Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. mar, 2012 23:10

Man U er lige så elendig på hjemmebane som os. I de sidste fem hjemmekampe mod Otelul, Ajax, Bilbao, Basel og Benfica har resulteret i 1 sejr, 2 uafgjort og 2 nederlag. De kan ikke styre en kamp uden Scholes og Cleverley, og så prøvede de med Giggs på den centrale midtbane overfor Bilbaos hurtige kombinationsspillere. Det var dømt til at mislykkes fra starten med Giggs, Jones og Smalling. Det var en mærkelig opstilling - specielt når man kender Bilbaos spillestil.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » fredag, 09. mar, 2012 08:22

Billede
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
RobertS
Indlæg: 3505
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:52
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RobertS » fredag, 09. mar, 2012 08:36

Dejligt resultat, ærgerligt scum fik straffe til sidst, håber ikke det koster Bilbao da de fortjener helt sikkert at gå videre! Bilbao spiller noget af det bedste fodbold jeg nogensinde har været vidne til at et hold præsterer på gamle toilet, og det er kun fordi pengene er fordelt som de er i Spanien at de kun ligger nr 5. Hvis der var en spillestil jeg ønskede at se Liverpool spille, så var det Bilbaos, måske med den undtagelse at forsvaret skal være noget bedre.

Citeh får måske også problemer, de så i hvert fald slet ikke imponerende ud igår.

Iøvrigt vil jeg lige tilføje til en diskution tidligere i tråden, at jeg er helt uenig i at Barcelona er super arrogante (de er i hvert fald ikke mere arrogante end andre storhold i moderne fodbold), og at man kan hade Lionel Messi er for mig lige så banalt som at man kan lide Christina Ronaldo........if you know what I mean;) Jeg kunne helt klart tænke mig at vi havde et par spillere som har bare halv så meget fodbold intelligens og teknik som Messi...

RobertS
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7395
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 09. mar, 2012 14:31

Det handler jo ikke om Messis fodboldmæssige kunnen. Men det er en diskussion, der vil trække i langdrag, hvis vi fortsætter med den.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
RobertS
Indlæg: 3505
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:52
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RobertS » fredag, 09. mar, 2012 15:10

Arda skrev:Det handler jo ikke om Messis fodboldmæssige kunnen. Men det er en diskussion, der vil trække i langdrag, hvis vi fortsætter med den.
Hvorfor startede den så, altså diskutionen?

RobertS
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7395
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 09. mar, 2012 15:32

Det kan du læse dig frem til et par sider tilbage. Egentlig ikke, at vi har haft en diskussion, for der har været rimelig enighed.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » fredag, 09. mar, 2012 15:41

Arda skrev:Der kan vidst ikke herske nogen tvivl om, at det her er en sejr for fodbolden. Imponerende Athletic Bilbao præstation.
Ironisk at en så stor Barcahader som dig kommer med sådan en udtale, som var den skrevet ud af eksempelvis en Xavi ;)

Men ja Athletic Club, som de åbenbart altid har heddet, vandt fuldt fortjent mens United igen udviste lorteattitude i Europa.

Llorente passer desuden perfekt til Premier League og jeg tror han ville være en kæmpe succes her. Kæmpe stor, stærk, klog målfarlig og overraskende god teknik.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » fredag, 09. mar, 2012 16:02

AllanShore skrev:
Arda skrev:Der kan vidst ikke herske nogen tvivl om, at det her er en sejr for fodbolden. Imponerende Athletic Bilbao præstation.
Ironisk at en så stor Barcahader som dig kommer med sådan en udtale, som var den skrevet ud af eksempelvis en Xavi ;)

Men ja Athletic Club, som de åbenbart altid har heddet, vandt fuldt fortjent mens United igen udviste lorteattitude i Europa.

Llorente passer desuden perfekt til Premier League og jeg tror han ville være en kæmpe succes her. Kæmpe stor, stærk, klog målfarlig og overraskende god teknik.
Så kan vi ikke bruge ham.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7395
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 09. mar, 2012 16:42

@ AllanShore: Tja, jeg er endnu større Man Utd-hader.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11372
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » fredag, 09. mar, 2012 18:57

Charlie Adam's Guinness mate skrev:
Arda skrev:+1 AndreasN. I've seen better.
Må man have lov til at spørge om hvor gammel du er i så fald? :)

Hvem du har set spille der var/er bedre end Messi?
Johan Cruyff!! For eksempel. Gude-fodboldspiller! Et fænomenalt fodskifte og sublim boldkontrol med både højre og venstre kattepote (ja, han spillede i Puma ;))
kædet sammen med en spil-intelligens, som var over Michael Laudrup niveau. Han var omdrejningspunktet og katalysatoren, som gjorde det muligt for Rinus Michels at introducere Total-Fodbold begrebet/konceptet i starten af 70'erne.


..eller denne her, idet det skal bemærkes, at der er en del gengangere i forhold til den ovenfor. MEN: Det er nødvendigt at pointere, at spillet i starten/midten af 70'erne var et langt mere fysisk og "råt" spil, hvor forsvarere rask væk fik lov til at save fodrappe angribere midt over. Christina Ronaldo og "Girly Messi" havde ikke overlevet 2 split-sekunder, hvis de var blevet udsat for datidens forsvarsspillere i "Nobby Stiles / Tommy Smith" -moulden.

...men det gør Cruyff - og bemærk i mange af klippene, at der bliver der begået rimelig voldsomme frispark på ham, hvor man kan se at han taber ½ skridt, men han bliver på benene, og dribler forbi den næste mand!! Sådan var fodbold / kan det også spilles, og det giver jer måske en fornemmelse af, hvad det er Harvey snakker om en gang imellem ;) :
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » fredag, 09. mar, 2012 22:21

Jeg må sige jeg også er stor beundre af Michael Laudrup, der på mange måder minder meget om Johan Cruyff. Michael Laudrup vandt aldrig noget med landsholdet, men vil mene han var bedre end Zinedine Zidane
http://www.youtube.com/watch?v=DlPnFywMFhk


Kenny Dalglish havde også noget helt specielt over sig. Ikke så mange dikedarer og smarte træk, bolden skulle bare i kassen. I et yderst tætbefolket felt, kunne Kenny Dalglish dukke og inden man så sig om, så var bolden trillet over stregen.

http://www.youtube.com/watch?v=9xXkydFvIKA


Michel Platini kunne styre en hel fodboldkamp alene, ved at stå i midtercirklen og dirigere alle rundt, hvor han så ender med at få bolden og lave det hele selv. Frisparks konge var også en af de dyder han gjorde til sit varemærke og udviklede denne del af spillet.

http://www.youtube.com/watch?v=df8hA2uNNxE
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11372
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » fredag, 09. mar, 2012 22:45

Hekkem skrev:Jeg må sige jeg også er stor beundre af Michael Laudrup, der på mange måder minder meget om Johan Cruyff. Michael Laudrup vandt aldrig noget med landsholdet, men vil mene han var bedre end Zinedine Zidane
Jeg tillader mig så at have den u-danske holdning, at Cruyff er en klasse eller to (eller tre) over Michael Laudrup
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » fredag, 09. mar, 2012 22:58

Cynwal skrev:
Hekkem skrev:Jeg må sige jeg også er stor beundre af Michael Laudrup, der på mange måder minder meget om Johan Cruyff. Michael Laudrup vandt aldrig noget med landsholdet, men vil mene han var bedre end Zinedine Zidane
Jeg tillader mig så at have den u-danske holdning, at Cruyff er en klasse eller to (eller tre) over Michael Laudrup
Det kan du såvel også have en pointe i. Forskellen - for rent teknisk mener jeg Michael Laudrup var bedre end Johan Cruyff - men mentaliteten var ganske anderledes de to i mellem, og her var kynismen hos Johan Cruyff var i ligeså stor en faktor for hans meritter, som hans tekniske. Cruyff var også taktisk ferm, hvor han kunne se hvor og hvordan en modstander var sårbar, for også at udnytte sårbarheden. Cruyff havde så også den klasse, der gør han udnytter sig talent til fulde og slutter sin karriere langt senere end Michael Laudrup, hvor Cruyff stadig kunne afgøre kampene. Cruyff var 37 år da hans toppede, mens Michael Laudrup var 34.

Skal da lige siges jeg ikke så Cruyff da han var på sit højeste, da jeg er fra 1974.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
RobertS
Indlæg: 3505
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:52
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RobertS » lørdag, 10. mar, 2012 00:05

Arda skrev:Det kan du læse dig frem til et par sider tilbage. Egentlig ikke, at vi har haft en diskussion, for der har været rimelig enighed.
Ok, men jeg bryder så den "enighed" fordi den er jeg fulstændig uenig i og iøvrig syns jeg slet ikke den er overhoved rimelig. A matter of taste.

RobertS
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » lørdag, 10. mar, 2012 12:07

Cynwal skrev:
Hekkem skrev:Jeg må sige jeg også er stor beundre af Michael Laudrup, der på mange måder minder meget om Johan Cruyff. Michael Laudrup vandt aldrig noget med landsholdet, men vil mene han var bedre end Zinedine Zidane
Jeg tillader mig så at have den u-danske holdning, at Cruyff er en klasse eller to (eller tre) over Michael Laudrup
Tjaae, hvis det skotske landshold havde været lidt bedre, så tror jeg resten af verden havde oplevet King Kenny som det unikum, jeg betragter ham som.

Det er naturligvis altid en personlig smagssag, hvem man betragter som alle tiders bedste spiller med mindre man kun medtager kriterier som scorede mål og vundne titler, hvilket i mine øjne er for begrænset.

Min top 15 liste:

Kenny Dalglish
Maradona
Pele
Cruyff
Ronaldo (ja ham der spillede i Manure)
Ronaldinho
Messi
Beckenbauer
Zidane
Platini
Xavi
Cantona
Schmeichel (ja, jeg bryder mig heller ikke om personen)
Maldini
Gullitt

Og så er der mange andre, der lige så vel kunne være på listen: Keegan, Best, Charlton, Rummenigge, Müller, Maier, Eusebio, Socrates, Zico, Kempes, Laudrup og mange andre.
Kloppite

Besvar