hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » søndag, 06. jan, 2019 16:10

I forhold til Sessegnon, så er det rigtigt, at han er blevet brugt meget som både midtbanespiller med udgangspunkt i venstre side og decideret kantspiller. På den baggrund kan det godt være, at han ville være fejlcastet som erstatning for Moreno.

Når jeg foreslog ham (udover at der pludselig dukkede en artikel op i Echo om ham), så var det på grund af kombinationen af, at han rent faktisk HAR erfaring med at spille positionen som venstre back, og han samtidig lader til at være et uhyre stort talent, som besidder den fart der kræves i moderne fodbold.

Kiggede lige på Transfermarkt for at se, hvor meget han har været brugt på backen, og det er trods alt en del.

18/19:
LB 6
LM 8
LW 2
RW 3
CF 1

17/18:
LB 20
LM 15
LW 17

16/17:
LB 19
LM 11

Som offensiv spiller har han måske ikke været så skarp i denne sæson, som det kunne ønskes. Men han er for det første meget ung, og så lader det til, at han i denne sæson prøves af på alle mulige positioner på banen.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 06. jan, 2019 17:03

Jeg tvivler heller ikke på at Sessegnon kan spille venstre back. Jeg tror bare at det er en fejl at købe ham pga. Vi mangler en venstreback.
Sessegnon er ved at lære at spille offensiv kant for det har han et stort talent for.
Kommer han til os skal han fokusere på at lære om genpres og løbemønstre og afslutninger osv. men hvis vi også vil bruge ham som back, så skal han bruge meget tid på at træne sin defensive placeringsevne og taklinger osv.
For hans force som back er også i det offensive, hvorfor det er helt naturligt at han er flyttet længere op på banen det seneste 1,5 års tid.

Selvfølgelig kan han godt begge dele, men i mine øjne er der tale om en spiller der skal fokusere sin energi på at blive en god offensiv fløjspiller.
Det tror jeg godt vi kan hjælpe ham til, men ikke ved at hans berettigelse på holdet er at han er en bedre venstreback end Harry Wilson.

Hvad så når vi skal spille liga cup kamp imod Birmingham?
-så kan Sessegnon ikke spille højrekant fordi han skal spille venstreback.
Ja det er kamptræning, men det er ikke super god kamptræning for en mand hvis talent ligger længere fremme på banen.

Der er jo en reel chance for at Sessegnon kan blive en bedre højrekant end både Wilson og Shaqiri og måske endda også Salah. Men chancen er der selvfølgelig også for at Wilson ender på toppen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » søndag, 06. jan, 2019 17:58

Origi: https://www.mirror.co.uk/sport/football ... i-13816689

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: hvem skal ud

Indlæg af F1rm1no » søndag, 06. jan, 2019 18:11

Jesper skrev:Origi: https://www.mirror.co.uk/sport/football ... i-13816689

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis origi ryger (håber jeg) må det betyde der kommer en ny angriber ind, Werner måske

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA96 » søndag, 06. jan, 2019 18:22

Det er lidt svært, at tro Origi vil blive solgt til Fulham. LFC og Wolves var blevet enige om en pris i sommers på Origi. Men Origi takkede nej tak, da han “sigtede” efter en bedre klub end Wolves. Lidt svært at se, han vil skifte til en klub, hvor der er stor chance for at spille Championship næste sæson.


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mugge » søndag, 06. jan, 2019 18:31

Jesper skrev:Origi: https://www.mirror.co.uk/sport/football ... i-13816689

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Ikke linke til artikler, der citere The ***... :naughty: :naughty:

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 06. jan, 2019 18:39

YNWA96 skrev:Det er lidt svært, at tro Origi vil blive solgt til Fulham. LFC og Wolves var blevet enige om en pris i sommers på Origi. Men Origi takkede nej tak, da han “sigtede” efter en bedre klub end Wolves. Lidt svært at se, han vil skifte til en klub, hvor der er stor chance for at spille Championship næste sæson.


Sent from my iPad using Tapatalk
Han vidste jo nok ikke hvor gode Wolves var dengang ;-).

Men nej, han ved jo godt at i takt med at kontrakten bliver kortere og kortere; så bliver mulighederne flere og flere og sikkert også noget bedre end Fulham. Wolves ville jo faktisk være en fantastisk klub for ham :D
Men var Dortmund ikke også sådan halvt ude efter ham?

Jeg tænker at Origi satsede benhårdt på at få en plads i Dortmund, der så nok ikke længere er så vilde med ham pga. Ham alacacer har gjort det så godt.

Jeg tror at vores ret høje asking Price gør at Origi bliver resten af sæsonen og så kunne et godt bud jo være at han ryger den anden vej hvis vi henter Werner.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » søndag, 06. jan, 2019 18:44

Mugge skrev:
Jesper skrev:Origi: https://www.mirror.co.uk/sport/football ... i-13816689

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Ikke linke til artikler, der citere The ***... :naughty: :naughty:
Sorry, der havde jeg ikke set

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » søndag, 06. jan, 2019 20:21



Så kan det da godt være, at jeg kigger med i et par superliga-kampe.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » søndag, 06. jan, 2019 20:58

Ja det er sgu ret spændende. Hvis han er så god som Klopp siger, så starter han i målet når sæsonen starter op igen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af Fowler89 » søndag, 06. jan, 2019 21:27

Emmy skrev:Ja det er sgu ret spændende. Hvis han er så god som Klopp siger, så starter han i målet når sæsonen starter op igen
Så havde han jo nok blevet udlejet til en stor klub/liga og ikke superligaen.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 06. jan, 2019 22:13

Fowler89 skrev:
Emmy skrev:Ja det er sgu ret spændende. Hvis han er så god som Klopp siger, så starter han i målet når sæsonen starter op igen
Så havde han jo nok blevet udlejet til en stor klub/liga og ikke superligaen.
Is på Emmy.

Vi sælger Allison og bruger ham og Karius som første valg.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » søndag, 06. jan, 2019 23:07

Det var sgu da nogle underlige kommentarer. Jeg er stor AGF fan og efter min bedste overbevisning er han god nok til at stå som 1. målmand.
Det siger så noget om niveauet i AGF, medmindre i synes det er en storklub. Men han er rigelig god til Superligaen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 06. jan, 2019 23:07

texy skrev:I forhold til Sessegnon, så er det rigtigt, at han er blevet brugt meget som både midtbanespiller med udgangspunkt i venstre side og decideret kantspiller. På den baggrund kan det godt være, at han ville være fejlcastet som erstatning for Moreno.

Når jeg foreslog ham (udover at der pludselig dukkede en artikel op i Echo om ham), så var det på grund af kombinationen af, at han rent faktisk HAR erfaring med at spille positionen som venstre back, og han samtidig lader til at være et uhyre stort talent, som besidder den fart der kræves i moderne fodbold.

Kiggede lige på Transfermarkt for at se, hvor meget han har været brugt på backen, og det er trods alt en del.

18/19:
LB 6
LM 8
LW 2
RW 3
CF 1

17/18:
LB 20
LM 15
LW 17

16/17:
LB 19
LM 11

Som offensiv spiller har han måske ikke været så skarp i denne sæson, som det kunne ønskes. Men han er for det første meget ung, og så lader det til, at han i denne sæson prøves af på alle mulige positioner på banen.
Jeg ved ikke, om det er nævnt herinde, men det gør vel ikke noget, at han voksede op som Liverpoolfan ? ;)

https://talksport.com/football/469467/r ... n-gerrard/

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af Fowler89 » mandag, 07. jan, 2019 10:13

Emmy skrev:Det var sgu da nogle underlige kommentarer. Jeg er stor AGF fan og efter min bedste overbevisning er han god nok til at stå som 1. målmand.
Det siger så noget om niveauet i AGF, medmindre i synes det er en storklub. Men han er rigelig god til Superligaen
Det lød som om du sagde han ville starte op for Liverpool næste sæson.

Besvar