Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 25. dec, 2013 13:15

AllanShore skrev:Hvori ligger min dobbeltmorale?
I at du ikke selv kan se det!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » onsdag, 25. dec, 2013 13:27

Selvfølgelig skal man have lov til at kaste sig væk fra en psykotackling for at undgå den, og dermed ikke dømmes for film. Men når det er en situation som den med Januzaj, hvor tacklingen ALDRIG kan blive farlig, hvor modstanderen tilmed trækker sig fra tacklingen, for ikke at begå frispark og når man så tilmed laver svanens død uden på nogen måde at være i nærheden af at blive ramt, så er det jo bare klamt og en skændsel for fodbolden. Hvis man så oven i købet sidder og vinker og gestikulerer at man vil have frispark (som jeg ikke ved om Januzaj gjorde) ja så er bunden nået.

Men ja. De helt unge spillere skal selvfølgelig have lov til at lave den fejl og så blive sat på plads, så det ikke sker igen. Noget som Young tror han kan slippe af sted med fordi han har misforstået ideen med at the Young lads are allowed to make mistakes"

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » onsdag, 25. dec, 2013 13:28

Cynwal skrev:
AllanShore skrev:Hvori ligger min dobbeltmorale?
I at du ikke selv kan se det!
49 år siger du? Glædelig jul.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 25. dec, 2013 13:37

AllanShore skrev:
Cynwal skrev:
AllanShore skrev:Hvori ligger min dobbeltmorale?
I at du ikke selv kan se det!
49 år siger du? Glædelig jul.
Tak og i lige måde. Rart at du anerkender min store erfaringsbaserede visdom.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Chris-LFC
Indlæg: 140
Tilmeldt: torsdag, 07. nov, 2013 16:36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Chris-LFC » onsdag, 25. dec, 2013 13:42

Cynwal skrev:Det er pudsigt, som holdningen hos klubben Manchester United og dens tilhængere er fuldstændig gennemsyret af, at diving er totalt uacceptabelt, medmindre det udføres af en spiller i en Manchester United trøje, i hvilket tilfælde der altid har været en plausibel grund til det. Endnu engang viser Manchester United sig som den sande mester i udførelsen af Double Standards! Dobbeltmoralen kunne ikke have en mere ihærdig vogter.
Det sjoveste ved det, er Moyes pærevending. Han er gået fra at være divings ærkefjende og selvudnævnt vogter af morale i Everton, til at skulle trække i land hver gang scum-spillerne diver. Flot Moyes :army7:

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af And I'm Javert » onsdag, 25. dec, 2013 15:09

http://plbold.dk/neville-og-carraghers-saesonopsamling/

Jeg ved at mange er blevet helt tossede med Neville og Carragher (jeg selv inkluderet), så jeg ville lige høre hvad folk siger til deres generelle vurdering af efteråret, so far.

Jeg er generelt meget enig med deres vurderinger til årets hold, hvor jeg laver lidt en blanding af deres valg, foretrækker Baines og Shaw og Mertesacker over Jagielka, samt Mignolet og Howard ser jeg som meget lige, ligesom jeg gør med Barkley og Lallana.

Bedste spiller er naturligvis Suarez. Selvom jeg er voldsomt imponeret over Aguero, synes jeg stadig det er voldsomt, når man tager med, at Suarez havde 5 dages karantæne i sæsonstarten.

Bedste mål, jeg må indrømme at jeg ikke husker alle sæsonens basser, så Pajtim Kasamis mål er vel en udmærket kandidat.

Bedste signing (uden at medregne lån) ... Negredo skarpt efterfulgt af Lovren. Begge fremragende indkøb, begge spillere, som jeg havde forventet meget af, men som gav endnu mere. Ikke til at tro, at det var Soldado, der kostede mest af ham og Negredo.

Bedste holdpræstation: Citys nedtrampling af Arsenal. 6-3. Scorer man 6 mål mod Arsenal, fortjener man årets præstation. Meget mere end hvis man scorer 5 mod Tottenham, som var skidt, skidt kørende. Ikke at den præstation ikke var helt fantastisk, men det er mere imponerende at score så mange mål mod Monreal, Mertesacker, Koscielny og Sagna, end det er at score mod Naughton, Capoue, Dawson og Walker. Naturligvis trækker det fra, at man lukker tre mål ind, men en offensiv der består af Walcott, Özil, Ramsey og Giroud er svære at forhindre i at score. Meget sværere end at holde Soldado, Lennon og Chadli fra at score.

Jeg hopper på Nevilles vogn med Barkley om årets unge spiller. Januzaj har været imponerende, ligeledes har Shaw, Flanagan, Lukaku, osv. men jeg må indrømme at måden Barkley dominerer kampene på, synes jeg er meget imponerende. Hans fysik, teknik, spark ... Alt sammen på et stort niveau.

Manager ... Rodgers og Martinez har begge været fremragende. Jeg forstår Nevilles argument med at ingen så os ligge nr. 1 ved juletid, men jeg synes, han, og mange andre, lægger for meget i vores placering på nuværende tidspunkt. Flot at vi er, hvor vi er, men vi er to point fra femtepladsen. Havde vi været nr. 1, med fire-fem point ned, ville jeg se præstationen som værende fantastisk. Vi lægger omtrent de to point pr. kamp, som gennemsnitligt vil være adgangsgivende for CL, hvilket jeg ikke synes, er så fantastisk en præstation, som Neville gør det til. Men at Roberto Martinez har ført Everton til den nærmest præcist samme præstation (pointmæssigt) med Everton året efter han kom til, synes jeg er lige den tand større end at Rodgers gør det på sin anden sæson, med Luis Suarez i truppen. (Ikke at vores placering i ligaen kun skal tilskrives ham. Men man må erkende, at han er en matchvinder af en anden grad mod de mindre hold) Mit valg som årets manager, Roberto Martinez.
Do not forget my name!

APLFC
Indlæg: 334
Tilmeldt: søndag, 24. jan, 2010 10:09
Geografisk sted: Roskilde

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af APLFC » onsdag, 25. dec, 2013 16:53

And I'm Javert skrev:http://plbold.dk/neville-og-carraghers-saesonopsamling/

Jeg ved at mange er blevet helt tossede med Neville og Carragher (jeg selv inkluderet), så jeg ville lige høre hvad folk siger til deres generelle vurdering af efteråret, so far.

Jeg er generelt meget enig med deres vurderinger til årets hold, hvor jeg laver lidt en blanding af deres valg, foretrækker Baines og Shaw og Mertesacker over Jagielka, samt Mignolet og Howard ser jeg som meget lige, ligesom jeg gør med Barkley og Lallana.

Bedste spiller er naturligvis Suarez. Selvom jeg er voldsomt imponeret over Aguero, synes jeg stadig det er voldsomt, når man tager med, at Suarez havde 5 dages karantæne i sæsonstarten.

Bedste mål, jeg må indrømme at jeg ikke husker alle sæsonens basser, så Pajtim Kasamis mål er vel en udmærket kandidat.

Bedste signing (uden at medregne lån) ... Negredo skarpt efterfulgt af Lovren. Begge fremragende indkøb, begge spillere, som jeg havde forventet meget af, men som gav endnu mere. Ikke til at tro, at det var Soldado, der kostede mest af ham og Negredo.

Bedste holdpræstation: Citys nedtrampling af Arsenal. 6-3. Scorer man 6 mål mod Arsenal, fortjener man årets præstation. Meget mere end hvis man scorer 5 mod Tottenham, som var skidt, skidt kørende. Ikke at den præstation ikke var helt fantastisk, men det er mere imponerende at score så mange mål mod Monreal, Mertesacker, Koscielny og Sagna, end det er at score mod Naughton, Capoue, Dawson og Walker. Naturligvis trækker det fra, at man lukker tre mål ind, men en offensiv der består af Walcott, Özil, Ramsey og Giroud er svære at forhindre i at score. Meget sværere end at holde Soldado, Lennon og Chadli fra at score.

Jeg hopper på Nevilles vogn med Barkley om årets unge spiller. Januzaj har været imponerende, ligeledes har Shaw, Flanagan, Lukaku, osv. men jeg må indrømme at måden Barkley dominerer kampene på, synes jeg er meget imponerende. Hans fysik, teknik, spark ... Alt sammen på et stort niveau.

Manager ... Rodgers og Martinez har begge været fremragende. Jeg forstår Nevilles argument med at ingen så os ligge nr. 1 ved juletid, men jeg synes, han, og mange andre, lægger for meget i vores placering på nuværende tidspunkt. Flot at vi er, hvor vi er, men vi er to point fra femtepladsen. Havde vi været nr. 1, med fire-fem point ned, ville jeg se præstationen som værende fantastisk. Vi lægger omtrent de to point pr. kamp, som gennemsnitligt vil være adgangsgivende for CL, hvilket jeg ikke synes, er så fantastisk en præstation, som Neville gør det til. Men at Roberto Martinez har ført Everton til den nærmest præcist samme præstation (pointmæssigt) med Everton året efter han kom til, synes jeg er lige den tand større end at Rodgers gør det på sin anden sæson, med Luis Suarez i truppen. (Ikke at vores placering i ligaen kun skal tilskrives ham. Men man må erkende, at han er en matchvinder af en anden grad mod de mindre hold) Mit valg som årets manager, Roberto Martinez.
Jeg er meget enig med dig i at Barkley er den bedste unge spiller, men jeg synes dog han har haft nogle udfald og ikke altid været lige dominerede, men dog stadig godt spillende. Udfald det har han f.eks. haft mod os i derbyet.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 25. dec, 2013 18:08

AllanShore skrev:
Cynwal skrev:
AllanShore skrev:Hvori ligger min dobbeltmorale?
I at du ikke selv kan se det!
49 år siger du? Glædelig jul.
Fesen måde at srgumentere på når man er gæst ..
AllanShore, det plejer ikke at ligne dig..
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14382
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » onsdag, 25. dec, 2013 21:00

AllanShore skrev:
Cynwal skrev:
AllanShore skrev:Hvori ligger min dobbeltmorale?
I at du ikke selv kan se det!
49 år siger du? Glædelig jul.
Du er simpelthen så latterlig provokerende. Så gå dog væk!
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » onsdag, 25. dec, 2013 21:06

Bellamy_fever skrev: AllanShore, det plejer ikke at ligne dig..
Er det ikke at stramme den rigtig meget, de sidste 4-5 måneder er gået med skjulte og åbenlyse provokationer, overfor enkeltpersoner og LFC fans generelt i en stor pærevælling.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » torsdag, 26. dec, 2013 10:16

Bellamy_fever skrev:
Fesen måde at srgumentere på når man er gæst ..
AllanShore, det plejer ikke at ligne dig..
Er godt nok uenig med dig her Bellamy_fever. Dette er normal adfærd som vores gæst udviser her. igen bliver han personlig, når han ikke kan argumentere, hvilket sker ret ofte.

Ignorer ham, og han forsvinder.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14382
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » torsdag, 26. dec, 2013 10:43

Hekkem skrev:
Bellamy_fever skrev:
Fesen måde at srgumentere på når man er gæst ..
AllanShore, det plejer ikke at ligne dig..
Er godt nok uenig med dig her Bellamy_fever. Dette er normal adfærd som vores gæst udviser her. igen bliver han personlig, når han ikke kan argumentere, hvilket sker ret ofte.

Ignorer ham, og han forsvinder.
Det er helt som det plejer at være.

BananSmoothie ser ud til at være et acceptabelt eksemplar af slagsen. Han argumenterer virkelig fornuftigt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af tue69 » torsdag, 26. dec, 2013 11:11

thefugle skrev:Ja han er var faktisk næsten blevet slå ihjel hvis han ikke lige "beskyttede" sig selv. Nu kan jeg pludselig se ligheden mellem Ronaldo og Januzaj...
Jeg håber sandt for dyden at det bliver den eneste lighed, for Januzaj skræmmer mig ærligt talt, og her tænker jeg ikke på hans teatralske egenskaber.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » torsdag, 26. dec, 2013 13:23

Hekkem skrev:
Bellamy_fever skrev:
Fesen måde at srgumentere på når man er gæst ..
AllanShore, det plejer ikke at ligne dig..
Er godt nok uenig med dig her Bellamy_fever. Dette er normal adfærd som vores gæst udviser her. igen bliver han personlig, når han ikke kan argumentere, hvilket sker ret ofte.

Ignorer ham, og han forsvinder.
Jeg kan sagtens argumentere, men når Cynwal nægter at gøre det samme, så er det lettere besværligt at få mere ud af den diskussion, udover at Unitedfans og diving-polymikken endnu engang er blevet skåret over en kam.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af ThunderZtorm » torsdag, 26. dec, 2013 13:30

AllanShore skrev:
Hekkem skrev:
Bellamy_fever skrev:
Fesen måde at srgumentere på når man er gæst ..
AllanShore, det plejer ikke at ligne dig..
Er godt nok uenig med dig her Bellamy_fever. Dette er normal adfærd som vores gæst udviser her. igen bliver han personlig, når han ikke kan argumentere, hvilket sker ret ofte.

Ignorer ham, og han forsvinder.
Jeg kan sagtens argumentere, men når Cynwal nægter at gøre det samme, så er det lettere besværligt at få mere ud af den diskussion, udover at Unitedfans og diving-polymikken endnu engang er blevet skåret over en kam.
Du er repræsentant for fjenden, og bliver pigesur når der kommer stikpiller til din klubs generelle opførsel?

Arh, nu må du lige spænde hjelmen.

Besvar