Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » fredag, 10. aug, 2012 22:43

Det er desværre en med lidt maaaaad dog skills i photoshop der har været igang:
http://sportwitness.ning.com/forum/topi ... ended-hern

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7397
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 11. aug, 2012 00:13

Ham der har fjernet "Suarez og sat "Hollister" på istedet? Tja, det er okay lavet, men lidt mærkværdigt.

Hvis det er den anden vej rundt, så er "ærten" ligeså modbydelig som han altid har været.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » søndag, 12. aug, 2012 21:10

Ved ikke lige, hvor jeg skulle skrive det her, men gud, hvor er jeg træt af, at ALT skal handle om Messi. Nu skal Onside åbenbart til at beskæftige rigtig meget med ham, som Camilla Martin siger. Og så skal man endnu engang se Luna Christofi komme i bukserne på åben skærm, fordi snakken igen er faldet på hendes elskede Barcelona. Nøj, hvor er jeg træt af Bacelona, Real Madrid og den spanske liga generelt.
Liverpool Football Klopp

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarde » onsdag, 15. aug, 2012 17:14

Fabrice Muamba har på lægelig opfordring indstillet sin karriere. Sikke en skam, men det er selvfølgelig forståeligt, hans situation taget i betragtning. I det mindste lever han stadig - og gudskelov for det.

http://www.guardian.co.uk/football/2012 ... t-football

bblauritzen
Indlæg: 1066
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 16. aug, 2012 14:43


jorgenege

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af jorgenege » fredag, 17. aug, 2012 15:18

http://uk.eurosport.yahoo.com/news/ferd ... 46936.html

I mangel på danske sites, vælger jeg at linke til eurosports hjemmeside. Hvad siger folk til dette? Er det også Ferguson der har bestemt at FA skulle give Ferdinand en bøde for dette?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » fredag, 17. aug, 2012 15:20

Interessant artikel fra Sid Lowe om den spanske liga vs. Real og Barca.

http://www.guardian.co.uk/football/blog ... h-football
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Alonso » fredag, 17. aug, 2012 15:35

jorgenege skrev:http://uk.eurosport.yahoo.com/news/ferd ... 46936.html

I mangel på danske sites, vælger jeg at linke til eurosports hjemmeside. Hvad siger folk til dette? Er det også Ferguson der har bestemt at FA skulle give Ferdinand en bøde for dette?
Den dagsorden er åbenbart parkeret på sidelinjen. Vi venter bare på at John Terry også nøjes med en bøde, "da den 'uvildige kommission' mente det ville være upassende at underkende domstolens kendelse for meget".

bblauritzen
Indlæg: 1066
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af bblauritzen » fredag, 17. aug, 2012 16:48

jorgenege skrev:http://uk.eurosport.yahoo.com/news/ferd ... 46936.html

I mangel på danske sites, vælger jeg at linke til eurosports hjemmeside. Hvad siger folk til dette? Er det også Ferguson der har bestemt at FA skulle give Ferdinand en bøde for dette?
£45.000 ? Det bliver hårdt for ham, håber han overlever de 3-4 dage det tager ham at betale den kæmpe bøde..

Det er jo ikke andet end et symbolsk beløb. Hvis de ville lave et statement så skulle bøden have været 10 gange højere.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 17. aug, 2012 17:48

Kan man sammenligne dette med Suarez sagen - altså at Suarez sagen skulle have dannet præcedens for følgende episoder. Eller er der for stor forskel på konteksten, hvor selve episoden har udspillet sig?

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » fredag, 17. aug, 2012 17:55

Robbie_God_Fowler skrev:Kan man sammenligne dette med Suarez sagen - altså at Suarez sagen skulle have dannet præcedens for følgende episoder. Eller er der for stor forskel på konteksten, hvor selve episoden har udspillet sig?
Tror nærmere Rio's bøde giver præcedens for fremtidig "retweeting" af beskeder på Twitter. Jeg synes ikke rigtigt man kan sammenligne Suarez/Evra og så den her. Den ene foregik på banen, hvor ordene kom fra en af parternes mund, mens Ferdinand, meget dumt egentlig, ikke har udtalt noget. Men nærmere bare kommenteret på det.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Martin VP » fredag, 17. aug, 2012 21:24

I like my sugar sweet

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Styf » fredag, 17. aug, 2012 22:58

AllanShore skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Kan man sammenligne dette med Suarez sagen - altså at Suarez sagen skulle have dannet præcedens for følgende episoder. Eller er der for stor forskel på konteksten, hvor selve episoden har udspillet sig?
Tror nærmere Rio's bøde giver præcedens for fremtidig "retweeting" af beskeder på Twitter. Jeg synes ikke rigtigt man kan sammenligne Suarez/Evra og så den her. Den ene foregik på banen, hvor ordene kom fra en af parternes mund, mens Ferdinand, meget dumt egentlig, ikke har udtalt noget. Men nærmere bare kommenteret på det.
Det skal lige understreges, at jeg mener både Suarez sagen og Ferdinand sagen er komplet latterlige og i en optimal verden burde ingen af sagerne overhovedet være blevet til sager.

Skal vi kigge på det med FA's logik er Ferdinand dog mindst lige så skyldig som Suarez hvis ikke mere. Helt koldt og kynisk sagde Suarez måske noget som måske kunne opfattes racistisk. Ferdinand skrev (retweetede) helt sikkert (altså vi ved han gjorde det) noget som måske kunne opfattes racistisk. På samme måde ved vi også at Terry helt sikkert brugte nogle ord som måske kan opfattes racistisk.

Dette er bare for at trække de linjer FA har lavet op. Der var ingen sag hos Suarez. Det var ord imod ord og selv de påståede racistiske ord var ikke engang nødvendigvis racistiske. Sagen var komplet latterlig. Ferdinand sagen er også komplet latterlig, men dybest set er der vel bedre beviser imod Ferdinand, da vi ved han lavede "forseelsen". At jeg så på ingen måde mener det er en forseelse, er så en anden ting, men vi ved han brugte udtrykket. Det ved vi jo ikke engang med Suarez.

Hvad angår Terry ved vi hvad han sagde, og det er efter min mening det eneste, som eventuelt er værd at køre en sag på, da der er beviser for at han sagde nogle meget grimme ord. Dog kan Terrys version trods ekstrem lav troværdighed ikke modbevises, så han er selvfølgelig også uskyldig til det modsatte er bevist og må derfor frikendes som Suarez burde være blevet. Suarez fik dog en ekstrem straf og med klare beviser i modsætning til Suarez sagen, skal Terry selvfølgelig minimum have den samme straf.

Med hensyn til Ferdinand gælder det samme, skal vi følge FA's logik, da vi ved han har lavet den forseelse, som så bliver vurderet til at være racistisk, selvom det er komplet latterligt. Jeg glæder mig til at se hvad FA beslutter omkring Terry, selvom vi nok alle ved hvordan det ender.

Hvad angår Ferdinands sag giver FA jo altid bøder, når forseelsen er foregået på Twitter uanset om det drejer sig om racisme, homofobi eller andre ting. Det kunne være interessant at se om Ferdinand havde fået den samme straf, havde han sagt disse ting på banen, ligesom at se hvordan Terry/Suarez sagerne ville blive vurderet havde det været på Twitter. Vi kan altså konstatere at FA ingen linje har, det handler ikke om forseelsen men i hvilket medie den begås, og at de tager de mest vanvittige sager op, men ingen af delene er jo noget nyt. :?

Det er vigtigt at understrege jeg slet ikke tager stilling til om Suarez lavede en overtrædelse eller ej i sin tid. Jeg forholder mig blot til bevisførelsen som var ikke-eksisterende, og derfor er man jo normalt uskyldig til det modsatte er bevist. I de andre sager kan de påståede forseelser trods alt bevises.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » lørdag, 18. aug, 2012 10:09

Styf, det er jo et helt vildt langt indlæg. Håber det er i orden jeg kigger på det senere når tømmermændene har lagt sig :)
Fan af Manchester United

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af John Barnes » lørdag, 18. aug, 2012 11:51

Martin VP skrev:Imponerende straffespark :?

http://politiken.dk/poltv/nyheder/sport ... a-straffe/
Hvordan kan man dog sparke så højt over mål?? :D

Spilleren er iøvrigt fra Red Bull Salzburg, det er så klamt når klubber har sponsor navne, noget som i Østrig ikke er unormalt. Der er dog stadig klubber som ikke har og aldrig har haft sponsor navne, f.eks Rapid Wien så lidt fornuft er der da stadig i den liga.
Billede

Besvar