Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » søndag, 09. aug, 2020 15:36






You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » søndag, 09. aug, 2020 22:27

Altså... rygtet siger, vi er på markedet efter en CB og (åbenlyst) en VB. Hvorfor I alverden går vi ikke efter Alaba — det forstår jeg virkelig ikke. Komplet spiller, der kan dække flere positioner, har en etableret vindermentalitet og desuden kontraktudløb næste sæson. Orker ikke at se City løbe med den handel.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 09. aug, 2020 22:31

ElTorro skrev:Altså... rygtet siger, vi er på markedet efter en CB og (åbenlyst) en VB. Hvorfor I alverden går vi ikke efter Alaba — det forstår jeg virkelig ikke. Komplet spiller, der kan dække flere positioner, har en etableret vindermentalitet og desuden kontraktudløb næste sæson. Orker ikke at se City løbe med den handel.
Tildels enig, men er han ikke for gammel.

Eller nej selvfølgelig er han ikke det. 28 år og med 5 år endnu. Meeen med VVDs alder. Burde vi så ikke finde en start/midt 20.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 10. aug, 2020 08:10

Jeg tænker det er et spørgsmål om at Alaba vil være lederen af stort set alle andre bagkæder i Europa end lige vores, eller mindst fast mand.
Tænker hans agent har ladet vores folk vide at Alaba ikke skifter for at være rotationsspiller.

Han er måske også ved at miste den eksplosivitet der gjorde at han også var rigtig god på venstre back også. Selvom jeg tænker han stadig er bedre på vb end Milner og vores øvrige nuværende muligheder.

Så er der måske også et lønkrav der skræmmer os lidt væk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » mandag, 10. aug, 2020 09:12

Ja, det kan du måske have ret i, Filos. Og så er der naturligvis også det med lønnen...
Så langt havde jeg ikke helt tænkt det, men synes fortsat, det er mærkværdigt, at hans situation ikke er blevet afklaret endnu. God spiller i hvert fald - det kan der ikke være tvivl om.
Jeg satser på, Klopp og co. har styr på situationen, og at de ved, hvad de vil have. Om enten løsningen så hedder Tsimikas, Lewis eller noget helt tredje.

Ps. Er det bare mig, eller er Thiago-rygterne efterhånden ved at dø lidt ud? I så fald kan det naturligvis også hænge sammen med, at de fortsat spiller CL, og at de formentlig har brug for at lukke al støj ude, mens de er i turneringen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 10. aug, 2020 09:31

@El Torro;
Det er også lidt vildt, selvom Alaba kun har et år tilbage på kontrakten og lige er fyldt 28, så har transfermarkt hans værdi til 65 millioner teuro. Jeg tænker faktisk at han havner i Chelsea hvis de kan få solgt et par stykker af: Christensen Rudiger, Kanté, Jorginho og Alonso til overpriser.

Det er selvfølgelig en abstrakt værdi som en eller anden alegoritme lavet af en tilfældig programmør, spytter i hovedet på mig, men selv hvis du giver det 20% usikkerhed, så er det stadig frygtelig mange penge.

Tjoo, Thiago rygterne er nok lidt langsommere, men det er stadig mest ham Falk fra Bild, der kommer med de rygter. Jeg tror alle parter træder vande, det forekommer mig sandsynligt at Thiago har besluttet sig for at Liverpool ville være et rigtig godt sted at spille fodbold, at Klopp godt kan lide ham som spiller og at Bayern vil have flere penge og Liverpool vil betale færre. Og ja helt sikkert, så skal han have lov at spille CL færdig, det er en foholdsvis intens periode og hvis han er professionel, så har han sagt til sin agent at han ikke tager telefonen før Bayern er ude af, eller har vundet, CL.

Jeg tænker også at Klopp og Edwards er fornuftige nok og holder hovederne kolde og ikke lader sig stresse af rivalernes Havertz, Koulibaly og Sancho rygter.

Jeg håber lidt på en ung konkurent til Joemez/Matip, Ben White eller Kabak eller lign. Så har vi to rutinerede midtstoppere i van Dijk og Matip og to unge i Gomez plus ny og så er der et par endnu yngre gutter i Hoever og Berg.

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » mandag, 10. aug, 2020 10:22

@Filos
Ja, det er egentlig et ret sandsynligt bud. Tror også gerne, Pep vil have en genforening, men det ser ud til, de søger mod andre løsninger. Jeg krydser fingre for, han bliver, hvor han er, så han ikke ender hos konkurrenter. Hvilket gælder en række af de spiller, vores konkurrenter bliver rygter sammen med. Håber, Dortmund og Leverkusen modstår presset...
- og ja, det er utrolig mange penge, særligt på et marked under pres.

Helt med på Ben White og Kabak kunne være løsninger, selvom jeg ikke har noget udpræget kendskab til dem. Foretrækker selv at fortsætte med Matip og Gomez, så en fjerdeviolin, der er klar på de udfordringer, der stilles i sigte, ville være en ganske fornuftig løsning, tænker jeg. Hoever og Berg tror jeg ikke helt har niveauet endnu - i hvert fald ikke i PrL.

God pointe ift. Klopp og Edwards. Og for den sags skyld Thiago. Jeg ved ikke helt, hvor meget der adskiller klubberne, men det er tydeligt, at Bayern vægter ham så højt, de ikke vil gå på kompromis rent salgsprismæssigt, selvom han har kontraktudløb næste sæson. De er vist heller ikke så økonomisk ramte, så kan egentlig godt forstå, hvis de fastholder prisen.

Ang. prisen på de spillere, vi har været rygtet til, og her tænker jeg egentlig mest på Thiago og Lewis, har tanken ikke kunnet lade være med at strejfe mig, at nogle klubber måske er bange for at sælge til underpris. Det har været kendetegnende for en række af vores indkøb, at vi er sluppet godt afsted med de beløber, der er blevet betalt, særligt set i lyset af den udvikling, spillerne efterfølgende har gennemgået.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 10. aug, 2020 12:37

Til CB synes jeg at vi med VVD + Gomez/Matib er fint stillet til altid at have 2 kompetente CB.
Som 4. valg tror jeg den unge Berg lyder lovende. Han roses i hvert fald stadig,s elvom det jeg selv har set ikke var prangende.

Så kan han få alle cup-kampe og et par indhop, så er det fint med mig.
VVD kan jo nærmest spille alle kampe og de andre må så udfylde resten.

Så jeg tænker at så længe vi får dækket os ind på VB, så er jeg glad. Derefter stoler jeg 100% på Klopp. Er han tilfreds er jeg også.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 10. aug, 2020 12:38

ilusio skrev:Til CB synes jeg at vi med VVD + Gomez/Matib er fint stillet til altid at have 2 kompetente CB.
Som 4. valg tror jeg den unge Berg lyder lovende. Han roses i hvert fald stadig,s elvom det jeg selv har set ikke var prangende.

Så kan han få alle cup-kampe og et par indhop, så er det fint med mig.
VVD kan jo nærmest spille alle kampe og de andre må så udfylde resten.

Så jeg tænker at så længe vi får dækket os ind på VB, så er jeg glad. Derefter stoler jeg 100% på Klopp. Er han tilfreds er jeg også.
Den unge Berg har i de kampe han har spille der har været vist været decideret ringe. Så håber dælme han løfter sit niveau.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 10. aug, 2020 12:53

Tror ikke at Berg og Hoever helt er klar til at være 4. valg, medmindre altså at der ikke kommer så mange skader at der er brug for dem.
Vi spiller med en højere linje end for nogle år siden, så jeg tvivler lidt på om det giver mening med en Klavan eller Kolo, rutineret ræv som 4. valg. Det kommer selvfølgelig an på spilleren, men vores midtstoppere skal være rimelig hurtige. Men ja, det kommer 100% an på spilleren.

Ideelt set syntes jeg jo altid at nye transfers helst skal højne gennemsnits kvaliteten i truppen(meget abstrakt begreb, ved det godt). Men vi skal selvfølgelig også være pragmatiske. Og jeg er også super tilfreds med både Gomez og Matip, så de skal endelig have lov at fortsætte og det er også lidt derfor jeg ikke tror at Alaba giver super meget mening, hvis vi antager han er dyr plus har høje krav til løn og status på holdet.

ang. van Den Berg så syntes jeg også man skal se på at strukturen på mange af de cup-hold han har spillet på har været skidt, midtbanen har ofte være udisciplineret og vi har spillet med en meget ung keeper. Jeg tænker godt at Berg må få lidt mere tid inden han skal spille førsteholds fodbold. Men det er jo også lidt baseret på den antagelse om at Gomez og Matip har mange skader imellem sig, men det behøver de jo ikke have i næste sæson. Lovren fik pænt mange minutter i sidste sæson, men Gomez sad jo på bænken i en del af de kampe.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 10. aug, 2020 12:56

Filos of Isk skrev:Tror ikke at Berg og Hoever helt er klar til at være 4. valg, medmindre altså at der ikke kommer så mange skader at der er brug for dem.
Vi spiller med en højere linje end for nogle år siden, så jeg tvivler lidt på om det giver mening med en Klavan eller Kolo, rutineret ræv som 4. valg. Det kommer selvfølgelig an på spilleren, men vores midtstoppere skal være rimelig hurtige. Men ja, det kommer 100% an på spilleren.

Ideelt set syntes jeg jo altid at nye transfers helst skal højne gennemsnits kvaliteten i truppen(meget abstrakt begreb, ved det godt). Men vi skal selvfølgelig også være pragmatiske. Og jeg er også super tilfreds med både Gomez og Matip, så de skal endelig have lov at fortsætte og det er også lidt derfor jeg ikke tror at Alaba giver super meget mening, hvis vi antager han er dyr plus har høje krav til løn og status på holdet.

ang. van Den Berg så syntes jeg også man skal se på at strukturen på mange af de cup-hold han har spillet på har været skidt, midtbanen har ofte være udisciplineret og vi har spillet med en meget ung keeper. Jeg tænker godt at Berg må få lidt mere tid inden han skal spille førsteholds fodbold. Men det er jo også lidt baseret på den antagelse om at Gomez og Matip har mange skader imellem sig, men det behøver de jo ikke have i næste sæson. Lovren fik pænt mange minutter i sidste sæson, men Gomez sad jo på bænken i en del af de kampe.
Synes man skal leje Berg ud til en Cship klub

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » mandag, 10. aug, 2020 13:24

Jeg er også godt tilfreds med Matip og Gomez - det er nok mest skaderne, jeg frygter hér. Ang. Berg har jeg ikke været specielt begrænset, selvom han endnu er meget ung og grøn. Jeg synes, han har set lidt tung ud, men det er måske bare mig. Jeg foretrækker i hvert fald, hvis han ryger et år på leje, mens vi henter et fjerdevalg, eller måske anvender Hoever, hvis Klopp og Lijnders vurderer, han er god nok.

Nå, det ser ud til, vi løber med Kostas, og at det bliver officielt de næste par dage. Spændende.
Jeg sætter min lid til staben; det er efterhånden længe siden, der ikke har været god grund til det :-)

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 10. aug, 2020 13:25

ElTorro skrev:Jeg er også godt tilfreds med Matip og Gomez - det er nok mest skaderne, jeg frygter hér. Ang. Berg har jeg ikke været specielt begrænset, selvom han endnu er meget ung og grøn. Jeg synes, han har set lidt tung ud, men det er måske bare mig. Jeg foretrækker i hvert fald, hvis han ryger et år på leje, mens vi henter et fjerdevalg, eller måske anvender Hoever, hvis Klopp og Lijnders vurderer, han er god nok.

Nå, det ser ud til, vi løber med Kostas, og at det bliver officielt de næste par dage. Spændende.
Jeg sætter min lid til staben; det er efterhånden længe siden, der ikke har været god grund til det :-)
Ud fra de kampe han har spillet har han intet at gøre på første holdet. Altså Berg. Han var ubrugelig i cup kampene

Lidt grov, men sandt.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 10. aug, 2020 13:44

Jeg tror vi har set det samme med Berg, men af dem som kender ham vurderer ham højt. Men det må tiden jo vise.

Gomez har så vidt min egen hullede hukommelse kan genkalde, stort set kun haft skader der kom som følge af slag fra andre. Altså ikke eld/muskel-skader som følge af overbelastning. Med andre ord: direkte uheld.
Matib er lidt en anden sag hvad det angår, og derfor ser jeg også Gomez som 2. valg sammen med VVD.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 10. aug, 2020 13:54

ilusio skrev:
mandag, 10. aug, 2020 13:44
Jeg tror vi har set det samme med Berg, men af dem som kender ham vurderer ham højt. Men det må tiden jo vise.

Gomez har så vidt min egen hullede hukommelse kan genkalde, stort set kun haft skader der kom som følge af slag fra andre. Altså ikke eld/muskel-skader som følge af overbelastning. Med andre ord: direkte uheld.
Matib er lidt en anden sag hvad det angår, og derfor ser jeg også Gomez som 2. valg sammen med VVD.
Vi skal også huske at de der Cup-hold kan være svære at imponere på, især når man spiller midtstopperen, der jo er meget afhængig af at midtbane og backs løser deres opgaver. Så er Berg jo også relativ ny på holdet. Han er dog en spiller jeg godt kunne have set udlejet til et Championship hold, men selvfølgelig kun hvis vi henter en ny CB.

Besvar