Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Red Man Walking » torsdag, 07. jan, 2021 14:45

texy skrev:
Niels K skrev:
tirsdag, 05. jan, 2021 17:00
Liverpool har tatt kontakt - men Real Madrid er i førersetet

Ifølge den velinformerte journalisten Fabrizio Romano er Liverpool en av fem klubber som har tatt kontakt med agenten til David Alaba om en overgang til sommeren.

Bayern Münchens svært allsidige spiller er på utgående kontrakt og kan nå fritt forhandle med andre klubber. Liverpool er interessert, men ifølge Romano er det Real Madrid som leder an i kampen om 28-åringen fra Østerrike.

Romano skriver på Twitter at Alaba alltid har drømt om å spille for den spanske giganten, og at samtalene mellom klubb og agent går framover.

Alaba skal tidligere ha gjort det klart at han ikke ønsker å forlate Bayern München før kontrakten utløper i sommer.

Fabrizio Romano
Angiveligt har vi tilbudt en kontrakt på ca. £173.000 om ugen til ham.

https://www.skysports.com/football/news ... paper-talk

Det løser desværre ikke vores problemer i denne sæson. Men vi vil stå stærkt i næste, hvis det skulle lykkes.
Originalkilden ser ud til at være Daily Express? I det lys skal det nok tages med et gevaldigt gran saltBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 07. jan, 2021 17:59

Klopp sagde på dagens pressemøde at han ikke ville afvise at man handlede i forhold til midtstopper problemet; men han mente det var urealistisk. Han medgav også at under normale omstændigheder havde man nok købt en spiller. Og at han ikke mente en kortsigtet løsning var en løsning.

Så vi er vel i en situation hvor det handler om at prisen på en spiller skal falde eller der skal nogle penge i kassen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom_Jorsal
Indlæg: 2115
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 08. jan, 2021 21:29

Hvis ikke der bliver handlet ind til midterforsvaret, så forærer vi mesterskabet væk. Philips og Williams har ikke niveau til mere end maksimalt Championship. Hvis det bliver til nederlag i aften, er vi i en kæmpe krise.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 08. jan, 2021 21:39

Jeg kunne godt tænke mig at der kom nogle navne på den der nye midtstopper.
Jeg har ihvertfald svært ved at se hvem vi skal hente. Ikke st jeg ikke kan se problemet; men har svært ved at se den konkrete løsning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 09. jan, 2021 00:12

Filos of Isk skrev:
fredag, 08. jan, 2021 21:39
Jeg kunne godt tænke mig at der kom nogle navne på den der nye midtstopper.
Jeg har ihvertfald svært ved at se hvem vi skal hente. Ikke st jeg ikke kan se problemet; men har svært ved at se den konkrete løsning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vil du bare gerne have navne på de spillere til pladsen, som man drømmer om og tror på som en fast del af opstillinge på længere sigt også? Og dermed nok også spillere som er udenfor økonomisk rækkevidde i januar.

Eller vil du gerne have forslag til brugbare "stop gap" løsninger, som kan være realistiske i januar?

Jeg kan nok finde mange til den første liste, men de står sikkert alle på de foregående sider i tråden.

Som nødløsning her i januar sidder jeg og tygger på et navn, som jeg tror kunne gøre en god figur, uden at jeg er helt sikker. Han er den bedste i sin egen liga, men den er dælme heller ikke PL-niveau. Men så gjorde han også en fremragende figur i CL. Her tænker jeg på FCMs Alexander Scholz.

Jeg tænker, at man kunne handle en spiller som ham for £3M - uden at være sikker. PL-niveau? Jeg ved det ganske enkelt ikke. Men et højere niveau end Williams og Philips? Det er jeg slet ikke i tvivl om. Så jeg tror, at det ville være værd at satse £3M på.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 09. jan, 2021 09:40

Ingen tvivl om at jeg helst så Alaba, men jeg har også for nogle sæsoner siden været fortaler for Fabian Schärr. Han var en del af det dengang meget talentfulde Basel-hold, hvor jeg synes, han sprang i øjnene. Han kender PL, og der bude være en del gode sæsoner i ham endnu. Schärr har udløb til sommer.
Jeg må dog ærligt indrømme, at jeg ikke har fulgt ham synderligt i hans rejse siden Basel's CL kampe.

