Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 20. jan, 2022 18:18

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 17:27
AJJ skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:25
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 09:28
@AJJ

Læs den efterfølgende sætning, i stedet for cherry picking :lol:
Men det er jo forkert, det du skriver.... Der er investeret i truppen. At bredden så stadig ikke har kvalitet nok til at følge med City, der har to dyre spillere på hver position, over en hel sæson - det er straks en anden sag. City er en anomali, og kritik af FSG bør foretages i det perspektiv.

Jeg kan også sige det på en anden måde: FSG bliver kun kritiseret, fordi der er en hel stat, der har fået lov at pumpe milliarder og atter milliarder i en anden klub.

Faktisk bliver man mere og mere imponeret over, hvad Klopp og holdet præsterede i sæsonerne 2018-2020. Det burde ikke kunne lade sig gøre.

Vi må så se, om FSG's model er bæredygtig uden Klopp.
Det er en fornøjelse for mig, at få lov til at gennemgå fakta med dig, AJJ

Transfervindue 2019 (sakset fra den norske, derfor de sjove stavemåder)

Køb
Sepp van den Berg, PEC Zwolle, £1,3M + £3,7M
Harvey Elliott, Fulham, kompensasjonssum
Adrián, klubbløs
Takumi Minamino, RB Salzburg, £7.25M
Joe Hardy, Brentford, ukjent beløp

Salg
Rafael Camacho, Sporting Lisboa, £5M + £2M
Danny Ings, Southampton, £18M + £2M
Bobby Adekanye, Lazio, £240.000
Simon Mignolet, Club Brugge, £6,4M + £1,8M
George Johnston, Feyenoord, £280.000
Bobby Duncan, Fiorentina, £1,8M

Transfervindue 2020

Køb
Kostas Tsimikas, Olympiakos, £11,75M+£3,25M
Marcelo Pitaluga, Fluminense, £700.000+£1,1M
Thiago Alcantara, Bayern München, £20M+£5M
Diogo Jota, Wolverhampton, £41M+£4M
Calum Scanlon, Birmingham, £400,000
Stefan Bajcetic, Celta, £224.000
Liam Hughes, Celtic, ukjent sum
Ben Davies, Preston North End, £0,5M+£1,1M
Kaide Gordon, Derby, £1M+£2M

Salg
Ovie Ejaria, Reading, £3,5M
Ryan Kent, Rangers, £6,5M+£1M
Allan, Atlético Mineiro, £3,2M
Dejan Lovren, Zenit St Petersburg, £11M
Ki-Jana Hoever, Wolverhampton, £9M+£4,5M
Rhian Brewster, Sheffield United, £23,5m
Herbie Kane, Barnsley, £1,25M

Transfervindue 2021

Køb
Ibrahima Konaté, RB Leipzig, £36M

Salg
Remi Savage, Newcastle, kompensasjonssum £250.000
Kamil Grabara, FC København, £3M
Liam Millar, FC Basel, £1,3M
Marko Grujic, FC Porto, £10,5M
Taiwo Awoniyi, Union Berlin, £6,5M
Harry Wilson, Fulham, £12M
Xherdan Shaqiri, Lyon, £9.5M

Jeg har medtaget de handler, hvor der var penge involveret, og ikke de handler hvor spillere gik på 'en fri transfer'. Jeg kunne også have medtaget det vi får ind på lån, men det har jeg ikke pga tid. Men det går da meget lige op, ikke sandt? Der er ikke investeret det helt store i truppen.
Jeg tror nogle af salgspriserne er noget opskruede i forhold til Transfermarkt. Eks. Står Shaqiri som solgt til €6 og Marko Grujic til €9m.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » torsdag, 20. jan, 2022 22:36

Vi har altså en potentielt ny verdensklasse angriber i Jota.

Verdensklasse mål, han lige viser os ved 2-0 scoringen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 21. jan, 2022 06:23

Fransk avis hevder at Liverpool kan snappe opp Lyon-talent

Rayan Cherki ønsker å forlate Lyon, og Liverpool hevdes å være en av klubbene som følger situasjonen til 18-åringen.

Tenåringen synes han har fått for lite spilletid i sin franske klubb, og ser seg nå om etter en ny arbeidsgiver.

Den franske U21-landslagsspilleren har spilt 13 kamper i Lique 1 denne sesongen, men kun to av disse har vært fra start. I løpet av 295 minutter ute på banen har han notert seg for en målgivende pasning.

L'Equipe

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 21. jan, 2022 06:33

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 17:27
AJJ skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:25
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 09:28
@AJJ

Læs den efterfølgende sætning, i stedet for cherry picking :lol:
Men det er jo forkert, det du skriver.... Der er investeret i truppen. At bredden så stadig ikke har kvalitet nok til at følge med City, der har to dyre spillere på hver position, over en hel sæson - det er straks en anden sag. City er en anomali, og kritik af FSG bør foretages i det perspektiv.

Jeg kan også sige det på en anden måde: FSG bliver kun kritiseret, fordi der er en hel stat, der har fået lov at pumpe milliarder og atter milliarder i en anden klub.

Faktisk bliver man mere og mere imponeret over, hvad Klopp og holdet præsterede i sæsonerne 2018-2020. Det burde ikke kunne lade sig gøre.

Vi må så se, om FSG's model er bæredygtig uden Klopp.
Det er en fornøjelse for mig, at få lov til at gennemgå fakta med dig, AJJ

Transfervindue 2019 (sakset fra den norske, derfor de sjove stavemåder)

Køb
Sepp van den Berg, PEC Zwolle, £1,3M + £3,7M
Harvey Elliott, Fulham, kompensasjonssum
Adrián, klubbløs
Takumi Minamino, RB Salzburg, £7.25M
Joe Hardy, Brentford, ukjent beløp

Salg
Rafael Camacho, Sporting Lisboa, £5M + £2M
Danny Ings, Southampton, £18M + £2M
Bobby Adekanye, Lazio, £240.000
Simon Mignolet, Club Brugge, £6,4M + £1,8M
George Johnston, Feyenoord, £280.000
Bobby Duncan, Fiorentina, £1,8M

Transfervindue 2020

Køb
Kostas Tsimikas, Olympiakos, £11,75M+£3,25M
Marcelo Pitaluga, Fluminense, £700.000+£1,1M
Thiago Alcantara, Bayern München, £20M+£5M
Diogo Jota, Wolverhampton, £41M+£4M
Calum Scanlon, Birmingham, £400,000
Stefan Bajcetic, Celta, £224.000
Liam Hughes, Celtic, ukjent sum
Ben Davies, Preston North End, £0,5M+£1,1M
Kaide Gordon, Derby, £1M+£2M

Salg
Ovie Ejaria, Reading, £3,5M
Ryan Kent, Rangers, £6,5M+£1M
Allan, Atlético Mineiro, £3,2M
Dejan Lovren, Zenit St Petersburg, £11M
Ki-Jana Hoever, Wolverhampton, £9M+£4,5M
Rhian Brewster, Sheffield United, £23,5m
Herbie Kane, Barnsley, £1,25M

Transfervindue 2021

Køb
Ibrahima Konaté, RB Leipzig, £36M

Salg
Remi Savage, Newcastle, kompensasjonssum £250.000
Kamil Grabara, FC København, £3M
Liam Millar, FC Basel, £1,3M
Marko Grujic, FC Porto, £10,5M
Taiwo Awoniyi, Union Berlin, £6,5M
Harry Wilson, Fulham, £12M
Xherdan Shaqiri, Lyon, £9.5M

Jeg har medtaget de handler, hvor der var penge involveret, og ikke de handler hvor spillere gik på 'en fri transfer'. Jeg kunne også have medtaget det vi får ind på lån, men det har jeg ikke pga tid. Men det går da meget lige op, ikke sandt? Der er ikke investeret det helt store i truppen.
Vi ved da allesammen, at vi har et lavt netspend, som vist svarer til de 30 mille pr. sæson, som vi altid har været vant til, men det er da ikke en negativ ting, det er da et adelsmærke. Flere herinde lyder som Enhedslisten, SF og i den boldgade, der bare skriger på flere penge, men hvor man oftest tænker på, hvor forbedringen blev af, efter mia. er drønet ned i det sorte hul.
FSG har investeret massivt i KLUBBEN. Vi er ved at overhale man utd i indtjenening. Noget som for mig var uvirkeligt i en overskuelig fremtid, da FSG kom til. Det er en enorm bedrift. Anfield er blevet udvidet af flere omgange, vi har fået et top, top træningsanlæg osv, osv.
Det var da pisse smart og umanerligt dygtigt at få fat i og ansætte Klopp. For alles skyld. Han er noget helt særligt. Lad os nu se, hvad han finder på ift. generationsskiftet på holdet. Han har helt sikkert en plan, og han har hele tiden været i gang med den.
Hvis Klopp kommer og fortæller, at han mangler en "VvD" i angrebet, så får han det. Det er jeg temmelig sikker på.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 21. jan, 2022 11:52

Forstår heller ikke alt det råben efter investeringer, der bliver brugt masser af kloge penge i Liverpool.

Da Klopp kom til var vi en klub der altid solgte de bedste spillere - nu er vi en klub der forlænger med vores spillere og vi kan give lønninger der kan matche de fleste andre.

Da Klopp tog over kom der ingen spiller ud af akademiet der var gode nok til førsteholdstruppen - et nyt moderne træningsanlæg hvor akademiet er slået sammen med førsteholdet har tiltrukket masser af talenter og nu ser vi hvert år nye spillere som viser der er masser af fremtid i dem - Trent, Curtis, Elliot og Kelleher har allerede vist de har niveau til 1. holdet. Kaide Gordon og Tyler Morton er måske de næste og akademiet vrimler med spændende spiller Musiałowski, Bradley, Woltman, Koumetio, Stewart, Cannonier og mange flere, de kommer selvfølgelig ikke alle sammen på 1. holdet, men dem der ikke gør vil stadig komme til at genere fornuftige indtægter ved salg.
Men det vigtigste er at unge talenter nu gerne vil til Liverpool fordi de kan se det er muligt at kæmpe sig op af.

Da Klopp kom til havde vi et gammel slidt stadion, nu bliver der investeret i stadion vi kommer til at genere flere penge på match day og kan efter næste opgradering matche alle andre på nær United på tilskuer antal, så samlet set større indtægt og en endnu bedre hjemmebane - 3 af de sidste 4 sæson har vi tabt 0 hjemmekampe i PRL. og er mere attraktive for sponsorer.

Så bliver der skreget på generationsskifte - men vi er jo allerede igang: Kelleher 23, Konate 22, Trent 23, Jones 20, Jota 25, Elliot 18, Tsimikas 25 - derudover har vi stadig Robertson 27, Gomez 24, Fabinho 28 plus alle de helt unge der banker på. Samtidig ser jeg stadig Henderson, Van Dijk, Matip, Thiago, Salah, Mane, Becker som spiller der sagtens kan spiller 3-4 år mere minimum, sikkert med lidt færre kampe, men det er altså alle spillere af international top klasse - jeg synes vores trup sammensætning er utrolig sund.

Det er jo heller ikke fordi FSG ikke støtter Klopp, da han manglede en ny rygrad til holdet fik han Becker, Van Dijk og Fabinho. De senere år har vi måske ikke brugt vildt mange penge, men handlet klog til at fylde helt bestemt huller med Jota, Thiago, Konate, Tsimikas som har højnet niveauet i truppen fra 12-20 pladsen, alle 4 ser jeg nu som værdig i start 11.

Jeg er helt sikker på at Klopp også gerne vil opgradere spillere i udkanten af truppen som Minamino, Ox, Origi og Keita, men her har Corona ganske enkelt sat en stopper for transfer markedet, men tror helt sikkert der nok skal ske lidt igen til sommer. Men samtidig er det altså også vigtigt at have spillere i truppen som kan acceptere at de ikke er blandt de 15-16 bedste.

Når man kigge på de dyreste transfers i PRL de seneste år er der bare også utroligt mange der ikke lever op til de summer der er betalt - Lukaku, Werner, Havertz, Kepa, Pulisic, Morata i Chelsea - Ronaldo, Varane, Fred, Van de Beek, Maguire, wan -Bissaka og Sancho i United. Arsenal har købt for 400 mio pund de sidste tre år og kan stadig ikke komme i top 4 og tror de er meget skuffet over Pepe, Aubameyang Lacazette.

Manchester United er vel top eksemplet på at man kan købe sig til succes prøv at se deres top transfers helt tilbage de sidste 7 år

15/16 martial 60 mio, Schneiderlin 35 mio, Depay 34 mio
16/17 Pogba 105 mio, Mkhitaryan 42, Bailly 38 mio
17/18 Lukaku 84 mio, Matic 44 mio, Lindeløf 35 mio
18/19 Fred 59 mio
19/20 Maguire 87 mio, Bruno 63 mio, Wan-Bissaka 55 mio
20/21 Van de beek 39 mio
21/22 Sancho 85 mio, Varane 40 mio

Hvis man kigger på det idag så har alle på nær Bruno ikke levet op til prisskiltet imø og rigtig mange af de spillere har været rygtet til Liverpool. Det nytter ganske simpelthen ikke at bruge store summer hvis de ikke passer ind på holdet.

FSG overtog en økonomisk ruin og har investeret klogt og langsigt.
Hyret en top manager, har fået et akademi der begynder at levere spiller til 1. holdet, fået meget mere bredde i truppen, udvidet stadion, øget indtægter, fået den bedste trøje aftale i PRL, de sidste 6-7 år har liverpool den bedste succesrate i prl, nedbragt gælden samtidig med at vi spillemæssigt er kommet tilbage til toppen af international fodbold.

Lad nu være med at sammenligne os med City og Chelsea som opfinder kreative sponsorer aftale når de mangler penge, er det det i ønsker i Liverpool ? City og Chelsea er sluppet billigt for alt deres snyd fordi UEFA holder hånden over dem, men jeg er på ingen måde misundelig over deres måde at drive forretning på !

Liverpool er en sund økonomisk klub der tjener de penge vi bruger, husk også på at Corona har kostet indtægter på den anden side af 200 Mio pund, men på trods af det har vi ikke været ud at låne penge som f.eks. Tottenham og Arsenal, de penge var helt sikkert blevet investeret i klubben også.

Fremtiden ser utrolig lys ud på alle parametre og der skal nok komme nyt blod til truppen, men jeg ser det som en stor styrke at vi handler fornuftigt og har fokus på harmoni og balance i truppen og samtidig giver plads til de unge spillere.

Et glimrende eksempel på hvordan vi har rykket os er sejren over Arsenal, med Mane, Salah, Thiago, Elliot, Ox, Philips, Origi, Keita helt ud af truppen vinder vi og starter samtidig med becker, konate, milner, gomez, minamo og tsimikas på bænken.
Har vi nogensinde før haft så stor en bredde i truppen ?
YNWA

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 21. jan, 2022 13:47

Redtothebone skrev:
fredag, 21. jan, 2022 11:52

Hvis man kigger på det idag så har alle på nær Bruno ikke levet op til prisskiltet imø og rigtig mange af de spillere har været rygtet til Liverpool. Det nytter ganske simpelthen ikke at bruge store summer hvis de ikke passer ind på holdet.

Lad nu være med at sammenligne os med City og Chelsea som opfinder kreative sponsorer aftale når de mangler penge, er det det i ønsker i Liverpool ? City og Chelsea er sluppet billigt for alt deres snyd fordi UEFA holder hånden over dem, men jeg er på ingen måde misundelig over deres måde at drive forretning på !

Den synes jeg er lidt billigt konkluderet - Bruno var, devsærre, absurd god før Christina Ronaldo kom tilbage. Ser man på hvor dårligt de to fungererede sammen på Portugals hold ved EM, så virker det til de to ego'er bare ikke fungerer sammen.
Jeg er glad for Bruno og United spiller skidt - men han er altså en spiller fra øverste hylde og prisen var fornuftig. Det ufornuftige var at signe en 36årig Ronaldo, men marketing afdelingen var sikkert glad for det.

Hvis vi ikke skal sammenligne os med Chelsea eller City - hvem skal vi så sammenligne os med? Skal vi være best of the rest? Uanset hvad man synes om deres brug af penge, metoder og detslige, så er det de to hold vi først og fremmest er i konkurrence med, hvis vi vil vinde PL. Forbedre City holdet 5% hvert år, ja så er vi nød til at forbedre os 6% hvis vi skal erobre titlen.
Mesterskabet i 19/20 viser sådan set er er muligt med den model FSG nu engang ønsker at køre, men jeg kan ikke se den model på nogen måde giver anledning til at tro vi kan vinde 2-3-4 mesterskaber i træk. Særligt fordi hvis vi vinder mesterskabet så vil City/Chelsea investere endnu mere året efter.
FSG's øvrige klubber, Red Sox, viser heller ikke det ligefrem er FSG's ambition - de har ikke just domineret og vundet trofæer på stibe, men snarere af en femårig frekvens. Det er nok også den frekvens vi kan forvente med den økonomi model som FSG nu engang har. Det synes jeg personligt ikke er ambitiøst nok, men nogle andre gør måske.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 21. jan, 2022 14:23

Ja, selvfølgelig skal vi da konkurrere mod og sammenligne os med Man City rent sportsligt. Ingen har da sagt andet. Men da vi ikke har en oliestat til at finansiere alt, hvad vi peger på, så er det en anden model og en anden måde at gøre tingene på.

Og al den snak om, at FSG ikke investerer nok, opstår udelukkende pga. City (og om føje år kan vi tilføje Newcastle). Vi ville sandsynligvis være på vej mod vores 3. mesterskab på fire år, hvis ellers intentionerne med FFP var blevet opfyldt.

Og nej, FSG-modellen kan ikke hamle om med Abu Dhabi set over en længere periode - selv ikke med Klopp. Det er tydeligt for enhver. Det må vi leve med.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 21. jan, 2022 14:44

AJJ skrev:
fredag, 21. jan, 2022 14:23
Ja, selvfølgelig skal vi da konkurrere mod og sammenligne os med Man City rent sportsligt. Ingen har da sagt andet. Men da vi ikke har en oliestat til at finansiere alt, hvad vi peger på, så er det en anden model og en anden måde at gøre tingene på.

Og al den snak om, at FSG ikke investerer nok, opstår udelukkende pga. City (og om føje år kan vi tilføje Newcastle). Vi ville sandsynligvis være på vej mod vores 3. mesterskab på fire år, hvis ellers intentionerne med FFP var blevet opfyldt.

Og nej, FSG-modellen kan ikke hamle om med Abu Dhabi set over en længere periode - selv ikke med Klopp. Det er tydeligt for enhver. Det må vi leve med.
Investeringsmæssigt i truppen skal vi vel mere måle os med midterklubberne. Vores netspend ligner vel mere klubber som Villa, Leicester og Everton. Så vi er ret afhængige af kunne sælge spillere dyrt og dem har vi desværre ikke når truppen skal fornyes.

Jeg ved godt pengene som tjenes i klubben bruges på byggeri og lønninger, men det gavner jo i den sidste ende mest FSG når de på et skal sælge.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 21. jan, 2022 15:03

AJJ skrev:
fredag, 21. jan, 2022 14:23
Ja, selvfølgelig skal vi da konkurrere mod og sammenligne os med Man City rent sportsligt. Ingen har da sagt andet. Men da vi ikke har en oliestat til at finansiere alt, hvad vi peger på, så er det en anden model og en anden måde at gøre tingene på.

Og al den snak om, at FSG ikke investerer nok, opstår udelukkende pga. City (og om føje år kan vi tilføje Newcastle). Vi ville sandsynligvis være på vej mod vores 3. mesterskab på fire år, hvis ellers intentionerne med FFP var blevet opfyldt.

Og nej, FSG-modellen kan ikke hamle om med Abu Dhabi set over en længere periode - selv ikke med Klopp. Det er tydeligt for enhver. Det må vi leve med.
Der er meget rigtigt i det, men grænser flytter sig altid, og tingene skal ses relativt.

Hvis man har en middelindkomst, men ens omgangskreds har en indkomst overmiddel og kan spendere mere, så selvom man isoleret har det fint - så vil man betragte sig selv som værende mindre bemindlet, fordi de personer man har tæt på sig simpelthen har mere. Selvom man i virkeligehden ikke er dårligt stillet.

Det samme er gældene her, konkurrence situationen er bare dybt utaknemlig og er ligeglad med at (ellers fine forklaringer), så som "hvis nu FFP" var overholdt, eller "hvis City ikke havde rige ejere".

FFP har snart eksisteret i ti år og intet i de ti år har givet anledning til at at tro FFP nogensinde vil blive det "level-playing-field" mange drømmer om. Der er heller intet der tyder på City's ejere spendere mindre. Der er knap nok antydning bare bare den mindste forbedring af FFP.
Derfor må vi et eller andet sted også bare acceptere situationen som den er, og enten erkende situationen er som den er., og de deraf følgende konksekevenser

1. Acceptere vi nok kun er med i kampen om mesterskabet hver 3-5 år
2. Vi skal være heldige og exceptionelt meget bedre når vi bruger penge (slå markedet) HVER gang vi bruger penge
3. Der skal bruges mere hvis vi ønsker at være bedre på 1 og 2.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 21. jan, 2022 15:27

Oomph242 skrev:
fredag, 21. jan, 2022 14:44
Investeringsmæssigt i truppen skal vi vel mere måle os med midterklubberne. Vores netspend ligner vel mere klubber som Villa, Leicester og Everton. Så vi er ret afhængige af kunne sælge spillere dyrt og dem har vi desværre ikke når truppen skal fornyes.

Jeg ved godt pengene som tjenes i klubben bruges på byggeri og lønninger, men det gavner jo i den sidste ende mest FSG når de på et skal sælge.
Men er netspend så vigtigt?
hvis du kigger på hvad vi bruger på transfers+lønninger så er vi jo oppe og måle os med de andre store. Det afspejler jo bare at vi har spillere der er værd at beholde. Det vil jo også give et frirum i regnskaberne når kontrakterne udløber.

Jeg syntes det er ret interessant det her med hvad forventningerne er til ejerne og hvorfor de er det.
Hvis ejerne skulle se det som en velgørenhed, så ville jeg da hellere have at de gav 100 millioner til den lokale foodbank eller en skole i Michigan der trænger til et nyt tag, end at de køber Ismalia Sarr.

Jeg håber da selvfølgelig at klubben kan forstærke sig til sommer og opgradere Origi+Minamino til Gouiri, Jonathan David, Raphina eller hvem der ellers kunne være interessante. Og det tror jeg da også kan ske.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 21. jan, 2022 15:33



Vi vil have Raphina!

i kan få Carvalho ..... til sommer. :aliboronz5:

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 21. jan, 2022 16:20

TG12 skrev:
fredag, 21. jan, 2022 13:47
Redtothebone skrev:
fredag, 21. jan, 2022 11:52

Hvis man kigger på det idag så har alle på nær Bruno ikke levet op til prisskiltet imø og rigtig mange af de spillere har været rygtet til Liverpool. Det nytter ganske simpelthen ikke at bruge store summer hvis de ikke passer ind på holdet.

Lad nu være med at sammenligne os med City og Chelsea som opfinder kreative sponsorer aftale når de mangler penge, er det det i ønsker i Liverpool ? City og Chelsea er sluppet billigt for alt deres snyd fordi UEFA holder hånden over dem, men jeg er på ingen måde misundelig over deres måde at drive forretning på !

Den synes jeg er lidt billigt konkluderet - Bruno var, devsærre, absurd god før Christina Ronaldo kom tilbage. Ser man på hvor dårligt de to fungererede sammen på Portugals hold ved EM, så virker det til de to ego'er bare ikke fungerer sammen.
Jeg er glad for Bruno og United spiller skidt - men han er altså en spiller fra øverste hylde og prisen var fornuftig. Det ufornuftige var at signe en 36årig Ronaldo, men marketing afdelingen var sikkert glad for det.

Hvis vi ikke skal sammenligne os med Chelsea eller City - hvem skal vi så sammenligne os med? Skal vi være best of the rest? Uanset hvad man synes om deres brug af penge, metoder og detslige, så er det de to hold vi først og fremmest er i konkurrence med, hvis vi vil vinde PL. Forbedre City holdet 5% hvert år, ja så er vi nød til at forbedre os 6% hvis vi skal erobre titlen.
Mesterskabet i 19/20 viser sådan set er er muligt med den model FSG nu engang ønsker at køre, men jeg kan ikke se den model på nogen måde giver anledning til at tro vi kan vinde 2-3-4 mesterskaber i træk. Særligt fordi hvis vi vinder mesterskabet så vil City/Chelsea investere endnu mere året efter.
FSG's øvrige klubber, Red Sox, viser heller ikke det ligefrem er FSG's ambition - de har ikke just domineret og vundet trofæer på stibe, men snarere af en femårig frekvens. Det er nok også den frekvens vi kan forvente med den økonomi model som FSG nu engang har. Det synes jeg personligt ikke er ambitiøst nok, men nogle andre gør måske.
Tror ikke du læser hvad jeg skriver, jeg siger Bruno er en succes de 15 andre har indtil videre ikke været en succes Ronaldo er et kapitel for sig.

Jeg mener ikke vi skal sammenligne vores økonomiske model med city og Chelsea, for de har bare flere penge. Selvfølgelig skal vi da sammenligne os sportsligt vi skal bare være lidt smartere fordi vi skal tjene pengene før vi kan bruge dem. Derfor har det været helt rigtig at investere i akademi, stadion og få dygtige folk ind i vores administration til at booste vores sponsoraftaler.

Vi skal bare udvikle spillere i længere tid for for at kompensere for manglende transfermidler, og det er der ikke noget galt i. Jeg synes stadig vi har en bedre trup end Chelsea da den er mere harmonisk og vi præstere også bedre.

City har en bedre trup men vores bedst 16-18 spillere synes jeg er på niveau med city, og for hvert år kommer vi tættere på at have flere topspillere, ja city fører ligaen pt men niveau mæssigt er vi meget tæt på hinanden.

Det kan godt være du ikke synes vi er ambitiøse nok, men det betyder at du vil gældsætte klubben for at få mere købekraft, i min verden er det ikke særlig smart, når målet er at få en økonomisk stabil klub de næste mange årtier.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 21. jan, 2022 16:58

Oomph242 skrev:
fredag, 21. jan, 2022 14:44
AJJ skrev:
fredag, 21. jan, 2022 14:23
Ja, selvfølgelig skal vi da konkurrere mod og sammenligne os med Man City rent sportsligt. Ingen har da sagt andet. Men da vi ikke har en oliestat til at finansiere alt, hvad vi peger på, så er det en anden model og en anden måde at gøre tingene på.

Og al den snak om, at FSG ikke investerer nok, opstår udelukkende pga. City (og om føje år kan vi tilføje Newcastle). Vi ville sandsynligvis være på vej mod vores 3. mesterskab på fire år, hvis ellers intentionerne med FFP var blevet opfyldt.

Og nej, FSG-modellen kan ikke hamle om med Abu Dhabi set over en længere periode - selv ikke med Klopp. Det er tydeligt for enhver. Det må vi leve med.
Investeringsmæssigt i truppen skal vi vel mere måle os med midterklubberne. Vores netspend ligner vel mere klubber som Villa, Leicester og Everton. Så vi er ret afhængige af kunne sælge spillere dyrt og dem har vi desværre ikke når truppen skal fornyes.

Jeg ved godt pengene som tjenes i klubben bruges på byggeri og lønninger, men det gavner jo i den sidste ende mest FSG når de på et skal sælge.
Udvidelse af stadion er netop en god ide for klubben fordi vi øger vores match Day income, Og på det punkt kan vi tjene flere penge end city og Chelsea.

Ligesom vi ved at udvikle egne talenter både kan spare transfer udgifter og tjene penge ved at sælge de talenter som ikke er gode nok til Liverpool, mange bække små gør at vi kan lukke en del af hullet.
YNWA

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. jan, 2022 08:17

Filos of Isk skrev:
fredag, 21. jan, 2022 15:33


Vi vil have Raphina!

i kan få Carvalho ..... til sommer. :aliboronz5:
Top source claims Liverpool want 7-goal Fulham teenager – available on a free

Liverpool are one of a number of clubs interested in Fulham’s teenage attacking midfielder Fabio Carvalho, whose contract is set to expire at the end of the season.

https://www.thisisanfield.com/2022/01/t ... on-a-free/

Det er nok ikke helt dumt, at Elliott spillede sammen med ham, og at han kan se, hvordan skiftet gik med Elliott...

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » lørdag, 22. jan, 2022 10:35

Redtothebone skrev:
fredag, 21. jan, 2022 16:20
TG12 skrev:
fredag, 21. jan, 2022 13:47
Redtothebone skrev:
fredag, 21. jan, 2022 11:52

Hvis man kigger på det idag så har alle på nær Bruno ikke levet op til prisskiltet imø og rigtig mange af de spillere har været rygtet til Liverpool. Det nytter ganske simpelthen ikke at bruge store summer hvis de ikke passer ind på holdet.

Lad nu være med at sammenligne os med City og Chelsea som opfinder kreative sponsorer aftale når de mangler penge, er det det i ønsker i Liverpool ? City og Chelsea er sluppet billigt for alt deres snyd fordi UEFA holder hånden over dem, men jeg er på ingen måde misundelig over deres måde at drive forretning på !

Den synes jeg er lidt billigt konkluderet - Bruno var, devsærre, absurd god før Christina Ronaldo kom tilbage. Ser man på hvor dårligt de to fungererede sammen på Portugals hold ved EM, så virker det til de to ego'er bare ikke fungerer sammen.
Jeg er glad for Bruno og United spiller skidt - men han er altså en spiller fra øverste hylde og prisen var fornuftig. Det ufornuftige var at signe en 36årig Ronaldo, men marketing afdelingen var sikkert glad for det.

Hvis vi ikke skal sammenligne os med Chelsea eller City - hvem skal vi så sammenligne os med? Skal vi være best of the rest? Uanset hvad man synes om deres brug af penge, metoder og detslige, så er det de to hold vi først og fremmest er i konkurrence med, hvis vi vil vinde PL. Forbedre City holdet 5% hvert år, ja så er vi nød til at forbedre os 6% hvis vi skal erobre titlen.
Mesterskabet i 19/20 viser sådan set er er muligt med den model FSG nu engang ønsker at køre, men jeg kan ikke se den model på nogen måde giver anledning til at tro vi kan vinde 2-3-4 mesterskaber i træk. Særligt fordi hvis vi vinder mesterskabet så vil City/Chelsea investere endnu mere året efter.
FSG's øvrige klubber, Red Sox, viser heller ikke det ligefrem er FSG's ambition - de har ikke just domineret og vundet trofæer på stibe, men snarere af en femårig frekvens. Det er nok også den frekvens vi kan forvente med den økonomi model som FSG nu engang har. Det synes jeg personligt ikke er ambitiøst nok, men nogle andre gør måske.
Tror ikke du læser hvad jeg skriver, jeg siger Bruno er en succes de 15 andre har indtil videre ikke været en succes Ronaldo er et kapitel for sig.

Jeg mener ikke vi skal sammenligne vores økonomiske model med city og Chelsea, for de har bare flere penge. Selvfølgelig skal vi da sammenligne os sportsligt vi skal bare være lidt smartere fordi vi skal tjene pengene før vi kan bruge dem. Derfor har det været helt rigtig at investere i akademi, stadion og få dygtige folk ind i vores administration til at booste vores sponsoraftaler.

Vi skal bare udvikle spillere i længere tid for for at kompensere for manglende transfermidler, og det er der ikke noget galt i. Jeg synes stadig vi har en bedre trup end Chelsea da den er mere harmonisk og vi præstere også bedre.

City har en bedre trup men vores bedst 16-18 spillere synes jeg er på niveau med city, og for hvert år kommer vi tættere på at have flere topspillere, ja city fører ligaen pt men niveau mæssigt er vi meget tæt på hinanden.

Det kan godt være du ikke synes vi er ambitiøse nok, men det betyder at du vil gældsætte klubben for at få mere købekraft, i min verden er det ikke særlig smart, når målet er at få en økonomisk stabil klub de næste mange årtier.
Jeg er egentligt enig i det er fint at investere i akademiet - men nøgtern set er investeringen her blot at lukke det gap der har været til eksempelvis Chelsea. Chelsea har haft det bedste akademi i England i efterhånden mange år, også illsuteret ved de kan generere £100m på salg af spillere der kun i begrænset omfang har været en del af førsteholdet.
Vores akademi har været håbløst bagud i mange år. Dermed ikke sagt det ikke er det rigtige at lukke det, men at tro det på kort- eller mellemlangsigt giver os den store konkurrencemæssige fordel er tvivlsomt. Det vil tage tid at opbygge et bedre akademi end Chelsea.

Der er sunde og usunde niveauer af gæld - jeg mener ikke vi skal have usunde niveauer af gæld, men det ultra konservative princip om vi skal kunne betale in-full med midler genereret af forretningen, - det vil tilhver en tid være en hæmsko. Da vi ikke kan agerere på de muligheder er opstår på kort og mellemlang sigt. Forestil dig, rent teoretisk, Haaland stod klar, og ville til os for £70m, men Dortmond ville ikke have en afdragsordning (som også er gæld), og vi kun har £40m at gøre med, så mister vi den mulighed. Det så vi med Werner (som dog i bagklogskabenslys var held-i-uheld).

Nu kender jeg ikke den konkrete finansieringsplan for udbyggelsen af stadion, men netop den investering er OPLAGT at finansiere via gæld, da afkastet på investeringen (mer-indtægter) rigeligt vil kunne betale de løbende afddrag, og det er en investering med lang holdbarhed. Det samme kan siges for det nye træningsanlæg.

Gældssætning er fint så længe det er med til at acclerere en væksten, og investeringen giver et højere afkast end renten på lånet. Det vil stadion udvidelsen eksempelvis med garanti gøre. Ligeledes giver gæld skattefordele. Fremfor at lægge en kæmpe udbetaling eller ligefrem hele beløbet til Stadion udvidelse, kunne de lægge en mindre udbetaling og bruge midlerne til forbedring af truppen, da stadion udvidelsen bliver selvfinansierende.

Gæld er et middel, som skal bruges rigtigt, men bruges det rigtigt er det også et fint valg, både for en forretning og privatøkonomisk.

Jeg taler ikke om at få gæld på størrelse med Barca, men en mulighed der skal bruges under rette forudsætninger, og FSG burde være villige til, simpelthen for at have fleksibliteten og den nødvendige købekraft på kort og mellemlang sigt. Alternativet er der opstår perioder, hvor vi ganske simpelt åbenlyst mangler 1-2-3 signings for at være konkurrence dygtige.

Besvar