Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1615
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 20. jan, 2022 11:15

Oomph242 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 10:42

Man kigger vel altid på andres løn og måler sig selv op imod dette.
Salah`s værdi som han har spillet de sidste 3-4 år er vel næsten uvurderlig for Liverpool og det har klubben tjent godt på. Ja £400.000 er meget men har vi andre valg? Hvis Jota på et tidspunkt gør sig fortjent til samme løn, så må man jo kigge på det der.

Aubamanyang har altid været et problembarn, jeg synes ikke Salah skal sammenlignes med ham.

Men jeg tænker heller ikke en Salah uden kontrakt forlængelse vil give sig fuldt ud den næste halvanden sæson.
Tror nu ikke Jota skal have £400.000 i ugen (nogensinde), men snarere om han synes det er rimeligt Salah går fra ca. 2x så meget i løn til 4x så meget i løn. Det kunne potentielt medføre han vil op i løn også ligesom eksempelvis Robertson der med rette kan se sig selv som en nøgle spiller, kan stille spørgsmål ved om han kun er 1/4 værd ifht. Salah.

Sandt Aubamyang er ikke bedste sammenligning, men vi kunne eksempelvis tage Mane som eksempel. For et par år siden var der diskussioner om hvem der var bedst/vigtigst Mane eller Salah. De var langt hen afvejen lige gode/vigtige, men Mane har dykket i form efter 19/20, imens Salah har holdt niveau. Det er nød til at være en del af beregningen om der er tiltro til Salah holder det niveau i 3 år endnu, for dykker han i niveau, om et år, så er han IKKE £400.000 værd i ugen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 20. jan, 2022 11:24

TG12 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:15
Tror nu ikke Jota skal have $400.000 i ugen (nogensinde), men snarere om han synes det er rimeligt Salah går fra ca. 2x så meget i løn til 4x så meget i løn. Det kunne potentielt medføre han vil op i løn også ligesom mange andre måske vil sige, forskellen er for stor efter stigningen.

Sandt Aubamyang er ikke bedste sammenligning, men vi kunne eksempelvis tage Mane som eksempel. For et par år siden var der diskussioner om hvem der var bedst/vigtigst Mane eller Salah. De var langt hen afvejen lige gode/vigtige, men Mane har dykket i form efter 19/20, imens Salah har holdt niveau. Det er nød til at være en del af beregningen om der er tiltro til Salah holder det niveau i 3 år endnu, for dykker han i niveau, om et år, så er han IKKE £400.000 værd i ugen.
Det er jo nemlig det.
Der er en eller anden sandsynlighed for at Salah de næste 3-4 år bare ikke er den samme spiller, måske er han nødt til at blive flyttet mere centralt for at kompensere for at han bliver langsommere, klubben har jo også noget fitness data at kigge på som vi ikke har, men motivationen er nogle gange ikke den samme når man først har fået den der store kontrakt. Og hvis han laver en Bale/Aubumeyang/Sanchez/Özil/??? til 400.000 pund om ugen, så bliver han jo usælgelig.

Derfor tænker jeg at klubben forsøger at få ham til at gå med til at beholde den mere bonus-orienterede kontrakt, men det er Salah så til gengæld ikke så glad for.

AJJ
Indlæg: 2390
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » torsdag, 20. jan, 2022 11:25

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 09:28
@AJJ

Læs den efterfølgende sætning, i stedet for cherry picking :lol:
Men det er jo forkert, det du skriver.... Der er investeret i truppen. At bredden så stadig ikke har kvalitet nok til at følge med City, der har to dyre spillere på hver position, over en hel sæson - det er straks en anden sag. City er en anomali, og kritik af FSG bør foretages i det perspektiv.

Jeg kan også sige det på en anden måde: FSG bliver kun kritiseret, fordi der er en hel stat, der har fået lov at pumpe milliarder og atter milliarder i en anden klub.

Faktisk bliver man mere og mere imponeret over, hvad Klopp og holdet præsterede i sæsonerne 2018-2020. Det burde ikke kunne lade sig gøre.

Vi må så se, om FSG's model er bæredygtig uden Klopp.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » torsdag, 20. jan, 2022 11:40

AJJ skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:25
Vi må så se, om FSG's model er bæredygtig uden Klopp.
Forhåbentlig er der lang tid, til det bliver relevant. 2½ år til sommer 2024, men tiden går jo stærkt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

pingel
Indlæg: 1001
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » torsdag, 20. jan, 2022 11:45

Jeg synes at det er trist, at nogen synes at vores hold er temmeligt ordinært - hvis man ser bort fra Salah…

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 20. jan, 2022 13:22

Filos of Isk skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:24
TG12 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:15
Tror nu ikke Jota skal have $400.000 i ugen (nogensinde), men snarere om han synes det er rimeligt Salah går fra ca. 2x så meget i løn til 4x så meget i løn. Det kunne potentielt medføre han vil op i løn også ligesom mange andre måske vil sige, forskellen er for stor efter stigningen.

Sandt Aubamyang er ikke bedste sammenligning, men vi kunne eksempelvis tage Mane som eksempel. For et par år siden var der diskussioner om hvem der var bedst/vigtigst Mane eller Salah. De var langt hen afvejen lige gode/vigtige, men Mane har dykket i form efter 19/20, imens Salah har holdt niveau. Det er nød til at være en del af beregningen om der er tiltro til Salah holder det niveau i 3 år endnu, for dykker han i niveau, om et år, så er han IKKE £400.000 værd i ugen.
Det er jo nemlig det.
Der er en eller anden sandsynlighed for at Salah de næste 3-4 år bare ikke er den samme spiller, måske er han nødt til at blive flyttet mere centralt for at kompensere for at han bliver langsommere, klubben har jo også noget fitness data at kigge på som vi ikke har, men motivationen er nogle gange ikke den samme når man først har fået den der store kontrakt. Og hvis han laver en Bale/Aubumeyang/Sanchez/Özil/??? til 400.000 pund om ugen, så bliver han jo usælgelig.

Derfor tænker jeg at klubben forsøger at få ham til at gå med til at beholde den mere bonus-orienterede kontrakt, men det er Salah så til gengæld ikke så glad for.
Men Salah er pt. verdens bedste spiller og nærmest aldrig skadet. Hverken Bale, Sanchez, Ozil eller Aubumeyang har været i nærheden af dette. Men ja om 2-3 år er han nok ikke længere verdens bedste, men så har vi fået værdi for pengene så længe.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 20. jan, 2022 13:30

pingel skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:45
Jeg synes at det er trist, at nogen synes at vores hold er temmeligt ordinært - hvis man ser bort fra Salah…
Udover VvD og Allison har vi vel ikke rigtigt nogle top top spillere. Thiago måske men han er jo skadet halvdelen af tiden.
Mane, Henderson og Firmino er ikke de samme spillere som de var i 2019-2020. Jota kan måske blive.

Så uden Salah er vi vel ikke bedre end Arsenal, Tottenham og Skum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 20. jan, 2022 14:04

Oomph242 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 13:22

Men Salah er pt. verdens bedste spiller og nærmest aldrig skadet. Hverken Bale, Sanchez, Ozil eller Aubumeyang har været i nærheden af dette. Men ja om 2-3 år er han nok ikke længere verdens bedste, men så har vi fået værdi for pengene så længe.
det gør risikoen mindre, får den ikke til at forsvinde.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 20. jan, 2022 14:12

Filos of Isk skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 14:04
Oomph242 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 13:22

Men Salah er pt. verdens bedste spiller og nærmest aldrig skadet. Hverken Bale, Sanchez, Ozil eller Aubumeyang har været i nærheden af dette. Men ja om 2-3 år er han nok ikke længere verdens bedste, men så har vi fået værdi for pengene så længe.
det gør risikoen mindre, får den ikke til at forsvinde.
Men vi kan vel aldrig blive helt sikre. Men en utilfreds Salah som går sin kontrakt ud er nok ikke meget bevendt..


https://www.thisisanfield.com/2022/01/l ... -reported/

pingel
Indlæg: 1001
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » torsdag, 20. jan, 2022 14:17

Oomph242 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 13:30
pingel skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:45
Jeg synes at det er trist, at nogen synes at vores hold er temmeligt ordinært - hvis man ser bort fra Salah…
Udover VvD og Allison har vi vel ikke rigtigt nogle top top spillere. Thiago måske men han er jo skadet halvdelen af tiden.
Mane, Henderson og Firmino er ikke de samme spillere som de var i 2019-2020. Jota kan måske blive.

Så uden Salah er vi vel ikke bedre end Arsenal, Tottenham og Skum.
Trent, Mané, Fabinho - Jota og Robertson for den sags skyld. Alle spillere der ville kunne starte inde for City, hvis det dem du vil måle op imod… Og så har vi super uordinære spillere i Henderson, Konaté, Matip og Firmino - ja, jeg er godt tilfreds lige her og nu. Men ja, der skal også snart nyt blod ind…

Og nej, vi er klart foran Arsenal og Tottenham - kig på tabellen😊

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 20. jan, 2022 14:36

pingel skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 14:17
Oomph242 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 13:30
pingel skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:45
Jeg synes at det er trist, at nogen synes at vores hold er temmeligt ordinært - hvis man ser bort fra Salah…
Udover VvD og Allison har vi vel ikke rigtigt nogle top top spillere. Thiago måske men han er jo skadet halvdelen af tiden.
Mane, Henderson og Firmino er ikke de samme spillere som de var i 2019-2020. Jota kan måske blive.

Så uden Salah er vi vel ikke bedre end Arsenal, Tottenham og Skum.
Trent, Mané, Fabinho - Jota og Robertson for den sags skyld. Alle spillere der ville kunne starte inde for City, hvis det dem du vil måle op imod… Og så har vi super uordinære spillere i Henderson, Konaté, Matip og Firmino - ja, jeg er godt tilfreds lige her og nu. Men ja, der skal også snart nyt blod ind…

Og nej, vi er klart foran Arsenal og Tottenham - kig på tabellen😊
Jeg tror ikke Mané i sin nuværende form ville skubbe Sterling eller Grealish ud. Trent ville helt sikkert starte. Rodri og Fabinho er lige gode i denne sæson. Jota ja de har ingen angriber.

Ja vi er foran Arsenal og Tottenham med Salah som topscorer. Tottenham dog kun med 3 point hvis de vinder de to de har i hånden.

TG12
Indlæg: 1615
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 20. jan, 2022 14:38

pingel skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 14:17
Oomph242 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 13:30
pingel skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:45
Jeg synes at det er trist, at nogen synes at vores hold er temmeligt ordinært - hvis man ser bort fra Salah…
Udover VvD og Allison har vi vel ikke rigtigt nogle top top spillere. Thiago måske men han er jo skadet halvdelen af tiden.
Mane, Henderson og Firmino er ikke de samme spillere som de var i 2019-2020. Jota kan måske blive.

Så uden Salah er vi vel ikke bedre end Arsenal, Tottenham og Skum.
Trent, Mané, Fabinho - Jota og Robertson for den sags skyld. Alle spillere der ville kunne starte inde for City, hvis det dem du vil måle op imod… Og så har vi super uordinære spillere i Henderson, Konaté, Matip og Firmino - ja, jeg er godt tilfreds lige her og nu. Men ja, der skal også snart nyt blod ind…

Og nej, vi er klart foran Arsenal og Tottenham - kig på tabellen😊
Nu er det en lidt sjov sammenligning fordi City spiller anerledes end os.

Jota, Mane og Robertson er alle exceptionelle spillere. Men City spiller bolden langt mere rundt end vi gør. Vi spiller mere "power" bold, med hurtige dybe løb, der er afhængig af fart, og færre afleveringer. Selvom Mane/Jota/Robertson alle har fornuftig spil forståelse og aflevere fint, så tvivler jeg på Pep ville synes deres styrker passer til hans koncept.

Trent og Fabinho tror jeg ville passe godt til City's spil.

pingel
Indlæg: 1001
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » torsdag, 20. jan, 2022 15:50

Det var ikke med Citys spillestil i mente, men mere på det generelle niveau…

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 20. jan, 2022 17:09

pingel skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 14:17
Og nej, vi er klart foran Arsenal og Tottenham - kig på tabellen
Nemlig. Vi har et godt hold - det bedste i 30 år. Bare noget skidt at Man C er hakket bedre set over 38 kampe.

VVD er god, men han har ikke helt ramt niveauet som før skaden. Mane og Firmino har heller ikke vist samme takter som 18-20. Hendo virker også en anelse ringere. Men de er stadig dygtige spillere, og vi må ikke glemme at vi ligger på en sikker 2. plads.

Men vi har også verdens bedste træner. Han er visionær og super motiverende. Og hans navn skal udnyttes af klubben til at skaffe unge talentfulde spillere til klubben.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 20. jan, 2022 17:27

AJJ skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 11:25
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 09:28
@AJJ

Læs den efterfølgende sætning, i stedet for cherry picking :lol:
Men det er jo forkert, det du skriver.... Der er investeret i truppen. At bredden så stadig ikke har kvalitet nok til at følge med City, der har to dyre spillere på hver position, over en hel sæson - det er straks en anden sag. City er en anomali, og kritik af FSG bør foretages i det perspektiv.

Jeg kan også sige det på en anden måde: FSG bliver kun kritiseret, fordi der er en hel stat, der har fået lov at pumpe milliarder og atter milliarder i en anden klub.

Faktisk bliver man mere og mere imponeret over, hvad Klopp og holdet præsterede i sæsonerne 2018-2020. Det burde ikke kunne lade sig gøre.

Vi må så se, om FSG's model er bæredygtig uden Klopp.
Det er en fornøjelse for mig, at få lov til at gennemgå fakta med dig, AJJ

Transfervindue 2019 (sakset fra den norske, derfor de sjove stavemåder)

Køb
Sepp van den Berg, PEC Zwolle, £1,3M + £3,7M
Harvey Elliott, Fulham, kompensasjonssum
Adrián, klubbløs
Takumi Minamino, RB Salzburg, £7.25M
Joe Hardy, Brentford, ukjent beløp

Salg
Rafael Camacho, Sporting Lisboa, £5M + £2M
Danny Ings, Southampton, £18M + £2M
Bobby Adekanye, Lazio, £240.000
Simon Mignolet, Club Brugge, £6,4M + £1,8M
George Johnston, Feyenoord, £280.000
Bobby Duncan, Fiorentina, £1,8M

Transfervindue 2020

Køb
Kostas Tsimikas, Olympiakos, £11,75M+£3,25M
Marcelo Pitaluga, Fluminense, £700.000+£1,1M
Thiago Alcantara, Bayern München, £20M+£5M
Diogo Jota, Wolverhampton, £41M+£4M
Calum Scanlon, Birmingham, £400,000
Stefan Bajcetic, Celta, £224.000
Liam Hughes, Celtic, ukjent sum
Ben Davies, Preston North End, £0,5M+£1,1M
Kaide Gordon, Derby, £1M+£2M

Salg
Ovie Ejaria, Reading, £3,5M
Ryan Kent, Rangers, £6,5M+£1M
Allan, Atlético Mineiro, £3,2M
Dejan Lovren, Zenit St Petersburg, £11M
Ki-Jana Hoever, Wolverhampton, £9M+£4,5M
Rhian Brewster, Sheffield United, £23,5m
Herbie Kane, Barnsley, £1,25M

Transfervindue 2021

Køb
Ibrahima Konaté, RB Leipzig, £36M

Salg
Remi Savage, Newcastle, kompensasjonssum £250.000
Kamil Grabara, FC København, £3M
Liam Millar, FC Basel, £1,3M
Marko Grujic, FC Porto, £10,5M
Taiwo Awoniyi, Union Berlin, £6,5M
Harry Wilson, Fulham, £12M
Xherdan Shaqiri, Lyon, £9.5M

Jeg har medtaget de handler, hvor der var penge involveret, og ikke de handler hvor spillere gik på 'en fri transfer'. Jeg kunne også have medtaget det vi får ind på lån, men det har jeg ikke pga tid. Men det går da meget lige op, ikke sandt? Der er ikke investeret det helt store i truppen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar