hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: hvem skal ud

Indlæg af Aarde » lørdag, 04. jul, 2015 22:46

Belloni skrev:@aarde
Kan godt følge dit eksempel med din praktik, men kan det sammenlignes? Din fremtid er helt klar bedre, formoder jeg, hvis du har haft en praktik ved Politiken end hos Søndag. Borinis situation bliver da ringere og ringere jo længere han sidder på bænken i Liverpool?
Som skrevet tidligere synes jeg det var fair han blev sidste år for at kæmpe. Men blive et år mere?? Kan godt være man skal tro på sig selv, meeeeeeen.....
For begge parters skyld er en slilsmisse nok bedst
Jamen jeg er da personligt enig i dine vurderinger, men hvad der er ens bedste fremtid, er nu engang op til den enkelte at beslutte. Det er med andre ord ikke op til os at vurdere, hvad der var bedst for Borini sidste år - og hvad der er bedst for ham i år for den sags skyld.

Borini vurderede sidste sommer, at hans foretrukne fremtid lå i Liverpool - og han havde 100% ret til at drage den konklusion, fordi Liverpool nu engang har skrevet en kontrakt med ham. Hvorvidt han traf sin beslutning om at afvise Sunderland på et sportsligt, et personligt eller et økonomisk grundlag (eller en kombination) er sådan set underordnet i min bog. Det vigtige er, at han har en kontrakt med Liverpool og aldrig kan klandres for at håndhæve den, så længe han ikke giver klubben en gyldig grund til at fyre ham. Og det har han så vidt vi ved aldrig gjort (modsat en fyr som Charles Itandje for eksempel).

Derfor adskiller mit tænkte eksempel sig ikke det mindste fra Borinis. I mit hypotetiske eksempel ville jeg personligt vurdere, at det var bedst for mig at blive, hvor jeg er - og det ville jeg være i min gode ret til. I Borinis situation vurderede han personligt, at det var bedst for ham at blive, hvor han var - og det ville han også være i sin gode ret til.

Det er dét, der betyder noget - ikke hvad klubben synes, og ikke hvad vi som uvidende og udenforstående fans synes.

Derfor er det også fuldstændig utilstedeligt at stemple Borini som en "grådig røv" for at håndhæve sin kontrakt. Liverpool har skrevet med Borini for en årrække, og i den periode har Borini ret til at spille for Liverpool og hæve sin løn i Liverpool. Præcis som alle arbejdende på kontrakt - såsom jeg selv - naturligvis har ret til at blive på deres arbejdsplads, så længe deres kontrakt løber.

Er jeg en grådig røv, hvis jeg ikke vil skifte min arbejdsplads ud med noget mindre attraktivt, fordi min arbejdsgiver gerne vil af med mig, men ikke gider fyre mig? Selvfølgelig er jeg ikke det. Og selvfølgelig gælder det samme for Borini.

Og @Emmy (nu er jeg en hellig idiot igen...)

Jeg kan sagtens se, at det fremstår smart og definitivt og selvsikkert at svare folk, man er uenige med, i kontante one liners eller enkeltord. Jeg er selv forfaldet til den praksis med jævne mellemrum. Men vi kommer ikke udenom, at det i længden er fordummende for debatten, og lige nu virker du mest af alt som en ignorant og dårlig debattør. Vi andre argumenterer for vores sag, og du responderer med "gå ind i skyggen" eller "nej" eller andre dumsmarte, men ligegyldige svar - selv om det ingenlunde er entydigt sikkert, at du har ret.

Så i stedet for at spille den lette, ligegyldige bold, så prøv dog at gøre noget konstruktiv med kuglen. Du er for meget Darren Gibson lige nu og for lidt Steven Gerrard.

(Og det her er i øvrigt ikke et forsvar af Thommo - overhovedet - men en generel betragtning)

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » lørdag, 04. jul, 2015 23:01

Jeg gider meget sjældent lange dybdegående debatter og argumentationer. Det er for omstændigt og bliver trivielt og fyldt med ord ingen gider at læse. Jeg kan ikke på nogen måde acceptere at man skal kaldes troll m.m. bare fordi man ikke kaster om sig med ord. Der er en svært irriterende tendens til at flere medlemmer her på forum kaster om sig med ord uden mening.

Og med sikkerhed ikke når det angår Thommo. Der vil det give mere mening at gå en tur ud i haven og få mig en sludder med et af træerne.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af Thommo » lørdag, 04. jul, 2015 23:29

Emmy skrev: Og med sikkerhed ikke når det angår Thommo. Der vil det give mere mening at gå en tur ud i haven og få mig en sludder med et af træerne.
Aha, du er på bunden af Marianer graven når det kommer til at formulere dig. Og påstår ikke jeg er super til at formulere mig, og er ofte lidt/noget provokerende, men når heldigvis ikke dig, ud i den diciplin
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » lørdag, 04. jul, 2015 23:36

Det har intet at gøre med din måde at formulere dig på. Det er dine meninger og holdninger der er verdensfjerne.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: hvem skal ud

Indlæg af Aarde » søndag, 05. jul, 2015 01:03

Emmy skrev:Jeg gider meget sjældent lange dybdegående debatter og argumentationer. Det er for omstændigt og bliver trivielt og fyldt med ord ingen gider at læse. Jeg kan ikke på nogen måde acceptere at man skal kaldes troll m.m. bare fordi man ikke kaster om sig med ord. Der er en svært irriterende tendens til at flere medlemmer her på forum kaster om sig med ord uden mening.

Og med sikkerhed ikke når det angår Thommo. Der vil det give mere mening at gå en tur ud i haven og få mig en sludder med et af træerne.
Det er også en svært irriterende tendens, at folk kaster om sig med grimme vendinger uden grund - og uden at bakke det op med noget konstruktivt. Du har kaldt Borini en grådig røv, men endnu ikke forklaret, hvorfor han ikke må håndhæve den kontrakt, han har med Liverpool - en kontrakt, som klubben vel at mærke selv har tilbudt ham.

Du lagde også ud med nedladende at bede Thommo "gå ind i skyggen" efter hans sammenligning af Borini og Henderson - igen uden rigtig at give en forklaring på, hvorfor det er, at Hendersons situation for et par år siden ikke kan sammenlignes med Borinis. To situationer, vi ellers er flere, der mener minder utroligt meget om hinanden (bortset fra at Hendo selvfølgelig klarede sig væsentligt bedre efter afvisningen af Fulham, end Borini gjorde efter afvisningen af Sunderland - men det har jo ikke rigtig noget med den her sag at gøre).

Så fair nok, at du ikke vil skrive langt og velargumenteret. Men så skulle du måske lægge den provokerende og definitive tone væk, for den kalder da om noget på, at man skal have sin argumentation i orden - og at man skal gide fremlægge den.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » søndag, 05. jul, 2015 11:08

Forskellen i de to spilleres situation, Borini og Henderson, er den at Henderson var en mulig brik i én byttehandel og ikke siden har været på vej væk mens Borini er forsøgt solgt og lejet ud gentagne gange de sidste 3-4 transfervinduer. Selvom beskeden står soleklar om at han ikke er tiltænkt en rolle i klubben, vil han ikke videre i karrieren men foretrækker at blive og "kæmpe for sin chance". En chance som ingen andre end ham selv kan se eksisterer. Jeg nægter at tro på det har noget andet end økonomiske grunde. Jeg fortænker ham ikke i at skovle ind på den konto men jeg synes det er uambitiøst og grådigt. Han er en ung lovende spiller og skal nok nå at tjene de penge han skal uden at malke en kontrakt på nuværende tidspunkt. Var det en afdanket 35-årig angriber kunne en sådan situation bedre forstås.

Nogen er her for debattens skyld og nyder at skrive lange beretninger om deres meninger og holdninger mens de samtidig kan øve sig i det skriftlige sprogbrug. Jeg vil ikke forsvare og forklare mig hver gang det ikke er tilfældet for mig. Der skal også være plads til den hurtige kommentar der ikke lige er bygget op med data, statistik eller lange forsvarstaler for at lige netop ens egen mening er fantastisk og korrekt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 05. jul, 2015 12:54

Borini er grådig fordi han sidste år fik at vide, at han ikke indgik i Rodgers planer, og det stod ham frit for at finde en anden klub. Sunderland lagde et bud på ham, men Borini valgte at blive og kæmpe for sin plads - som han udtrykte det. Han valgte altså at blive, selvom han ikke var ønsket. Det er grådighed. Det svarer jo til at blive på en arbejdsplads til en god løn, men hvor ens kompetencer ikke er ønsket, fremfor at skifte til anden arbejdsplads, hvor ens kompetencer er ønsket, men til en lavere løn.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: hvem skal ud

Indlæg af nikand » søndag, 05. jul, 2015 13:10

Tænker ikke at ordet grådig er det mest præcise ift. Borini og hans netop afsluttede sæson. Jeg kan godt forstå at Borini havde et stort ønske og behov for at se om han modsat de flestes meninger kunne spille sig ind i varmen hos BR. Det er dog sket utallige gange i sportens verden, at uønskede atleter alligevel bliver ønskede og slår igennem.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mugge » søndag, 05. jul, 2015 18:32

Nu gider jeg ikke nævne navne, men jeg krummer tær, når jeg læser de sidste par sider. Den måde visse mennesker taler til og om hinanden hører ikke hjemme her, og nogen danser på grænsen af et gult kort.
Men skal altså respektere hinandens meninger, og er man ikke enig med en anden bruger, så argumentere man sig ud af det - i stedet for at nedgøre eller tale ned til andre!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » søndag, 05. jul, 2015 20:07

Jeg er jo helt sikkert en af dem der er i farezonen og fair nok med det. Det kan jeg ikke rigtigt brokke mig over. Bare husk at der findes flere forskellige måder at nedgøre og tale ned til hinanden på. Nogen som mig selv siger det ret direkte mens andre pakker det ind i fine ord og lange sætninger.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 05. jul, 2015 21:53

Lazio vil gerne have Borini. Men Borini vil gerne blive i PL, til trods for at han havde muligheden sidste år. Det ser ud til at Borini ikke er særlig samarbejdsvillig.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/li ... ko-9592459?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jensen » mandag, 06. jul, 2015 11:44

Hr. Drejer skrev:Lazio vil gerne have Borini. Men Borini vil gerne blive i PL, til trods for at han havde muligheden sidste år. Det ser ud til at Borini ikke er særlig samarbejdsvillig.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/li ... ko-9592459?


Suk,



Så sælg ham til Burnley :roll:

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: hvem skal ud

Indlæg af Styf » tirsdag, 07. jul, 2015 01:45

Hr. Drejer skrev:Borini er grådig fordi han sidste år fik at vide, at han ikke indgik i Rodgers planer, og det stod ham frit for at finde en anden klub. Sunderland lagde et bud på ham, men Borini valgte at blive og kæmpe for sin plads - som han udtrykte det. Han valgte altså at blive, selvom han ikke var ønsket. Det er grådighed. Det svarer jo til at blive på en arbejdsplads til en god løn, men hvor ens kompetencer ikke er ønsket, fremfor at skifte til anden arbejdsplads, hvor ens kompetencer er ønsket, men til en lavere løn.
Hvordan ser du på Aardes praktikeksempel?

Hvad angår Borini gik snakken jo på, at QPR ville tilbyde Borini en lidt højere ugeløn end han fik i Liverpool sidste sommer, men Borini ville have tredoblet sin løn, hvis han skulle skifte til dem. Om det netop beviser han er grådig, eller han rent faktisk er det modsatte, fordi han afviste en højere løn, må være op til den enkelte at vurdere, hvis rygterne da ellers taler sandt.

http://www.standard.co.uk/sport/footbal ... 04934.html
Emmy skrev:Jeg er jo helt sikkert en af dem der er i farezonen og fair nok med det. Det kan jeg ikke rigtigt brokke mig over. Bare husk at der findes flere forskellige måder at nedgøre og tale ned til hinanden på. Nogen som mig selv siger det ret direkte mens andre pakker det ind i fine ord og lange sætninger.
Hvorfor overhovedet nedgøre og tale ned? Der er ingen grund til at blive personlig.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 07. jul, 2015 08:00

Ifølge medierne har tre klubber ønsket Borini; nemlig QPR, Sunderland og Lazio. Alle gange har Borini afvist dem, og som Surf skriver forlangt ublu løn for st skifte. Det grådighed og manglende samarbejdsvillighed fra Borini. Der tegner sig et mønster, som selv de uinvidede bør se.

Men hensyn til aardes praktik eksempel, så blander han pærer og æbler sammen, da handel med fodboldspillere ikke kan eller bør sammenlignes med andre brancher. Fodboldkontrakter er den rå kapitalisme sidste bastion. Men hvis jeg skal lave den sammenligning, så beviser aardes eksempel min pointe. Hvis Politiken fortæller aarde at han ikke må skrive flere artikler, og hans kompetencer derved ikke kommer til sin ret, men ved at skifte til Søndag får han lov til at udfolde sine kompetencer, så vil det da være uambitiøst og grådigt (hvis han får mere i løn hos politiken), ikke at skifte arbejdsplads.

Borini har fået at vide at hans kompetencer ikke er ønsket i Liverpool, og alligevel gør han meget lidt for at finde en anden klub. Noget kunne tyde på at han vil sidde kontrakten ud, og score gevinsten.
Senest rettet af Hr. Drejer tirsdag, 07. jul, 2015 09:06, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » tirsdag, 07. jul, 2015 08:44

Mht vurderingen af egne evner og hvad de er værd så er Borini vidst efterhånden Bendtner v. 2.0.
Jeg er også mere og mere bange for at hans plan er at sidde kontrakten ud og så score et stort sign-on fee. Hvor er det da bare hamrende uambitiøst.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar