hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 05. jan, 2022 09:32

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 04. jan, 2022 10:14
Kasper88 skrev:
mandag, 03. jan, 2022 21:19
Jeg tror, at Bellingham er både de fleste af os og Jurgen Klopps drømmesigning til sommer. Om pengene er dertil, det er nok snarere højest usandsynligt, desværre. Klopp har jo lidt haft for vane at måtte gøre en hylde 2-3 spiller til en hylde 1 spiller og skal man tro rygtebørserne, så har han jo også ofte måtte tage til takke med at signe sit anden og tredje valg, hvilket jo så bare har været held i uheld.
Det er svært at sige. Jeg tror at Klopp og den sportlige ledelse, måske også FSG har fået øjnene op for at det kræver en god spiller at gøre holdet bedre. De ved godt at de var nødt til at købe et rimelig færdigt produkt i en Jota for at få en spiller god nok til at gøre en forskel.
Men med undtagelse af van Dijk og Allie, så har Liverpool ikke købt en hylde 1 spiller siden Torres. Bellingham er nok også stadig for ung og har ikke opnået nok til at være en rigtig hylde 1 spiller, men hans pris er hylde 1, hvilket jo er det store problem, det kan dog være at lønnen ikke er helt så høj.

Det er nok en af de der, hvor Bellingham selv skal foretrække Liverpool og så kan det godt ske.
Nu er der jo altid den dér definition af hylde 1 spillere, men jeg synes nu også, at man kan sætte Fabinho derop, og Thiago skal da helt sikkert derop med alt det, han opnåede med Bayern og også før det.
Åk Brainfart. Thiago er nok den mest hylde 1 spiller vi nogensinde har købt. Fabinho var også ret tæt på, tættere på end Bellingham. Definitionen er selvfølgelig altid en personlig ting.

Det understreger jo bare at klubben ikke bare henter en middelmådig spiller og forventer at Klopp forvandler ham til en super stjerne. De går målrettet efter at få samlet en stærk kerne af kvalitetsspillere. Så er det en ret tynd kerne vil nogen nok sige, jeg ser det nok mere som prisen man betaler at vi henter færre men bedre spillere.

Keita er vel også en spiller der minder en del om hvad Bellingham er nu. Han var ung, spillede på et ret fint niveau, bestemt ikke billig og kendt for at være fremadstormende.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 05. jan, 2022 16:18

https://www.skysports.com/transfer-centre
Liverpool could allow Neco Williams to leave in this transfer window, report Sky Sports News.
Lidt interessant at SKY bruger sig selv som kilde på den her.

Men Neco Williams ud?

Lige nu har vi jo brug for alle med flere end et ben, som ikke har Corona eller er i Camaroon. Men Det giver vel fin mening at overveje et salg af Neco, som backup HB er jeg mere vild med Gomez eller Connor Bradley. Det giver nok mere mening at vente til sommerens vindue med den manøvre, men Williams har spillet bedre i denne sæson end sidste sæson og man skal jo nogle gange smede mens jernet er varmt.

Det kunne jo også åbne op for et køb af en ny højreback, som jo nok er en mere ideel løsning.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » torsdag, 06. jan, 2022 08:56

Filos of Isk skrev:
onsdag, 05. jan, 2022 16:18
https://www.skysports.com/transfer-centre
Liverpool could allow Neco Williams to leave in this transfer window, report Sky Sports News.
Lidt interessant at SKY bruger sig selv som kilde på den her.

Men Neco Williams ud?

Lige nu har vi jo brug for alle med flere end et ben, som ikke har Corona eller er i Camaroon. Men Det giver vel fin mening at overveje et salg af Neco, som backup HB er jeg mere vild med Gomez eller Connor Bradley. Det giver nok mere mening at vente til sommerens vindue med den manøvre, men Williams har spillet bedre i denne sæson end sidste sæson og man skal jo nogle gange smede mens jernet er varmt.

Det kunne jo også åbne op for et køb af en ny højreback, som jo nok er en mere ideel løsning.
Jeg tænker også, at det kan være fint at cashe ind på Neco, da vi har en del, der kan spille en ganske fin højre back. Milner, Gomez og Connor Bradley. Hvis vi sælger Neco, så tænker jeg, at det er fordi, vi har større fidus til Bradley.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » torsdag, 06. jan, 2022 09:00

Lazio rapporteres å være i samtaler med Liverpool om Origi

Lazio jobber med å få til en overgang for Liverpools Divock Origi, og har startet samtaler med Anfield-klubben om belgieren.

26-åringens kontrakt med Liverpool løper ut etter denne sesongen, men Anfield-klubben har opsjon på ett år til.

Lazios sportsdirektør Igli Tare har snakket med Origis representater i flere dager, og Liverpool skal være villige til å gi slipp på belgieren denne måneden for å få penger i kassen.

