Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Pakken » mandag, 16. jun, 2014 14:04

Morten Bruun er i mine øjne i top 2 af landets bedste kommentatorer. Han er enormt dygtig fagligt, og som seer føler jeg, at jeg får nok ekstra viden med, når jeg har set kampen. I forhold til hans tilhørsforhold til Manchester United, så ser jeg virkelig ingen problemer. Jeg er af den opfattelse, at han oftest bare siger tingene, som de er, og det kan måske ramme nogle fans af Liverpool hårdere, da de ved, at Morten er fan af Manchester United.

Brugeravatar
Merseyside Boys
Indlæg: 884
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:55
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Merseyside Boys » mandag, 16. jun, 2014 14:45

En meget væsentlig detalje med Morten Bruun som kommentator (udover hans evt faglige indsigt mv.), er helt lavpraktisk hans stemme og stemmeføring.

Den signalerer ro, overblik og ikke mindst faglig troværdighed og pondus. I bund og grund kunne han sige en masse vrøvl (hvilket han ikke gør), uden at man ville synes, at det var et problem. Han er en diamentral modsætning til fx. Flemmig Toft og Michael Schäfer o.lign.

Han er danskernes svar på Glem Strömberg.
Jeg får altså stadig gåsehud, når Fowler scorer.....

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » mandag, 16. jun, 2014 15:23

@ Hekkem

Hvorfor er Bruun forfærdelig at høre på angående Man Utd? Han har da gennem sæsonen været vanvittig morsom at høre på, når han har rakket ned på Moyes og spillernes elendige præstationer.

Du kan også finde mange Liverpool-fans, der synes at Skrtel er en liability. Det har da ikke noget at gøre med, at han er Man Utd-supporter.

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af tue69 » mandag, 16. jun, 2014 18:34

Merseyside Boys skrev:En meget væsentlig detalje med Morten Bruun som kommentator (udover hans evt faglige indsigt mv.), er helt lavpraktisk hans stemme og stemmeføring.

Den signalerer ro, overblik og ikke mindst faglig troværdighed og pondus. I bund og grund kunne han sige en masse vrøvl (hvilket han ikke gør), uden at man ville synes, at det var et problem. Han er en diamentral modsætning til fx. Flemmig Toft og Michael Schäfer o.lign.

Han er danskernes svar på Glem Strömberg.
Spot on. At han så samtidigt også ER faglig dygtig (og ikke bare virker sådan) er bare lækkert. Jeg kan også godt lide Bruun og jeg føler mig ikke irriteret af hans tilhørsforhold, som han holder på et ganske fornuftigt niveau.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » mandag, 16. jun, 2014 18:44

Sjovt. Jeg bryder mig faktisk ikke særligt meget om hans stemme, selvom jeg synes han er en fin kommentator. Ikke at det betyder noget for mig.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Alonso » mandag, 16. jun, 2014 18:47

Surf skrev:Sjovt. Jeg bryder mig faktisk ikke særligt meget om hans stemme, selvom jeg synes han er en fin kommentator. Ikke at det betyder noget for mig.
Den er lidt for jysk i kanterne.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nrg » mandag, 16. jun, 2014 20:07

Alonso skrev:
Surf skrev:Sjovt. Jeg bryder mig faktisk ikke særligt meget om hans stemme, selvom jeg synes han er en fin kommentator. Ikke at det betyder noget for mig.
Den er lidt for jysk i kanterne.
Det er det, der gør den troværdig.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Alonso » mandag, 16. jun, 2014 20:13

nrg skrev:
Alonso skrev:
Surf skrev:Sjovt. Jeg bryder mig faktisk ikke særligt meget om hans stemme, selvom jeg synes han er en fin kommentator. Ikke at det betyder noget for mig.
Den er lidt for jysk i kanterne.
Det er det, der gør den troværdig.
»Jyske dialekter bliver brugt til at fremstille nogle typer, som er naive, og som lige er kommet ind med fire-toget. Det er meget sjældent, at man ser, at en figur, der skal tages alvorligt, taler dialekt, fordi vi har en indgroet norm i den danske kultur om, at dialekter, det er noget, vi gerne må grine af«

http://politiken.dk/kultur/ECE1240678/h ... tale-jysk/

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » mandag, 16. jun, 2014 20:31

Alonso skrev:»Jyske dialekter bliver brugt til at fremstille nogle typer, som er naive, og som lige er kommet ind med fire-toget. Det er meget sjældent, at man ser, at en figur, der skal tages alvorligt, taler dialekt, fordi vi har en indgroet norm i den danske kultur om, at dialekter, det er noget, vi gerne må grine af«

http://politiken.dk/kultur/ECE1240678/h ... tale-jysk/
:lol: Det er sgu sjovt. Eller sjaw.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 17. jun, 2014 09:46

AJ skrev:@ Hekkem

Hvorfor er Bruun forfærdelig at høre på angående Man Utd? Han har da gennem sæsonen været vanvittig morsom at høre på, når han har rakket ned på Moyes og spillernes elendige præstationer.

Du kan også finde mange Liverpool-fans, der synes at Skrtel er en liability. Det har da ikke noget at gøre med, at han er Man Utd-supporter.
Til det fremhævede forstå jeg ikke hvad du mener.

Morten Bruun overdriver smigeren af man utd spillere. Han har længe ikke kunnet se, der mangler en central midtbanespiller. Det er først i denne sæson, hvor det blev udstillet, han har erkendt / kunnet se det. Han overdriver Evras sæson, hvor han senest udtalte at Evra havde en fantastisk sæson, og nær eneste spiller der har levet op til forventningerne hos man utd. Han roser en middelmådig Carrick til skyerne indtil denne sæson.

Han har svært ved at udvise sin objektivitet, når det er man utd han kommenterer.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 17. jun, 2014 09:53

Han overdriver også kritikken af nogle. Burde det så ikke udligne hinanden? Der er ikke en facitliste på hvordan ens meninger skal være om fodboldspillere, som du ellers prøver at fremstille. Der er så meget forkert ved dit indlæg, at det næsten bare burde stå for sig selv.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » tirsdag, 17. jun, 2014 09:58

AllanShore skrev:Han overdriver også kritikken af nogle. Burde det så ikke udligne hinanden? Der er ikke en facitliste på hvordan ens meninger skal være om fodboldspillere, som du ellers prøver at fremstille. Der er så meget forkert ved dit indlæg, at det næsten bare burde stå for sig selv.
Så fordi han både rammer lidt over og lidt under målet, så er det ok, fordi han rammer målet i gennemsnit? Giver da ingen mening. Hvis han ikke er god til at vurdere spillernes niveau, så er det vel det, der er det væsentlige.

(Siger ikke, at jeg er enig eller uenig i kritikken af Bruun, ovenstående giver bare ingen mening.)

Selvfølgelig er der ingen facitliste, men hvis man hele tiden hører en kommentator vurdere spillerne eller holdenes anderledes, end en selv, så ryger agtelsen af kommentatoren naturligvis.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 17. jun, 2014 10:03

Merseyside Boys skrev:En meget væsentlig detalje med Morten Bruun som kommentator (udover hans evt faglige indsigt mv.), er helt lavpraktisk hans stemme og stemmeføring.

Den signalerer ro, overblik og ikke mindst faglig troværdighed og pondus. I bund og grund kunne han sige en masse vrøvl (hvilket han ikke gør), uden at man ville synes, at det var et problem. Han er en diamentral modsætning til fx. Flemmig Toft og Michael Schäfer o.lign.

Han er danskernes svar på Glem Strömberg.
Hæhæ.....glimrende set - eller hørt!

MB var endda endnu mere kontrolleret jysk i starten af sin kommentatorhistorie - jeg husker 1-0 nederlaget mod Spanien, hvor Hierro sender os ud af VM-kvalen efter bakeros screening af Schmeichel.........journalistkommentatoren (sikkert Flemming Toft) var helt oppe i loftet, hvortil MB knastørt replicerer: "Der er ikke noget at gøre, Spanien har scoret - det er en konstatering" :lol:

(Dermed ikke sagt, at man ikke kan anerkende Schäeferens små, begejstrede pletter i underbuksen, selvom det er Uzbekistan-Azerbadhjan han kommenterer....)
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 17. jun, 2014 10:05

Surf skrev:Så fordi han både rammer lidt over og lidt under målet, så er det ok, fordi han rammer målet i gennemsnit? Giver da ingen mening. Hvis han ikke er god til at vurdere spillernes niveau, så er det vel det, der er det væsentlige.

(Siger ikke, at jeg er enig eller uenig i kritikken af Bruun, ovenstående giver bare ingen mening.)

Selvfølgelig er der ingen facitliste, men hvis man hele tiden hører en kommentator vurdere spillerne eller holdenes anderledes, end en selv, så ryger agtelsen af kommentatoren naturligvis.
Jeg ville bare prøve at bruge samme retorik som ovenstående, så det var intentionen, at det ikke skulle give den store mening.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » tirsdag, 17. jun, 2014 10:09

AllanShore skrev:
Surf skrev:Så fordi han både rammer lidt over og lidt under målet, så er det ok, fordi han rammer målet i gennemsnit? Giver da ingen mening. Hvis han ikke er god til at vurdere spillernes niveau, så er det vel det, der er det væsentlige.

(Siger ikke, at jeg er enig eller uenig i kritikken af Bruun, ovenstående giver bare ingen mening.)

Selvfølgelig er der ingen facitliste, men hvis man hele tiden hører en kommentator vurdere spillerne eller holdenes anderledes, end en selv, så ryger agtelsen af kommentatoren naturligvis.
Jeg ville bare prøve at bruge samme retorik som ovenstående, så det var intentionen, at det ikke skulle give den store mening.
Aha. Godmorgen til mig.

Men stadig er Hekkems kritik jo, at Morten Bruun ikke kan skjule sit tilhørsforhold til man u.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar