Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » mandag, 25. nov, 2019 11:37

ilusio skrev:
mandag, 25. nov, 2019 08:28
Uden ellers at ville forholde mig til hvad du skriver, så mener jeg det er dybt useriøst at bruge vores transfersucces fra belgiske klubber som et argument. Du kunne lige så godt sige at vi ikke må skrive under om tirsdagen, for der er vi mere uheldige.

Der er latterligt mange gode spillere fra Belgien, så det er jo ikke et argument, men snarere hvor godt vores scouting har været.
Jeg går ud fra du egentlig bare er polemisk for at understrege din uenighed, men i fald af du er seriøs er sammenligningen mellem en liga og en ugedag self helt hen i vejret. Uden at forholde mig til hvad du skriver, naturligvis.

Skulle jeg nødtvungent forholde mig til det, så er det naturligvis ikke ret frugtbart at afskrive belgiske klubber som leveringsdygtige for gode spillere, Tielemanns er et glimrende eksempel herpå, ligesom Agger gik direkte fra Superligaen (som ellers også er ret ringe). Den pointe jeg pakkede ind i sarkasmens dis (til den åbenbart var utydelig for de fleste), og som jeg stadig mener er relevant at forholde sig til, er at ingen spillere i den belgiske liga bliver afprøvet på et niveau højt nok, til at de med sikkerhed kan bidrage til holdet, hvad end det er på sigt eller øjeblikkeligt. Og ser vi på de transfers vi laver under Edwards, Graham og deres teams, så er det der kendetegner dem, at det er transfers med en relativt lav risiko. En spiller som de fleste på dette forum har set spille 180 minutters fodbold (hvoraf de første 90 var helt til grin), som spiller for et af de ringeste hold i dette års CL passer ikke til beskrivelsen af den type spiller vi henter. Det der kendetegnede Comolli-crewet var jo netop, at man signede spillere på baggrund af at have set dem gøre sig gældende på utilstrækkeligt grundlag, og så kom de ind fordi man havde en god fornemmelse af dem. Og 180 minutter og en god fornemmelse hører heldigvis fortiden til.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 25. nov, 2019 13:15

Jeg skal på ingen måde forsvare Comolli og de transfers vi tidligere har fået fra Belgien, jeg synes bare det er spild at tid og kræfter at pakke så mange argumenter og tekst rundt om hvor vidt du mener den enkelte spiller er god nok.

Du kan godt kalde det polemisk, men jeg mener bare det er at påpege når noget er en gang sludder omend jeg måske bare ikke fanger din sarkasme.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » mandag, 25. nov, 2019 14:19

Hvis Berge behandles som et seriøst transfer emne i forummet, mener jeg det er værd, at diskutere hvilke af de indsigter vi har tilgængelige der taler for eller imod. Beklager hvis en lang tekst ikke tiltaler dig, en af de ting jeg nyder ved (primært at læse) dette forum er at få seriøse udredninger for hvorfor/hvorfor ikke X, Y eller Z.

I dette tilfælde mener jeg særligt diskussionen er relevant, fordi der tegner sig en ret klar profil for de transfers vi har lavet under Klopp, Edwards mv. Her er den spiller vi har hentet fra laveste hylde vel Robbo, som trods alt stadig havde PL-erfaring, hvilket gav et bedre grundlag for at bedømme både hans fremtidige potentiale og nuværende kvaliteter, i og med han blev testet på et betragteligt højere niveau end eksempelvis Berge. Måske tjener Solanke som et bedre eksempel for sammenligning, men han var så billig, at det var værd at satse på at han kunne bidrage enten på eller udenfor banen (i form af resultater eller salg).

Hr. Drejer
Indlæg: 13711
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 25. nov, 2019 14:23

de eneste kampe jeg har set med Berge er dem mod Liverpool. Og han spillede da ok, men jeg forstår ikke helt alt virakken omkring ham. Hvad kan han, som Grujic eksempelvis ikke kan? Jeg synes de virker meget ens, blot den forskel at Grujic er længere fremme i sin udvikling - set ud fra et spinkelt vurderingsgrundlag.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 25. nov, 2019 15:15

– Liverpool en av fire klubber som ønsker Sancho

Forholdet mellom Jadon Sancho og Borussia Dortmund ser ut til å ha brutt sammen. Og nå sirkler storklubbene rundt 19-åringen.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... er-sancho/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 27. nov, 2019 17:29

pow9199 skrev:
mandag, 25. nov, 2019 14:19
Hvis Berge behandles som et seriøst transfer emne i forummet, mener jeg det er værd, at diskutere hvilke af de indsigter vi har tilgængelige der taler for eller imod. Beklager hvis en lang tekst ikke tiltaler dig, en af de ting jeg nyder ved (primært at læse) dette forum er at få seriøse udredninger for hvorfor/hvorfor ikke X, Y eller Z.

I dette tilfælde mener jeg særligt diskussionen er relevant, fordi der tegner sig en ret klar profil for de transfers vi har lavet under Klopp, Edwards mv. Her er den spiller vi har hentet fra laveste hylde vel Robbo, som trods alt stadig havde PL-erfaring, hvilket gav et bedre grundlag for at bedømme både hans fremtidige potentiale og nuværende kvaliteter, i og med han blev testet på et betragteligt højere niveau end eksempelvis Berge. Måske tjener Solanke som et bedre eksempel for sammenligning, men han var så billig, at det var værd at satse på at han kunne bidrage enten på eller udenfor banen (i form af resultater eller salg).
Jeg smed det herind, fordi Klopp var ovre og rose ham personligt efter begge opgør. Jeg har set de 2 kampe og nogle video'er, og jeg synes, han ser spændende ud. Han har en kanon fysik ift. at spille i PL, og han kan spille alle pladser på midten ikke kun 6'er.

Ud fra mit ringe kendskab kan jeg naturligvis ikke give et scout indblik i ham, men denne her fortæller meget godt, hvordan jeg vurderer ham:

https://anfieldindex.com/42790/the-perf ... binho.html

Vi har rigtig nok handlet ind til start 11 i de sidste vinduer (minus i sommers), men det er efterhånden rigtig svært at købe en garanteret starter for et bare nogenlunde fornuftigt beløb, og vi har spillere i deres prime alder, så vi behøver ikke bruge 100 mille på en spiller.

Derfor kan strategien jo godt være at hente de største talenter op til de 21-22 år, som måske ikke har haft deres gennembrud i en topklub, men som Klopp og staff har en fidus til ? Fordi vi skulle hente Berge, er det jo ikke ensbetydende med, at vi ikke kan bruge Grujic.

Her er mere stat, hvor Berge og Fabinho sammenlignes ift. kampene i vores CL gruppespil:

https://rushthekop.com/2019/11/17/liver ... r-fabinho/

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 29. nov, 2019 10:59

Januar nærmer sig og dermed også diskussionen om hvorvidt vi skal hente nogen eller vente til sommer.

I sommers talte jeg for at vi hentede en backup til venstre back samt en spiller der kan gå ind og erstatte de tre forreste i tilfælde af skader.
Begge dele holder jeg fast i at vi har brug for.
Robbo ser slidt ud og har døjet med ankelproblemer. Desværre ser eneste alternativ ud til at være Milner. Nu med Fabinho skadet, så har vi endnu mere brug for Milner deroppe og så er vi sårbare.
Salah har være lidt slidt også og måske ikke altid haft pause nok efter småskader. Det ville have været fantastisk hvis vi havde kunnet rotere en smule mere oppe foran, men med kun Origi som alternativ, så er vi ikke gode nok.

Så mit håb er stadig en forward og en venstre back. Timo og Jadon (Timo til sommer) vil være mit ønske rent offensivt. Venstre back kender jeg ikke den rigtige til.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » fredag, 29. nov, 2019 13:56

Enig i at vi er mest sårbare omkring VB og foran (uden at forklejne hverken din eller min analyse, er det dog klart for de fleste). Jeg tilslutter mig ligeledes dine bud på offensive forstærkninger, hvor jeg selv ser Sancho som det klart bedste bud. Især hvis han kan hentes allerede i det kommende vindue. Hvor om end både Origi og Shaqiri er fine indskiftninger, så har ingen af dem formået (ud over DEN aften mod Barca) at være produktive dele af startopstillingen, slet ikke over længere perioder, og vi mangler i den grad et eller flere alternativer der presser både Klopp og de andre tre. Set i lyset af, at vi ikke er lige så stabile defensivt som sidste sæson, er der større behov for mål, og der mangler død og pine et pålideligt alternativ der kan presse de andre. Især fordi Sanchos assists også kan presse/aflaste/erstatte Bobby, lige nu lader Ox til at være mest relevante alternativ.

Ydermere kan jeg med Fabs skade være en anelse bekymret for 6'eren. Gini er bedste backup, men jeg så gerne en tilgang her, sådan at vi ikke skal plukke af vores 8'ere, og når Milli (hvis nogensinde), Lallana og Hendo udløber (både kvalitativt og kontraktuelt) har vi en mere naturlig backup på 6'eren. Måske det kan være Grujic eller fra egne rækker?!? Ellers hvem?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 29. nov, 2019 15:09

pow9199 skrev:
fredag, 29. nov, 2019 13:56
Enig i at vi er mest sårbare omkring VB og foran (uden at forklejne hverken din eller min analyse, er det dog klart for de fleste). Jeg tilslutter mig ligeledes dine bud på offensive forstærkninger, hvor jeg selv ser Sancho som det klart bedste bud. Især hvis han kan hentes allerede i det kommende vindue. Hvor om end både Origi og Shaqiri er fine indskiftninger, så har ingen af dem formået (ud over DEN aften mod Barca) at være produktive dele af startopstillingen, slet ikke over længere perioder, og vi mangler i den grad et eller flere alternativer der presser både Klopp og de andre tre. Set i lyset af, at vi ikke er lige så stabile defensivt som sidste sæson, er der større behov for mål, og der mangler død og pine et pålideligt alternativ der kan presse de andre. Især fordi Sanchos assists også kan presse/aflaste/erstatte Bobby, lige nu lader Ox til at være mest relevante alternativ.

Ydermere kan jeg med Fabs skade være en anelse bekymret for 6'eren. Gini er bedste backup, men jeg så gerne en tilgang her, sådan at vi ikke skal plukke af vores 8'ere, og når Milli (hvis nogensinde), Lallana og Hendo udløber (både kvalitativt og kontraktuelt) har vi en mere naturlig backup på 6'eren. Måske det kan være Grujic eller fra egne rækker?!? Ellers hvem?
Jeg tror Grujic er bedste bud på en fra egne rækker. HAn spiller længere fremme i det tyske, men det er jo meget normalt at spillere får mere defensive roller når de kommer til større klubber.

Curtis Jones er stadig så ung at han hele tiden skifter plads og spillede også en del DM tidligere i sin unge karriere.

Pedro Chirivella er jo manden der er blevet skiftet ind på den plads i Liga Cup kampene og alt imens at han gjorde det fint, så tror jeg ikke han gjorde det så fint at vi helt kan afvise at hente andre spillere.

Man kan også overveje at når Trent har sat sig så solidt på højreback, om man så ser Neco Williams eller Hoever prøve sig af som DM for at få spilletid :dontknow: .

længere oppe i tråden finder vi Sander Berge, som et bud på en spiller der måske ville kunne hentes ind som en der kunne vokse op lidt i skyggen af Fabinho. Jeg tænkte lidt at en ung Jonas Hector type, der både kunne spille venstre back og DM ville være perfekt, problemet er bare at Jonas Hector har rundet de 29.
Så er det en Robin Gossens type vi skal kigge på?
Hvis Atalanta ryger ud af CL, kan vi måske godt få fat på ham midt i sæsonen, om han er god som DM er jeg ærlig talt ikke helt sikker på, men han er tysker, så lidt midtbane tonser er han vel :dontknow: .
Det er også drøn ærgerligt at Man City hentede Angelino tilbage, ellers var han et godt fit.
Og det er selvfølgelig også vigtigst at vi får en dygtig back-reserve og så er det jo bare bonus hvis han også er god på midtbanen.

Jeg har jo været lidt skuffet over at LEwis og Larouci ikke har fået minutter i Carabao Cuppen, men Larouci fik jo den skade der satte ham tilbage i preseason og Lewis fik hvis også et lille knock lige inden MK Dons kampen. Så det kan jo godt være at Klopp stadig rater en af de to højere end vi sådan lige går og tror. Larouci har så iøvrigt også fået kampe som angriber.

Edit: er der nogen der har indgående kendskab til Alejandro Grimaldo?
jeg kender ham kun overfladisk, men ser lidt spændende ud.

sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » fredag, 29. nov, 2019 15:36

Grimaldo har for 5 dage siden forlænget sin kontrakt med Benfica, der allerede før forlængelsen har stået stejl på hvad de skal have for ham. Napoli var så vidt jeg husker dem der var mest ude efter ham.

En dygtig spiller der vel sagtens passer ind. OK i det defensive, men heller ikke mere. Til gengæld prototypen på en moderne, offensiv back. Meet stærk på bolden. Han er alt for dyr og i øvrigt alt for god til at være backup for Robertson. Det kan jeg simpelthen ikke se være en realistisk mulighed. Det ville være super fedt, men både et underligt valg af ham selv, og en underlig måde at bruge vores transfermidler på.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 29. nov, 2019 16:34

Jah. Det er jo så den anden side af sagen. Jeg så bare at Grimaldo også har nogle enkelte kampe på midten og generelt var spændende.
Men det er jo problemet i en nøddeskal: en backup der er god nok; er også for dyr og sandsynligvis ikke interesseret i at være reserve. Så skal vi jo næsten ud og hive en ny Robbo-kanin op af hatten. handle fra et lavere niveau og dermed løbe en større risiko.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » fredag, 29. nov, 2019 17:09

Ja det er jo netop problemet. Hvis man er god nok, så er man ikke backup. Og hvis man ikke er god nok, så er man uinteressant. Jeg kan se to muligheder.

Enten skal vi finde en yngre spiller som ikke allerede er i en topklub, måske endda allerhelst i en bundklub, som har potentiale og spiller godt. En spiller der kan lokkes af at komme til en storklub med tilsvarende løn og udvikle sig, forhåbentligt få nogle trofæer. Og som så altid kan overveje fremtiden senere. Et bud på den type kan være Jamal Lewis fra Norwich som jeg synes ligner en rigtig stabil PL spiller.

Den anden version er selvfølgelig at finde en spiller der er oppe i årene og spiller på et stabilt niveau, men ikke er startermateriale hos en storklub, men alligevel synes det kunne være fedt og er villig til at gå på kompromis med spilletid. Navnligt hvis de fysiske evner ikke er de samme længere. Sådan en slags stop-gap løsning indtil man kan udvikle en spiller fra egne rækker. Sådan lidt hurtige bud fra PL: Ryan Bertrand, Aaron Cresswell, Patrick van Aanholt. Ingen af dem er super spillere og det er da bestemt muligt at ingen af dem har lyst til en backup tjans for de spiller vidst rimelig kontinuerligt, men man kunne prøve. Nok ikke noget der koster kassen, hverken i løn eller transfersum. Ikke spillere der forandre specielt meget for os, men som bestemt kan bruges til at give Robertson lidt ro uden at vi falder fra hinanden.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 29. nov, 2019 18:34

Jamal Lewis er en spændende tanke. Også godt at fylde homegrown kvoten med rotationsspillere, så vi ikke står med problemer på den konto i fremtiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » lørdag, 30. nov, 2019 01:58

Filos of Isk skrev:
fredag, 29. nov, 2019 15:09
Edit: er der nogen der har indgående kendskab til Alejandro Grimaldo?
jeg kender ham kun overfladisk, men ser lidt spændende ud.
Ham har jeg faktisk fulgt siden hans debut for Barca B, ikke en spiller jeg tror vil passe ind hos os, men trods alt en spiller der ville have en fremstående rolle at spille i stort set alle klubber. Noget bedre defensivt end han gøres til og jeg forstod aldrig at Barca hentede Lucas Digne, da man havde ham her: En yngre og bedre Digne. Hvem end der kan leve op til at være yngre og bedre end ham, bør spille som minimum give sin manager rynker over at blive sorteret fra.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » lørdag, 30. nov, 2019 02:06

sjampen skrev:
fredag, 29. nov, 2019 17:09
Ja det er jo netop problemet. Hvis man er god nok, så er man ikke backup. Og hvis man ikke er god nok, så er man uinteressant. Jeg kan se to muligheder.

Enten skal vi finde en yngre spiller som ikke allerede er i en topklub, måske endda allerhelst i en bundklub, som har potentiale og spiller godt. En spiller der kan lokkes af at komme til en storklub med tilsvarende løn og udvikle sig, forhåbentligt få nogle trofæer. Og som så altid kan overveje fremtiden senere. Et bud på den type kan være Jamal Lewis fra Norwich som jeg synes ligner en rigtig stabil PL spiller.

Den anden version er selvfølgelig at finde en spiller der er oppe i årene og spiller på et stabilt niveau, men ikke er startermateriale hos en storklub, men alligevel synes det kunne være fedt og er villig til at gå på kompromis med spilletid. Navnligt hvis de fysiske evner ikke er de samme længere. Sådan en slags stop-gap løsning indtil man kan udvikle en spiller fra egne rækker. Sådan lidt hurtige bud fra PL: Ryan Bertrand, Aaron Cresswell, Patrick van Aanholt. Ingen af dem er super spillere og det er da bestemt muligt at ingen af dem har lyst til en backup tjans for de spiller vidst rimelig kontinuerligt, men man kunne prøve. Nok ikke noget der koster kassen, hverken i løn eller transfersum. Ikke spillere der forandre specielt meget for os, men som bestemt kan bruges til at give Robertson lidt ro uden at vi falder fra hinanden.
Jeg er meget uenig i det du skriver her, en given forstærknings rolle er slet ikke så polariseret som den du beskriver. Og betragter vi City og Peps rotationer, er det et af mange (om end det mest åbenlyse) eksempel på hvordan spillere kan placeres i langt mere nuancerede roller end uinteressant/backup eller forstærkning. Da vi havde Coutinho havde vi bredde i frontlinjen, nu har vi en backup i Origi. Vi mangler den slags bredde og der findes self spillere der kan tilbyde kamp om pladserne, uden på forhånd at være dømt som forstærkning eller reservere. Sancho og Werner er eksempler udefra, Ox og Keita er eksempler i truppen.

Besvar