Transfers i andre klubber

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Oomph242

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 04. jul, 2019 17:47

Niels K skrev:Bekrefter kjøp av Rodri

Manchester City betaler 70 millioner euro for midtbanespilleren.

De forstærker sig godt.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 43

Indlæg af Thommo » torsdag, 04. jul, 2019 22:41

Jesper skrev:Atletico har gang i svingdøren her til aften! To giga-handler!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Har de ikke "bare" hentet ham portugiseren, til omtrent 10 gange prisen han er værd, og ladet Godin smutte? den selviscenesættende frøæder er der jo stadig, så hvem er den anden handel?
Some people have a way with words, and other people...oh, uh, not have way....

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 05. jul, 2019 06:58

Thommo skrev:
Jesper skrev:Atletico har gang i svingdøren her til aften! To giga-handler!

Har de ikke "bare" hentet ham portugiseren, til omtrent 10 gange prisen han er værd, og ladet Godin smutte? den selviscenesættende frøæder er der jo stadig, så hvem er den anden handel?
Griezmann er på vej ud. I øvrigt er det en speget sag med en kontakt fra Barcelona, der er forholdsvis åbenlys og så en egentlig underskrivning af kontrakten efter at frikøbsklasusulen er faldet. Omvendt kan jeg lige på det her punkt godt forstå Barcelona.
Så har de købt Felix (og det var da noget af et scoop, da han var eftertragtet overalt), Llorente og Felipe. De har solgt Hernandez, Martins og Rodrigo (kaldet Rodri).
Så de er da den klub der rent umiddelbart har haft gang i flest markante handler.

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » fredag, 05. jul, 2019 12:47

Ok du skrev jo to giga handler, og Felix var det eneste handel, den aften mig bekendt, og var nysgerrig da Atletico er "mit" hold i Spanien. Og det var Felix portugiseren hedder :dance: Jeg tror han bliver et meget dyrt fejlkøb, omend Atletico om nogen kan købe unge offensive spillere, og gøre dem meget bedre/dyre, men håber da det bedste.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » fredag, 09. aug, 2019 09:33

Sané blev åbenbart tilbudt 400.000 pund om ugen i Bayern før skaden:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... njury.html

Det er jo helt vandvittigt. Lukako får 300.000 om ugen i Inter nu og gik for 73 mille!!!

Pépé sælges for 72 mille efter 1 god sæson i den franske liga. Maguire solgt for 80 mille.

Upamecano blev ikke solgt til Arsenal, da Leipzig ville have mellem 70-90 mille for den 20 årige.

Saha blev ikke solgt til hverken Arsenal eller Everton, da Crystal Palace ville have 100 mille for ham, og så tør jeg slet ikke tænke på, hvad han vil have i løn...

Det er jo helt vildt det hele, og jeg håber, vi bruger sæsonen på at gøre vores ting klar til at få handlet hurtigt til næste sommer, hvis vi står og får brug for det.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » fredag, 09. aug, 2019 10:05

Niels K skrev:
fredag, 09. aug, 2019 09:33
Sané blev åbenbart tilbudt 400.000 pund om ugen i Bayern før skaden:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... njury.html

Det er jo helt vandvittigt. Lukako får 300.000 om ugen i Inter nu og gik for 73 mille!!!

Pépé sælges for 72 mille efter 1 god sæson i den franske liga. Maguire solgt for 80 mille.

Upamecano blev ikke solgt til Arsenal, da Leipzig ville have mellem 70-90 mille for den 20 årige.

Saha blev ikke solgt til hverken Arsenal eller Everton, da Crystal Palace ville have 100 mille for ham, og så tør jeg slet ikke tænke på, hvad han vil have i løn...

Det er jo helt vildt det hele, og jeg håber, vi bruger sæsonen på at gøre vores ting klar til at få handlet hurtigt til næste sommer, hvis vi står og får brug for det.
Jeg er overrasket over, at Bayern og Inter kan levere lønpakker i den kaliber. Det er vi jo ikke i nærheden af at kunne matche. Og vi har en markant bedre TV aftale og tjener generelt mere end de to klubber. Inter spiller endda flere kampe på et stadion, der ikke er fyldt.

Den store interesse for Sané, kunne jeg godt forstå. Han er ung og kan så uhyre meget. En virkelig klassespiller i mine øjne. Men Lukaku? Han er da en god boksspiller og dygtig angriber. Men verdensklasse er han altså ikke. Der er en årsag til, at han sluttede mere på bænken end banen i Man Utd. Det er godt solgt af Man Utd og af Lukaku's agent.

Transferpriserne? Ja, de er eksploderet. £100M for Hazard med et enkelt år tilbage af sin kontrakt var også vildt, selvom jeg vil mene, at han på en lang kontrakt havde været hele beløbet værd. Jeg tror dog, at udvilingen vil betyde, at man ser flere spillere lave en "Eriksen", hvor man ender med kun at have et år tilbage af sin kontrakt. For i længden har ingen af klubberne råd til kontinuerligt at betale disse fees.

Og der er endnu en bagside af medaljen i forhold til de høje transfer-fees. Det ses med eksempelvis Coutinho, som ikke kan komme ordentligt videre, fordi en dårlig sæson i Barca betyder, at ingen tør nærme sig det astronomiske beløb, som Barca er nødt til at kræve i forsøget på at balancere børgerne en lille smule.

Mon ikke det bedste marked for spillere i den kommende tid vil være det med spillere, der maksimalt har et år tilbage af kontrakten, eller helt unge talenter som dem LFC har været ude og hente i dette vindue. Disse unge talenter bliver enten de nye stjerne, eller talenter der sælges til overpris for at finansiere en af de "normale" dyre spillere.
"I am the normal one"

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 09. aug, 2019 11:11

Jo, og jeg tror, at det er meget vigtigt for os, at vi fastholder vores bedste spillere de kommende år, at vi gearer akademiet op og fokuserer på kvalitet fremfor kvantitet og får hentet store talenter ind hver sommer.
På den måde og koblet sammen med vores stadigt stigende indtægter på alle andre områder også inkl. salg af unge- og perifære spillere til toppriser kan gøre, at vi kan hente topkvalitet i markedet til disse voldsomme summer også, og så skal vi stadig have blik for en Robertson og en Milner.

Jeg håber virkelig, at Klopp bliver, til de forreste 3 samt Hendo og Gini skal afløses, og før dem er det jo nok Lovren, Milner og Lallana. Så kan stafetten blive rakt fornemt videre til Stevie, som kan fortsætte i samme spor.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 19. aug, 2019 10:42

Et salg af Coutinho til BM vil max. koste os 5 mio. euro:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... rca-igjen/

Brugeravatar
Icipher
Geografisk sted: København

Indlæg af Icipher » mandag, 19. aug, 2019 16:51

Niels K skrev:Et salg af Coutinho til BM vil max. koste os 5 mio. euro:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... rca-igjen/
En skam vi ikke var friske på at lave samme aftale - vores midtbane skriger i den grad efter en spiller med Coutinhos kvaliteter.

sjampen
Alder: 28

Indlæg af sjampen » mandag, 19. aug, 2019 17:12

Icipher skrev:
mandag, 19. aug, 2019 16:51
En skam vi ikke var friske på at lave samme aftale - vores midtbane skriger i den grad efter en spiller med Coutinhos kvaliteter.
Halvt enig. Vi kunne bestemt godt bruge hans kvaliteter, men det er overhovedet ikke en skam at vi ikke var friske på at hente en forræderisk rotte der satte sig selv definitivt over holdet. Heldigvis har Klopp det på samme måde. Og jeg har tilfældigvis en lille, ikke udtømmende opremsning af Coutinhos usympatiske manøvre brugt til at presse et skifte igennem liggende:
  • faked injury to avoid playing crucial CL qualifying matches (we hadn't qualified for the competition for a few seasons)
  • went to international duty despite being too injured to play for us, and the team doctor there confirming his injury was "emotional", his teammates spoke of how sad he was, and he cried after scoring
  • handed in a transfer request the day before our first match of the season, half an hour after Kia himself had leaked it to the press during Klopp's press conference
  • gathered all the senior players into a meeting and begged them to speak to FSG on his behalf to let him leave, thus distracting them from their own pre-seasons as well as kicking up his own fuss
  • had his camp leak stories of him and Klopp falling out while Klopp defended him endlessly to the media and fans
    flat-out said he would never play for the club again come January
  • paid £10 million of his own money to leave
Indbegrebet af alt hvad der er galt med morderne fodbold.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 19. aug, 2019 19:10

Lige så vel som vi savner Coutinhos magi på hans bedste dage, mangler vi dog ikke hans minimale defensive bidrag. Ej hellere når han var fuldstændig væk i kampe.

Coutinho er en meget dygtig spiller, men skal ikke gæres bedre end han er, han hsr bestemt også mangler. Og jeg mener oprigtig at toget simpelthen er kørt for hans vedkommende, i forhold til os, han er ikke sen type vi leder efter.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 19. aug, 2019 22:20

Nej, der er gået sentimentalitet i den, hvad angår Cou. Uden fortiden i Liverpool ville han overhovedet ikke blive diskuteret som potentielt transfer emne

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 19. aug, 2019 22:44

AJJ skrev:Nej, der er gået sentimentalitet i den, hvad angår Cou. Uden fortiden i Liverpool ville han overhovedet ikke blive diskuteret som potentielt transfer emne
Det er da helt seriøst noget decideret vrøvl. Det er da omvendt dybt godnat som om alle skal tale hans generelle talent ned og hans tid i Liverpool.

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » mandag, 19. aug, 2019 23:25

Jesper skrev:
mandag, 19. aug, 2019 22:44
AJJ skrev:Nej, der er gået sentimentalitet i den, hvad angår Cou. Uden fortiden i Liverpool ville han overhovedet ikke blive diskuteret som potentielt transfer emne
Det er da helt seriøst noget decideret vrøvl. Det er da omvendt dybt godnat som om alle skal tale hans generelle talent ned og hans tid i Liverpool.

Fuldstændig enig med Jesper, han var da absolut i toppen af fodboldboldverdenen da han var i LFC, og kæft han magi, specielt i den tilbagetrukne rolle, er savnet, og overhovedet ikke i nærheden af at være erstattet, det er en joke at påstå. Vi havde vundet guld med ham i sidste sæson, uden skyggen af tvivl i mit sind, tilmed nok 2 runder før tid.

At verdenklasse spillere, som Cou i den grad var i LFC, tales ned er jo klassikeren, nok ikke bare blandt LFC fans, men generelt at tale spillere ned der ikke vil spille i X klub mere, som man nu er fan af.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 35

Indlæg af Mads T. » mandag, 19. aug, 2019 23:28

Thommo skrev:
mandag, 19. aug, 2019 23:25
Jesper skrev:
mandag, 19. aug, 2019 22:44

Fuldstændig enig med Jesper, han var da absolut i toppen af fodboldboldverdenen da han var i LFC, og kæft han magi, specielt i den tilbagetrukne rolle, er savnet, og overhovedet ikke i nærheden af at være erstattet, det er en joke at påstå. Vi havde vundet guld med ham i sidste sæson, uden skyggen af tvivl i mit sind, tilmed nok 2 runder før tid.

At verdenklasse spillere, som Cou i den grad var i LFC, tales ned er jo klassikeren, nok ikke bare blandt LFC fans, men generelt at tale spillere ned der ikke vil spille i X klub mere, som man nu er fan af.
Så du mener vi havde fået 103 point i sidste sæson hvis vi havde beholdt Coutinho og ikke havde købt Van Dijk og Alisson for pengene? Jep....

Besvar