Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Guffi182 » lørdag, 31. mar, 2012 15:34

Det er vel ikke gået nogen forbi at Stilian Petrov har fået leukæmi, og hans karriere nu ser ud til at være forbi.

YWNA
Billede

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » søndag, 01. apr, 2012 12:45

Guffi182 skrev:Det er vel ikke gået nogen forbi at Stilian Petrov har fået leukæmi, og hans karriere nu ser ud til at være forbi.

YWNA
Nej og paradoksalt nok er der stort set ingen der har været ude offentligt og støtte ham som man så med Muamba. Hvilket jeg egentlig synes er lidt hyklerisk, for i tiden lige efter Muamba havde alle jo travlt med at sende hilsner mod ham, mens der her med Petrov absolut ingen dækning har været om det.
Fan af Manchester United

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mawope » søndag, 01. apr, 2012 13:08

AllanShore skrev: Nej og paradoksalt nok er der stort set ingen der har været ude offentligt og støtte ham som man så med Muamba. Hvilket jeg egentlig synes er lidt hyklerisk, for i tiden lige efter Muamba havde alle jo travlt med at sende hilsner mod ham, mens der her med Petrov absolut ingen dækning har været om det.
Klubben var da hurtig til at komme med en pressemeddelelse, og jeg synes gårsdagens applaus i 19. minut var en smuk gestus.

Vores egen Lucas skrev en tilkendegivelse på Twitter forleden og mon ikke mange mange andre har gjort noget lignende. Medierne skriver da også om det dagligt pt. Men ellers er det jo også to lidt forskellige tilfælde. Jeg tror, det var ekstra chokerende og dramatisk med Muamba, da han simpelthen faldt livløs om "for åbent tæppe". Det stikker jo en kniv lige i mavesækken på den opfattelse, de fleste gerne vil have af fodbold som noget positivt, sundt og forbilledligt. Det sparker jo ligeledes lidt til spøgelset om, om nogle sportsfolk misbruger deres krop med diverse præstationsforbedrende substanser. Petrov's tilfælde er jo lige så tragisk men på en mindre up-in-your-face-måde måske? Trist er det i hvert fald i begge tilfælde.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » søndag, 01. apr, 2012 13:20

AllanShore skrev:. Hvilket jeg egentlig synes er lidt hyklerisk, for i tiden lige efter Muamba havde alle jo travlt med at sende hilsner mod ham,
Og jeg synes det i den grad er hyklerisk, med den opmærksomhed Muamba har fået, der er vel 50-100 stykker(?) i England hver dag der er ude for det samme som Muamba, men det er "ligemeget". I min bog betyder det intet, om det er en kendt fodboldspiller eller fru Sørensen på 3. sal til venstre, eller den hjemløse nede ved havnen.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » søndag, 01. apr, 2012 13:32

Ligesom Chelski i gårsdagens kamp varmede op i "get well soon"-trøjer, såvidt jeg husker. Støtte fra diverse personer i medierne og på Twitter har der ligeledes også været.
Det er en ommer, AllanShore.
Liverpool Football Klopp

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » søndag, 01. apr, 2012 14:26

AndreasN skrev:Ligesom Chelski i gårsdagens kamp varmede op i "get well soon"-trøjer, såvidt jeg husker. Støtte fra diverse personer i medierne og på Twitter har der ligeledes også været.
Det er en ommer, AllanShore.
Ja, men har der været samme mediedækning som med Muamba? Nej ikke tilnærmelsesvis. Og selvfølgelig spiller det ind at Muamba faldt om på åben skærm, men som Thommo siger; hvorfor skal det være så selektivt mht. hvem man fokuserer på når sådan en ulykke sker? Medierne har brugt det til at sælge ekstra aviser og for mig at se er der utroligt mange der bare har hoppet med på Twitterbølgen og vist deres støtte, hvilket i sig selv også er fint nok. Men det har kun været rettet mod Muamba og ikke mod der hvor det egentlig problem ligger - nemlig at der sker flere og flere ulykker som han var ude for.

Så jeg synes ikke det er en ommer, AndreasN, selvom du åbenlyst gerne vil pådutte mig en dum holdning. For du har tydeligvis læst mit indlæg som du selv vil forstå det uden at fange den egentlig pointe.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » søndag, 01. apr, 2012 17:21

AllanShore skrev:
AndreasN skrev:Ligesom Chelski i gårsdagens kamp varmede op i "get well soon"-trøjer, såvidt jeg husker. Støtte fra diverse personer i medierne og på Twitter har der ligeledes også været.
Det er en ommer, AllanShore.
Ja, men har der været samme mediedækning som med Muamba? Nej ikke tilnærmelsesvis. Og selvfølgelig spiller det ind at Muamba faldt om på åben skærm, men som Thommo siger; hvorfor skal det være så selektivt mht. hvem man fokuserer på når sådan en ulykke sker? Medierne har brugt det til at sælge ekstra aviser og for mig at se er der utroligt mange der bare har hoppet med på Twitterbølgen og vist deres støtte, hvilket i sig selv også er fint nok. Men det har kun været rettet mod Muamba og ikke mod der hvor det egentlig problem ligger - nemlig at der sker flere og flere ulykker som han var ude for.

Så jeg synes ikke det er en ommer, AndreasN, selvom du åbenlyst gerne vil pådutte mig en dum holdning. For du har tydeligvis læst mit indlæg som du selv vil forstå det uden at fange den egentlig pointe.
Arg, AllanShore. Selvfølgelig har der været langt mere mediedækning, når vi snakker om en mand, der falder livløs om foran, guderne må vide, hvor mange seere, end en person, der bliver ramt af kræft. Jeg forstår såmænd godt, hvad du mener, og jeg er også enig, men at sige, at der ikke har været dækning omkring Petrov er decideret usandt.
Liverpool Football Klopp

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » søndag, 01. apr, 2012 17:29

Arg, AllanShore. Selvfølgelig har der været langt mere mediedækning, når vi snakker om en mand, der falder livløs om foran, guderne må vide, hvor mange seere, end en person, der bliver ramt af kræft. Jeg forstår såmænd godt, hvad du mener, og jeg er også enig, men at sige, at der ikke har været dækning omkring Petrov er decideret usandt.
Jeg siger heller ikke at der ikke har været dækning af det, men det er, synes jeg, virkelig begrænset i forhold til Muamba episoden. Jeg er i hvert fald stort set ikke stødt på nogle nævneværdige artikler hverken i avisen eller på nettet, og jeg synes ellers jo normalt dækker et nogenlunde bredt spektrum. Men det er vist også småting vi hænger os i nu, og når vi ser ud til at være nogenlunde på bølgelængde, så lad os lade den ligge ;)
Fan af Manchester United

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » søndag, 01. apr, 2012 17:35

AllanShore skrev:Jeg siger heller ikke at der ikke har været dækning af det, men det er, synes jeg, virkelig begrænset i forhold til Muamba episoden. Jeg er i hvert fald stort set ikke stødt på nogle nævneværdige artikler hverken i avisen eller på nettet, og jeg synes ellers jo normalt dækker et nogenlunde bredt spektrum. Men det er vist også småting vi hænger os i nu, og når vi ser ud til at være nogenlunde på bølgelængde, så lad os lade den ligge ;)
AllanShore skrev:mens der her med Petrov absolut ingen dækning har været om det.
Petittesser, i know. Lad os holde den her, ja. ;)
Liverpool Football Klopp

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » søndag, 01. apr, 2012 17:48

AndreasN skrev:
AllanShore skrev:Jeg siger heller ikke at der ikke har været dækning af det, men det er, synes jeg, virkelig begrænset i forhold til Muamba episoden. Jeg er i hvert fald stort set ikke stødt på nogle nævneværdige artikler hverken i avisen eller på nettet, og jeg synes ellers jo normalt dækker et nogenlunde bredt spektrum. Men det er vist også småting vi hænger os i nu, og når vi ser ud til at være nogenlunde på bølgelængde, så lad os lade den ligge ;)
AllanShore skrev:mens der her med Petrov absolut ingen dækning har været om det.
Petittesser, i know. Lad os holde den her, ja. ;)
Min gamle historielærer indprintede mig det citat at "overdrivelse fremmer forståelsen". :alcohol:
Så jeg burde egentlig sende en ansøgning til Ekstrabladet.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » mandag, 02. apr, 2012 09:08

Det er super ærgerligt for Petrov, og håber han kommer sig. Han var en rigtig fighter på banen og uddelte øretæver som en ægte britisk midtbaneslider, som man så for 10-20 år siden. Derudover havde han vinderindstinkt og en mental styrke. Han kunne hive sit hold op ved sin blotte tilstedeværelse.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mawope » mandag, 02. apr, 2012 10:35

AllanShore skrev: Så jeg burde egentlig sende en ansøgning til Ekstrabladet.
Ansøgning som side 9 pige? ;)

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » mandag, 02. apr, 2012 11:18

mawope skrev:
AllanShore skrev: Så jeg burde egentlig sende en ansøgning til Ekstrabladet.
Ansøgning som side 9 pige? ;)
Har prøvet der, men blev afvist pga. for lidt nøgenhed :(
Fan af Manchester United

Brandt
Indlæg: 912
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: Vordingborg
Alder: 43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Brandt » mandag, 02. apr, 2012 17:38

AllanShore skrev:
mawope skrev:
AllanShore skrev: Så jeg burde egentlig sende en ansøgning til Ekstrabladet.
Ansøgning som side 9 pige? ;)
Har prøvet der, men blev afvist pga. for lidt nøgenhed :(
Også der sætter man pris på du tager Manchester United trøjen af...

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11305
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » mandag, 02. apr, 2012 18:07

Brandt skrev:
AllanShore skrev:
mawope skrev:
AllanShore skrev: Så jeg burde egentlig sende en ansøgning til Ekstrabladet.
Ansøgning som side 9 pige? ;)
Har prøvet der, men blev afvist pga. for lidt nøgenhed :(
Også der sætter man pris på du tager Manchester United trøjen af...
Det er nok snarere en barbering, der skal til:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar