Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
mortenbak
Indlæg: 3117
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » onsdag, 11. apr, 2018 23:19

Der sgu ikke straffe..... nu hvor den er blevet vist mange gange i forskellige vinkler....

Var ellers på "straffeholdet"....

Og enig med Elkjær..... hvis den skal dømmes på det tidspunkt skal den være 100%

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » onsdag, 11. apr, 2018 23:29

mortenbak skrev:Der sgu ikke straffe..... nu hvor den er blevet vist mange gange i forskellige vinkler....

Var ellers på "straffeholdet"....

Og enig med Elkjær..... hvis den skal dømmes på det tidspunkt skal den være 100%
jo mere jeg ser den, jo mere sikker er jeg på straffe. Jeg er 99% , og fra dommerens vinkel havde jeg vel været STENSIKKER
Verden er smask fuld af hyklere....

mortenbak
Indlæg: 3117
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » onsdag, 11. apr, 2018 23:33

Thommo skrev:
mortenbak skrev:Der sgu ikke straffe..... nu hvor den er blevet vist mange gange i forskellige vinkler....

Var ellers på "straffeholdet"....

Og enig med Elkjær..... hvis den skal dømmes på det tidspunkt skal den være 100%
jo mere jeg ser den, jo mere sikker er jeg på straffe. Jeg er 99% , og fra dommerens vinkel havde jeg vel været STENSIKKER
Ja den er svær! Men jeg synes der er vinkler der viser "ikke straffe" og dermed kan jeg ikke være sikker.

Men i sidste ende... så fuck det! Jeg håber ikke for Real Madrid at de løber ind i os, for så smadrer vi dem sgu :)

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 11. apr, 2018 23:37

Elkjærs power ranking #1 Liverpool FC
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3117
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » onsdag, 11. apr, 2018 23:39

Håber da at Elkjær og Grønkjær får ret i deres "Powerranking" :)

De tror på os som vindere af CHL :)

Kom så drenge.... vis at de har ret

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » onsdag, 11. apr, 2018 23:56

Emmy skrev:Elkjærs power ranking #1 Liverpool FC
Jeg var målløs da jeg så det, men jeg er ikke uenig, jeg var mod Dijk købet til den pris, men indrømmer hjertens gerne, han har præsteret laaaaangt bedre end jeg forventede, jeg regnede med den pris ville tynge af helvede til, rent ud sagt. Hvis vi vinder CL, tror jeg Dijk er årsagen, vi havde en laaaaangt bedre front 6 med Cou, men back 8 er møj bedre med Dijk.......Pis Cou og Dijk ikke spiller sammen i Dijk´s klub :wall: ....Når det så er skrevet, jeg undrer mig over at LFC trods alt er heltens(Elkjær) og min favorit alligevel, for når Ox og Milner er de bedste på midtbanen siden jul,(efter min mening) er det ikke en klasse, altså rigtig klasse midtbane, som jeg ser forbold. Men Salah og klat fremme, og det fine forsvar bør kunne lave endnu en 25/5-05, gerne uden dramaet i så stor stil, jeg magter det sgu ikke.
Verden er smask fuld af hyklere....

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » torsdag, 12. apr, 2018 00:00

Syntes den er både og.

jeg ved bare 1 ting, havde det været liverpool som skulle bruge det straffe havde vi ikke fået det af den samme dommer.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 12. apr, 2018 09:58

Jeg synes ikke der er straffe, for fodbold er en fysisk kontaktsport. Man kan spørge sig selv om der ville være frispark, hvis det var foregået et andet sted på banen? Det er jo det et straffe er. Et frispark i feltet. Det er jeg sikker på, at der ikke ville. Det, der er tricky, det er de to hænder i ryggen og derfor kan det også forsvares.
Jeg fulgte i øvrigt ret meget med i den efterfølgende snak, for jeg har lige skrevet en artikel til det kommende blad om VAR (glæd jer!) og det var interessant at følge de mange tolkninger af systemet. Grønborg har dog ret i hans tolkning, hvis man skal følge FIFAs linje, hvor han kommenterede at VAR ikke kan bruges i sådan en situation, da det er ved klare og entydige situationer, at VAR skal kunne omgøre en beslutning, dommeren allerede har taget. Det er altså ikke en del af det samlede skøn, som dommeren foretog sig i et splitsekund, at han så ved hjælp af videooptagelserne kan ændre sin beslutning.
Hvis man så samtidigt kigge rpå den dommerlinje, som Oliver havde i kampen, så ville der entydigt ikke være dømt straffe. Der var en situation tidligere hvor Ronaldo for hvem ved hvilken gang overspillede, da han fik en hånd i hovedregionen og der blev der ikke dømt straffe.
Jeg håber så inderligt at UEFA, og Perez ikke skal få lov til at se Ronaldo igen med pokalen i hånden, så NIKE også kan få Ronaldo til at blive Ballon d'or...Og Adida for den sags skyld, da de er Reals og CL sponsorer...
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 12. apr, 2018 10:53

Jesper skrev:Jeg synes ikke der er straffe, for fodbold er en fysisk kontaktsport. Man kan spørge sig selv om der ville være frispark, hvis det var foregået et andet sted på banen? Det er jo det et straffe er. Et frispark i feltet. Det er jeg sikker på, at der ikke ville. Det, der er tricky, det er de to hænder i ryggen og derfor kan det også forsvares.
Jeg fulgte i øvrigt ret meget med i den efterfølgende snak, for jeg har lige skrevet en artikel til det kommende blad om VAR (glæd jer!) og det var interessant at følge de mange tolkninger af systemet. Grønborg har dog ret i hans tolkning, hvis man skal følge FIFAs linje, hvor han kommenterede at VAR ikke kan bruges i sådan en situation, da det er ved klare og entydige situationer, at VAR skal kunne omgøre en beslutning, dommeren allerede har taget. Det er altså ikke en del af det samlede skøn, som dommeren foretog sig i et splitsekund, at han så ved hjælp af videooptagelserne kan ændre sin beslutning.
Hvis man så samtidigt kigge rpå den dommerlinje, som Oliver havde i kampen, så ville der entydigt ikke være dømt straffe. Der var en situation tidligere hvor Ronaldo for hvem ved hvilken gang overspillede, da han fik en hånd i hovedregionen og der blev der ikke dømt straffe.
Jeg håber så inderligt at UEFA, og Perez ikke skal få lov til at se Ronaldo igen med pokalen i hånden, så NIKE også kan få Ronaldo til at blive Ballon d'or...Og Adida for den sags skyld, da de er Reals og CL sponsorer...
Jeg nåede lige at sidde at tænke at Oliver havde dømt en langt bedre kamp end jeg havde frygtet og så skete de sidste ti minutter, jeg ved ikke om presset var blevet for meget over 80 minutter eller om det var fordi kaosset blev værre :dontknow: jeg ved det ikke. Selvfølgelig var der fejl, men linjen var rimelig konsekvent, Ronaldo undslap på uforklarligvis gulekort for film, men ellers holdt Oliver linjen og gav gule kort ud der for det meste gav god mening. Jeg kan godt lide den tilgang at er der gult kort er der gult kort, ikke noget med at spillere godt må brække benene på hinanden, bare de gør det i de første 20 minutter.

Hvis Lovren lavede straffe imod Everton, så var der jo straffe og direkte rødt i den situation, men ellers syntes jeg ikke der var, slet ikke linjen taget i betragtning. Dog vil jeg sige Benatia giver dommeren muligheden for at dømme straffe ved at gå ind i en duel på den måde, det ser voldsomt ud og havde Buffon ikke samlet bolden op alligevel? Der kommer vi tilbage til at dommeren ikke slår ned på film og det er jeg lidt ked af.

Var der straffe der så ville Man City have fået måske 4 straffespark imod os i tirsdags og vi skulle have haft mindst 3 imod dem(selvom Chamberlain ikke filmer bør der jo være lige så meget næsten-men-ikke-helt-nok-straffe som hvis han havde filmet).

Jeg sad også lige og glædede mig til ekstra tid og måske endda straffe konkurrence.

Det gode er at Real Madrid så menneskelige ud, ok de får Ramos tilbage, men stadig. Og Juventus var måske det hold der var bedst udrustet til at udnytte vores svagheder og samtiddig kan de lukke af bagved.

Selvfølgelig så har Real Madrid så stærk en trup at de på dagen kan være et hold der er nærmest umulige at besejre, men så nupper vi bare 1-1 på Anfield og 2-2 på Bernabeu :aliboronz4: .

bblauritzen
Indlæg: 1066
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 12. apr, 2018 13:13

Jeg har endog meget svært ved at se at der ikke skulle være straffe:

https://t.co/WX3Vnp1JFv

Først et puf i ryggen og så benet bagefter..

Det ligner for mig heller ikke at han prøver at filme sig til det..

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 12. apr, 2018 13:49

bblauritzen skrev:Jeg har endog meget svært ved at se at der ikke skulle være straffe:

https://t.co/WX3Vnp1JFv

Først et puf i ryggen og så benet bagefter..

Det ligner for mig heller ikke at han prøver at filme sig til det..
Jeg sad lige så det igennem et par gange og ja, skubbet i ryggen, kan dømmes, det er meget svært at vurdere hvor hårdt det var, men det er så også derfor han ikke skal gøre det. Benet gør ikke så meget for mig andet end at se voldsomt ud, jeg syntes ikke rigtigt det hæmmer Vasquez, udover det der kommer fra skubbet.
For mig er det skubbet i ryggen der måske er kriminelt. og jeg er også begyndt at hælde til at det er kriminelt.

Han falder måske nemt, men det ved vi jo ikke fordi vi ikke ved hvor hårdt skubbet var. Men linjen generelt i kampen var at de der små puf var tilladt og dem var der en del af. Forskellen er nok(og det her havde jeg ikke tænkt over tidligere) at Benatia har fart på og derfor kan få mere kræft overført til sit lille puf og selvfølgelig at han ikke gør sig selv nogle tjenester ved at gå ind på den måde, det var slet ikke elegant og når man kun har et kort øjeblik kan jeg godt forstå at den dømmes. Dog syntes jeg stadig at Oliver var i gang med at miste overblikket og kontrollen, men når man tænker på hvor stor del af kritikken går på at han giver et måske tvivlsomt straffespark i overtiden, så forstår jeg det egentlig godt. Men i forhold til de fleste PL kampe jeg har set ham dømme var der stadig store forbedringer.

Uanset hvad er det hovedløst af Benatia, han skal hurtigt ind på kroppen af sin mand og så skal han lade Buffon gøre sit arbejde og samle den bold op, Benatia var langt væk fra spillet da indlægget kommer, jeg kan ikke lige huske hvordan det skete, men jeg gætter på at han går i panik fordi han var fanget ude af position og derfor går ind på den måde. Men ok Benatia var nok også træt. Et køligere hoved havde jo haft lidt kontakt for at forstyrre Vasquez' balance og så ladet tyngdekræften og Buffon klare resten. Ligesom da Fernadinho hiver Oxlade i armen i første halvleg i tirsdags, det var en så let kontakt at meget få dommere ville dømme den, men den kostede (måske) nok balance til at Oxlade ikke kunne afslutte ordentligt og dermed kostede den os måske et mål. Ikke at jeg syntes at Oxlade skulle have ladet sig falde jeg jublede over at han kæmpede videre også selvom jeg gerne ville have haft det mål.

Jeg foreslår at hvis vi skulle overveje at erstatte Lovren så bliver det ikke med Benatia, til gengæld hvis vi skal sælge Lovren så bør vi kunne presse Juve til at betale os mindst 65 millioner teuro.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » torsdag, 12. apr, 2018 14:30

bblauritzen skrev:Jeg har endog meget svært ved at se at der ikke skulle være straffe:

https://t.co/WX3Vnp1JFv

Først et puf i ryggen og så benet bagefter..

Det ligner for mig heller ikke at han prøver at filme sig til det..
Ser man det fra en vinkel bagfra, som dommeren vel gjorde, så er det meget tydeligt han er på vej ned inden kontakten er der. Benatis højre ben rører ham overhovedet ikke, puffet i ryggen er efter han er på vej ned og det venstre ben gør vel i og for sig heller ikke noget kriminelt. For mig er det så åbentlyst at han ikke søger en afslutning men kun en kontakt i håb om et straffe. Det fik han desværre fuppet sig til. Synd for Juventus, synd for fodbolden at det bliver sådan et drama.
"We're not racist, we only hate the mancs"

bblauritzen
Indlæg: 1066
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 12. apr, 2018 14:42

Emmy skrev:
bblauritzen skrev:Jeg har endog meget svært ved at se at der ikke skulle være straffe:

https://t.co/WX3Vnp1JFv

Først et puf i ryggen og så benet bagefter..

Det ligner for mig heller ikke at han prøver at filme sig til det..
Ser man det fra en vinkel bagfra, som dommeren vel gjorde, så er det meget tydeligt han er på vej ned inden kontakten er der. Benatis højre ben rører ham overhovedet ikke, puffet i ryggen er efter han er på vej ned og det venstre ben gør vel i og for sig heller ikke noget kriminelt. For mig er det så åbentlyst at han ikke søger en afslutning men kun en kontakt i håb om et straffe. Det fik han desværre fuppet sig til. Synd for Juventus, synd for fodbolden at det bliver sådan et drama.
Sorry... Jeg kan simpelthen ikke se det du siger der.. Som jeg ser det er det tydeligt at han koncentrerer sig om at tæmme bolden med brystet, du kan se på hans udtryk hvor overrasket han bliver over puffet i ryggen som gør at han mister balancen hvorefter benet kommer og vælter ham (Har du set mit klip siden du påstår at benet ikke røre ham?).. Men du må meget gerne finde et klip der understøtter det du ser, at han allerede er på vej ned, at han ikke søger en afslutning og at benet overhovedet ikke rører ham..

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 12. apr, 2018 15:13

Thommo skrev:
Emmy skrev:Elkjærs power ranking #1 Liverpool FC
Jeg var målløs da jeg så det, men jeg er ikke uenig, jeg var mod Dijk købet til den pris, men indrømmer hjertens gerne, han har præsteret laaaaangt bedre end jeg forventede, jeg regnede med den pris ville tynge af helvede til, rent ud sagt. Hvis vi vinder CL, tror jeg Dijk er årsagen, vi havde en laaaaangt bedre front 6 med Cou, men back 8 er møj bedre med Dijk.......Pis Cou og Dijk ikke spiller sammen i Dijk´s klub :wall: ....Når det så er skrevet, jeg undrer mig over at LFC trods alt er heltens(Elkjær) og min favorit alligevel, for når Ox og Milner er de bedste på midtbanen siden jul,(efter min mening) er det ikke en klasse, altså rigtig klasse midtbane, som jeg ser forbold. Men Salah og klat fremme, og det fine forsvar bør kunne lave endnu en 25/5-05, gerne uden dramaet i så stor stil, jeg magter det sgu ikke.
Uden jeg lige har tallene ved hånden, så scorer vi vel ikke mindre mål uden Cou, så det er vel lige at strække den, at kalde vores offensiv laaaaaaangt bedre med Cou ?

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5556
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 12. apr, 2018 17:40

Jo flere gange jeg genser situationen fra i aftes, desto mere holder jeg fast i det, der også var min første indskydelse, nemlig at der er klart straffespark. (Lille) skub i ryggen, spark bagfra i mavehøjde, rammer ikke bolden, fratager en oplagt scoringsmulighed.

Dette uanset min antipati for Fedthår og RM og sympatien for Buffon, som jeg godt kunne have undt at slutte en flot karriere med en CL-titel ... så længe vejen til den ikke går over os, selvfølgelig :mrgreen:

Det er en lille trøst midt i frustrationen, at kendelsen trods alt ikke direkte kostede Juve avancementet, men "kun" CHANCEN for avancement. RM kunne sagtens have stået som vinder også efter forlængelse og evt. straffesparkskonkurrence.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar