Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
khede
Indlæg: 140
Tilmeldt: torsdag, 29. apr, 2010 20:31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af khede » søndag, 28. jul, 2019 19:46

Når man ser på vores træningskampe i år, ja ja ved godt at det er træningskampe, men så ser lidt tilførsel af kvalitet ikke ud til at være sindssygt dumt. Angående at David Silva stopper ved Shitty efter denne sæson, så har de jo afløseren på holdet. Bernardo Silva har jo spillet den plads i Monaco, så intet problem for dem der.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 28. jul, 2019 20:03

khede skrev:
søndag, 28. jul, 2019 19:46
Når man ser på vores træningskampe i år, ja ja ved godt at det er træningskampe, men så ser lidt tilførsel af kvalitet ikke ud til at være sindssygt dumt. Angående at David Silva stopper ved Shitty efter denne sæson, så har de jo afløseren på holdet. Bernardo Silva har jo spillet den plads i Monaco, så intet problem for dem der.
Jeg tror virkelig ikke, at Klopp skal handle ind i panik pga. pre-season, og det er da klart, at alle dem Man City køber slår til med det samme og kan gøre det endnu bedre, end deres hidtige bærende spillere. Det er intet problem, og vil altid gå godt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 28. jul, 2019 20:27

Fowler89 skrev:
søndag, 28. jul, 2019 16:48
Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 14:45
Thommo skrev:
søndag, 28. jul, 2019 14:15
Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 13:26

Du skriver næsten selv, at vi lige så godt kan opgive at følge med Man City's forbrug, og det har du fuldstændig ret i. Derfor må vi forlade os på, at Klopp og hans staff er dygtigere end Pep og hans utømmelige pengetank, og derfor må vi stole på Klopp, hvis han ikke mener, at vi skal have nye spillere ind. Han har indtil videre ikke givet anledning til, at vi ikke skal have tillid til hans dømmekraft så hvorfor nu ?
Jeg synes ikke vi skal overgive os, jeg skriver vi skal kæmpe videre. Og grunden til jeg ikke stoler på Klopp nu, er at truppen beviste den var ca 1% for dårlig, selv uden skader(minus Ox, som jeg gætter på tager yderligere en sæson at bygge op)dernæst har han nogle gange blind tillid til spillere og dermed sig selv, at bruge Hendo på 6´eren var jo en katastrofe når man ser hans kvaliteter som 8´er, det tog lang tid at se, Firmino ude af form hele sæsonen, men spiller hele tiden. Og ved Bobby er et ømt punkt, for mange, det er han reelt også for mig, for jeg er fuldstændig overbevist om han(og dermed Klopp) kostede mesterskabet. Hvad med at hvile ham lidt når han alligevel var "død" på banen. Bobby i topform, er god men jeg savner at se det.

Og nu er Karius en del af diskussionen, og det får mig jo til at gentage mig selv, men alle spillere i LFC er nærmest de bedste i verden iflg forumister. Hvis Bobby havde de stats, og spillede i City ville vi ikke have ham til klubben er mit gæt. At han har færre assist denne sæson end begge vores backs er sørgeligt, dybt kritisabelt og reelt nærmest mystisk synes jeg.
Jeg går ikke ned ad den vej med dig igen, Thommo, for vi ser tingene fuldstændigt forskelligt. Hvorfor skal det nu gå ud over Firmino, at vi har verdens bedste fullback par ? Har Fimino slet ingen andel i, at vi har 2 mand til at deles om topscorertitlen i år ? Har Firmino som forreste forsvarer slet ingen andel i, at vi indkasserede det laveste antal mål i klubben's historie ?
Det bliver det fra Firmino Fan No. 2 (efter Klopp) for denne omgang.
Jeg er en af de få som mener at Firmino er overhyped, han har ikke været klasse siden Coutinho smuttede til Barcelona, jeg er i den overbevisning om at vi har brug for en spidsangriber og derfor lidt skuffet over at vi ikke har hentet nogen hjem endnu. Jeg synes mange fans glemmer at være fodboldspiller er et job, fans ser romantisk på vores fodboldspillere ligesom med Karius. Hvis spidsen kan forstærkes så skal den det, 16 mål og 8 assists i 48 kampe er simpelthen ikke imponerende. En klub som spiller for mesterskabet skal simpelthen have en angriber der scorer mere end det.
Vi har alle ret til vores holdninger, og jeg er da helt med på, at alle ikke deler min begejstring for Fimino, og det er helt fint. Den er dog ikke romantisk betinget men bunder simpelthen i, at han netop udfører sit job til tæt på perfektion og arbejder stenhårdt i holdets tjeneste. Karius har heller intet med romantik at gøre, men min snor er nok lidt længere end hos andre, og jeg er ikke døv, når en læge siger, at der var tale om en hjernerystelse, og så er jeg stort set med så længe, Klopp holder fast, men man kan jo på ingen måde klage, når vi henter verdens bedste målmand ?