Il Tempo / LazioNews 24

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 06. jan, 2022 10:09

Niels K skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 09:00
Lazio rapporteres å være i samtaler med Liverpool om Origi

Lazio jobber med å få til en overgang for Liverpools Divock Origi, og har startet samtaler med Anfield-klubben om belgieren.

26-åringens kontrakt med Liverpool løper ut etter denne sesongen, men Anfield-klubben har opsjon på ett år til.

Lazios sportsdirektør Igli Tare har snakket med Origis representater i flere dager, og Liverpool skal være villige til å gi slipp på belgieren denne måneden for å få penger i kassen.

Il Tempo / LazioNews 24
Jeg tror det er bedst for alle parter at vejene skilles. Så er han tilmed skadet for tiden, så der er ikke meget fidus i at beholde ham pga. AFCON. Men så er vi nede på fem voksne angribere. Dog kan flere midtbanespillere også spille oppe foran, men det er da lidt farligt.

tænker også at hans pris måske er højere nu. Det er eventuelle erstatninger bare også. Så er det også meget godt at undgå at aktivere en option, med henblik på at sælge med det samme.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 06. jan, 2022 10:46

Filos of Isk skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 10:09
Niels K skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 09:00
Lazio rapporteres å være i samtaler med Liverpool om Origi

Lazio jobber med å få til en overgang for Liverpools Divock Origi, og har startet samtaler med Anfield-klubben om belgieren.

26-åringens kontrakt med Liverpool løper ut etter denne sesongen, men Anfield-klubben har opsjon på ett år til.

Lazios sportsdirektør Igli Tare har snakket med Origis representater i flere dager, og Liverpool skal være villige til å gi slipp på belgieren denne måneden for å få penger i kassen.

Il Tempo / LazioNews 24
Jeg tror det er bedst for alle parter at vejene skilles. Så er han tilmed skadet for tiden, så der er ikke meget fidus i at beholde ham pga. AFCON. Men så er vi nede på fem voksne angribere. Dog kan flere midtbanespillere også spille oppe foran, men det er da lidt farligt.

tænker også at hans pris måske er højere nu. Det er eventuelle erstatninger bare også. Så er det også meget godt at undgå at aktivere en option, med henblik på at sælge med det samme.
Der render en Ben Brereton Diaz rundt i Blackburn. Måske han kunne hentes ind som erstatning for Origi.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » torsdag, 06. jan, 2022 11:37

Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 10:46

Der render en Ben Brereton Diaz rundt i Blackburn. Måske han kunne hentes ind som erstatning for Origi.
Mon ikke en spiller, der kan være forskellen på endnu en sæson i Championship og oprykning til PL, og dermed en ekstra indtægt i milliard-klassen, godt kan risikere at være meget dyr?
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 06. jan, 2022 11:44

texy skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 11:37
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 10:46

Der render en Ben Brereton Diaz rundt i Blackburn. Måske han kunne hentes ind som erstatning for Origi.
Mon ikke en spiller, der kan være forskellen på endnu en sæson i Championship og oprykning til PL, og dermed en ekstra indtægt i milliard-klassen, godt kan risikere at være meget dyr?
Jo måske. Jeg ved ikke hvordan Blackburns økonomi ser ud og hans kontrakt udløber til sommer.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 06. jan, 2022 12:48

Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 11:44
texy skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 11:37
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 10:46

Der render en Ben Brereton Diaz rundt i Blackburn. Måske han kunne hentes ind som erstatning for Origi.
Mon ikke en spiller, der kan være forskellen på endnu en sæson i Championship og oprykning til PL, og dermed en ekstra indtægt i milliard-klassen, godt kan risikere at være meget dyr?
Jo måske. Jeg ved ikke hvordan Blackburns økonomi ser ud og hans kontrakt udløber til sommer.
Men de har option på en sæson mere i følge Transfermarkt.
https://www.transfermarkt.com/ben-brere ... ler/426192

Championship klubberne har jo en historie med at gamble finansielt for at komme op i det forjættede land, indtil ejeren bliver træt af at betale regningen og rage-quitter.
Edit: men det kan jo være at de har en gentleman aftale med spilleren.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 06. jan, 2022 16:14

Filos of Isk skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 12:48
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 11:44
texy skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 11:37
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 10:46

Der render en Ben Brereton Diaz rundt i Blackburn. Måske han kunne hentes ind som erstatning for Origi.
Mon ikke en spiller, der kan være forskellen på endnu en sæson i Championship og oprykning til PL, og dermed en ekstra indtægt i milliard-klassen, godt kan risikere at være meget dyr?
Jo måske. Jeg ved ikke hvordan Blackburns økonomi ser ud og hans kontrakt udløber til sommer.
Men de har option på en sæson mere i følge Transfermarkt.
https://www.transfermarkt.com/ben-brere ... ler/426192

Championship klubberne har jo en historie med at gamble finansielt for at komme op i det forjættede land, indtil ejeren bliver træt af at betale regningen og rage-quitter.
Edit: men det kan jo være at de har en gentleman aftale med spilleren.
Gælder disse optioner både for klub og spiller. Eller er det klubben som bestemmer om kontrakten skal forlænges?

Hr. Drejer
Indlæg: 13711
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 06. jan, 2022 18:59

På liverpool.no skriver de at Origi er til salg for under £10 M. i dette vindue. Det tolker jeg som at vi enten er i pengenød, eller at hans kontrakt løber ud til sommer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 06. jan, 2022 19:43

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 18:59
På liverpool.no skriver de at Origi er til salg for under £10 M. i dette vindue. Det tolker jeg som at vi enten er i pengenød, eller at hans kontrakt løber ud til sommer.
Var det ikke også sommerens pris?

Mon ikke det er en blanding af markeds værdi, kontrakt og vi fattes penge.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 06. jan, 2022 20:55

Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 12:48
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 11:44
texy skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 11:37
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 10:46

Der render en Ben Brereton Diaz rundt i Blackburn. Måske han kunne hentes ind som erstatning for Origi.
Mon ikke en spiller, der kan være forskellen på endnu en sæson i Championship og oprykning til PL, og dermed en ekstra indtægt i milliard-klassen, godt kan risikere at være meget dyr?
Jo måske. Jeg ved ikke hvordan Blackburns økonomi ser ud og hans kontrakt udløber til sommer.
Men de har option på en sæson mere i følge Transfermarkt.
https://www.transfermarkt.com/ben-brere ... ler/426192

Championship klubberne har jo en historie med at gamble finansielt for at komme op i det forjættede land, indtil ejeren bliver træt af at betale regningen og rage-quitter.
Edit: men det kan jo være at de har en gentleman aftale med spilleren.
Gælder disse optioner både for klub og spiller. Eller er det klubben som bestemmer om kontrakten skal forlænges?
Det står nærmere beskrevet i kontrakten. Oftest tror jeg det er klubben der har optionen, men det hænder at begge har eller At spilleren har.

Jeg tænker at man ikke ønsker at bruge optionen på Origi alene for at øge salgsprisen. Så bliver han nok ikke sjov at have med på træningslejr hvis man så ikke får ham solgt. Og en del af problemet er muligvis også at han får en lidt højere løn lige nu end hvad Lazio vil tilbyde.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 06. jan, 2022 21:39

Filos of Isk skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 20:55
Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 12:48
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 11:44
texy skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 11:37
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 10:46

Der render en Ben Brereton Diaz rundt i Blackburn. Måske han kunne hentes ind som erstatning for Origi.
Mon ikke en spiller, der kan være forskellen på endnu en sæson i Championship og oprykning til PL, og dermed en ekstra indtægt i milliard-klassen, godt kan risikere at være meget dyr?
Jo måske. Jeg ved ikke hvordan Blackburns økonomi ser ud og hans kontrakt udløber til sommer.
Men de har option på en sæson mere i følge Transfermarkt.
https://www.transfermarkt.com/ben-brere ... ler/426192

Championship klubberne har jo en historie med at gamble finansielt for at komme op i det forjættede land, indtil ejeren bliver træt af at betale regningen og rage-quitter.
Edit: men det kan jo være at de har en gentleman aftale med spilleren.
Gælder disse optioner både for klub og spiller. Eller er det klubben som bestemmer om kontrakten skal forlænges?
Det står nærmere beskrevet i kontrakten. Oftest tror jeg det er klubben der har optionen, men det hænder at begge har eller At spilleren har.

Jeg tænker at man ikke ønsker at bruge optionen på Origi alene for at øge salgsprisen. Så bliver han nok ikke sjov at have med på træningslejr hvis man så ikke får ham solgt. Og en del af problemet er muligvis også at han får en lidt højere løn lige nu end hvad Lazio vil tilbyde.
Jeg kunne læse mig frem til, at Blackburn kan bruge optionen og sikre Diaz endnu en sæson.

Jeg tror heller ikke klubben er interesseret i sikre Origi endnu en sæson, hvis han kan sælges nu.
Bare han ikke laver samme trick som dengang med Wolves..

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » torsdag, 06. jan, 2022 22:05

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 06. jan, 2022 18:59
På liverpool.no skriver de at Origi er til salg for under £10 M. i dette vindue. Det tolker jeg som at vi enten er i pengenød, eller at hans kontrakt løber ud til sommer.
Det er da en ufatteligt høj pris for en spiller, der sjældent spiller og samtidig har kontraktudløb til sommer.

Jeg tolker det som om, at man helst vil beholde Origi frem til sommer, hvorfor der skal et anseeligt beløb på bordet, før vi slipper ham. Dermed reelt det modsatte af pengenød, men naturligvis med øje for, at et godt beløb øger mulighederne, når man skal ud og finde et alternativ til sommer.
Kloppite

Besvar