Jeg tror, at Liverpool har mange spillere på blokken, og at der tales lystigt med flere klubber/agenter, men det skal være den rigtige spiller (for Klopp), ellers tror jeg, at vi klarer os med det, vi har.
Senest rettet af Niels K lørdag, 09. jan, 2021 13:04, rettet i alt 1 gang.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2115
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 09. jan, 2021 10:13

Med den nuværende form i mente og den tætte stilling i toppen af PL, så synes jeg, man skal tage den store tegnebog frem. Jeg tror, vi kommer på ret køl igen, men ikke desto mindre er det en reel risiko, at vi ikke kommer i top fire. Det vil være katastrofalt. Upamecano ville være en langtidsholdbar investering. Per Schuurs fra Ajax har måske ikke helt niveauet endnu, men det kan der arbejdes med, og han er helt sikkert langt bedre end Phillips og Williams. Alaba ville være genial, fordi han både kan dække midterforsvaret og venstreback. Hans løn bliver helt sikkert høj, men han kan ikke være så dyr at vriste fri af Bayern lige nu, når man tænker på hans kontraktsituation. Demiral i Juve.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 09. jan, 2021 11:42

Tom_Jorsal skrev:
lørdag, 09. jan, 2021 10:13
Med den nuværende form i mente og den tætte stilling i toppen af PL, så synes jeg, man skal tage den store tegnebog frem. Jeg tror, vi kommer på ret køl igen, men ikke desto mindre er det en reel risiko, at vi ikke kommer i top fire. Det vil være katastrofalt. Upamecano ville være en langtidsholdbar investering. Per Schuurs fra Ajax har måske ikke helt niveauet endnu, men det kan der arbejdes med, og han er helt sikkert langt bedre end Phillips og Williams. Alaba ville være genial, fordi han både kan dække midterforsvaret og venstreback. Hans løn bliver helt sikkert høj, men han kan ikke være så dyr at vriste fri af Bayern lige nu, når man tænker på hans kontraktsituation. Demiral i Juve.
Fuldkommen enig i de navne, du bringer på banen. Tror bare ikke, at den store tegnebog findes. Hvis vi allerede opererer indenfor et budget, der antager, at vi er en CL klub, så hjælper det jo ikke at "tage den store tegnebog frem". Det betyder bare, at vi går over budget i næste sæson, SELVOM vi skulle kommei CL. Og langt over, hvis vi skulle misse CL.

Jeg ved ikke, hvad Corona gør ved vores regnskab. Og vi finder ikke helt ud af det, før om næsten halvandet år, da vores regnskab, som typisk offentliggøres i maj, altid er et år bagud. Men ingen tilskuere i PL og CL giver ikke kun færre indtægter på billetsiden. Der er også mange sponsorer, der skal godtgøres for ikke at kunne gøre brug af de goder, der følger med deres sponsorater. Der bliver solgt mindre merchandise - helt sikkert på kampdage, men formentlig også generelt verden over. Jeg tror simpelthen ikke, at vi tør gamble i en stadig totalt usikker verden. Til sommer har vi et bedre overblik over vaccinernes effekt og virussens udvikling. Indtil da forestiller jeg mig, at den store tegnebog er gemt godt væk.

Når hele den store smøre er sagt, så skal vores desperation efter en forsvarsspiller lige nu nok allermest ses i lyset af vores dårlige resultater. Og selvom forsvaret måske ikke har set for sikkert ud, så har vi kun lukket 8 mål ind i de 12 kampe efter Everton-kampen, hvor Van Dijk blev skadet. Det svarer til 25 mål på en sæson, hvilket er bedre end vores mesterskabssæson.

Så løsningen på vores nuværende problemer ligger muligvis slet ikke i transfervinduet, men på træningsbanen og i omklædningsrummet. For vi skal have vores offensiv til at sprudle igen. Det er den der halter lige nu. Og her skal nogen finde svaret på, hvordan man får Mané til at lægge ordentlige afleveringer til Salah og omvendt, når den anden er i en bedre position. De personlige ambitioner skal begraves.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 09. jan, 2021 12:54

texy skrev:
Filos of Isk skrev:
fredag, 08. jan, 2021 21:39
Jeg kunne godt tænke mig at der kom nogle navne på den der nye midtstopper.
Jeg har ihvertfald svært ved at se hvem vi skal hente. Ikke st jeg ikke kan se problemet; men har svært ved at se den konkrete løsning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vil du bare gerne have navne på de spillere til pladsen, som man drømmer om og tror på som en fast del af opstillinge på længere sigt også? Og dermed nok også spillere som er udenfor økonomisk rækkevidde i januar.

Eller vil du gerne have forslag til brugbare "stop gap" løsninger, som kan være realistiske i januar?

Jeg kan nok finde mange til den første liste, men de står sikkert alle på de foregående sider i tråden.

Som nødløsning her i januar sidder jeg og tygger på et navn, som jeg tror kunne gøre en god figur, uden at jeg er helt sikker. Han er den bedste i sin egen liga, men den er dælme heller ikke PL-niveau. Men så gjorde han også en fremragende figur i CL. Her tænker jeg på FCMs Alexander Scholz.

Jeg tænker, at man kunne handle en spiller som ham for £3M - uden at være sikker. PL-niveau? Jeg ved det ganske enkelt ikke. Men et højere niveau end Williams og Philips? Det er jeg slet ikke i tvivl om. Så jeg tror, at det ville være værd at satse £3M på.
Tak for svaret. Ja det var januar løsninger jeg var mest i tvivl om.

Det er et friskt bud, tænker 3 millioner er lavt sat, men selv ved 5 er det måske ok.

Kunne man forestille sig et års leje med 2 millioner i Loan-fee?
Så han ikke skal rådne op de sidste tre år af sin kontrakt?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 09. jan, 2021 12:58

Enig texy. Jeg tror også, at der skal arbejdes stenhårdt med det materiale, vi har, da man aldrig må lægge al sin tro på, at et indkøb gør hele forskellen, og så bliver alt bare godt - særligt ikke i januar, og så taler vi jo et Alisson/van Dijk agtigt køb (eller Thiago agtigt ;) ), hvis man skal være SÅ sikker på en umiddelbar målbar effekt men bl.a. derfor, jeg ønsker Alaba.

Der er blevet skrevet herinde, at vi har spillet skidt siden nedlukningen (og mesterskabet var i hus), og det mener jeg ikke er rigtigt. Vi har spillet godt mod topholdene i denne sæson, vi vandt over hold, der lå nr. 1/2 stykker, da vi mødte dem (in form hold) eller burde have vundet som mod Everton, og vi lavede en 7-0'er på CP.
Kampene mod de store hold giver mig forhåbninger ift. man utd-kampen, og at vi kan, når alle mand virkelig vil og investerer alt.
Jeg tror, at vores andre kampe har været et sammenfald af rigtig mange faktorer som ingen tilskuere, slidte spillere, skadede spillere, måske en erkendelse af, at vi SKAL økonomisere med kræfterne ift. de spillere, der er til rådighed og sikkert også alle mulige andre ting. Vi har dog kunne hive os op mod de bedste hold, og jeg håber, at næste kamp kan blive et vendepunkt, hvor vi forhåbentligt også har flere spillere friske og til rådighed.
Senest rettet af Niels K søndag, 10. jan, 2021 09:04, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 09. jan, 2021 13:03

A pro pos regnskab, så så vi jo lige, at Arsenal har optaget et "corona" lån på 120 mio. pund, og Spurs lånte i sommer var det 170 mio. pund. De er mere ramt af manglende indtægter fra tilskuere, end vi er, og Arsenal har ikke CL. De har vist heller ikke haft en buffer som os og i det hele taget et rigtig fornuftigt regnskab at trække på, men vi har vel mistet i omegnen af de 100 mille.
Vi brugte netto 27 mille på spillerhandler i sommers, og det tror jeg, at vi gjorde ud fra en forsigtighedskalkule ift. corona og hvornår, den ville ende.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. jan, 2021 14:40

Efter at have set Rhys Williams snegle sig rundt på banen igår aftes - og med tanke på, at alternativet er Nat Phillips i samme tempo (eller Henderson næsten ligeså langsom, og så skal han bare levere muskler på midtbanen mod scum) - så kan jeg ikke lade værd med at tage en gammel kærlighed op: Davinson Sanchez. Jep - Jeg ved godt, at han nogen gange er en elefant i en glasbutik, eller nogen gange har en femårigs koncentrationsevne, men han er hurtig, kropsstærk, god på låget og god med bolden på fødderne, så længe han ikke tror træerne vokser ind i Himlen.

