Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af John Barnes » onsdag, 16. jul, 2014 17:14

JudgeStudge skrev:Conte er færdig i Juventus. Det baner nok vejen for et skifte for både Pogba og Vidal.

http://www.bbc.com/sport/0/football/28320845
Det ville da være noget af et slag for Juventus hvis de mistede både Pogba og Vidal. Pogba er jeg kæmpe fan af, han er simpelthen så vanvittig god og han går en stor karriere i møde hvis hans indstilling ellers forbliver på det rette spor. Han har fået kritik for at have problemer med indstillingen og at han til tider kan tabe hovedet på banen.

Er sikker på at Juventus finder en ganske habil træner til at tage over efter Conte. Efter Calciopoli skandalen tilbage i 2006 har Juventus været en ganske velsmurt maskine de senere år og har virkelig fundet melodien igen.
Billede

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 21. jul, 2014 23:06

Hugget fra den norske: “@iammoallim: Cristiano, Bale + Rodríguez cost Real Madrid around €265M: more than what Ajax have spent on transfers (€232M) since their founding in 1900.”
Tankevækkende!!!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

SimonA
Indlæg: 824
Tilmeldt: lørdag, 05. jan, 2013 21:22
Alder: 26

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af SimonA » mandag, 21. jul, 2014 23:25

Jesper skrev:Hugget fra den norske: “@iammoallim: Cristiano, Bale + Rodríguez cost Real Madrid around €265M: more than what Ajax have spent on transfers (€232M) since their founding in 1900.”
Tankevækkende!!!
Det er jo helt galt..
YNWA

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » mandag, 21. jul, 2014 23:55

Det kunne være sjovt at se på de to klubbers indtjening i samme ombæring.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Badooo » tirsdag, 22. jul, 2014 01:14

Nu er det jo også først de seneste år, at transferpriserne er eksploderet helt sygt. Med indtoget af russerne og arabernes olie/gas-milliarder er der pludseligt klubber, der faktisk kan hamle op med RMs enorme banklån på transfermarkedet, og derfor bliver priserne naturligt skruet op. Og nu er Ajax vel kendt for at være en (omend absurd dygtig) udviklingsklub set i det store, europæiske billede, hvor RM på den anden side har deres succes ved at tage for sig af de varer, som Ajax og andre klubber får produceret. Det er jo især når der er en sydamerikaner/spanier/portugiser der får RMs interesse, at transferkrigen for alvor tager fat - Bale ikke medregnet.
Badooo siger, hvad han mener!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » onsdag, 23. jul, 2014 13:09

Jürgen Klopp: "I will eat a broomstick if Mats Hummels joins Manchester United."

elsker den mand lol.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » fredag, 01. aug, 2014 20:39

Syntes det helt utroligt at United fans generelt (vil sige 90%) alle mener de har en top 3 manager i verden og er næsten sikker på han føre dem ihvertfald i top 3 næste år.

Manden har ikke engang spillet en enkelt kamp endnu og kan umuligt have haft noget præg på deres spil på 10 dage. det sker bare ikke selv om du er verdens bedste manager.

Ja han fik holland til en semi finale i VM ved at spille so-so fodbold og være lidt heldig. det er da et flot resultat men velkommen til premier league.

Det bare ærveligt vi ikke møder dem i første kamp. bare for at stikke lidt til dem :)

United har dog 15, 100% sikre point i de første 5 kampe, mister de point der bliver de ikke mester og får svært ved top 4. i think.


1997-2000FC Barcelona
2000-2002 Holland
2002-2003 FC Barcelona
2005-2009 AZ
2009-2011 Bayern München
2012-2014 Holland
2014- Manchester United

Manden har ca. fået 2 år hvert sted i topklubberne. det bevidner også bare lidt omkring at han måske ikke er verdens bedste for så havde de nok beholdt ham.

Han vandt la liga i 98 og 99 (15 år siden)
ChL med ajax for 19 år siden

og Bundsligaen med Bayern i 2010.

Må ærligt indrømme jeg ikke kan huske 98, 99 og 95.
Bundsligaen vandt han pænt nemt (før dortmund satte sig i nye tider), ved ikke helt men tror bayern sad på ligaen før dortmund fik deres forvandling uanset hvem som reelt set trænet dem. lidt alle Real + barca vinder 99 % sikkert titlen i spanien.



Jeg tænker mest af alt at han ikke er klar til premier league og nok bliver overrasket over hvor gode de små hold er. han skal satme holde tungen lige i munden for at klare top 4 for der bliver mega konkurrance om det.
Forhåbenlig kan united fans hjælpe med at lægge et hårdt press på ham. og når han failer begynder de som mod moyes.

Før seasonen, så vil united sige de beholder ham i lange tider også selv om de ikke klare Chl, men tror at han bliver fyret ala moyes hvis de ender med en 5 plads eller dårligere.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » fredag, 01. aug, 2014 21:05

Wormie skrev:Jeg tænker mest af alt at han ikke er klar til premier league og nok bliver overrasket over hvor gode de små hold er. han skal satme holde tungen lige i munden for at klare top 4 for der bliver mega konkurrance om det.
Det finder jeg naivt at tro. Når du ved, at de små hold er gode, hvorfor skulle van Gaal så ikke også vide det? Hvor dårligt forberedt tror du lige, at han er?

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » lørdag, 02. aug, 2014 10:11

AJ skrev:
Wormie skrev:Jeg tænker mest af alt at han ikke er klar til premier league og nok bliver overrasket over hvor gode de små hold er. han skal satme holde tungen lige i munden for at klare top 4 for der bliver mega konkurrance om det.
Det finder jeg naivt at tro. Når du ved, at de små hold er gode, hvorfor skulle van Gaal så ikke også vide det? Hvor dårligt forberedt tror du lige, at han er?
Meget dårlig. Han har jo taget man utd. jobbet ;)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af And I'm Javert » lørdag, 02. aug, 2014 12:00

@Wormie

Hvor længe var Mourinho i Madrid? Inter? Hvor længe var Heynckes i Bayern, Leverkusen og Madrid? Er de så heller ikke top trænere? Jeg kan ikke se, hvordan du kan vurdere, at Van Gaal ikke er en top træner ud fra det parameter.

Van Gaal vandt Bundesligaen et tidspunkt hvor Bayern IKKE dominerede voldsomt. Året forinden vandt Wolfsburg og to år før vandt Stuttgart. At påstå det bare var så nemt er godt nok naivt. Glem ikke han også var i Champions League finalen med Bayern i 2010.

Og du tager heller ikke stilling til at han vandt Eresdivisionen med AZ, samt at han ikke bare vandt CL med Ajax, men også kom i finalen året efter.

At påstå Van Gaal ikke er blandt den absolutte elite af europæiske trænere, og ligefrem tro at han ikke er forberedt på det generelle niveau, synes jeg godt nok er naivt. Han har stabilt leveret resultater de sidste 20 år.
Do not forget my name!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » lørdag, 02. aug, 2014 18:45

Sango med 4 mål for arsenal, perfekt, for så køber wenger ikke en angriber :D
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » lørdag, 02. aug, 2014 18:47

And I'm Javert skrev:@Wormie

Hvor længe var Mourinho i Madrid? Inter? Hvor længe var Heynckes i Bayern, Leverkusen og Madrid? Er de så heller ikke top trænere? Jeg kan ikke se, hvordan du kan vurdere, at Van Gaal ikke er en top træner ud fra det parameter.

Van Gaal vandt Bundesligaen et tidspunkt hvor Bayern IKKE dominerede voldsomt. Året forinden vandt Wolfsburg og to år før vandt Stuttgart. At påstå det bare var så nemt er godt nok naivt. Glem ikke han også var i Champions League finalen med Bayern i 2010.

Og du tager heller ikke stilling til at han vandt Eresdivisionen med AZ, samt at han ikke bare vandt CL med Ajax, men også kom i finalen året efter.

At påstå Van Gaal ikke er blandt den absolutte elite af europæiske trænere, og ligefrem tro at han ikke er forberedt på det generelle niveau, synes jeg godt nok er naivt. Han har stabilt leveret resultater de sidste 20 år.
Det er langt nemmere at tage en allerede top hold som har gode spiller og er med i champions league til sejr i "mindere" ligaer (når der kun er 1-2 hold som reelt kan vinde)

I forhold til at tage et hold i forfald fra en 7 plads op og komme i top4/vinde premier league i deres første season. specielt med så stærke hold som der er i år
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » lørdag, 02. aug, 2014 19:40

Wormie skrev:
And I'm Javert skrev:@Wormie

Hvor længe var Mourinho i Madrid? Inter? Hvor længe var Heynckes i Bayern, Leverkusen og Madrid? Er de så heller ikke top trænere? Jeg kan ikke se, hvordan du kan vurdere, at Van Gaal ikke er en top træner ud fra det parameter.

Van Gaal vandt Bundesligaen et tidspunkt hvor Bayern IKKE dominerede voldsomt. Året forinden vandt Wolfsburg og to år før vandt Stuttgart. At påstå det bare var så nemt er godt nok naivt. Glem ikke han også var i Champions League finalen med Bayern i 2010.

Og du tager heller ikke stilling til at han vandt Eresdivisionen med AZ, samt at han ikke bare vandt CL med Ajax, men også kom i finalen året efter.

At påstå Van Gaal ikke er blandt den absolutte elite af europæiske trænere, og ligefrem tro at han ikke er forberedt på det generelle niveau, synes jeg godt nok er naivt. Han har stabilt leveret resultater de sidste 20 år.
Det er langt nemmere at tage en allerede top hold som har gode spiller og er med i champions league til sejr i "mindere" ligaer (når der kun er 1-2 hold som reelt kan vinde)

I forhold til at tage et hold i forfald fra en 7 plads op og komme i top4/vinde premier league i deres første season. specielt med så stærke hold som der er i år
Et hold i forfald, ah kom nu lidt ind i kampen.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » søndag, 03. aug, 2014 18:10

Costa er godt nok ringe, det helt vildt, chelsea ser dårligere ud offensivt end sidste år...

de også ved at blive tævet at werder bremen
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarde » søndag, 03. aug, 2014 18:41

Wormie skrev:Costa er godt nok ringe, det helt vildt, chelsea ser dårligere ud offensivt end sidste år...

de også ved at blive tævet at werder bremen
Nu kommer jeg til at gentage mig selv fra vores kamptråd i går.

Hvor er det skønt at se, at folk ikke drager forhastede konklusioner om signings og holds niveau på baggrund af en flok 100% ligegyldige træningskampe.

Og med det siger jeg ikke noget om, hvorvidt Costa og Chelsea får succes i den kommende sæson eller ej. Pointen er netop, at der intet som helst belæg er for at drage konklusioner omkring den slags endnu.

Besvar