Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » mandag, 09. dec, 2013 20:01

AllanShore skrev:Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke har nærmet mig en Liverpoolkamp den sidste måned fordi I vinder, mens United, ja laver alt muligt andet. Skyklapperne har været brugt flittigt ;)

Så jeg ved kun, at Rooney og Aguero har været de to bedste i november.
Nu har jeg os som sådan kun skrevet det til SBS som jeg har fordi, jeg har for meget fritid, og det kammer snart for meget over at Morten Bruun er så pisse farvet som han er, og han er irriterende og decideret "bøvet" at høre på. Han har evig og altid Manchester United briller på, jeg brækker mig snart. Det hold, og at han fremhæver Rooney som November-måneds spiller, det er da direkte useriøst.

Klovn.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mugge » mandag, 09. dec, 2013 20:02

thefugle skrev:
AllanShore skrev:Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke har nærmet mig en Liverpoolkamp den sidste måned fordi I vinder, mens United, ja laver alt muligt andet. Skyklapperne har været brugt flittigt ;)

Så jeg ved kun, at Rooney og Aguero har været de to bedste i november.
Nu har jeg os som sådan kun skrevet det til SBS som jeg har fordi, jeg har for meget fritid, og det kammer snart for meget over at Morten Bruun er så pisse farvet som han er, og han er irriterende og decideret "bøvet" at høre på. Han har evig og altid Manchester United briller på, jeg brækker mig snart. Det hold, og at han fremhæver Rooney som November-måneds spiller, det er da direkte useriøst.

Klovn.
Rolig nu.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » mandag, 09. dec, 2013 20:04

Mugge skrev:
thefugle skrev:
AllanShore skrev:Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke har nærmet mig en Liverpoolkamp den sidste måned fordi I vinder, mens United, ja laver alt muligt andet. Skyklapperne har været brugt flittigt ;)

Så jeg ved kun, at Rooney og Aguero har været de to bedste i november.
Nu har jeg os som sådan kun skrevet det til SBS som jeg har fordi, jeg har for meget fritid, og det kammer snart for meget over at Morten Bruun er så pisse farvet som han er, og han er irriterende og decideret "bøvet" at høre på. Han har evig og altid Manchester United briller på, jeg brækker mig snart. Det hold, og at han fremhæver Rooney som November-måneds spiller, det er da direkte useriøst.

Klovn.
Rolig nu.
Jeg er helt rolig.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 09. dec, 2013 20:35

AndreasN skrev:Man har ret til at have sin mening, men kan vi ikke godt blive enige om, at det er decideret useriøst ikke at have Suarez på månedens hold, AS?
Hmmm... I november tabte vi 2-0 ude imod Arsenal, vandt 4.0 hjemme imod Fulham (2 mål af Suarez) og spillede 3-3 ude imod Everton (1 mål af Suarez). Jeg er med på, at han var ekstremt god både imod Fulham og Everton, men da præstationerne imod Norwich og West Ham (lad os ignorere Hull-kampen) lå i december, så kan det da godt være, at andre har matchet ham nogenlunde. Som Morten Bruun, så synes jeg også, at Rooney ene mand har været verdensklasse på et ellers ordinært Man Utd mandskab.

Til gengæld skal Suarez nærmest bare være levende ved udgangen af december for at være sikker på at modtage hæderen. For han har allerede været så ekstraordinær, at selv de sidste 4 kampe vil have svært ved at slette det indtryk.
Kloppite

Hazebaze
Indlæg: 81
Tilmeldt: torsdag, 28. jul, 2011 11:45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hazebaze » mandag, 09. dec, 2013 21:06

thefugle skrev:
AllanShore skrev:Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke har nærmet mig en Liverpoolkamp den sidste måned fordi I vinder, mens United, ja laver alt muligt andet. Skyklapperne har været brugt flittigt ;)

Så jeg ved kun, at Rooney og Aguero har været de to bedste i november.
Nu har jeg os som sådan kun skrevet det til SBS som jeg har fordi, jeg har for meget fritid, og det kammer snart for meget over at Morten Bruun er så pisse farvet som han er, og han er irriterende og decideret "bøvet" at høre på. Han har evig og altid Manchester United briller på, jeg brækker mig snart. Det hold, og at han fremhæver Rooney som November-måneds spiller, det er da direkte useriøst.

Klovn.
Som Texy nævner, så har han altså ikke været fantastisk i november, men haft en super start på december derimod. Jeg synes i øvrigt, at Morten Bruun, uden sammenligning, er den bedste fodboldeskpert i Danmark. Både når det kommer til Premier Leauge, La Liga og sågar landsholdsfodbold, hvor SBS-net distancerede DR og TV2 med mange meter med deres dækning og optakt der til. At han er farvede kan jeg på ingen måde genkende, da jeg altid synes, han giver et nuanceret billede af kampene. Men hver sin mening selvfølgelig. At han så har den bedste kommentator i form af Peter Piil (Liverpool-fan), gør det det kun bedre af.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5556
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 09. dec, 2013 21:16

Januarstorvask i United? En halv snes stykker skal måske, så at sige, skylles ud...

http://www.bt.dk/fodbold/udrensning-paa ... -er-i-fare

Der er nu ikke mange imellem jeg gad se på Anfield. Måske Chicharito som reserve for S + S, måske Kagawa hvis han kunne genfinde sin tidligere styrke.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » mandag, 09. dec, 2013 21:41

ScouserTommy skrev:Januarstorvask i United? En halv snes stykker skal måske, så at sige, skylles ud...

http://www.bt.dk/fodbold/udrensning-paa ... -er-i-fare

Der er nu ikke mange imellem jeg gad se på Anfield. Måske Chicharito som reserve for S + S, måske Kagawa hvis han kunne genfinde sin tidligere styrke.
Jeg ville ikke have noget imod at have Chicharito siddende på bænken med Kagawa...ex-man eller ej...
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

asger90
Indlæg: 1027
Tilmeldt: lørdag, 16. jun, 2007 00:34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af asger90 » søndag, 15. dec, 2013 02:10

Så røg vores gamle assistent Steve Clarke i WBA.

http://www.bold.dk/nyt/West-Bromwich-fyrer-Clarke

Det er godt nok ikke mange dårlige kampe man må have nu til dags i Premier League før man bliver fyret. Jeg synes fyringen er overraskende taget i betragtning af deres gode sidste sæson, og denne sæson hvor de har set stærke ud i de kampe jeg har set med dem. Kan selvfølgelig godt se på stillingen nu, at de sidste kampe ikke har været helt optimale. Bemærkelsesværdigt hvor meget denne fyring minder om da de fyrede Roberto Di Matteo. Han er i øvrigt bookmakernes favorit sammen med Martin Jol.

Kan vi egentlig bruge Steve Clarke i vores trænerteam? Jeg synes at forsvarskæden har været i bedring i denne sæson som en samlet enhed, end vi har set i de sidst to sæsoner. Der er jo ingen tvivl om at Clarke besidder store kvaliteter i netop det arbejde, hvilket jeg mener Agger også var ude og sige ifm. vores kamp mod dem for nogle uger siden.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » søndag, 15. dec, 2013 12:51

Suarez fik karantæne for en lignende hilsen til Fulhams fans, så mon ikke Wilshere kan se frem til en karantæne?

http://metro.co.uk/2013/12/14/jack-wils ... s-4230699/
Kloppite

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TomViolence » søndag, 15. dec, 2013 15:09

texy skrev:Suarez fik karantæne for en lignende hilsen til Fulhams fans, så mon ikke Wilshere kan se frem til en karantæne?

http://metro.co.uk/2013/12/14/jack-wils ... s-4230699/
Da han er britisk er det slet ikke et selvfølge, men håber det virkelig ...
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » søndag, 15. dec, 2013 16:00

Lidt ærgerligt at en sådan konklusion desværre kan være korrekt. FA er altid uduelige og ikke blege for lidt forskelsbehandling
We need a new Fowler...

Brugeravatar
mig_der
Indlæg: 1711
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:57
Geografisk sted: 8340

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mig_der » søndag, 15. dec, 2013 20:15

asger90 skrev:Så røg vores gamle assistent Steve Clarke i WBA.

http://www.bold.dk/nyt/West-Bromwich-fyrer-Clarke

Det er godt nok ikke mange dårlige kampe man må have nu til dags i Premier League før man bliver fyret. Jeg synes fyringen er overraskende taget i betragtning af deres gode sidste sæson, og denne sæson hvor de har set stærke ud i de kampe jeg har set med dem. Kan selvfølgelig godt se på stillingen nu, at de sidste kampe ikke har været helt optimale. Bemærkelsesværdigt hvor meget denne fyring minder om da de fyrede Roberto Di Matteo. Han er i øvrigt bookmakernes favorit sammen med Martin Jol.

Kan vi egentlig bruge Steve Clarke i vores trænerteam? Jeg synes at forsvarskæden har været i bedring i denne sæson som en samlet enhed, end vi har set i de sidst to sæsoner. Der er jo ingen tvivl om at Clarke besidder store kvaliteter i netop det arbejde, hvilket jeg mener Agger også var ude og sige ifm. vores kamp mod dem for nogle uger siden.
Har WBA ikke performet mød elendigt i hele 2013? I så fald kunne det tænkes at det ikke kun var den dårlige start på sæsonen men set over et helt år og måske også årsager i truppen der gør det.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarhus » mandag, 16. dec, 2013 09:20

Havde Clarke ikke haft Lukaku sidste sæson, så var han nok røget i svinget tidligere.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 16. dec, 2013 12:39

AVB skulle nok have beholdt sit job i Porto. To kæmpe fiaskoer ved hold der har midlerne til det helt store. Han har været elendig i England.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 16. dec, 2013 13:24

Kan godt forstå man kan være træt af Spurs nuvørende situation, men jeg syntes godt nok også man begår en fejl ved at sælge AVB og derved sætte hele skylden på ham.
sidste sæson havde man et hold udelukkende båret af Bale (som vi er MEGET båret af Suarez.. holdet viste dog tidligere i år, at vi kan skam også sagtens uden - men vi er et HELT andet hold uden Suarez). når man så vælger at sælge Bale så må man da forvente at der går tid før holdet bliver omstillet fra førhen at skulle koncentrere sig om at iscenesætte Bale, til nu pludselig at spille på kollektivet... det er altså ikke en transformation der sker på 4 mdr.

Spurs valgte at indkassere pengene på Bale og har derved, i mine øjne, valgt at sige at denne sæson må være en omstillings sæsonn hvor de 9 (NI!!) nye spillere skal spilles ind og de gamle skal omskoles

Vi valgte at beholde Suarez og derved udnytte ham til at bringe os selv længere op, men vi vil blive stillet overfor det samme valg til Sommer.. skal vi beholde ham og sige nej til pengene, som vi åbenlyst kan erhverve mange rigtige gode erstatninger for, eller skal vi være stædige og beholde Suarez fordi der bare ikke er andre som kan have den samme effekt på holdet ?
Det er jo et valg - sælger vi Suarez må man også forvente at holdet vil dale ned til et top 7-ish hold midlertidigt, men måske kan rejse sig og blive et mesterskabshold på sigt, beholder man Suarez er vi er top 4 hold (i min mening) i kamp mod Everton.

Jeg syntes Spurs har valgt at indkassere og så har de overhovedet ikke haft selvindsigt til at se hvad resultatet ville blive og accepteret at det ville ske.. AVB burde i mine øjne have haft sæsonen ud, de ligger trods alt på en acceptabel 7. plads.. og det syntes jeg er fint nok, med deres situation taget i betragtning.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar