Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 27. okt, 2021 11:34

Redtothebone skrev:
tirsdag, 26. okt, 2021 11:06
Men jeg ser også gerne at vi får nogle unge spillere ind som kan lære af Hendo og Fab på midten, jeg hæfter mig dog ved at Klopp sagde i et interview at man havde lavet en undtagelse og købt Konate for penge vi ikke havde tjent endnu, så tror ikke vi skal forvente kæmpe transfers de kommende vinduer.
Man køber ellers oftest spillere for penge man ikke har tjent endnu, altså imod forventet fremtidige indkomster.

Det kan jo godt være at Klopp har ment at man har spekuleret mere end normalt i forventet fremtidig indkomst. Der er ikke udsigt til at tv aftalerne(de nationale) vil stige og det er jo lidt usikkert hvor nemt det er at øge sine kommercielle indtægter.

Jeg kunne godt se at man måske har forventet en stigning i omsætningen, men det er lidt usikkert hvor meget der reelt vil komme ind Der er det jo nemmere de gange SKY har fordoblet TV-aftalen, så har man jo 5 år(eller hvor lang tid den løber) hvor man ved at der kommer dobbelt så meget ind den vej, så kan man sætte de penge i arbejde med det samme.
Men hvis ens marketing afdeling estimerer at man kommer til at sælge flere trøjer i Hong Kong, så er det jo ikke helt sikkert at de har ret i deres estimat.

edit: der er selvfølgelig nogle cashflow ting man skal have med i overvejelserne og om den transfer skubber årsregnskabet ned i de røde tal eller ej og sådan noget.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 01. nov, 2021 17:34

Selvom vi nok aldrig vil smide de penge efter ham, som WHU vil kræve, så ville Declan Rice være den rette type at få ind.

Han ville på mange måder også være en ideel arvtager for Hendo.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. nov, 2021 09:08

TG12 skrev:
mandag, 01. nov, 2021 17:34
Selvom vi nok aldrig vil smide de penge efter ham, som WHU vil kræve, så ville Declan Rice være den rette type at få ind.

Han ville på mange måder også være en ideel arvtager for Hendo.
Nej, når Chelsea syntes der er for dårlig value i ham, så har vi nok svært ved at overtage Liverpools ledelse

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 02. nov, 2021 12:31

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 02. nov, 2021 09:08
TG12 skrev:
mandag, 01. nov, 2021 17:34
Selvom vi nok aldrig vil smide de penge efter ham, som WHU vil kræve, så ville Declan Rice være den rette type at få ind.

Han ville på mange måder også være en ideel arvtager for Hendo.
Nej, når Chelsea syntes der er for dårlig value i ham, så har vi nok svært ved at overtage Liverpools ledelse
Altså bare fordi naboen sælger en aktie, betyder det ikke du ikke skal købe den samme aktie - naboen kan jo lave fejl. Ligesom du kan lave en fejl ved at købe den.

Klubben skal naturligvis lave sin egen vurdering og gøre op om det er et fornuftigt køb eller ej. Chelsea har også alt andet lige fejlvurderet spillere før, herunder en gut ved navn Mohammed og en anden ved navn Kevin, begge er i al beskedenhed blandt ligaens bedste spillere idag.

Derudover synes jeg det er svært at sammeligne os med Chelsea - deres ejer har vist en del at sige ifht. hvem der skal købes, fyres osv. og det er nok ikke altid rationelt logisk baseret.

Det sagt så tror jeg heller ikke f.eks. £70m for Rice er en go handel, men £50m tror jeg faktisk kan give mening.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 02. nov, 2021 13:26

Problemet er også at alle engelsk talenter/etablere spillere bare koster ekstra og er de det værd?

Det er uanset om det er Bellingham, Sancho, Rice eller de lidt ældre som Grealish så ender prisen bare i 70-100 mio når de sælges til en større klub.

Jeg tror også det er sværere at skifte fra Bundesliga til Premier League frem for mellem to engelske klubber, så jeg vil umiddelbart heller betale overpris for en spille der er etableret i England, fremfor en der spiller i Tyskland eller Holland med mindre talentet er ekstremt som vi ser ved feks. Haaland.

Men jeg synes det er positivt at Liverpool får flere og flere unge igennem akademiet, det er vejen frem i mine øjne, som vi har set med Trent, Jones og Elliot så virker de bare mere klar til at gribe chancen.
YNWA

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 02. nov, 2021 13:47

Redtothebone skrev:
tirsdag, 02. nov, 2021 13:26
Problemet er også at alle engelsk talenter/etablere spillere bare koster ekstra og er de det værd?

Det er uanset om det er Bellingham, Sancho, Rice eller de lidt ældre som Grealish så ender prisen bare i 70-100 mio når de sælges til en større klub.

Jeg tror også det er sværere at skifte fra Bundesliga til Premier League frem for mellem to engelske klubber, så jeg vil umiddelbart heller betale overpris for en spille der er etableret i England, fremfor en der spiller i Tyskland eller Holland med mindre talentet er ekstremt som vi ser ved feks. Haaland.

Men jeg synes det er positivt at Liverpool får flere og flere unge igennem akademiet, det er vejen frem i mine øjne, som vi har set med Trent, Jones og Elliot så virker de bare mere klar til at gribe chancen.
Elliot er vel ret beset mere Fulhams akademis fortjeneste.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 02. nov, 2021 14:28

Redtothebone skrev:
tirsdag, 02. nov, 2021 13:26
Problemet er også at alle engelsk talenter/etablere spillere bare koster ekstra og er de det værd?

Men jeg synes det er positivt at Liverpool får flere og flere unge igennem akademiet, det er vejen frem i mine øjne, som vi har set med Trent, Jones og Elliot så virker de bare mere klar til at gribe chancen.
Det er jo en næsten umulig vurdering at lave. Men alene det at alle topklubberne ligger og balancerer på reglen omkring home-growns er en faktor ifht. de højere priser. Da der er utrolig få engleske spillere der reelt har niveauet til en startplads i Chelsea, ManC, Liverpool med flere så bliver de få der er mere attraktive. Alternativet er vi indkluderer en bunke 18 årige, der ingen spilletid får, for at overholde home-grown reglerne.

En anden ting er de britiske spillere oftere bliver i England, og ganske sjældent fristes af eksempelvis Spanien, eller Italien. Det commitment har et eller andet sted også en værdi.

Det sidste jeg vil nævne som kan retfærdiggøre en lidt højere pris er det kulturelle. . De har bedre forståelse for kulturen både på og uden for banen og forstå hvordan fansene tænker, og det tror jeg er vigtigt, for holdet, men også fans. Det hjælper også når man møder "gammeldags" engelske hold som Burnley, hvor de kan gå forrest når kampen minder mere om en nævne kamp og man ikke ruller rundt fordi modstanderen rør dig. Jeg Synes iøvrigt Milner og Henderson er gode eksempler på, folk der biddrager med mere end deres evner med fodbolden blandt andet igennem kulturen og mentaliteten.

Med hensyn til Jones og Elliot, så er de begge lovende, men de er også i en alder, hvor det stadig er et lotteri. Jordan ibe startede på skyerne og folk (mig selv indklusiv) så ham som arvtager for Sterling der valgte City, for blot at se hans karierre tage en de-route og nu spille Championship.

Trent må efterhånden ses som værende etableret stjerne og bedste eksempel på vi kan udvikle spillere til førsteholdet.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » tirsdag, 02. nov, 2021 22:02

Ibe er faktisk pt. klubløs, efter hans kontrakt med Derby blev ophævet i sommers.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 03. nov, 2021 09:45

TG12 skrev:
tirsdag, 02. nov, 2021 12:31


Altså bare fordi naboen sælger en aktie, betyder det ikke du ikke skal købe den samme aktie - naboen kan jo lave fejl. Ligesom du kan lave en fejl ved at købe den.

Det sagt så tror jeg heller ikke f.eks. £70m for Rice er en go handel, men £50m tror jeg faktisk kan give mening.
70 millioner er sat ret lavt i forhold til at være et eksempel i den høje ende. Declan Rice er simpelthen ikke van Dijk-penge værd. ok, måske kan man få ham på en billigere løn.

Det var ikke for at sige at vi skulle træffe afgørelser efter hvad Chelsea eller andre gør, men derimod at hvis Chelsea syntes det blev for dyrt, så er der tale om rigtig mange penge.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » onsdag, 03. nov, 2021 13:54

AJJ skrev:
tirsdag, 02. nov, 2021 22:02
Ibe er faktisk pt. klubløs, efter hans kontrakt med Derby blev ophævet i sommers.
Måske vi ser ham i HB Køge inden længe? ;)
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 03. nov, 2021 14:13

Tror der er en anden hurdle i forhold til Declan Rice, hvis han er tænkt som arvtager til Hendo, for Hendo har altså kontrakt indtil 2025 og tror ikke der er nogen af de to der vil tage til takke med en bænkplads, der kunne en Bellingham måske være et bedre valg fordi han kun er 18 og nok bedre kan leve med at spille sig på holdet over nogle år.

Det er samme "problem" vi har på mange pladser Trent, Robbo, Virgil, Allison, Fabinho, Hendo, Salah forventer at starte alle kampe når de er fit og Mane, Firmino og Thiago forventer nok næsten det samme, derfor er det svært at finde spillere der kan leve med backup tjansen, hvis kvaliteten skal være tæt på det samme.

For mange går det også ud over deres niveau, jeg tror ikke vi kommer til at se spillere som Ox, Origi og Gomes shine igen over en længere periode, det må være svært at være 18, 19, 20 valg i truppen og reelt vente på at andre bliver skadet for at de kan spille eller få lov at spille.
YNWA

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » onsdag, 03. nov, 2021 14:42

Jeg tror også det er hønen eller ægget med lidt salt af Klopp.
City og Pepp har jo konsekvent 22 mand der alle kunne ryge direkte ind i startopstillingen. Det er vel også derfor de så længe har gjort rent bord i bænkevarmer-pokalen carabao cup fordi deres bænk og reserver er på så højt et niveau.
Pepp roterer noget mere end Klopp gør det. Men han har også bedre spillere. Så om man først skal begynde at rotere eller først skal hente bedre spillere - så er det nok bedre spillere der må komme først.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 03. nov, 2021 15:45

Jeg tænker bare ikke at Bellingham gider at være bænkevarmer heller, det kan godt være han kun er 18 år, men han spiller rimelig fast for et stort hold i Tyskland og er allerede et stort navn i England og kommer også med et priskilt på omkring de 80 millioner pund. Når først man er så kendt et navn og har så stort et prisskilt, så tænker jeg ikke man er super motiveret for at være bænkevarmer.
Der skal vi nok ud og finde dem imens de stadig er boblere frem for stjerner.

Zalcos har ret i at hvis Klopp har bedre spillere han kan regne med, så roterer han givetvis også mere. Især på midtbanen. Det har vi set lidt med Jota i angrebet, hvor alle fire da bliver holdt ved ilden. Han havde også en halv sæson hvor Gomez og Trent mere eller mindre skiftedes til at spille hver anden kamp.
I en periode så vi da også at Milner, Hendo, Can og Gini roterede ret meget på midten, med Lallana ind og ud pga. skader; ok Gini fik ikke så mange pauser. Så jeg tænker da godt at Klopp vil rotere mere når muligheden er der, men det er klart at han ved jo godt at hver kamp er vigtig.
AJJ skrev:
tirsdag, 02. nov, 2021 22:02
Ibe er faktisk pt. klubløs, efter hans kontrakt med Derby blev ophævet i sommers.
trist historie, fedt at han har været så åben omkring sin depression, nedern at han har en at være åben omkring.

Jeg var ikke helt med på hypen omkring ham, er list chokeret når jeg læser jer andre sige at han var set som den nye Sterling.
Men må sige da han fik nogle chancer som wingback, så var han sgu god. men manglede den der målnæse en kant skal have i et 433 system. Han var nok lidt et offer af at han havde fået store dele af sin fodbold opdragelse dengang SKYsports stadig kun kunne vise start formationer i 442.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 03. nov, 2021 20:23

Måske vi skulle nappe et bare scouts fra Ajax, Dortmund og redbull 8-)
YNWA

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 03. nov, 2021 21:07

Redtothebone skrev:
onsdag, 03. nov, 2021 14:13
Tror der er en anden hurdle i forhold til Declan Rice, hvis han er tænkt som arvtager til Hendo, for Hendo har altså kontrakt indtil 2025 og tror ikke der er nogen af de to der vil tage til takke med en bænkplads, der kunne en Bellingham måske være et bedre valg fordi han kun er 18 og nok bedre kan leve med at spille sig på holdet over nogle år.
Den er selvfølgelig billig at sige, men set i lyset af de skadesproblemer hhv. Thiago, Milner, Ox, Keita og Henderson ofte også har, så ville en skadesfri Rice, eller Bellingham få massere kampe.

Problemet med manglende spilletid for en "ung ambitiøs" spiller mener jeg ikke eksisterer på midtbanen, når man betragter skadeshistorikken for førnævnte konkurrenter til start-11'eren. Jeg kan sagtens se problemet med at få spille tid på de tre forreste pladser, eller de to backs. Men midten er Gini et glimrende eksempel på der løbende er muligheder, grundet skader og disse var nok også en biddragende faktor til Gini var det mest faste punkt på midten, tiltrods for køb af Thiago og Keita samt konkurrence med Ox, Henderson, Milner etc.

Besvar