Helt ærligt giver udsigten til de nuværende centrale forsvarsspillere (inkluderer også spillere ude af position) til kampen mod scum mig i den grad tynd mave, når jeg tænker på Rashfords, Martials og Greenwoods hurtige fødder og så Fernandes irriterende gode blik for spillet og tilsvarende gode teknik til at stikke kniven ind, hvor det gør ondt.

Efter uddannelse i Ajax, bør Sanchez heller ikke være helt uvant med en høj forsvarskæde. Vil jeg hellere have Upamecano? Jep, men ham får vi under ingen omstændigheder nu.

Som det ser ud lige nu for Spurs, tyder alt på de er glade for Mourinho på ledelsesgangen, og det virker ikke som om Sanchez indgår i Mou's planer for fremtiden. Så et "cheeky" Edwards-bud til et cash-strapped Spurs..... ?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » lørdag, 09. jan, 2021 20:11

Cynwal skrev:
lørdag, 09. jan, 2021 14:40
Efter at have set Rhys Williams snegle sig rundt på banen igår aftes - og med tanke på, at alternativet er Nat Phillips i samme tempo (eller Henderson næsten ligeså langsom, og så skal han bare levere muskler på midtbanen mod scum) - så kan jeg ikke lade værd med at tage en gammel kærlighed op: Davinson Sanchez. Jep - Jeg ved godt, at han nogen gange er en elefant i en glasbutik, eller nogen gange har en femårigs koncentrationsevne, men han er hurtig, kropsstærk, god på låget og god med bolden på fødderne, så længe han ikke tror træerne vokser ind i Himlen.

Helt ærligt giver udsigten til de nuværende centrale forsvarsspillere (inkluderer også spillere ude af position) til kampen mod scum mig i den grad tynd mave, når jeg tænker på Rashfords, Martials og Greenwoods hurtige fødder og så Fernandes irriterende gode blik for spillet og tilsvarende gode teknik til at stikke kniven ind, hvor det gør ondt.

Efter uddannelse i Ajax, bør Sanchez heller ikke være helt uvant med en høj forsvarskæde. Vil jeg hellere have Upamecano? Jep, men ham får vi under ingen omstændigheder nu.

Som det ser ud lige nu for Spurs, tyder alt på de er glade for Mourinho på ledelsesgangen, og det virker ikke som om Sanchez indgår i Mou's planer for fremtiden. Så et "cheeky" Edwards-bud til et cash-strapped Spurs..... ?
Jeg havde dig mistænkt for bare at gå og vente på den mindste anledning til at bringe ham på banen igen... Er det fordi, vi solgte Lovren, og du savner spændingen ved at have en til tider hovedløse høne i centerforsvaret:-)

Men hvis man lige kunne leje ham for et års tid.

For vi fik sgu vist talt Philips og Williams lige rigeligt op i november og start december.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2115
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 10. jan, 2021 10:07

Upamecano har åbenbart en frikøbsklausul på cirka 40 mio. pund. Det er en no-brainer at hente ham for mig at se.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 10. jan, 2021 10:23

Hvad jeg simpelthen ikke forstå, det er hvordan Williams kan være SÅ langsom? Jeg mener, noget er givetvis genetisk, men han er en fyr der trænes af de bedste, sportslige videnspersoner, der ved alt om kost, muskelopbygning, træning, hvile osv. De ved præcis, hvordan man optimerer hurtighed. Ved simpel atletiktræning, så vil enhver fodboldspilleres hurtighed øges ret markant ret hurtigt.
Så hvordan man kan være så langsom - både i antrit og tophastighed - det er mig simpelthen en gåde. Det er egentlig ikke for at hænge ham ud, men fordi jeg har læst idræt, så interesserer den slags detaljer mig og lige her, så forstår jeg det bare ikke.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar