Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 29. jul, 2021 20:46

Oomph242 skrev:
torsdag, 29. jul, 2021 15:42
Niels K skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 19:51
Oomph242 skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 18:15
Niels K skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 16:47
Oomph242 skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 15:28
Niels K skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 15:21
Oomph242 skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 09:50
Scherwin skrev:
tirsdag, 27. jul, 2021 08:34
Bliver interessant når der er press på alle de 3 andre klubber

City skal vinde mesterskabet.
Chelsea skal vinde mesterskabet
og United SKAL også vinde mesterskabet efter deres ny investerings boom.

Det er vel reelt set kun os som ikke er "presset" til at vinde. selv om vi godt kan vinde.
City er vant til det pres intet nyt i det
Chelsea`s hold er vel ikke sat til, at toppe endnu så mere presset er de vel ikke
Scum vinder intet med Ole ved roret.

Vores hold kører lidt på sidste vers, næste sæson er alle vores vores bærende spillere på midtbane og angreb 30+. Det må give lidt et pres. Det er nu hvis dette hold skal vinde mere i sin prime. Jeg håber FSG har afsat mange milliarder til om 2-3 sæsoner når truppen for alvor skal fornyes.
Vi skal da bare forfølge den strategi, vi hele tiden har fulgt under Klopp, så kommer det til at passe rigtig godt.
Hvem tænker du kan sælges for +£130m og finansere en ny opbygning?
Jeg mener ikke, der skal en ny opbygning til. Mange spillere i dag spiller til de er midt i 30erne, så der er rigeligt med vinduer til, at der kan ske en helt naturlig udskiftning.

Hvis vi kan fortsætte salget i dette vindue, kan vi være landet på 100 mio. i salg, så der er 70 mille at handle for, hvis man regner på denne forsimplede måde + hvad ejerne måtte have. Det kan der snildt hentes 2 spillere mere for. Er det en yngre angriber og en yngre midt, så er der jo ikke rigtig noget at få søvnløse nætter over.

Forsvaret er ungt, selvom VvD og Matip vil være i 30erne. Fabinho vil være 30 om 3 år. En glimrende alder for en 6er. Thiago og Hendo kan vi forhåbentlig stadig trække på i udvalgte opgør, men så er der Keita, Oxlade, Curtis og Elliott.

Vores angribere behøver jo ikke at gå døde samtidigt, fordi de har samme alder, men her har vi Jota, og mon ikke vi har en masse spændende emner på brættet ?

Så er der vores rigtig gode akademi, som sikrer os mange penge for salg af vores talenter og en gang i mellem, ryger der jo en hele vejen igennem. Det gør der vel også i løbet af de næste 2-3 år ?

Jeg tror, at vi henter 1-2 stykker mere i dette vindue, og i de næste 2-3 år, skal vi også "bare" hente 2-3 stykker hver sommer i dén kvalitet, som Klopp & Co. har været garanter for i snart en del år.

Desuden behøver en ny spiller jo ikke koste 70-100 mio. Gini fik vi for 23 + 2. Matip var gratis.
Robertson var et røverkøb, og Mané/Salah-priserne viste jo, at vi sagtens kan spotte verdensklasse til fornuftige priser, der bare ikke er udfoldet endnu.
Shaqiri som stærk breddespiller til 13 mille, er jo også et godt køb.
Thiago til 20 var nærmest ren foræring.
Vi har solgt for ca. £30m hvis vi tæller Marko Grujic med. (han bliver først købt næste sommer er kun udlånt indtil da for £1m)

£100m? Hvem tænker du skal indbringe de sidste £70?

Robertson er det eneste rigtige brugbare røverkøb.

Salah og Mané blev købt til markedspris på daværende. Men gode indkøb må man sige.

Shaqiri har sku ikke rigtig vist sit værd. Han passer ikke ind på holdet.

De bærende spillere på holdet har vi betalt temmelig meget for. (Firmino, Salah, Mané, Allison, VvD, Fabinho) tak til Coutinho og Sterling for det.