Du siger, at hvis spidsen kan forstærkes, så skal man gøre det, men rent faktisk er det jo oftere Salah og Mané, der er vores spidser, og de delte altså topscorertitlen med Auba ? Det ville vel være totalt vildt og vel hidtil uset, hvis vi havde 3 mand med mere end 20 PL mål ? At vi har 3 med mere end 10 er faktisk temmelig godt gået, og Man City kunne lige snige Sané med på 10 scoringer.

Topscorerlisten ser faktisk også mere "fordelagtig" ud for Firmino, hvis vi fratrækker mål scoret på straffe, og det er vel rimeligt nok ?

1: Mané 22 (22)
2: Salah 19 (22)
2: Aguero 19 (21)
4: Auba 18 (22)
5: Sterling 17 (17)
6: Vardy 14 (18)
7: Kane 13 (17)
7: C. Wilson 13 (14)
7: Lacazette 13 (13)
10: Hazard 12 (16)
10: Son 12 (12)
10: Perez 12 (12)
10: Lukako 12 (12)
14: Firmino 11 (12)
14: Gylfi 11 (13)
14:Jimenez 11 (13)

Det er sådan set en rigtig flot række angribere i verdens stærkeste liga, hvor det egentlig kun er Top 5, der skiller sig ud ift. scoringer efter åbent spil, og der har vi 2 spillere rigtig godt placeret, og så skal vi ikke glemme, at vi lukkede færrest mål ind, og der betyder angrebet også rigtig meget, og det blev egentlig understreget meget godt af kampen i dag, hvor organisationen sejlede udover de tunge ben og sløje afleveringer.

Fowler89
Indlæg: 1264
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 30. jul, 2019 00:07

Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 20:27
Fowler89 skrev:
søndag, 28. jul, 2019 16:48
Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 14:45
Thommo skrev:
søndag, 28. jul, 2019 14:15
Niels K skrev:
søndag, 28. jul, 2019 13:26

Du skriver næsten selv, at vi lige så godt kan opgive at følge med Man City's forbrug, og det har du fuldstændig ret i. Derfor må vi forlade os på, at Klopp og hans staff er dygtigere end Pep og hans utømmelige pengetank, og derfor må vi stole på Klopp, hvis han ikke mener, at vi skal have nye spillere ind. Han har indtil videre ikke givet anledning til, at vi ikke skal have tillid til hans dømmekraft så hvorfor nu ?
Jeg synes ikke vi skal overgive os, jeg skriver vi skal kæmpe videre. Og grunden til jeg ikke stoler på Klopp nu, er at truppen beviste den var ca 1% for dårlig, selv uden skader(minus Ox, som jeg gætter på tager yderligere en sæson at bygge op)dernæst har han nogle gange blind tillid til spillere og dermed sig selv, at bruge Hendo på 6´eren var jo en katastrofe når man ser hans kvaliteter som 8´er, det tog lang tid at se, Firmino ude af form hele sæsonen, men spiller hele tiden. Og ved Bobby er et ømt punkt, for mange, det er han reelt også for mig, for jeg er fuldstændig overbevist om han(og dermed Klopp) kostede mesterskabet. Hvad med at hvile ham lidt når han alligevel var "død" på banen. Bobby i topform, er god men jeg savner at se det.

Og nu er Karius en del af diskussionen, og det får mig jo til at gentage mig selv, men alle spillere i LFC er nærmest de bedste i verden iflg forumister. Hvis Bobby havde de stats, og spillede i City ville vi ikke have ham til klubben er mit gæt. At han har færre assist denne sæson end begge vores backs er sørgeligt, dybt kritisabelt og reelt nærmest mystisk synes jeg.
Jeg går ikke ned ad den vej med dig igen, Thommo, for vi ser tingene fuldstændigt forskelligt. Hvorfor skal det nu gå ud over Firmino, at vi har verdens bedste fullback par ? Har Fimino slet ingen andel i, at vi har 2 mand til at deles om topscorertitlen i år ? Har Firmino som forreste forsvarer slet ingen andel i, at vi indkasserede det laveste antal mål i klubben's historie ?
Det bliver det fra Firmino Fan No. 2 (efter Klopp) for denne omgang.
Jeg er en af de få som mener at Firmino er overhyped, han har ikke været klasse siden Coutinho smuttede til Barcelona, jeg er i den overbevisning om at vi har brug for en spidsangriber og derfor lidt skuffet over at vi ikke har hentet nogen hjem endnu. Jeg synes mange fans glemmer at være fodboldspiller er et job, fans ser romantisk på vores fodboldspillere ligesom med Karius. Hvis spidsen kan forstærkes så skal den det, 16 mål og 8 assists i 48 kampe er simpelthen ikke imponerende. En klub som spiller for mesterskabet skal simpelthen have en angriber der scorer mere end det.
Vi har alle ret til vores holdninger, og jeg er da helt med på, at alle ikke deler min begejstring for Fimino, og det er helt fint. Den er dog ikke romantisk betinget men bunder simpelthen i, at han netop udfører sit job til tæt på perfektion og arbejder stenhårdt i holdets tjeneste. Karius har heller intet med romantik at gøre, men min snor er nok lidt længere end hos andre, og jeg er ikke døv, når en læge siger, at der var tale om en hjernerystelse, og så er jeg stort set med så længe, Klopp holder fast, men man kan jo på ingen måde klage, når vi henter verdens bedste målmand ?

Du siger, at hvis spidsen kan forstærkes, så skal man gøre det, men rent faktisk er det jo oftere Salah og Mané, der er vores spidser, og de delte altså topscorertitlen med Auba ? Det ville vel være totalt vildt og vel hidtil uset, hvis vi havde 3 mand med mere end 20 PL mål ? At vi har 3 med mere end 10 er faktisk temmelig godt gået, og Man City kunne lige snige Sané med på 10 scoringer.

Topscorerlisten ser faktisk også mere "fordelagtig" ud for Firmino, hvis vi fratrækker mål scoret på straffe, og det er vel rimeligt nok ?

1: Mané 22 (22)
2: Salah 19 (22)
2: Aguero 19 (21)
4: Auba 18 (22)
5: Sterling 17 (17)
6: Vardy 14 (18)
7: Kane 13 (17)
7: C. Wilson 13 (14)
7: Lacazette 13 (13)
10: Hazard 12 (16)
10: Son 12 (12)
10: Perez 12 (12)
10: Lukako 12 (12)
14: Firmino 11 (12)
14: Gylfi 11 (13)
14:Jimenez 11 (13)

Det er sådan set en rigtig flot række angribere i verdens stærkeste liga, hvor det egentlig kun er Top 5, der skiller sig ud ift. scoringer efter åbent spil, og der har vi 2 spillere rigtig godt placeret, og så skal vi ikke glemme, at vi lukkede færrest mål ind, og der betyder angrebet også rigtig meget, og det blev egentlig understreget meget godt af kampen i dag, hvor organisationen sejlede udover de tunge ben og sløje afleveringer.
Jeg er med på at mange mener Firmino arbejder hårdt, men når jeg ser en Liverpool kamp kan jeg nærmest kun pointere 3 spillere jeg synes har knoklet, det plejer at være Robertson, Gini og en tredje. Firmino for mig virker nogengange som en skygge, når jeg dog ser Brasilien spille så er han en helt anden spiller og det ville jeg gerne se i Liverpool også. Det er nok bare Klopps spillestil, men vi har stadig brug for en alternativ som det mindste der kan rotere deroppe. Det er for sølle at vores reserve angribere er Origi og Brewster, Klopp er nødt til at hente en top angriber eller bare en der kan spille alle pladser oppe i spidsen.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 30. jul, 2019 05:28

Med udgangspunkt i at vi ved slutningen af sidste sæson havde en af verdens 3 bedste trupper, så er der en logik i ikke at "forsærke" truppen. Vores trup er ung og vi vil kun være endnu stærkere end sidste år hvor vi satte rekord i PL (LFC rekord samt slog scums rekord med 7 point) og vandt CL.

Vi bygger videre på fundamentet med nogle unge og sultne spillere.

Alt i alt er der jo ikke noget der tyder på at vi ikke skal kunne hente 90 point igen i år? Et pointantal der typisk er nok til at blive mestre, bortset fra de sidste par år med city.

Når det er sagt, så så jeg da gerne at vi hentede en offensiv spiller.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 30. jul, 2019 10:37

ilusio skrev:
tirsdag, 30. jul, 2019 05:28
Med udgangspunkt i at vi ved slutningen af sidste sæson havde en af verdens 3 bedste trupper, så er der en logik i ikke at "forsærke" truppen. Vores trup er ung og vi vil kun være endnu stærkere end sidste år hvor vi satte rekord i PL (LFC rekord samt slog scums rekord med 7 point) og vandt CL.

Vi bygger videre på fundamentet med nogle unge og sultne spillere.

Alt i alt er der jo ikke noget der tyder på at vi ikke skal kunne hente 90 point igen i år? Et pointantal der typisk er nok til at blive mestre, bortset fra de sidste par år med city.

Når det er sagt, så så jeg da gerne at vi hentede en offensiv spiller.
Helt enig. Vi skal ihvertfald kun forstærke hvis vi finder den helt rigtige spiller. Man City købte Mahrez sidste sommer og nu vil Sané gerne væk efter han har haft en skidt sæson(i forhold til Sané's meget høje standard).
Men jeg er i tvivl om at der har været spillere til rådighed på transfer markedet som Klopp og Edwards for alvor har troet på ville gøre holdet bedre.
Vi er også kommet så langt som hold at vi kan vente og se tiden lidt an med nogle af de imponerende unge spiller og se om de kan gentage bedriften året efter og vi har tid til at undersøge deres mentale attributter bedre. Og selvfølgelig hjælper det at de unge spillere er mere klar til at tage springet et år senere.

Vi har en super stærk start 11'er og det gør det meget nemmere at komme ind som udskifter at ansvaret går fra Salah til Mané(der allerede er i kampform) end hvis det gik fra Salah til Shaqiri.

Jeg er ihvertfald glad for at vi ikke har købt Riera og Robbie Keane igen.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 30. jul, 2019 10:48

Fowler89 skrev:
søndag, 28. jul, 2019 16:48
Jeg er en af de få som mener at Firmino er overhyped, han har ikke været klasse siden Coutinho smuttede til Barcelona,
Jeg tror, at en af grundene til, at Firminos kan se mindre skarp ud oppe foran, netop kan findes i det som Coutinho tilførte vores hold - målfarligheden fra distancen. Det er der ikke rigtigt andre i vores trup der er, ud over kuben, som jo ikke spiller så meget. Dvs. at modstandernes forsvarere ikke er tvunget til at trække frem og blokere for skud, med deraf følgende huller bagved, som Firmino er genial til at udnytte. Så arbejdsbetingelserne er blevet langt sværere for ham, siden Coutinho forlod os.

Lidt som da vi havde Carroll, men reelt ikke havde nogen der kunne finde ud af at slå en bold ind i feltet. Tænk lige at have Carroll i topform og så vores to superbacks til at servere bolde til ham.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 03. aug, 2019 18:05

Et hard brexit kan få kæmpe store konsekvenser for klubberne i England.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... rd-brexit/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 03. aug, 2019 18:52

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 03. aug, 2019 18:05
Et hard brexit kan få kæmpe store konsekvenser for klubberne i England.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... rd-brexit/
Brexit er generelt noget lort.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » lørdag, 03. aug, 2019 18:55

200 % shit
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 04. aug, 2019 22:35

Så skal vi ud og have en ny nr. 2 i målet. Mignolet er solgt til Club Brugge.


Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » mandag, 05. aug, 2019 10:24

Mads T. skrev:
søndag, 04. aug, 2019 22:35
Så skal vi ud og have en ny nr. 2 i målet. Mignolet er solgt til Club Brugge.

Adrian på en free transfer skulle være erstatningen. Fornuftig backup keeper når nu Mignolet gerne ville videre og så tjener vi endda på det.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 05. aug, 2019 17:47

Mads T. skrev:
Mads T. skrev:
søndag, 04. aug, 2019 22:35
Så skal vi ud og have en ny nr. 2 i målet. Mignolet er solgt til Club Brugge.

Adrian på en free transfer skulle være erstatningen. Fornuftig backup keeper når nu Mignolet gerne ville videre og så tjener vi endda på det.
Ja det lader til at vi bare har holdt på Migs indtil Adrian var klar.
Så har vi forhåbentlig 2-3 år til enten at forfremme en fra reserveholdet eller at vores scouts graver et stort talent frem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

khede
Indlæg: 140
Tilmeldt: torsdag, 29. apr, 2010 20:31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af khede » tirsdag, 06. aug, 2019 18:05

Jeg fatter intet af dette transfervindue, vi sælger og sælger og får intet brugbart til nu. Hvis Spurs nu også henter Cou, så går jeg fanme snart bananas :wall:

Vil bare lige indskyde at jeg stoler på Klopp, men at han i Dortmund startede sin egen nedtur ved ikke at handle ind og tro på det hele nok skulle gå.

Vi tabte mesterskabet sidste år på manglende bredde til City, at man så ikke handler og bruger tåbeligt spin omkring spillere der vender tilbage og manglende penge, er bare udenfor min forståelse.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 06. aug, 2019 18:15

khede skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 18:05
Jeg fatter intet af dette transfervindue, vi sælger og sælger og får intet brugbart til nu. Hvis Spurs nu også henter Cou, så går jeg fanme snart bananas :wall:

Vil bare lige indskyde at jeg stoler på Klopp, men at han i Dortmund startede sin egen nedtur ved ikke at handle ind og tro på det hele nok skulle gå.

Vi tabte mesterskabet sidste år på manglende bredde til City, at man så ikke handler og bruger tåbeligt spin omkring spillere der vender tilbage og manglende penge, er bare udenfor min forståelse.
Man skal nok være træner (Klopp) for at kunne se, at der er et stort forbedringspotentiale alene ved, at man kan beholde alle sine stjernespillere, og det kan da aldrig være spin, at vi ikke havde Oxlade til rådighed sidste sæson, selvom han optog en plads, og at han er tilbage nu ? Vi brugte Fabinho i lidt mere end en halv sæson, og Gomez kunne vi også kun bruge halvdelen af sæsonen. Lallana var heller ikke særlig anvendelig hele sæson, og vi fik heller ikke særlig gavn af Keita og for den sags skyld Shaqiri sidste sæson, så der er da vitterligt tale om, at han har langt flere indspillede spillere til rådighed, der nu har vundet pokalen med de store ører sammen og lavet en rekordsæson i PL.

Der er voldsomt meget at bygge videre på.

Besvar