, og vil formentligt også have en stil der passer godt efter to defensivt orienterede managers.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redtothebone » fredag, 08. okt, 2021 14:57

Emmy skrev:
fredag, 08. okt, 2021 13:33
Fordi de forpulede olie klubber fuldstændigt har smadret fodbolden med deres penge.
Og Saudi er den største fortaler for vm og har nu købt sig en PL klub. Tilfældigt? Oh No! De smadrer fodboldspillet fuldstændigt.
Synes bare ikke det er så sort/hvidt, det største problem er vel i dag at du ikke kan vinde noget hvis du ikke har penge.
Liverpool var f.eks. gået fallit og tvangsnedrykket hvis Fenway ikke havde reddet klubben.

Sådan kan man diskutere hvor pengene kommer fra om det er fra Mellemøsten, USA, Rusland, Østrig eller noget helt femte, og kan sagtens se der sker mange forfærdelige ting i Mellemøsten, men de forskellige ejere fra Rusland og USA har sgu også deres lig i lasten, og hvem ved hvornår Liverpool bliver solgt igen, det er jo kun et spørgsmål om tid, er det så en ny amerikaner eller en kineser der får magten ? Når uncle sam har fået nok bliver Liverpool solgt til højest bydende.

I min verden er det helt store problem Premier League, UEFA og FIFA hvor der sidder masser af korrupte folk, men det er dem der sætter rammerne og, det er dem der er skyld i at alt bliver mere og mere kommercielt, for år tilbage handlede det om at vinde trofæerne, idag er det vigtigste at komme i top 4 så man er sikret indtægter fra CHL, samtidig opfinder de bare flere of flere kampe i Nations League, udvidelse af EM, udvidelse af CHL, udvidelse af VM, udvidelse af klub VM og og og....... Det handler kun om penge de giver ikke en fuck for spillere og fans, det handler kun at øge indtægterne.

UEFA og FIFA er fyldt med millionærer og milliardærer der scorer kæmpe lønninger, Infantino tjener f.eks. 15 millioner kr om året og mange af disse leder er enten dømt for korruption eller er under kriminelle anklager, som sjovt nok har interesse i USA, Rusland, Mellemøsten osv

Det er ovenstående der tvinger klubberne til hele tiden af skulle skaffe flere penge, du er simpelthen nødt til at have flere spillere for at kunne dække ind for skader og udbrændthed med alle de kampe der skal spilles, samtidig formår Premier League, UEFA og FIFA ikke at sørge for lige konkurrence vilkår, Financial fairplay har floppet fuldstændig, fordi ejerne opfinder hele tiden nye måde at øge indtægterne, og der er ingen der tør smide de store ud. Barcelona har nu en gæld på 10 mia kroner, hvordan fanden kan de få lov at forsætte ?

Fodbold er ikke længere for fans det er blevet legetøj for millionærer, hvis der kommer en kinesisk rigmand i næste år og køber Liverpool og samtidig skaffer Haaland og Mbappe hvor mange Liverpool fans vil så brokke sig ? Det samme gælder for en lang række andre klubber.

Ja Saudi Arabien et skidt land med skrækkelige mennesker og uhyggelige menneske vilkår, men det er ikke dem der er skyld i fodbolden bliver ødelagt, det er de magthavere der tillader at milliardærer køber klubber som legetøj og reklamesøjle, langt de fleste Newcastle fans jubler i dag og det ville sgu også være tilfældet i Liverpool hvis det gav flere trofæer.
YNWA

Besvar