Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5665
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 01. jul, 2021 20:00

athomsen skrev:
torsdag, 01. jul, 2021 10:09
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 30. jun, 2021 14:20
At vi ikke har Gini til rådighed næste sæson er en klar nedgradering. Han var garant for 50 kamp pr. sæson. Men jeg tror ikke vi laver samme fejl, som vi lavede sidste sæson, hvor vi ikke hentede en erstatning for Lovren. Jeg håber vi lærer af vores fejl :army7:

Hendo, Fabinho og Thiago er ok, så længe de er friske, og det er de ikke altid. Hendo kan klare en hård kamp om ugen. Milner er en ældre herre. Jones er fremtidens mand. Han må gerne shine næste sæson. Jeg vil ønske at vi køber Bellingham. Vi skal vel købe ham i år, da jeg tror han stiger voldsomt de næste par sæsoner.

Det kunne også værre lækkert med et offensivt kort mere. Selvom jeg tror at Elliott får en del spilletid. Han bliver spændende at følge. Spøegmålet er Firmino og Mane. Er de faste startere i næste sæson? Firmino scorer bare for få mål, til at være indstarter i den position - synes jeg.

Vi har købt Konate, og forhåbentlig kommer der nogle køb mere. Vi har aldrig kunne følge Man C & U og Chelsea på den front. Vi må bruge pengene fornuftigt, og lade dem tage sig af fejlkøbene :D
Blev erstatningen for Gini ikke allerede hentet, da Thiago kom?. Jeg tror faktisk en spiller Curtis kommer til at få en hel del spilletid. Den 3-mands midt bestående af Fabonho, Hendo og Thiago er altså temmelig god. Spørgsmålet er så om backups er gode nok. Jeg så også gerne er spiller ind, men med Curtis, Milner, Keita og Chamberlain (måske endda også Elliott) som backups, så er det ikke der, vi er tyndest besat.

Jeg ville langt hellere have en 9'er med mål i.
Men håbe på at Keita og Oxlade spille 3 x 90 minutter i streg uden skader er nok for meget at forlange. Milner kan vi heller ikke længere sætte vores lid til. Fabinho ligger meget stabilt på ca. 30 pl kampe pr sæson, Henderson kan vi nok heller ikke forlange meget mere af, Tiago har det også med, at løbe ind i skader, Er Curtis klar til et top 4 hold?.
Jeg vil mene der skal hentes en dygtig midtbanespiller ind, hvis vi skal blande os i toppen. Desværre tror jeg ikke det sker..

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 01. jul, 2021 21:46

texy skrev:
torsdag, 01. jul, 2021 15:55
Jeg tror, at Elliott kan blive en klassespiller. Men kun hvis han får lov at spille for os. For han skal have spilletid sammen med andre klassespillere. Ellers bliver det som så ofte før til ingenting.

Og det er et dilemma, som jeg godt kan forstå, at managers i store klubber ikke altid har løsningen på. For med forventningerne til en klub som Liverpool og de superstjerner, der allerede er til positionerne, så vil det være en mærkelig disposition, pludselig at smide en stjerne på bænken i nogle af de vigtige opgør for at gøre plads til udviklingen af talentet.

Forhåbentlig kan Elliott vise så meget til træning og i pre-season, at det ikke vil ses som et sats, at han tvinger eksempelvis Salah ud i noget rotation...
Jeg er enig - men for udviklingens skyld håber jeg, at han bliver udlejet til en anden PL klub, hvis spillestil/formation minder om vores. Tror ikke han vil udvikle sig nok i en Championship klub

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 02. jul, 2021 10:25

Som ved et hvert transfervindue, er dommedagsprofetierne ude blandt Liverpoolfans. Vinduet åbnede i går og der er en slutrunde i gang.

Som nogen åbenbart tror, så vinder man ikke mesterskaber i transfervinduet.

Oomph242
Indlæg: 5665
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 02. jul, 2021 11:35

Mads T. skrev:
fredag, 02. jul, 2021 10:25
Som ved et hvert transfervindue, er dommedagsprofetierne ude blandt Liverpoolfans. Vinduet åbnede i går og der er en slutrunde i gang.