Thiago var jo grundet Bayern ville have penge ud af ham grundet snarligt kontrakt udløb. Ellers havde han kostet en del mere.
Ja, og sådan er der hele tiden noget, men det korte af det lange er, at Klopp har opbygget, hvad der forrige sæson var verdens bedste hold med et meget lille netspend, så vi behøver heldigvis ikke en oliestat i ryggen eller en kæmpe gæld optaget i klubben for at kunne følge med.
Jeg mener ikke, at vi kan have bedre folk til at styre vores elskede klub, end vi har pt., og der er du åbenlyst af en anden mening, og så lader vi den bare ligge dér.

PS. Tjek i øvrigt "Hvem skal ud"-tråden side 234 vedr. hvem, der skal sælges for at skaffe endnu 70 mille. Du har selv kommenteret mit indlæg, kan jeg tilføje.
Men Klopp var jo heldig med, at vi havde en Coutinho, Sakho, Benteke og Ibe som kunne finansere hans opbygning.

Jeg kunne nu godt tænke mig ejere med en passion for klubben og spillet i stedet nogen der går mere op i rundbold og bruger pengene der.

De £70m kan jeg simpelthen ikke se. Men du kaldte mig jo dum og uvidende da jeg mente Origi og Shaqiri var omkring £10m værd. Så jeg glæder mig til, at se oraklet få ret i priserne.
Nej, det gjorde jeg ikke. Det har jeg aldrig kaldt nogle herinde. Du skrev på et tidspunkt, at transfermarkedet var let at gennemskue, og så henviste jeg til nogle eksempler, der viste, at det var det så ikke. Det kan ikke være nemt at gennemskue for dig, da der utallige gange er handlet til priser, der er kommet bag på alle. Både i den ene og den anden retning.
Mange dedikerer meget af deres tid på at følge med i alle handler og alt omkring spilleren, klubben, deres agenter osv., og så har vi hver især nogle, som vi finder mere troværdige end andre, og vi har hver især vores idé om, hvad en spiller bør handles for.
Der er ingen af de spillere i artiklen fra mit omtalte indlæg, jeg finder urealistiske, og det gav du mig sådan set ret i.
Du efterspurgte, hvor de 70 mille skulle komme fra, og så refererede jeg til artiklen, som du tilsyneladende havde glemt alt om.
Vores nuværende position har intet med held at gøre men ren og skær dygtighed ift. klubber, der får sprøjtet oliepenge i tanken non stop, eller som nu er ved at måtte dreje nøglen om, fordi de skylder for meget væk og knap kan betale deres spillere og øvrige staff deres lønninger.
Vi har et spritny akademi, som under Klopp/Edwards har givet 120 mille i kassen minus de 10 om året, det koster at drive. Vi udbygger fortsat Anfield, så vi genererer endnu flere penge på den helt lange bane, og vi udbygger stadig vores sponsorkreds.
Det er vildt, at du slet ikke anerkender det kæmpe stykke arbejde, der er gjort, siden vores klub var middelmådig og på randen af konkurs, og grundstenene blev da helt sikkert lagt af Brendan Rodgers, som fik nogle gode spillere ind og gjorde os samlet bedre, men her var der også dygtige ejere bag.
FSG er bestemt ikke fejlfrie, men de har forstået og formået at få os plantet solidt på fodboldkortet igen med en stærk økonomi som ballast,

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. aug, 2021 21:34

Kanon salg af Soton! Ings som har et enkelt år tilbage af kontrakt med sydkyst klubben, er solgt for £30 M. til Villa :shock:

Vi får 20%a af beløbet over £20 M. Lidt har også ret :) :army9:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TG12 » torsdag, 05. aug, 2021 11:26

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 04. aug, 2021 21:34
Kanon salg af Soton! Ings som har et enkelt år tilbage af kontrakt med sydkyst klubben, er solgt for £30 M. til Villa :shock:

Vi får 20%a af beløbet over £20 M. Lidt har også ret :) :army9:
Han er jo engelsk, og har scoret rigtig pænt med mål på et utroligt svingende Soton mandskab. Uden ham tror jeg de var rykket ned sidste sæson.

Synes det er et glimrende køb af Villa, og de får jo nok også £100m ind om lidt, så mon ikke der kommer 2-3 halvstore køb mere fra dem..?

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 05. aug, 2021 11:48

TG12 skrev:
torsdag, 05. aug, 2021 11:26
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 04. aug, 2021 21:34
Kanon salg af Soton! Ings som har et enkelt år tilbage af kontrakt med sydkyst klubben, er solgt for £30 M. til Villa :shock:

Vi får 20%a af beløbet over £20 M. Lidt har også ret :) :army9:
Han er jo engelsk, og har scoret rigtig pænt med mål på et utroligt svingende Soton mandskab. Uden ham tror jeg de var rykket ned sidste sæson.

Synes det er et glimrende køb af Villa, og de får jo nok også £100m ind om lidt, så mon ikke der kommer 2-3 halvstore køb mere fra dem..?
Jeg synes det er dyrt. Jeg kan lide Ings, men han er blevet 29 år, og har to alvorlige knæskader på sit cv. Han havde et enkelt år tilbage, hvilket betyder om 5 måneder kunne de forhandle med ham om en gratis overgang.

De har Ollie Watkins, som havde en kanon debutsæson. Dernæst spiller Villa kun med en angriber, så jeg tror de har købt Ings som back up, eller er Villa ved at sælge Watkins? Jeg tror dog ikke de sælger deres to største profiler i samme vindue.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TG12 » torsdag, 05. aug, 2021 12:14

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 05. aug, 2021 11:48
TG12 skrev:
torsdag, 05. aug, 2021 11:26
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 04. aug, 2021 21:34
Kanon salg af Soton! Ings som har et enkelt år tilbage af kontrakt med sydkyst klubben, er solgt for £30 M. til Villa :shock:

Vi får 20%a af beløbet over £20 M. Lidt har også ret :) :army9:
Han er jo engelsk, og har scoret rigtig pænt med mål på et utroligt svingende Soton mandskab. Uden ham tror jeg de var rykket ned sidste sæson.

Synes det er et glimrende køb af Villa, og de får jo nok også £100m ind om lidt, så mon ikke der kommer 2-3 halvstore køb mere fra dem..?
Jeg synes det er dyrt. Jeg kan lide Ings, men han er blevet 29 år, og har to alvorlige knæskader på sit cv. Han havde et enkelt år tilbage, hvilket betyder om 5 måneder kunne de forhandle med ham om en gratis overgang.

De har Ollie Watkins, som havde en kanon debutsæson. Dernæst spiller Villa kun med en angriber, så jeg tror de har købt Ings som back up, eller er Villa ved at sælge Watkins? Jeg tror dog ikke de sælger deres to største profiler i samme vindue.
Jeg mener ikke det er billigt - mere som Ings vil give dem noget dybde.

Men Soton er jo generelt gode til at få fine priser for deres spillere - det kender vi selv til, og kva det efterhånden er alment kendt Grealish smutter før eller siden dette vindue, så har Soton kunne presse citroen yderligere, ligesom Villa nok har den samme desperation, som mange andre når holdet stjerne sælges, for at købe nye spillere, og Igns er da ikke den værste de kunne købe - han skal nok gøre det bedre end en vis Lazar :lol:
Jeg kunne også have min tvivl på om Villa ville kunne vinde en regulær kamp om en gratis Ings - der ville være mange bydere.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » torsdag, 05. aug, 2021 19:53

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 05. aug, 2021 20:02

Det kan vist dårlig kaldes en ‘små’nyhed… gu ved hvem der så ellers kan betale hans hyre.. man må formode de fleste klubber er informeret via agenten st der er en reel mulighed, men bejlerne til Lionel Messi er i forvejen små af sportslige årsager.. men så sent i transfer vinduet er der endnu færre der kan så være med økonomisk …. Spændende spændene
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 05. aug, 2021 20:02

YNWA! skrev:
torsdag, 05. aug, 2021 19:53
Så skal han nok til City og Kane kan blive i Florida :D
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » torsdag, 05. aug, 2021 20:14

Redtothebone skrev:
torsdag, 05. aug, 2021 20:02
YNWA! skrev:
torsdag, 05. aug, 2021 19:53
Så skal han nok til City og Kane kan blive i Florida :D
Man City, PSG og Chelsea. Ingen andre har råd. Og Man City henter ham ikke nu, efter at de har købt Grealish.

PSG klart bedste bud....
Kloppite

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 05. aug, 2021 20:17

Harry Kane netop nu: :wall:
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » torsdag, 05. aug, 2021 20:46

Det kan kun blive PSG

"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 05. aug, 2021 22:47

Greslish til Man C for £100 M. Ingen Covid-19 lommesmerter i Man C.

De agerer som et mesterhold på transfermarkedet, modsat os sidste år. De bygger oven på en i forvejen fremragende trup. Der er måske en lille håndfuld PL-spillere som kan styrke deres start-11, og Grealish er absolut en af dem.

Det bliver meget vanskeligt at vippe dem af tronen, men hvis der er en som kan, så er det Klopp!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » torsdag, 05. aug, 2021 23:00

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 05. aug, 2021 22:47
Greslish til Man C for £100 M. Ingen Covid-19 lommesmerter i Man C.

De agerer som et mesterhold på transfermarkedet, modsat os sidste år. De bygger oven på en i forvejen fremragende trup. Der er måske en lille håndfuld PL-spillere som kan styrke deres start-11, og Grealish er absolut en af dem.

Det bliver meget vanskeligt at vippe dem af tronen, men hvis der er en som kan, så er det Klopp!
Jota, Thiago?
Lad i øvrigt være med at sammenligne med City. De er finansieret af en stat og omgår FFP, så det giver ikke rigtigt mening.

Hvad angår Grealish, så er dommen allerede faldet: "going to Man C to win trophies is like losing your virginity to a prostitute!"

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 05. aug, 2021 23:23

AJJ skrev:
torsdag, 05. aug, 2021 23:00
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 05. aug, 2021 22:47
Greslish til Man C for £100 M. Ingen Covid-19 lommesmerter i Man C.

De agerer som et mesterhold på transfermarkedet, modsat os sidste år. De bygger oven på en i forvejen fremragende trup. Der er måske en lille håndfuld PL-spillere som kan styrke deres start-11, og Grealish er absolut en af dem.

Det bliver meget vanskeligt at vippe dem af tronen, men hvis der er en som kan, så er det Klopp!
Jota, Thiago?
Lad i øvrigt være med at sammenligne med City. De er finansieret af en stat og omgår FFP, så det giver ikke rigtigt mening.

Hvad angår Grealish, så er dommen allerede faldet: "going to Man C to win trophies is like losing your virginity to a prostitute!"
Jeg sammenligner ikke med Man C. Det jeg savner fra os, er at vi bygger ovenpå, da vi lå nr. 1. Jota hører absolut ikke med I den kategori. Han er bredde spiller. Styrk altid start-11, så styrker du truppen samtidig.

Ja, så kan vi sidde og føle os bedre, og sammenligne det at vinde med Man C med noget virkeligt sølle. Jeg tror de er fucking ligeglade, så længe de vinder.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » fredag, 06. aug, 2021 05:28

Hr. Drejer skrev:Greslish til Man C for £100 M. Ingen Covid-19 lommesmerter i Man C.

De agerer som et mesterhold på transfermarkedet, modsat os sidste år. De bygger oven på en i forvejen fremragende trup. Der er måske en lille håndfuld PL-spillere som kan styrke deres start-11, og Grealish er absolut en af dem.

Det bliver meget vanskeligt at vippe dem af tronen, men hvis der er en som kan, så er det Klopp!
Havde det været en normal mesterskabssæson var det selvfølgelig også sket. Økonomisk set var det ikke muligt.

Vi kan ikke konkurrere med klubber der ejes af olielande og snydepelse
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar