Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 10. jun, 2019 16:42

Xenne skrev:
Derudover er det ikke den position, hvor vi er mest sårbar.
Vi har reelt ikke nogen gardering til en af de 3 forreste.
Origi kan tildels spille angriber, men hvis Mane eller Salah bliver skadet, så er er vi på den.
Forstår udmærket din pointe. Men stadig en lidt hård dom så kort tid efter, at vi scorede 4 mål mod Barcelona uden både Salah og Bobby.

Jeg er enig i, at vi godt kan bruge en spiller mere helt på niveau med Salah og Mane. Men Origi og Shaqiri har flere gange i sæsonen vist, at de har noget at bidrage med.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 10. jun, 2019 21:22

Emmy skrev:Pris, lønniveau, alder og erfaring taler imod de Ligt. Og niveauet er ikke bedre end hvad vi har. Gomez er ikke dårligere, Matip er som genfødt og Lovren er et fint 4. valg. Der er intet ved den handel jeg ser som attraktivt. Vi har ret beset ikke brug for ham og har brug for forstærkning mange andre positioner på banen
Det er jo især niveauet der er det spørgsmålet. Det ef jo altid en rimelig subjektiv vurdering, i forhold til de andre.

Hvis man syntes at de Ligt allerede er helt oppe på -næsten-Van Dijk-niveau, så er 60-70 millioner jo nemt givet godt ud. Især hvis man er bekymret for Gomez, Matips og Lovrens skadesstabilitet og mener det i høj grad er Van Dijk der får dem til at se gode ud.

Hvis man virkelig rater de Ligt så højt, så syntes jeg sagtens man kan hente ham også selvom han er dyr. Så er han jo en af de relativt få opgraderinger i forhold start 11-eren vi kan lave.

Problemet er jo lidt at æresdivisionen ikke er stærk nok til at man helt kan måle hvor god de Ligt egentlig er i den. Så er der CL og landskampe, men det er forholdsvis få kampe der er tale om.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 11. jun, 2019 18:19

Moussa Marega rygtes til os:

https://www.football365.com/news/liverp ... to-forward

Jeg synes, han var farlig mod os. Stærk, god afslutter, hurtig. Han har gode tal på transfermarkt, særligt som striker, second striker og som angriber i højre side.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 11. jun, 2019 21:32

Niels K skrev:Moussa Marega rygtes til os:

https://www.football365.com/news/liverp ... to-forward

Jeg synes, han var farlig mod os. Stærk, god afslutter, hurtig. Han har gode tal på transfermarkt, særligt som striker, second striker og som angriber i højre side.
Det ville ikke ligne os, at hente en 28-årig spiller. Hvis det skulle ske, så vil jeg i høj grad tolke det som om, at det er meget seriøst, når man hører at Klopp ikke vil spærre Brewsters vej ind på holdet.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 12. jun, 2019 08:18

texy skrev:
Niels K skrev:Moussa Marega rygtes til os:

https://www.football365.com/news/liverp ... to-forward

Jeg synes, han var farlig mod os. Stærk, god afslutter, hurtig. Han har gode tal på transfermarkt, særligt som striker, second striker og som angriber i højre side.
Det ville ikke ligne os, at hente en 28-årig spiller. Hvis det skulle ske, så vil jeg i høj grad tolke det som om, at det er meget seriøst, når man hører at Klopp ikke vil spærre Brewsters vej ind på holdet.
Jeg kan heller ikke lige se, at han skulle være det bedste bud på en offensiv spiller primært grundet hans alder, men som type kunne han nu være spændende, hvis Origi ikke vælger at forlænge, da han ligner en god impact spiller med hans fysik og gennembrudsfarlighed. At han har så stærke tal som second striker betyder vel også, at vi kan lægge ekstra tryk på, hvis vi spiller 4 foran og ham her bag Firmino, eller hvor de 2 kan ligge og veksle ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 12. jun, 2019 08:54

Mere uddybdende skriv om Nicolas Pépé:

https://www.thisisanfield.com/2019/06/n ... ut-report/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 12. jun, 2019 10:36

Niels K skrev:Mere uddybdende skriv om Nicolas Pépé:

https://www.thisisanfield.com/2019/06/n ... ut-report/
Han havde også en god, men ikke fantastisk 17/18 sæson, med 13 mål og 5 oplæg i ligaen. Man kunne fristes til at vente og se hvordan han gentager bedriften.

han er da uden tvivl en spændende spiller, omend han er lidt dyr og jeg er da også bange for at Bayern, Spurs, PSG(hvis de sælger Neymar), Arsenal og flere andre har mere brug for ham i start 11'eren end vi har og derfor tvivler jeg lidt på at han tager den hårde vej og vælger os.

Men helt sikkert en spændende spiller!

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 12. jun, 2019 15:42

Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:Mere uddybdende skriv om Nicolas Pépé:

https://www.thisisanfield.com/2019/06/n ... ut-report/
Han havde også en god, men ikke fantastisk 17/18 sæson, med 13 mål og 5 oplæg i ligaen. Man kunne fristes til at vente og se hvordan han gentager bedriften.

han er da uden tvivl en spændende spiller, omend han er lidt dyr og jeg er da også bange for at Bayern, Spurs, PSG(hvis de sælger Neymar), Arsenal og flere andre har mere brug for ham i start 11'eren end vi har og derfor tvivler jeg lidt på at han tager den hårde vej og vælger os.

Men helt sikkert en spændende spiller!
Hvis City kan få spillere til at vælge dem - velvidende det er svært at komme i startopstillingen kan vi også.

Endnu mere centralt - hvis vi vil konkurrere med City er vi nød til at have SÅ stærke navne på bænken. Vores bænk er bedre end nogensinde, men der er stadig flere steder hvor den er tynd, særligt ifht. vores front trio.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 12. jun, 2019 16:53

TG12 skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:Mere uddybdende skriv om Nicolas Pépé:

https://www.thisisanfield.com/2019/06/n ... ut-report/
Han havde også en god, men ikke fantastisk 17/18 sæson, med 13 mål og 5 oplæg i ligaen. Man kunne fristes til at vente og se hvordan han gentager bedriften.

han er da uden tvivl en spændende spiller, omend han er lidt dyr og jeg er da også bange for at Bayern, Spurs, PSG(hvis de sælger Neymar), Arsenal og flere andre har mere brug for ham i start 11'eren end vi har og derfor tvivler jeg lidt på at han tager den hårde vej og vælger os.

Men helt sikkert en spændende spiller!
Hvis City kan få spillere til at vælge dem - velvidende det er svært at komme i startopstillingen kan vi også.

Endnu mere centralt - hvis vi vil konkurrere med City er vi nød til at have SÅ stærke navne på bænken. Vores bænk er bedre end nogensinde, men der er stadig flere steder hvor den er tynd, særligt ifht. vores front trio.
Ja, men hvis vi vil have bænken fyldt med stjernespillere, så er vi formentlig nødt til at kompensere deres manglende spilletid med eksorbitante lønninger. Vil vi det og kan vi det overhovedet? Og hvad gør det ved hierarkiet i truppen hvis vi pludselig betaler Scum lønninger til breddespillere?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » onsdag, 12. jun, 2019 18:07

Kan godt forstå at vi har en fantastisk trup og vi er virkelig i toppen af europa i forhold til fodboldspillet


men forstår ikke hvorfor man ikke går benhådt efter at udnytte vores fantastiske position til at hente de bedste unge talenter som vi kan have på holdet de næste 8-9 år.

Og selv om de vil til barca eller real madrid senere. så kan vi sælge dem for langt mere end vi køber dem for.

Vi kan købe til bredden af truppen, vi var temlig heldig med skader generelt set sidste år. men en skade til VVD eller en skade til både salah og mane på samme tid vil ødelægge hele seasonen imo da vi ikke kan tåle og tabe 1 eneste kamp i premier league næste år.

Imo mangler vi kun 1 spillere som så.

1 CB, 1 Venstre back som også gerne skal kunne spille højre hvis nødvendigt. og en Angriber som kan dække alle 3 positoner oppe foran.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 13. jun, 2019 08:56

Enig. Den største fejl vi kan begå, er at hvile på laurbærrene. Vi skal tilføre truppen kvalitet, og igen hvis vi har mulighed for at få de Light, skal vi selvfølgelig det. Det er ikke hver dag den mulighed opstår. Hvis vi kan sælge Lovren for £25-30 M., så skal vi vel 'kun' lægge £30 M yderligere. Men det kan også dreje sig om andre hylde 1 spillere. Tænk, at vi opgennem 00'erne og langt ind i 10'erne ikke har kunne tiltrække toptalenter eller hylde 1 spillere. Det kan vi nu, og det skal vi da udnytte, så vi kan stå stærkt i fremtiden.

Jeg mindes i vores storhedstid, så sørgede Paisley Og King Kenny altid at der komme nye ansigter til klubben over sommeren, også for at vise at der sker noget her. Vi står ikke stille. selvom holdet var stærkt og lige have vundet mesterskabet eller Mesterholdenes finale, så kom der altid nye ind ad døren.


Dernæst gælder det også om at foregribe begivenhedernes gang, ved at være på forkant, og udpege de steder på holdet, hvor vi om 2-3 år vil mangle kvalitet. Netop for at undgå, at vi skal ud og hente efter en spiller er blevet langtidsskadet, eller faldet i niveau, eller blevet lokket til en anden klub. Jeg synes at det er en fordel at være på forkant med udviklingen, således at der intet pres er på spilleren, men lige så stille og roligt kan glide ind på holdet.

Hvis man læner sig tilbage, og siger at truppen er god som den er, og vi ikke behøver erstatninger, så begår man, efter min mening, en dødssynd.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 13. jun, 2019 09:02

Enig omkring talenterne, Wormie.

Vi ser ud til at have rigeligt med talentfulde målmænd.

Vi har Ki-Jana Hoever og måske Nat Phillips til CB, som jeg iøvrigt ikke mener, at vi skal hente forstærkning til, da vi er virkelig godt besat allerede (kun hvis vi sælger Lovren).

Vi mangler tilsyneladende gode nok talenter til backpladserne medmindre, Adam Lewis/Anderson Arroyo rent faktisk er gode nok som back up og sidstenævnte kan opnå arbejdstilladelse, og så kan det jo være, at Hoever's indgang til holdet sker via HB, som det var tilfældet for Gomez og andre før ham. Vi har flere spillere i seniortruppen, som kan dække ind på backpladserne også, og Larouci ligner også et stort talent.

Ben Woodburn og Curtis Jones anses vel som ret så store midtbanetalenter, men vi har aldrende spillere i Milner, Lallana og Henderson, hvor Henderson nok har op mod en håndfuld gode år endnu, men han lader ikke til at have en fysik som Milner. Gini er samme alder, men han ser ud til at være en evighedsmaskine som Milner. Derfor kunne vi godt se efter et kæmpe talent til 8'er positionen.

I angrebet har alle 3 en rigtig god alder, og Brewster får forhåbentlig sit store gennembrud denne sæson. Efter ham ser det vel ret godt ud med Bobby Duncan og Paul Glatzel, men vi kan vel godt se os om efter en virkelig god ung kantspiller, da det ikke ser ud som om, at Ojo og Kent har Liverpool-niveau, og da Rafa Camacho sikkert sælges, eftersom han gerne vil spille nu og her ?

Der ser i øvrigt ud til at skulle ske en en masse ting på akademiet, hvor mange U23 spillere er fritstillede, hvor der skal mange spillere op fra det talentfulde U18 hold, og så skal der nok hentes ind til U18 og 1-2 udefra til U23, tænker jeg. Det kommer jo også an på, hvem vi sælger af de unge spillere, og hvem der skal prøve at lejes ud.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 13. jun, 2019 10:35

Wormie skrev:Kan godt forstå at vi har en fantastisk trup og vi er virkelig i toppen af europa i forhold til fodboldspillet


men forstår ikke hvorfor man ikke går benhådt efter at udnytte vores fantastiske position til at hente de bedste unge talenter som vi kan have på holdet de næste 8-9 år.

Og selv om de vil til barca eller real madrid senere. så kan vi sælge dem for langt mere end vi køber dem for.

Vi kan købe til bredden af truppen, vi var temlig heldig med skader generelt set sidste år. men en skade til VVD eller en skade til både salah og mane på samme tid vil ødelægge hele seasonen imo da vi ikke kan tåle og tabe 1 eneste kamp i premier league næste år.

Imo mangler vi kun 1 spillere som så.

1 CB, 1 Venstre back som også gerne skal kunne spille højre hvis nødvendigt. og en Angriber som kan dække alle 3 positoner oppe foran.
Det handler jo om spilletid og penge.

Hvis De Ligt skal koste omkring det samme som van Dijk og have mere i løn og så skal agenten også have så stor del af kagen at man er nødt til at bage en til - så kommer der jo et punkt hvor man må lade ham gå til PSG, hvis det er der hans prioriteter ligger.

Spillerne stiger jo kun i værdi, hvis de får spilletid. Og de vil også langt hen af vejen vælge spilletiden og det er jo der vores succes bliver et (luksus-)problem: Det ser svært ud at konkurrere med Salah, Robbo og Mané om pladserne. En kant-angriber kunne være en god løsning, som vil have noget større mulighed for spilletid fordi der er 3 pladser oppe foran Werner, Pepe, Neres, Zaha osv kommer i spil til den plads.
altså vi forvandlede Coutinho til en stor stjerne fordi han fik plads at vokse på og havde gode arbejdsbettingelser. Hvis jeg var den "næste" Coutinho, ville jeg se på at skifte til f.eks. Tottenham(især hvis de sælger Eriksen) før Liverpool(eller Man City), pga. muligheden for spilletid. Altså vi missede tilsyneldende en god VB Lloyd Kelly til Bournemouth, fordi der ikke er store udsigter til at være supleant for Robertson, det var godt nok før CL finalen, men jeg tror det var en fornuftig og moden beslutning for den unge Kelly.
En gut som Pepe har haft en enkelt god sæson, men det ser ud til at han kommer til at blive røv dyr, det kan godt være vi er i en ny Lemar-situation med ham.

Vi ved jo heller ikke hvad der foregår bag kulisserne. Ofte når man "går efter" spillere er det jo fordi agent og scouts har haft samtaler om at der er noget at hente og hvad spilleren søger i sin næste klub osv.

Men det er rigtig at Origi, Brewster og Shaqiri virker som den svageste del af i b-kæden, men det er jo stadig lysår foran hvor vi stod et år siden. Og VB reserven er den eneste plads i B-kæden, der slet ikke er besat. Og hvis Oxlade-Chamberlains skade ikke har kostet ham for meget fart, så er han også en helt fornuftig venstrekant.

Vi har dog overordnet en god bredde, så vi har muligheden for at gå efter kvalitet og den gode handel over position i ret høj grad. Altså vi har fire gode midtstoppere, men hvis der er en de Ligt åbning, så er han vel den bedste fodboldspiller vi overhovedet kan forestille os at hente.

Hvis vi køber en VB ville det være dejlig, hvis han kunne spille en plads mere, DM, HB eller CB. Kieran Tierney kan vel også spille CB, men han har haft noget "hip injury". Ellers skal vi jo være lidt kreative. Angeliño har lavet 10 assist for PSV i år, så ville være et ok bud, men han skiftede væk fra Man City for at få spilletid, så det er vel usikkert om han vil skifte til en ny stor PL klub så hurtigt.

Hvis Lovren gerne vil væk og vi får gode penge for ham, så skal vi selvfølgelig have en ny 4. CB - Ellers så er vi jo ret godt med der og skal kun købe hvis vi finder en god handel.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 13. jun, 2019 10:53

Sledgehammer skrev:
Ja, men hvis vi vil have bænken fyldt med stjernespillere, så er vi formentlig nødt til at kompensere deres manglende spilletid med eksorbitante lønninger. Vil vi det og kan vi det overhovedet? Og hvad gør det ved hierarkiet i truppen hvis vi pludselig betaler Scum lønninger til breddespillere?
Korrekt - men har vi råd til at lade være?

Hvis vi drømmer om mesterskabet er vi nød til at se på den udfordring vi står overfor. Vi er oppe imod et hold, hvor fraværet af deres i sidste sæson klart bedste spiller nærmest intet betød, fordi de bare hev en af deres spillere fra bænken ind.

Skulle vi få en tilsvarende lang skade til hhv. Van Dijk, Salah, Mane eller Robertson har vi ingenlunde samme mulighed og det vil kunne koste et potentielt mesterskab. Ligeledes er vi udfordret i de perioder, hvor vores vigtigeste spillere har formnedgang.

Man kan sige vi i sidste sæson gjorde det og tabte "på målstregen", men vi var også ganske forskånede fra skader til vores vigtigeste spillere. Det kan vi naturligvis satse/håbe på vi forbliver, men fodbold er nu engang sådan skader kommer og ofte på det helt forkerte tidspunkter.

Jeg har svært ved at se vi realistisk set kan drømme om et mesterskab, hvis ikke vi får Backups til 1. Front trioen, 2. Robertson, 3. CB.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 13. jun, 2019 11:00

Min mening er vi skal hente 3 spillere. 1 til hver kæde og de 3 skal udfordre start 11.

Hvis vi skal have mesterskabet, skal det være nu og det kræver kvalitet.

Som det er flere der skriver, at får vi en skade til en af de top spillerne bliver vi presset. Hendo, Lallana, Ox har jo en Nasty skades historik.

Det kan godt ske det vil gå ud over en spiller eller 2 og de vil sidde på bænken nogle kæmpe og det ikke vil være tilfredsstillende, men se den trup Madrid er ved at have nu. Store spiller med kombi af unge talenter og med 2 klasse spillere på bænken også

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Besvar