Som nogen åbenbart tror, så vinder man ikke mesterskaber i transfervinduet.
Mon ikke mere det er skuffelsen over vi højst sandsynligt ikke kommer til, at kæmpe med om mesterskabet.
Som det ser ud nu er vi overhalet af 3 klubber spiller kvalitetsmæssigt og det ser ikke ud til vi får pengene til, at holde os tæt på dem.

Hr. Drejer
Indlæg: 13732
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 02. jul, 2021 12:13

Mads T. skrev:
fredag, 02. jul, 2021 10:25
Som ved et hvert transfervindue, er dommedagsprofetierne ude blandt Liverpoolfans. Vinduet åbnede i går og der er en slutrunde i gang.

Som nogen åbenbart tror, så vinder man ikke mesterskaber i transfervinduet.
Jeg ser ingen dommedagsprofeter (måske en enkelt :) ). Til gengæld ser jeg en fornuftig diskussion om transfers.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 02. jul, 2021 20:28

Oomph242 skrev:
fredag, 02. jul, 2021 11:35
Mon ikke mere det er skuffelsen over vi højst sandsynligt ikke kommer til, at kæmpe med om mesterskabet.
Som det ser ud nu er vi overhalet af 3 klubber spiller kvalitetsmæssigt og det ser ikke ud til vi får pengene til, at holde os tæt på dem.
Hvorfor skulle vi ikke kæmpe med om mesterskabet?
Hvem er vi overhalet af?

Når halvdelen af vores hold ikke er skadet, så ligger vi nr. 1 i Premier League. Ofte med 20 points forspring ned til nr. 2. Vi var bedste hold i Premier League over de sidste 13 kampe på trods af at vi spillede med vores 5. og 6. valg i forsvaret og manglede vores kaptajn (samt havde en del andre skader).

Der er gået en dag af transfervinduet og indtil videre så har vi faktisk lavet en af de bedste handler.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 02. jul, 2021 21:56

Mads T. skrev:
fredag, 02. jul, 2021 20:28

Hvorfor skulle vi ikke kæmpe med om mesterskabet?
Hvem er vi overhalet af?
Vi er overhalet af Manchester klubberne, tjek tabellen, spillemæssigt(positiv fodbold) er vi vel overhalet af minimum 6 hold, hvis man tager LFC brillerne af, og er med på det kan være et problem for nogle, og fred være med det. Hvis de hold fortsætter som de sluttede sæsonen, kan jeg godt nok ikke se os i top 4 hvis ikke der sker noget alvorligt, med midt og angreb....det kan være konsekvens for at spille af lort, spillestil eller indkøb
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 02. jul, 2021 22:12

Thommo skrev:
fredag, 02. jul, 2021 21:56
Mads T. skrev:
fredag, 02. jul, 2021 20:28

Hvorfor skulle vi ikke kæmpe med om mesterskabet?
Hvem er vi overhalet af?
Vi er overhalet af Manchester klubberne, tjek tabellen, spillemæssigt(positiv fodbold) er vi vel overhalet af minimum 6 hold, hvis man tager LFC brillerne af, og er med på det kan være et problem for nogle, og fred være med det. Hvis de hold fortsætter som de sluttede sæsonen, kan jeg godt nok ikke se os i top 4 hvis ikke der sker noget alvorligt, med midt og angreb....det kan være konsekvens for at spille af lort, spillestil eller indkøb
Som sagt var vi det hold der sluttede sæsonen klart bedst af. Du følger åbenlyst ikke særligt meget med, måske fordi vi spiller så kedeligt, men sidste sæson blev ødelagt af skader og alligevel blev vi nr. 3.

TG12
Indlæg: 1616
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 02. jul, 2021 22:15

Niche skrev:
onsdag, 30. jun, 2021 21:49

TG12, jeg tror, du har et lidt forfejlet syn på hvad danske sportsudøveres vilje og vindermentalitet samt træningsindsats angår. Vi har rigtig gode forhold til vores eliteidrætsudøvere, og i Danmark klarer vi os faktisk ret fantastisk rent internationalt i forhold til andre lande i en meget lang række sportsgrene, hvilket vel bedst kan måles ved antallet af OL medaljer ift. indbyggertal. På listen over flest guldmedaljer ligger vi på 9. Pladsen, en liste der toppes af Finland, og i forhold til samlet antal medaljer, ligger vi på 5. pladsen. Jeg har selv arbejdet med talent træning for nogle af de største sportstalenter i Danmark, og det er rigtigt, at vi her i landet gør rigtig meget for at passe på vores talenter. Du må gerne kalde det pusse nusse, men erfaringerne viser bare, at når man passer på talenterne, støtter dem og imprenerer dem med tryghed, så er der også større chance for, at de kan præstere i konkurrencesituationer. Vi har her i landet skabt uforholdsmæssigt mange succeshistorier i forhold til den talentmasse vi har. Du skal huske på, at rent talent ikke er nok. Fysikken og ikke mindst psyken skal følge med, og langt de fleste mennesker præsterer bedst i et trygt miljø, hvor en faktor som konkurrence selvfølgelig også spiller meget ind (læs: hvis jeg ikke præsterer, er der en anden, der tager min plads).

Hvis vi bare gav vores unge talenter med pisken, ville vi aldrig kunne skabe de succeshistorier, som vi gør. Det kan man se på den tidligere østbloks og visse østasiatiske landes tilgang til eliteidræt. Eksempelvis i Kina og Rusland, hvor gigantiske satsninger ikke har haft tilsvarende succes. Imø er den væsentligste årsag til dette, at man i udpræget grad er ligeglade med det menneskelige aspekt, og derfor ikke har problemer med bare at kassere dem, der ikke kan klare det absurde pres, de udsætter deres talenter for. Sådan er det heldigvis ikke her i landet, men at sige, at vi er for bløde og pusse nussede til at skabe fremragende atleter, den køber jeg altså ikke.
Nu har jeg faktisk selv været en del af trænerteamet i en eliteklub i Danmark, samt udøver i samme sport. Der kender jeg tingene indgående, og havde også fornøjelse af at bruge nogle måneder i en elite klub i udlandet. Hvor jeg kan se tingene var anerledes. Det var mere elitært, og langt mere fokuseret. Var det den hårde skole hele vejen igennem, bestemt ikke, men når det var nødvendigt så var den hårde skole fremme - det var og er en balance.

Jeg har aldrig og vil aldrig advokere for et trænings miljø der kun er ris, - men af og til skal den hårde metode frem, og kunsten ligger i balancen.

At regne medaljer per indbygger eksempelvis til OL er det jeg bedst betegner som en "fun fact". Jeg ved mange især i Danmark elsker den fordi det tegner et billede af vi er utrolig gode ifht. størrelse.

Sagen er bare den statistisk er så generel, og på et niveau der ikke giver mening. Den ignorerer fuldkommen centrale ting, som kulturelle forskelle, demografiske og økonomiske forskelle på landende. Medaljer per indbygger bygger på en antagelse om landene har ligelig fordeling af folk i hver sportsgren, hvilket bare ikke passer.

Den giver ingen perspektiv på noget, og skal jeg være ærlig tror jeg ingen ville bruge det tal, hvis ikke det placerede Danmark højt på listen.

De åbenlyse forklaringer er:

1) Vi er et lille land med let adgang til en vifte af idrætter inden for kort afstand, selv i det såkaldte udkants Danmark. Det er bestemt ikke tilfældet i eksempelvis Rusland eller Kina uden for de store byer. Dette gør vi har et relativt højt antal idrætsudøvere sammenlignet med andre lande, af den simpel grund vi har let adgang.

2) Vi har store offentlige tilskud, til unge i idrætsforeninger, oveni vi er et ganske velstillet dette muliggør langt de fleste forældre har råd til at sende deres børn til sport. Langt størstedelen af andre lande har ikke lignende tilskud, eller økonomisk formåen, og derfor er sport/idræt markant dyrere end i Danmark, og derfor har færre råd. Det betyder derfor også vi har relativt høj anden af befolkningen som dyrker sport - hvilket er godt, men det fordrejer konlusionen når man ser på medlajer per indbygger

3) Visse sportsgrene er bare kulturelt betonede, i Danmark har vi altid været en "vand nation" givetvis vi har stor kystlinje, hvorfor sport der foregår i vand har utrolig mange medlemmer sammenlignet med RIGTIG mange andre lande. Korea eksempelvis har Taekwondo som nationalsport og har utrolig mange udøvere her, Norge er vinternation og excellerer i vintersport, osv. Dette gør også et fladt gennemsnit bliver forkert.

Dette bringer mig til medaljer per indbygger fortæller ikke meget om vores egentlige evne til at udvikle talenter til top idræt, vinde medaljer, eller givet et reelt billede af om vi er "bedre end andre til sporten". Hvis man virkelig ville belyse even til dette ville man normalisere tallene, baseret på antallet af udøvere i hver sport per land.

Som et simpelt (rent hypotetisk) eksempel:
Danmark 10.000 roere, imens Kina har 2.000 roere,
Danmark får 2 medaljer til OL, imens Kina får 1 medalje til OL i Roning.

Dette betyder altså Danmark får 1 medalje per 5.000 udøvere. Kina får 1 medalje per 1.000 udøvere. Med andre ord er Kina i eksmplet 5 gange bedre til at udvikle medalje vindere end Danmark.

Jeg har dog som sagt aldrig påsået vi ikke har gode idrætsudøvere - det har vi, også i den sport jeg selv kommer fra, jeg vil bare påstå vi ved at lære fra andre lande kunne opnå rigtig meget mere, særligt i den sport jeg har dyrket.

Oomph242
Indlæg: 5665
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 03. jul, 2021 00:53

Mads T. skrev:
fredag, 02. jul, 2021 20:28
Oomph242 skrev:
fredag, 02. jul, 2021 11:35
Mon ikke mere det er skuffelsen over vi højst sandsynligt ikke kommer til, at kæmpe med om mesterskabet.
Som det ser ud nu er vi overhalet af 3 klubber spiller kvalitetsmæssigt og det ser ikke ud til vi får pengene til, at holde os tæt på dem.
Hvorfor skulle vi ikke kæmpe med om mesterskabet?
Hvem er vi overhalet af?

Når halvdelen af vores hold ikke er skadet, så ligger vi nr. 1 i Premier League. Ofte med 20 points forspring ned til nr. 2. Vi var bedste hold i Premier League over de sidste 13 kampe på trods af at vi spillede med vores 5. og 6. valg i forsvaret og manglede vores kaptajn (samt havde en del andre skader).

Der er gået en dag af transfervinduet og indtil videre så har vi faktisk lavet en af de bedste handler.
Jeg vil mene både City og Chelsea har en bedre trup end os. Scum har efterhånden også. Vores trup er lidt status quo de sidste 3-4 sæsoner og de andre har forstærket.

Vi går ind til en sæson med 4 forsvarsspillere som lige er kommet tilbage fra langtidsskader. Følgeskader er meget sandsynligt. Vores offensiv er desværre ikke hvad det har været. Nærmest kun Salah præstere efterhånden. Vores midtbane har 3 spillere som ofte rammes af skader. Jeg tror vi skal kæmpe hårdt for en top 4. Konate ved jeg ikke om er en god handel. Han har knapt nok spillet i to år grundet skader og fravalg. Ja han var et lovende talent som 20 årig, men er han stadig det?

Det ærgre mig meget, at Klopp ikke bakkes mere op økonomisk af ejerne. £20-25m pr vindue er ikke nok, hvis vi vil spille med om mesterskabet hver sæson.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2120
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 03. jul, 2021 10:09

Oomph242 skrev:
lørdag, 03. jul, 2021 00:53
Mads T. skrev:
fredag, 02. jul, 2021 20:28
Oomph242 skrev:
fredag, 02. jul, 2021 11:35
Mon ikke mere det er skuffelsen over vi højst sandsynligt ikke kommer til, at kæmpe med om mesterskabet.
Som det ser ud nu er vi overhalet af 3 klubber spiller kvalitetsmæssigt og det ser ikke ud til vi får pengene til, at holde os tæt på dem.
Hvorfor skulle vi ikke kæmpe med om mesterskabet?
Hvem er vi overhalet af?

Når halvdelen af vores hold ikke er skadet, så ligger vi nr. 1 i Premier League. Ofte med 20 points forspring ned til nr. 2. Vi var bedste hold i Premier League over de sidste 13 kampe på trods af at vi spillede med vores 5. og 6. valg i forsvaret og manglede vores kaptajn (samt havde en del andre skader).

Der er gået en dag af transfervinduet og indtil videre så har vi faktisk lavet en af de bedste handler.
Jeg vil mene både City og Chelsea har en bedre trup end os. Scum har efterhånden også. Vores trup er lidt status quo de sidste 3-4 sæsoner og de andre har forstærket.

Vi går ind til en sæson med 4 forsvarsspillere som lige er kommet tilbage fra langtidsskader. Følgeskader er meget sandsynligt. Vores offensiv er desværre ikke hvad det har været. Nærmest kun Salah præstere efterhånden. Vores midtbane har 3 spillere som ofte rammes af skader. Jeg tror vi skal kæmpe hårdt for en top 4. Konate ved jeg ikke om er en god handel. Han har knapt nok spillet i to år grundet skader og fravalg. Ja han var et lovende talent som 20 årig, men er han stadig det?

Det ærgre mig meget, at Klopp ikke bakkes mere op økonomisk af ejerne. £20-25m pr vindue er ikke nok, hvis vi vil spille med om mesterskabet hver sæson.
Seriøst slap nu af transfervinduet åbnede for 2 DAGE SIDEN, alene VVA tilbage er ti point mere end sidste sæson. Vi vinder det pis :alcohol:
YNWA

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 03. jul, 2021 10:27

Oomph242 skrev:
lørdag, 03. jul, 2021 00:53
Mads T. skrev:
fredag, 02. jul, 2021 20:28
Oomph242 skrev:
fredag, 02. jul, 2021 11:35
Mon ikke mere det er skuffelsen over vi højst sandsynligt ikke kommer til, at kæmpe med om mesterskabet.
Som det ser ud nu er vi overhalet af 3 klubber spiller kvalitetsmæssigt og det ser ikke ud til vi får pengene til, at holde os tæt på dem.
Hvorfor skulle vi ikke kæmpe med om mesterskabet?
Hvem er vi overhalet af?

Når halvdelen af vores hold ikke er skadet, så ligger vi nr. 1 i Premier League. Ofte med 20 points forspring ned til nr. 2. Vi var bedste hold i Premier League over de sidste 13 kampe på trods af at vi spillede med vores 5. og 6. valg i forsvaret og manglede vores kaptajn (samt havde en del andre skader).

Der er gået en dag af transfervinduet og indtil videre så har vi faktisk lavet en af de bedste handler.
Jeg vil mene både City og Chelsea har en bedre trup end os. Scum har efterhånden også. Vores trup er lidt status quo de sidste 3-4 sæsoner og de andre har forstærket.

Vi går ind til en sæson med 4 forsvarsspillere som lige er kommet tilbage fra langtidsskader. Følgeskader er meget sandsynligt. Vores offensiv er desværre ikke hvad det har været. Nærmest kun Salah præstere efterhånden. Vores midtbane har 3 spillere som ofte rammes af skader. Jeg tror vi skal kæmpe hårdt for en top 4. Konate ved jeg ikke om er en god handel. Han har knapt nok spillet i to år grundet skader og fravalg. Ja han var et lovende talent som 20 årig, men er han stadig det?

Det ærgre mig meget, at Klopp ikke bakkes mere op økonomisk af ejerne. £20-25m pr vindue er ikke nok, hvis vi vil spille med om mesterskabet hver sæson.
Vi ved jo ikke, hvad vi har af midler. Lad nu slutrunden blive færdigspillet, før vi drager endelige konklusioner, og så synes jeg, at vi skal have tiltro til, at vi fortsat er uhyre dygtige til at spotte de rigtige spillere i forskellige prisklasser.
At drage konklusioner om vores niveau baseret på sidste sæson er helt galt, da alle herinde (og udenfor) burde kunne se, at sæsonen var fuldstændig forskellig fra en normal sæson på alle parametre.
Når alle spillere er friske, og tribunerne er fyldte, så må det da give mere mening at holde vores niveau op mod sæsonerne før det. Angriberne bliver da også påvirkede af , at der hele tiden ændres på holdet, og at de bedste spillere ofte ikke er med.
Trent var lang tid om at komme i gang grundet covid i starten af sæsonen, og Thiago har slet ikke spillet sammen med dem, der normalt er at finde i vores foretrukne start 11 som Hendo og det centrale forsvar.

Havde VAR fordelt sol og vind lige, så var vi også sluttet over scum og tættere på shitty.

Konate er en super spiller at få ind til VvD, Gomez og Matip, og nu ved vi, at vi kan bruge Rhys og særligt Phillips i nødsituationer, hvis de da ikke sælges.

I en normal sæson betyder det ikke det store, hvem der er nr. 17 og nedefter i bruttotruppen, det er nærmere de 13-14 tættest på start 11, der betyder noget, og der er vi altså temmelig godt stillet.
At have unge talentfulde spillere er altid godt, men det er et erfarent hold med mange sæsoner sammen, som er i deres prime, der vinder de store pokaler, og sådan er vores hold skruet sammen (krydret med yngre talenter).
Vi har nu Jota som 4. valg i angrebet og Konate som 4. valget i forsvaret, og de kan meget vel rykke længere op i hierakiet hurtigt. Curtis presser sig på på midten.
Jeg ville gerne have Mæhle til at dække på begge backs, men hvis ikke Neco og Tsmikas kan steppe op i denne sæson, så har vi Gomez og Milner, og jeg ville ikke være bange for at smide Ox på højre back, og Konate skulle også kunne spille en fin venstre back.

De første 16 kampe lå vi nr. 1 og fortsatte fra forrige sæson på trods af at skaderne væltede ind, og så sluttede vi af med 7-2-1 i de sidste 10 kampe, hvilket giver et super afsæt til en forhåbentlig skadesfri trup til denne sæson.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 03. jul, 2021 11:24

Oomph242 skrev:
lørdag, 03. jul, 2021 00:53
Jeg vil mene både City og Chelsea har en bedre trup end os. Scum har efterhånden også. Vores trup er lidt status quo de sidste 3-4 sæsoner og de andre har forstærket.

Vi går ind til en sæson med 4 forsvarsspillere som lige er kommet tilbage fra langtidsskader. Følgeskader er meget sandsynligt. Vores offensiv er desværre ikke hvad det har været. Nærmest kun Salah præstere efterhånden. Vores midtbane har 3 spillere som ofte rammes af skader. Jeg tror vi skal kæmpe hårdt for en top 4. Konate ved jeg ikke om er en god handel. Han har knapt nok spillet i to år grundet skader og fravalg. Ja han var et lovende talent som 20 årig, men er han stadig det?

Det ærgre mig meget, at Klopp ikke bakkes mere op økonomisk af ejerne. £20-25m pr vindue er ikke nok, hvis vi vil spille med om mesterskabet hver sæson.
Jeg kan ikke udelukke, at du har ret i, at de nævnte klubber har en større bredde end os. Men det var trods alt vores bredde, der alligevel formåede at indhente og overhale blandt andet Chelsea, som var rykket fra os, da vores skadeshelvede var allerværst. Og samme bredde bragte os tæt på Man Utd på andenpladsen.

Vi spillede sæsonafslutningen med disse spillere ude.

Van Dijk
Henderson
Gomez
Matip
Jota
Kabak

I min bog er Van Dijk vores allerbedste spiller. Og han er den eneste spiller i vores trup, hvor jeg med fuldkommen overbevisning kan kigge rundt i andre klubber og konkludere, at der ikke findes en spiller derude, der matcher ham.

Henderson er ikke deroppe. Men han er unik og absolut afgørende for vores drive og balance.

Og så er der fremadstormende Jota, der er vigtig for vores bredde og presset for at levere iblandt front-trioen.

De sidste tre er som Van Dijk alle midterforsvarere, hvilket siger noget om, hvor forrykt langt nede i gelederne vi var for at bygge en startelver.

Nu har vi allerede hentet Konaté. I sidste sæson hentede vi Jota og Thiago. Der sker altså løbende udskiftning eller ændringer. Men ikke udrensning, hvilket jeg tror er sundt.

Og da ikke alle sæsoner byder på samme usandsynlige hav af langvarige skader til normale startere, så er det for mig mere interessant at se på startelveren end på bredden.

Hvis vores startende 11 er:

Alisson, Trent, Konaté, Van Dijk, Robbo, Thiago, Hendo, Fabinho, Salah, Bobby og Mané

Og hvis alle disse spillere kommer tilbage til en fuld pre-season efter en velfortjent ferie, som det ser ud nu. Hvor mange positioner er der så, hvor vi vil kigge misundeligt efter alternativer hos konkurrenterne? Og når man kigger på den samlede 11er-pakke, hvor mange konkurrenter ville vi så bytte hele pakken med?

Sidste sommer kunne mange næsten ikke være i sig selv, over at vi missede ud på Werner. Så hentede vi til manges (i hvert fald min) forundring Jota. Jota bankede så 9 kasser ind på 19 kampe. Werner 6 i 35. Samme parallel kunne drages til Klopps første sommer, hvor Mané kom i stedet for førstevalget Götze (igen til min ærgrelse). Jeg er nået til et punkt, hvor de beslutninger, der er taget af Klopp og Transfer-teamet igennem en årrække, har overbevist mig om, at jeg bare skal sætte mig til rette og glæde mig til en ny og mere normal sæson. Og misser vi et førstevalg, så kan det kun blive bedre... :D
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 03. jul, 2021 11:37

TG12 skrev:
fredag, 02. jul, 2021 22:15
Niche skrev:
onsdag, 30. jun, 2021 21:49

TG12, jeg tror, du har et lidt forfejlet syn på hvad danske sportsudøveres vilje og vindermentalitet samt træningsindsats angår. Vi har rigtig gode forhold til vores eliteidrætsudøvere, og i Danmark klarer vi os faktisk ret fantastisk rent internationalt i forhold til andre lande i en meget lang række sportsgrene, hvilket vel bedst kan måles ved antallet af OL medaljer ift. indbyggertal. På listen over flest guldmedaljer ligger vi på 9. Pladsen, en liste der toppes af Finland, og i forhold til samlet antal medaljer, ligger vi på 5. pladsen. Jeg har selv arbejdet med talent træning for nogle af de største sportstalenter i Danmark, og det er rigtigt, at vi her i landet gør rigtig meget for at passe på vores talenter. Du må gerne kalde det pusse nusse, men erfaringerne viser bare, at når man passer på talenterne, støtter dem og imprenerer dem med tryghed, så er der også større chance for, at de kan præstere i konkurrencesituationer. Vi har her i landet skabt uforholdsmæssigt mange succeshistorier i forhold til den talentmasse vi har. Du skal huske på, at rent talent ikke er nok. Fysikken og ikke mindst psyken skal følge med, og langt de fleste mennesker præsterer bedst i et trygt miljø, hvor en faktor som konkurrence selvfølgelig også spiller meget ind (læs: hvis jeg ikke præsterer, er der en anden, der tager min plads).

Hvis vi bare gav vores unge talenter med pisken, ville vi aldrig kunne skabe de succeshistorier, som vi gør. Det kan man se på den tidligere østbloks og visse østasiatiske landes tilgang til eliteidræt. Eksempelvis i Kina og Rusland, hvor gigantiske satsninger ikke har haft tilsvarende succes. Imø er den væsentligste årsag til dette, at man i udpræget grad er ligeglade med det menneskelige aspekt, og derfor ikke har problemer med bare at kassere dem, der ikke kan klare det absurde pres, de udsætter deres talenter for. Sådan er det heldigvis ikke her i landet, men at sige, at vi er for bløde og pusse nussede til at skabe fremragende atleter, den køber jeg altså ikke.
Nu har jeg faktisk selv været en del af trænerteamet i en eliteklub i Danmark, samt udøver i samme sport. Der kender jeg tingene indgående, og havde også fornøjelse af at bruge nogle måneder i en elite klub i udlandet. Hvor jeg kan se tingene var anerledes. Det var mere elitært, og langt mere fokuseret. Var det den hårde skole hele vejen igennem, bestemt ikke, men når det var nødvendigt så var den hårde skole fremme - det var og er en balance.

Jeg har aldrig og vil aldrig advokere for et trænings miljø der kun er ris, - men af og til skal den hårde metode frem, og kunsten ligger i balancen.

At regne medaljer per indbygger eksempelvis til OL er det jeg bedst betegner som en "fun fact". Jeg ved mange især i Danmark elsker den fordi det tegner et billede af vi er utrolig gode ifht. størrelse.

Sagen er bare den statistisk er så generel, og på et niveau der ikke giver mening. Den ignorerer fuldkommen centrale ting, som kulturelle forskelle, demografiske og økonomiske forskelle på landende. Medaljer per indbygger bygger på en antagelse om landene har ligelig fordeling af folk i hver sportsgren, hvilket bare ikke passer.

Den giver ingen perspektiv på noget, og skal jeg være ærlig tror jeg ingen ville bruge det tal, hvis ikke det placerede Danmark højt på listen.

De åbenlyse forklaringer er:

1) Vi er et lille land med let adgang til en vifte af idrætter inden for kort afstand, selv i det såkaldte udkants Danmark. Det er bestemt ikke tilfældet i eksempelvis Rusland eller Kina uden for de store byer. Dette gør vi har et relativt højt antal idrætsudøvere sammenlignet med andre lande, af den simpel grund vi har let adgang.

2) Vi har store offentlige tilskud, til unge i idrætsforeninger, oveni vi er et ganske velstillet dette muliggør langt de fleste forældre har råd til at sende deres børn til sport. Langt størstedelen af andre lande har ikke lignende tilskud, eller økonomisk formåen, og derfor er sport/idræt markant dyrere end i Danmark, og derfor har færre råd. Det betyder derfor også vi har relativt høj anden af befolkningen som dyrker sport - hvilket er godt, men det fordrejer konlusionen når man ser på medlajer per indbygger

3) Visse sportsgrene er bare kulturelt betonede, i Danmark har vi altid været en "vand nation" givetvis vi har stor kystlinje, hvorfor sport der foregår i vand har utrolig mange medlemmer sammenlignet med RIGTIG mange andre lande. Korea eksempelvis har Taekwondo som nationalsport og har utrolig mange udøvere her, Norge er vinternation og excellerer i vintersport, osv. Dette gør også et fladt gennemsnit bliver forkert.

Dette bringer mig til medaljer per indbygger fortæller ikke meget om vores egentlige evne til at udvikle talenter til top idræt, vinde medaljer, eller givet et reelt billede af om vi er "bedre end andre til sporten". Hvis man virkelig ville belyse even til dette ville man normalisere tallene, baseret på antallet af udøvere i hver sport per land.

Som et simpelt (rent hypotetisk) eksempel:
Danmark 10.000 roere, imens Kina har 2.000 roere,
Danmark får 2 medaljer til OL, imens Kina får 1 medalje til OL i Roning.

Dette betyder altså Danmark får 1 medalje per 5.000 udøvere. Kina får 1 medalje per 1.000 udøvere. Med andre ord er Kina i eksmplet 5 gange bedre til at udvikle medalje vindere end Danmark.

Jeg har dog som sagt aldrig påsået vi ikke har gode idrætsudøvere - det har vi, også i den sport jeg selv kommer fra, jeg vil bare påstå vi ved at lære fra andre lande kunne opnå rigtig meget mere, særligt i den sport jeg har dyrket.
Det med det kulturelle er jo mere, end at vi er en "vandnation". Vores velfærdsmodel, som jeg i store træk er stor fortaler for gennemsyrer hele vores samfund - også idrætsforeninger og forbund.

Vores model trækker i bund og grund væk fra det individuelle og hen imod det kollektivistiske, hvor alle skal kunne være med, og hvor mange har svært ved at gøre noget ekstra for det særlige talent. Der bruges jo tusindfold flere penge og ressourcer på at løfte de svageste holdt op imod at styrke de bedste. Det kan ikke undgåes, at der tænkes i samme baner indenfor idrættens verden.

Derfor skal vi naturligvis altid lade os inspirere af andre lande og kulturer indenfor alle områder, ligesom man kunne ønske at flere ville lade sig inspirere i vores retning. Når vi har verdens højeste skattetryk og verdens største offentlige sektor målt pr indbygger, så er grænsen for længst nået for mig, og så skal man lade sig inspirere af andre for at komme på en anden kurs, da brombassen lige pludselig ikke kan flyve længere.

Jeg er fortaler for velfærdssamfundet og særligt foreningslivet, men jeg befinder mig yderst til højre på den politiske skala som social liberal, hvor jeg hylder individet og vores frihedsrettigheder, og hvor jeg netop mener, at vi skal behandle mennesker individuelt og ikke efter kollektivisternes one-size-fits-all modeller, som sjældent passer nogle. Vi kan helt sikkert sagtens komme længere ad den vej indenfor sporstens verden, så de største talenter ikke altid behøver at tage til udlandet for at udfri deres potentialer.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 07. jul, 2021 20:32

Kylian Mbappe, Pedri and the new market now open to Liverpool

Liverpool are a club that works within its means in the transfer market, and a host of players could have just become more realistic signings due to their current deals.

https://www.thisisanfield.com/2021/07/k ... liverpool/

Besvar