Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 10. dec, 2020 16:01

Cynwal skrev:
onsdag, 09. dec, 2020 10:57
Niels K skrev:
onsdag, 09. dec, 2020 08:46
Hagman skrev:
tirsdag, 08. dec, 2020 23:46
- Selvfølgelig skulle de lige have et straffe at komme i gang på... :roll:
...og det var sædvanen tro papirstyndt = en sædvanlig fifty/fifty kendelse, der jo som bekendt ALTID falder ud til scums fordel!
Må man ikke give en ren skulder i feltet ?

‘OH MY DAYS, HE’S COMING’: LIVERPOOL FANS REACT TO 21-YEAR-OLD TARGET’S TWEET AMID REPORTS

https://www.hitc.com/en-gb/2020/12/10/o ... d-reports/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » lørdag, 12. dec, 2020 10:00

Som i sidste runde mod Chelsea så får Leeds igen problemer, fordi det er så let at score på dødbolde mod dem. Jeg forstår ikke, hvorfor Bielsa ikke får kigget på dette område, når han nu er så analytisk. Det kræver ikke meget analyse at se, at de er fucked, når bolden kommer ind i feltet i hovedhøjde.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » lørdag, 12. dec, 2020 20:06

Man er ved at vænne sig til - næsten - at se en kamp uden tilskuere, men at se Manchester derby uden tilskuere (der er vel 2000), det er sgu dødsygt. Og to hold, hvor nerven bare mangler.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » lørdag, 12. dec, 2020 20:38

Det lignede 2 hold, der ikke ville tabe. I et Merseyside derby vil de 2 hold heller ikke tabe, men der bliver da gået noget mere til den (en del for meget til gengæld fra smølfernes side), og der vil holdene gerne vinde kampen/håneretten.

mortenbak
Indlæg: 3118
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » lørdag, 12. dec, 2020 20:42

Jesper skrev:Man er ved at vænne sig til - næsten - at se en kamp uden tilskuere, men at se Manchester derby uden tilskuere (der er vel 2000), det er sgu dødsygt. Og to hold, hvor nerven bare mangler.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Der var ingen tilskuere. Manchester er stadig for hårdt ramt af Corona.
Men da dejligt der ikke var nogen der havde betalt dyrt for at se sådan møgkamp Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Dagens Kampe

Indlæg af pow9199 » lørdag, 12. dec, 2020 21:38

mortenbak skrev:
lørdag, 12. dec, 2020 20:42
Jesper skrev:Man er ved at vænne sig til - næsten - at se en kamp uden tilskuere, men at se Manchester derby uden tilskuere (der er vel 2000), det er sgu dødsygt. Og to hold, hvor nerven bare mangler.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Der var ingen tilskuere. Manchester er stadig for hårdt ramt af Corona.
Men da dejligt der ikke var nogen der havde betalt dyrt for at se sådan møgkamp Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du godeste en kedelig omgang... Lad os bare håbe at Everton kan hjælpe os mod Chelsea nu her. Everton sejr kombineret med skade til Richarlison må være ideelt.

Iø ret vildt at se to rigtig fornuftige hold med nogle spillere som trods dårligt nok kan betegnes som gennemsnitlige PL spillere. Iwobi, Zouma, Giroud, Pickford er jo alle stabilt middelmådige.

mortenbak
Indlæg: 3118
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » lørdag, 12. dec, 2020 21:48

Nu gik det ud over Pickford, så det er til at leve med. Men hvorfor i alverden går VAR ikke ind her og giver Mount et gult måske endda rødt kort.
Han skubber Evertonspilleren direkte ind i Pickford som er på vej ud mod 3 fremadstormene spillere.
Det kunne ha endt helt galt og det er jo en svinestreg!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Dagens Kampe

Indlæg af pow9199 » lørdag, 12. dec, 2020 22:08

mortenbak skrev:
lørdag, 12. dec, 2020 21:48
Nu gik det ud over Pickford, så det er til at leve med. Men hvorfor i alverden går VAR ikke ind her og giver Mount et gult måske endda rødt kort.
Han skubber Evertonspilleren direkte ind i Pickford som er på vej ud mod 3 fremadstormene spillere.
Det kunne ha endt helt galt og det er jo en svinestreg!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fordi VAR kun assisterer v. røde kort og den her slet ikke var til rødt.

mortenbak
Indlæg: 3118
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » lørdag, 12. dec, 2020 22:25

Stadig volddomt farligt det Mount gør.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ
Indlæg: 2437
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » lørdag, 12. dec, 2020 22:43

Den her liga er kun spændende pga alle Liverpools skader...

AJJ
Indlæg: 2437
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » lørdag, 12. dec, 2020 22:55

AJJ skrev:
lørdag, 05. dec, 2020 23:27
Everton, Wolves, WH, Arsenal, Aston Villa, Man C - hedder det for Chelsea frem til 2. januar. Lad os se, hvad de kan. Indtil videre har de udelukkende vundet over bundhold og den bløde mellemvare.
Tja...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » lørdag, 12. dec, 2020 23:42

Perfekte resultater i dag :dance:

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » søndag, 13. dec, 2020 08:42

Nu er vi et stykke inde i sæsonen. Det er klart, at på mange måder udligner nogle forhold sig for holdene. Det er eksempelvis ikke så stor en fordel at have hjemmebane uden tilskuere. Der har ikke været et særligt langt opstartsforløb, så grundtræning og taktiske principper forud for sæsonen er mindre end normalt. Det resulterer i flere skader, kombineret med at det er et tæt program, hvor de spillere der så ikke er skadet eller ramt at corona, må spille det ekstra, som så igen resulterer i større risiko for overbelastningsskader. Det andet aspekt er, at de klare spilstrategier, som kræver form og mange træningspas - det kunne være vores højintense pres eller Citys metodiske positionsspil, det sidder ikke i skabet på samme måde som tidligere. Dette er der faktisk ikke blevet talt så meget om, men det er en kæmpe faktor i mine øjne. Alt i alt gør det at ligaen er tættere, men alligevel er der ved at tegne sig et billede.

Lige nu er Tottenham måske vores største konkurrent. Hvorfor så det? Det skyldes at de med Mourinho har fået et koncept og en klar ide at falde tilbage på. De dominerer ikke kampene, men alligevel kontrollerer de dem via deres taktiske oplæg. Det er en smule lettere at være defensivt indstillede, når de andre hold ikke har ressourcerne til at dirke dem op, samtidigt med at de har Kane og Son Heung-min i absolut topform. Min anke mod det hold, ligesom de forrige år, er dog, at de stadigvæk er temmelig afhængige af at deres få, abolutte profiler undgår skader og kontinuerligt rammer niveau.

Så er der Chelsea, som måske nok har den her monster bredde trup og det virkeligt høje topniveau og jeg tror de når langt. Lampard kan helt sikkert noget, det synes jeg lyser ud af ham. Jeg tror dog ikke det bliver i denne sæson, men jeg vil ikke afvise at de får en pokal med hjem i en cupturnering. De virker stadigvæk en smule svingende, hvilket egentlig er meget normalt set i lyset af, hvor de er i deres proces.

City...Jeg synes de er et underligt hold og har været det længe. De har jo et fantastisk hold og når de er bedst, så er de nærmest ustoppelige. De har dog nogle åbenlyse problemer. Kun Agüero burde have en (god) backup, for hver gang han er ude, så taber de niveau. Det andet er måske endnu mere seriøst, for jeg synes der er sneget sig en mæthed ind hos dem. De virker ikke sultne mere. Og det er farligt! Kan Guardiola få sulten tilbage i dem? Jeg tror faktisk ikke på dem, selv om de med ren kvalitet vil få masser af point.

Manchester United kunne med en sejr i går egentlig være talt med som en potentiel mesterskabskandidat (på papiret), men de mangler bare så meget i konsistens og udtryk.

Leicester er et super godt hold, men set over en hel sæson vil de grundet manglende kvalitet på enkelte pladser og manglende bredde tabe point som andre hold ikke vil gøre.

Det efterlader os med os selv. Jeg havde faktisk afskrevet os, det vil jeg ærligt indrømme. Og vi er svingende, og vores bundniveau er langt under, hvad vi er vant til. Med god grund! Vi har jo været nærmest helt bibelsk ramt af skader og corona. Vi har også forsøgt os lidt med et nyt taktisk setup, som vel mest skyldes at vi har nye typer af spillere og at vi ønsker at blive mere taktisk omstillingsparate. Det ændrer dog ikke på, at vi har noget at falde tilbage på og at nye spillere har taget chancen samt at de etablerede heldigvis stadigvæk har et skyhøjt niveau. Og så har vi Klopp - han er altså et mesterværk i sig selv.

Hvad efterlader det os? Jo, jeg tror at mesterskabet vil blive tæt og vi ser ikke de her store udskilninger som de sidste par år. Alligevel vil vil enkelte hold trække fra og lige nu er vi sammen med Tottenham - som stillingen indikerer - favoritter, hvoraf jeg har os en smule foran dem. Og jeg vil ikke udelukke Chelsea i det ræs. City skal nok komme op og få sin top 4, hvoraf Leicester bliver 5er.

Så en tidlige forudsigelse:
Liverpool
Tottenham
Chelsea
City
Leicester

Hvad tænker I?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » søndag, 13. dec, 2020 09:42

Den er jeg med på. Det er svært at gå ind og analysere på de enkelte hold, når skaderne kommer i flæng. Det må dog betyde noget med bredde og kvalitet hele vejen rundt, selvom klubberne med disse trupper også har flest kampe.

Jeg tror, at træneren betyder rigtig meget i sådan et set up, og der ligger vi en god bid bedre til end resten, vil jeg påstå, og også den generelle stemning i en trup vil betyde meget, og der tror jeg også, at vi er et rigtig godt sted. Bl. a. derfor har jeg haft os som favoritter fra start.

Jeg har i øvrigt postet et indlæg omkring presspillet, hvor vi stadig er holdet, der presser mest, men vi gør det mindre end tidligere, og det gælder alle hold - naturligt nok.

TG12
Indlæg: 1645
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » søndag, 13. dec, 2020 12:17

Jeg er slemt bange for Tottenham i denne sæson.

Mourinho har erfaringen, vinder mentaliteten, og skyr ingen "midler". Han er ikke bange for at stille sig ned og forsvare alle kampe hjem til et resultat på 1-0, hvis det er det som skal til.

Jeg har også en (måske) ubegrundet ide om at det kigge-vente fodbold Mourinho er kendt for tærer mindre på kræfterne end vores "høj-oktan" fodbold, hvilket i en sæson som denne meget vel kan blive afgørende, at de bruger færre kræfter.

Derudover skal det ikke undervurderes at de "kun" er i Europa leauge, og i mange af de kampe kan de uden større problemer rotere kraftigt.

Deres bredde er generelt også rigtig flot på mere eller mindre alle pladser, og indtil nu har de tilmed været ret forskånede for skader, hvilket også kan blive afgørende.

Besvar