Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Badooo

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Badooo » mandag, 04. apr, 2011 20:01

I det mindste er FA begyndt at slås med Scum istedet for bare at føje sig.
Badooo siger, hvad han mener!

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » mandag, 04. apr, 2011 20:15

Men derfor skal man da ikke have rødt kort for, at sige fuck?
Hver gang der er close up siger spillerne snart fuck. Det er forkert ja. Men så skal de sgu da slå ned på alle.

Der bør ikke være forskelsbehandling på karantæner på nogen måde.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » mandag, 04. apr, 2011 20:18

Callesen skrev:Men derfor skal man da ikke have rødt kort for, at sige fuck?
Hver gang der er close up siger spillerne snart fuck. Det er forkert ja. Men så skal de sgu da slå ned på alle.

Der bør ikke være forskelsbehandling på karantæner på nogen måde.
Det var ikke for at retfærdiggøre noget, men mere for at kunne ånde ud og tænke "endelig".
Badooo siger, hvad han mener!

Rolling

Indlæg af Rolling » mandag, 04. apr, 2011 20:37

Badooo skrev:I det mindste er FA begyndt at slås med Scum istedet for bare at føje sig.
Som United-fan har jeg har svært ved at komme i tanke om en situation hvor FA har føjet sig for United.

The only player to be banned for 8 months for missing a drugs test
- The only player to be banned for writing an autobiography
- The only player to get banned for getting into handbags with a racist groundsman outside of match-time
- The only club for whom red cards in friendlies lead to suspension in the league
- The only manager who gets banned for saying the ref was not "fair and strong"
- The longest ever ban for violent conduct in Premier League history (not that Eric didn´t deserve a long ban, but how long would Shearer have got for the same offence? A couple of months I reckon)
- The only player to get banned for swearing during a goal celebration

Derudover kan nævnes Babel de slap med en bøde for at poste et billed af dommeren i en United-trøje, mens Ferguson får 5 dage for at sige at dommeren var unfair. Det dommertække man nu må mene United har, kompensere FA så rigeligt for.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » mandag, 04. apr, 2011 22:11

Rolling skrev:Som United-fan har jeg har svært ved at komme i tanke om en situation hvor FA har føjet sig for United.
.
Nej sådan er det jo med manu fans
Verden er smask fuld af hyklere....

Rolling

Indlæg af Rolling » mandag, 04. apr, 2011 22:28

Thommo skrev:
Rolling skrev:Som United-fan har jeg har svært ved at komme i tanke om en situation hvor FA har føjet sig for United.
.
Nej sådan er det jo med manu fans
Hvis du er uenig er du velkommen til at komme med et eksempel, hvor du mener det er anderledes?

Jeg forstår når folk mener United til tider er heldige med dommere, men ligefrem at mene at de også har FA med sig? Arhh
Senest rettet af Rolling mandag, 04. apr, 2011 22:47, rettet i alt 1 gang.

Allan

Indlæg af Allan » mandag, 04. apr, 2011 22:47

For lige at tage fat i nogen af de "uretfærdigheder" du nævner

Sådan er reglerne nu engang, faktisk mener jeg at WADAs regler skriver at hvis man udebliver fra en test så betegnes den som positiv og skal give mindst to år, ergo slap Ferdinand billigt.

Regner med at du tænker på Keane, og her var straffen jo næppe at han skrev en biografi, men derimod at han indrømmede bevidst at have brækket benet på en modspiller.

- The only player to get banned for getting into handbags with a racist groundsman outside of match-time

Nu kan jeg ikke huske andre spillere som nogensinde har været i problemer pga klammeri med en groundsman, men hvis du kan nævne en anden som er sluppet afsted med det, så sig lige til.

Mon ikke det var den berømte dråbe der fik bægret til at flyde over, tror de fleste andre end Man U fans har været træt af Fergusons brokkerier over dommerne i laaang tid

Rolling

Indlæg af Rolling » mandag, 04. apr, 2011 22:55

Allan skrev:For lige at tage fat i nogen af de "uretfærdigheder" du nævner

Sådan er reglerne nu engang, faktisk mener jeg at WADAs regler skriver at hvis man udebliver fra en test så betegnes den som positiv og skal give mindst to år, ergo slap Ferdinand billigt.

Regner med at du tænker på Keane, og her var straffen jo næppe at han skrev en biografi, men derimod at han indrømmede bevidst at have brækket benet på en modspiller.

Nu kan jeg ikke huske andre spillere som nogensinde har været i problemer pga klammeri med en groundsman, men hvis du kan nævne en anden som er sluppet afsted med det, så sig lige til.

Mon ikke det var den berømte dråbe der fik bægret til at flyde over, tror de fleste andre end Man U fans har været træt af Fergusons brokkerier over dommerne i laaang tid

Du kan sagtens have ret i nogle af de ting, de konkrete sager kan jo diskuteres fra nu af og til juleaften, men min pointe var sådan set bare at jeg absolut ikke synes at United bliver tilgodeset af FA som nogle ville påste. Absolut ikke.

Til de konkrete sager, så fik en City spiller, 3 måneder for at lave nogenlunde samme nrummer. Rio ringede en dag samme dag, for at beklage han havde glemt. Han tilbød at møde op samme dag, og få lavet testen, men det kunne der ikke blive tale om. Tilfældet med Evra er nok ikke set før, men jeg finder det stadig mærkeligt at han for så langt karentæne for et klammeri med en steard der eftersigende havde sagt noget racistiskt. Så skulle Cole da også have karentæne for at skyde på medarbejrderne? Reglen om at advarsler og udvsininger kunne tilføres fra tilfældige træningskampe til PL-kampe var vist også ny

Nuvel - min mening var absolut ikke at skabe et billed af at United bliver uretfærdig behandlet, blot at de ihvertfald ikke bliver tbedre behandlet, som nogle vil sige.

Allan

Indlæg af Allan » mandag, 04. apr, 2011 23:05

Du kan sagtens have ret i nogle af de ting, de konkrete sager kan jo diskuteres fra nu af og til juleaften, men min pointe var sådan set bare at jeg absolut ikke synes at United bliver tilgodeset af FA som nogle ville påste. Absolut ikke.

Til de konkrete sager, så fik en City spiller, 3 måneder for at lave nogenlunde samme nrummer. Rio ringede en dag samme dag, for at beklage han havde glemt. Han tilbød at møde op samme dag, og få lavet testen, men det kunne der ikke blive tale om. Tilfældet med Evra er nok ikke set før, men jeg finder det stadig mærkeligt at han for så langt karentæne for et klammeri med en steard der eftersigende havde sagt noget racistiskt. Så skulle Cole da også have karentæne for at skyde på medarbejrderne? Reglen om at advarsler og udvsininger kunne tilføres fra tilfældige træningskampe til PL-kampe var vist også ny

Nuvel - min mening var absolut ikke at skabe et billed af at United bliver uretfærdig behandlet, blot at de ihvertfald ikke bliver tbedre behandlet, som nogle vil sige.
Nu ved jeg heller ikke om jeg personligt syntes at Man U bliver mere forfulgt end andre klubber, omvendt vil jeg mene at klubben giver FA flere grunde til sanktioner (din liste bl.a.). Men mange af jeres fans mener jo det direkte modsatte, at FA har et horn i siden på Man U, hvilket jo virker paradoksalt på de fleste andre fans. Liverpool og de fleste andre klubbers fans har jo ikke skulle tage stilling til doping mistanke, slåskamp med groundsmen/modstandertilskuere, bevidst brækkede ben osv.

Dit eksempel med en City spiller som slipper billigere end Ferdinand er rigtig nok lidt til grin af FA, men det ændrer jo ikke på det faktum at Ferdinand rent faktisk slap billigt - to wrongs doesn't make a right...

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » tirsdag, 05. apr, 2011 00:31

Allan skrev:

Nu ved jeg heller ikke om jeg personligt syntes at Man U bliver mere forfulgt end andre klubber, omvendt vil jeg mene at klubben giver FA flere grunde til sanktioner (din liste bl.a.). Men mange af jeres fans mener jo det direkte modsatte, at FA har et horn i siden på Man U, hvilket jo virker paradoksalt på de fleste andre fans. Liverpool og de fleste andre klubbers fans har jo ikke skulle tage stilling til doping mistanke, slåskamp med groundsmen/modstandertilskuere, bevidst brækkede ben osv.

Dit eksempel med en City spiller som slipper billigere end Ferdinand er rigtig nok lidt til grin af FA, men det ændrer jo ikke på det faktum at Ferdinand rent faktisk slap billigt - to wrongs doesn't make a right...
Nu er der så mange eksempler. på spillere der er sluppet billigere.
Manchester city spilleren fik rent faktisk, kun en bøde, Mutu slap med en måned mindre, på
trods af han havde taget doping.
Rio er faktisk den der er blevet straffet hårdest, og reglerne er desværre ikke 2 år, i
fodbold.
Så nej Rio slap ikke billigt.
Rooneys dom er da helt hen i vejret, to dage for at sige fuck, hvis ikke det er en
personlig hetz mod Rooney, så bliver det da sjovt med alle de karentæner, der vil komme
fremover, hver gang en spiller bander.
Harry Redknap har flere gange, når han er blevet interviewet, på åben skærm, sagt
fuck off.
Og at det er ok, at skyde dartpile efter juniorspillere, og have skydevåben i omklædningsrum,
men ikke må sige fuck, er da helt grotesk.
Man får en bøde for at, iklæde Howard Weeb i en Manchester United tøje, men man må ikke
sige at dommeren ikke er fair, og får 5 spilledages karentæne, hænger da heller ikke sammen.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Indlæg af Guffi182 » tirsdag, 05. apr, 2011 09:04

Man kan så siger at de 2 dage han for her, er karma for ikke at få noget for den albue han gav Mccarthy...

Det latterligt at FA går ind i den her, men at hans overfald på Mccarthy var lige meget... Tag jer sammen FA
Billede

IanRush

Indlæg af IanRush » tirsdag, 05. apr, 2011 10:38

Guffi182 skrev:Man kan så siger at de 2 dage han for her, er karma for ikke at få noget for den albue han gav Mccarthy...
Forskellen er bare, at FA IKKE kunne gøre noget. Skulle Rooney have haft karantæne, skulle dommeren have givet ham rødt kort. Det er reglerne.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at havde det været en Blackpool, Everton eller Liverpool spiller, så havde det ikke givet karantæne. Modsat dommerne er FA ikke United venlig

Allan

Indlæg af Allan » tirsdag, 05. apr, 2011 11:50

Nu er der så mange eksempler. på spillere der er sluppet billigere.
Manchester city spilleren fik rent faktisk, kun en bøde, Mutu slap med en måned mindre, på
trods af han havde taget doping.
Rio er faktisk den der er blevet straffet hårdest, og reglerne er desværre ikke 2 år, i
fodbold.
Så nej Rio slap ikke billigt.
Rooneys dom er da helt hen i vejret, to dage for at sige fuck, hvis ikke det er en
personlig hetz mod Rooney, så bliver det da sjovt med alle de karentæner, der vil komme
fremover, hver gang en spiller bander.
Harry Redknap har flere gange, når han er blevet interviewet, på åben skærm, sagt
fuck off.
Og at det er ok, at skyde dartpile efter juniorspillere, og have skydevåben i omklædningsrum,
men ikke må sige fuck, er da helt grotesk.
Man får en bøde for at, iklæde Howard Weeb i en Manchester United tøje, men man må ikke
sige at dommeren ikke er fair, og får 5 spilledages karentæne, hænger da heller ikke sammen.
Jeg kan på stående fod ikke lige komme på andre spillere som er kommet i klemme hos FA pga doping, jeg siger ikke at du ikke har ret, men hvis du kan genopfriske min hukommelse ville det være fint.

I sagerne omkring både Rooney og Ferguson er de måske blevet dømt på hvad der virker som små latterlige bagateller, men begge har i min optik lænt sig op af en eller anden form for straf, da de ofte har sluppet afsted med værre ting. Så dette kan måske bare være FAs undskyldning for at straffe dem for alle de ting som de er sluppet afsted med (eksempelvis som nævnt ovenfor, Rooneys albue)

Og det samme kan, med modsat fortegn, siges om Babels bøde (iøvrigt var det ikke ham der havde iklædt ham en Man u trøje, men bare videresendt det via Twitter). Men Babel var jo ikke kendt som en problemmager.

I sagerne omkring luftgevær osv, tror jeg simpelthen at det skyldes at det var ting der foregik internt i klubberne, og det var derfor op til klubberne selv at straffe spillerne.

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Indlæg af Guffi182 » tirsdag, 05. apr, 2011 12:06

IanRush skrev:
Guffi182 skrev:Man kan så siger at de 2 dage han for her, er karma for ikke at få noget for den albue han gav Mccarthy...
Forskellen er bare, at FA IKKE kunne gøre noget. Skulle Rooney have haft karantæne, skulle dommeren have givet ham rødt kort. Det er reglerne.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at havde det været en Blackpool, Everton eller Liverpool spiller, så havde det ikke givet karantæne. Modsat dommerne er FA ikke United venlig
Uefa sagde jo så at de godt kunne hvis de virkelig ville...
Billede

IanRush

Indlæg af IanRush » tirsdag, 05. apr, 2011 12:17

Slettet (dobbelt post)
Senest rettet af IanRush tirsdag, 05. apr, 2011 12:20, rettet i alt 1 gang.

Besvar