Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 16. feb, 2020 11:33

Mugge skrev:
søndag, 16. feb, 2020 08:42
Hr. Drejer skrev:Hvis nu Lovren smutter til sommer, så mangler vi en midterforsvarer. Tanguy Kouassi har kontraktudløb i PSG til sommer. Han er 17 år, men et kæmpe talent, som allerede har fået 10 kampe i denne sæson i en meget stærk trup. Han virker interessant.
I så fald må vi jo allerede nu skrive kontrakt med ham.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Mon ikke Juventus allerede er langt fremme i den handel?

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 16. feb, 2020 20:44

Mugge skrev:
søndag, 16. feb, 2020 08:42
Hr. Drejer skrev:Hvis nu Lovren smutter til sommer, så mangler vi en midterforsvarer. Tanguy Kouassi har kontraktudløb i PSG til sommer. Han er 17 år, men et kæmpe talent, som allerede har fået 10 kampe i denne sæson i en meget stærk trup. Han virker interessant.
I så fald må vi jo allerede nu skrive kontrakt med ham.
Nu ved jeg ikke hvornår reglerne fra FA bliver korrigeret i forhold til Brexit, men når de nye regler træder i kraft, hvis ikke allerede, så må engelske klubber ikke længere indgå kontrakt med spillere udenfor for england før de er over 18.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » mandag, 17. feb, 2020 08:49

Jesper skrev:
søndag, 16. feb, 2020 11:30
Nu er det mest sejlivede rygte Timo Werner og derfor er vi sikkert flere, der har fulgt ham ekstra i de sidste måneder. Jeg foreslog ham faktisk selv for over et år siden, så for mig er han ikke "ny", men det gør det ikke mindre interessant. Jeg tror han kommer til Liverpool. Af flere grunde. Dels er der signaler fra begge lejre, der minder så meget om andre handler, at mønstret synes at gentage sig. Dels er han en yderst, yderst kompetent angriber, som vil kunne gå lige ind på holdet. Så kan man straks få dette smidt i hovedet: "Hvem skal han slå af?". Så simpelt er det dog ikke. Fodbold udvikler sig, og det gør Klopp også. 4-3-3 er ikke et statsgaranteret system. Man kunne eks. spille 4-2-3-1. Klopp har gennem tiden (også i Dortmund) været yderst god til at tilpasse sig de spillere, han har til rådighed. Det ser jeg ikke som et problem. Derudover kan de 3 forreste simpelthen ikke sæson efter sæson spille alle 3 kampe om ugen. De har brug for hvile, men også konkurrence. Og man skal forvente skader og formnedgange. Så han ville være yderst velkommen.
Hvad kan han så? Han har lidt af det hele. Han er hurtig! Det plejer at være et must for en angriber pt. Han har faktisk et udmærket blik for spillet, og så er han ikke bleg for at tage arbejdshandskerne på. Han har mere eller mindre hele pakken. Måske er han lidt mere "kantet" end de her atletiske typer vi har på toppen pt, men til gengæld har han en yderst veludviklet målnæse.
Jeg er enig i alt du skriver her. Meget endda! Vil du skrive noget uddybende om de signaler du du ser fra begge lejre?

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mysjkin » mandag, 17. feb, 2020 10:05

pow9199 skrev:
mandag, 17. feb, 2020 08:49
Jesper skrev:
søndag, 16. feb, 2020 11:30
Nu er det mest sejlivede rygte Timo Werner og derfor er vi sikkert flere, der har fulgt ham ekstra i de sidste måneder. Jeg foreslog ham faktisk selv for over et år siden, så for mig er han ikke "ny", men det gør det ikke mindre interessant. Jeg tror han kommer til Liverpool. Af flere grunde. Dels er der signaler fra begge lejre, der minder så meget om andre handler, at mønstret synes at gentage sig. Dels er han en yderst, yderst kompetent angriber, som vil kunne gå lige ind på holdet. Så kan man straks få dette smidt i hovedet: "Hvem skal han slå af?". Så simpelt er det dog ikke. Fodbold udvikler sig, og det gør Klopp også. 4-3-3 er ikke et statsgaranteret system. Man kunne eks. spille 4-2-3-1. Klopp har gennem tiden (også i Dortmund) været yderst god til at tilpasse sig de spillere, han har til rådighed. Det ser jeg ikke som et problem. Derudover kan de 3 forreste simpelthen ikke sæson efter sæson spille alle 3 kampe om ugen. De har brug for hvile, men også konkurrence. Og man skal forvente skader og formnedgange. Så han ville være yderst velkommen.
Hvad kan han så? Han har lidt af det hele. Han er hurtig! Det plejer at være et must for en angriber pt. Han har faktisk et udmærket blik for spillet, og så er han ikke bleg for at tage arbejdshandskerne på. Han har mere eller mindre hele pakken. Måske er han lidt mere "kantet" end de her atletiske typer vi har på toppen pt, men til gengæld har han en yderst veludviklet målnæse.
Jeg er enig i alt du skriver her. Meget endda! Vil du skrive noget uddybende om de signaler du du ser fra begge lejre?
Interessant betragtning at et eventuelt indkøb af Werner kunne betyde en justering af spilsystemet. Men det tror jeg også ville være nødvendigt. Jeg har i andre tråde nævnt, at en af holdets absolut største styrker er den offensive alsidighed. Alsidigheden beror blandt andet på, at vi i Mané, Firmino og Salah har nogle spillere, der er hurtige og dygtige i de små rum, og som alle kan sætte en mand også selvom der ikke er meget plads. Her er Werner i mine øjne lidt mere endimensionel. Vi må regne med, at vi i hovedparten af kampene fortsat vil møde hold, der står dybt (som fx Norwich i weekenden). Her er ovennævnte kvaliteter fuldkommen afgørende. Jeg vil gerne have Werner til klubben, men jeg ser ham mere som et supplement - en Origi de Luxe om man vil - snarere end som en langsigtet erstatning for Mané, Salah og Firmino.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 17. feb, 2020 10:48

Jeg betragter ham som en spiller, hvor han ville opnå et lignende niveau som de øvrige 3, hvis han fik samme proces som de 3 forreste.
Jeg værdsætter Werner enormt meget, men jeg troede engang også Ibe ville blive den næste store ting..
Det med signaler. Tag mig på ordet, har ikke tid til at finde kilder, men fra begge lejre, så har man dels kommenteret på hinanden. Det er første skridt. Det andet er tonen og de positive vendinger, der bruges.
Det sidste jeg lagde mærke til var to kommentarer, som Klopp og vores CEO på nogenlunde samme tid havde ude i medierne. Her lød det, at der siden efteråret var arbejdet med samtaler med relevante interessenter med henblik på sommerens vindue. Og på nogenlunde samme tid var Werner kraftigt ude og signalere, at Liverpool var en drømmeklub. Her plejer det være sådan at spinnet er forholdsvis koordineret, så derfor tolker jeg det som om, at her er der gensidig interesse og at de er relativt langt i forhandlingerne.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » mandag, 17. feb, 2020 11:10

Der er vist ikke nogen, der ikke gerne ser Werner i Liverpool, hvis han er så "billig", som der rapporteres. Spørgsmålet var mere, om han kan overtales - eller hellere vil til en klub, hvor han er lidt højere i angrebshierarkiet og evt. kan få højere løn.

Tror I virkelig, at vi kommer til at spille med alle fire fra start? Har svært ved at se det.

I øvrigt var Norwich et godt eksempel på, hvad man får ekstra med Salah og Mané. Dels Salahs afslutning i feltet omgivet af 3-4 Norwich-spillere, hvor Keita burde have scoret, og dels målet, som bare var ekstremt atletisk udført af Mané.

Hvad med ham Cantwell, som vi nu linkes til? https://norwich.vitalfootball.co.uk/liv ... idfielder/

Vi har da i hvert fald en vis succes med at hente spillere fra nedrykkere...(selvfølgelig ikke et gangbart argument)

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 17. feb, 2020 11:29

AJJ skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:10
Der er vist ikke nogen, der ikke gerne ser Werner i Liverpool, hvis han er så "billig", som der rapporteres. Spørgsmålet var mere, om han kan overtales - eller hellere vil til en klub, hvor han er lidt højere i angrebshierarkiet og evt. kan få højere løn.

Tror I virkelig, at vi kommer til at spille med alle fire fra start? Har svært ved at se det.

I øvrigt var Norwich et godt eksempel på, hvad man får ekstra med Salah og Mané. Dels Salahs afslutning i feltet omgivet af 3-4 Norwich-spillere, hvor Keita burde have scoret, og dels målet, som bare var ekstremt atletisk udført af Mané.

Hvad med ham Cantwell, som vi nu linkes til? https://norwich.vitalfootball.co.uk/liv ... idfielder/

Vi har da i hvert fald en vis succes med at hente spillere fra nedrykkere...(selvfølgelig ikke et gangbart argument)
Jeg tror ikke vi går permanent over til 4-2-3-1 for at hente Werner, absolut ikke, måske i nogle kampe, men den der tanke om at man bare kan pille Hendo eller Gini ud for en angriber uden at lave store ændringer på hvordan f.eks. vores backs spiller... ja, jeg kan ikke se det.

Hvis vi skal overtale Werner, så er det vel på to ben, dels at han vil kunne lære af de bedste(Mané, Salah) og dels at han har lige netop den fart og den direkthed og den even til at løbe sig ind i store chancer, som vi mangler når vi mangler Mané eller Salah, hvorfor han har gode muligheder for at få en masse spilletid alligevel og for at udfordre dem i kampen om pladerne i startopstillingen. Men det kræver at han seer det som en mulighed for at måle sig med de bedste og træne med de bedste og at det vil gøre ham bedre på den lange bane.
Og så tror jeg nok også at han kan se at Klopp-Edwards ikke køber spillere bare for at købe eller for at investere og sælge videre, men fordi de tror på dem og gerne vil arbejde med dem. Det er vigtigt fordi frygten vil jo være at han kommer til og bliver glemt på bænken efter et par måneder hvis det ikke lige spiller for ham fra start af.

Cantwell er dygtig og er vel en fornuftig erstatning til Lallana. Spørgsmålet er om han kan mere end Curtis Jones, om vi reelt har brug for ham?

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » mandag, 17. feb, 2020 13:48

Apropos
https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 39361.html

While Werner’s football attributes would complement the approach of the European champions, there are concerns over how the German international would adjust to not being an automatic starter at Liverpool.


If the player was willing to ease into his time at Liverpool and accept that he’d be part of a very successful unit and not at the core of it, Klopp and Edwards would pursue a deal at the right price.

Og så afkræfter hun også Cantwell-rygtet.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 17. feb, 2020 14:21

AJJ skrev:
mandag, 17. feb, 2020 13:48


Og så afkræfter hun også Cantwell-rygtet.
så Cynwal-2020 er off? :shock:

Jeg lader den lige stå for jeg var to sider tilbage for at finde ud af hvilket rygte Cynwal havde skrevet inden det gik op for mig at jeg havde læst forkert :lol:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. feb, 2020 18:24

Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 14:21
AJJ skrev:
mandag, 17. feb, 2020 13:48


Og så afkræfter hun også Cantwell-rygtet.
så Cynwal-2020 er off? :shock:

Jeg lader den lige stå for jeg var to sider tilbage for at finde ud af hvilket rygte Cynwal havde skrevet inden det gik op for mig at jeg havde læst forkert :lol:
Jeg var også væk. Tror vist det var Adama Traore jeg var/(er?) ved at kaste min kærlighed efter, men så spillede han uhyggeligt ordinært i den lille halve time han fik i deres 0-0 kamp her forleden.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » mandag, 17. feb, 2020 22:41

Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:29
Jeg tror ikke vi går permanent over til 4-2-3-1 for at hente Werner, absolut ikke, måske i nogle kampe, men den der tanke om at man bare kan pille Hendo eller Gini ud for en angriber uden at lave store ændringer på hvordan f.eks. vores backs spiller... ja, jeg kan ikke se det.

Hvis vi skal overtale Werner, så er det vel på to ben, dels at han vil kunne lære af de bedste(Mané, Salah) og dels at han har lige netop den fart og den direkthed og den even til at løbe sig ind i store chancer, som vi mangler når vi mangler Mané eller Salah, hvorfor han har gode muligheder for at få en masse spilletid alligevel og for at udfordre dem i kampen om pladerne i startopstillingen. Men det kræver at han seer det som en mulighed for at måle sig med de bedste og træne med de bedste og at det vil gøre ham bedre på den lange bane.
Hvem har sagt at vi vil gå over til permanent at spille 4-2-3-1? Argumentet er vel snarere, at 4-2-3-1 i højere grad bliver en mulighed, hvorfor et potentielt indkøb af Werner ikke nødvendigvis er et spørgsmål om at han skal slå en af de tre forreste af. Der er ingen i klubben der tror vi har en fast stærkeste 11'er og der er ingen der tror at spillere altid stilles op på samme vis. Kommer Werner til klubben, og begynder vi at spille 4-2-3-1 oftere end tilfældet er nu, kan du roligt regne med at vi finder en måde at balancere det med vores backs.
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:29
Og så tror jeg nok også at han kan se at Klopp-Edwards ikke køber spillere bare for at købe eller for at investere og sælge videre, men fordi de tror på dem og gerne vil arbejde med dem. Det er vigtigt fordi frygten vil jo være at han kommer til og bliver glemt på bænken efter et par måneder hvis det ikke lige spiller for ham fra start af.
Det er ukorrekt at vi ikke henter spillere for at sælge dem videre med profit. Edwards og hans gutter laver deres analyser primært med henblik på om en given investering er risiko eller ej. De har en laaaaang række datapunkter på pretty much alle pro'er i verden, hvorudfra de kan estimere hvorvidt aktioner leder til en stigning eller et fald i xG, og herfra tilskrive spillerne en forventet værdi. Er den højere end deres markedsværdi (som har været tilfældet med Solanke, Shaq, Minamino, Allan og Grujic), så henter vi dem med med den sikkerhed at de ofte kan sælges med profit. Men du har bestemt ret i, at de spillere der er større investeringer ikke forventes at levere fra dag et, men om nødvendigt får god tid til at spille sig ind, og det tror jeg bestemt er noget alle topspillere tænker over, når vi kommer og hører til dem.
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:29
Cantwell er dygtig og er vel en fornuftig erstatning til Lallana. Spørgsmålet er om han kan mere end Curtis Jones, om vi reelt har brug for ham?
Meget enig, jeg kan bestemt ikke se nogen årsag til at erstatte Lallana, Minamino og Jones skal gerne have den spilletid. Eneste jeg kan se gøre at vi henter Cantwell eller tilsvarende, er hvis han simpelthen er mulig at hente for en yderst favorabel pris.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 18. feb, 2020 00:30

pow9199 skrev:
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:29
Jeg tror ikke vi går permanent over til 4-2-3-1 for at hente Werner, absolut ikke, måske i nogle kampe, men den der tanke om at man bare kan pille Hendo eller Gini ud for en angriber uden at lave store ændringer på hvordan f.eks. vores backs spiller... ja, jeg kan ikke se det.

Hvis vi skal overtale Werner, så er det vel på to ben, dels at han vil kunne lære af de bedste(Mané, Salah) og dels at han har lige netop den fart og den direkthed og den even til at løbe sig ind i store chancer, som vi mangler når vi mangler Mané eller Salah, hvorfor han har gode muligheder for at få en masse spilletid alligevel og for at udfordre dem i kampen om pladerne i startopstillingen. Men det kræver at han seer det som en mulighed for at måle sig med de bedste og træne med de bedste og at det vil gøre ham bedre på den lange bane.
Hvem har sagt at vi vil gå over til permanent at spille 4-2-3-1? Argumentet er vel snarere, at 4-2-3-1 i højere grad bliver en mulighed, hvorfor et potentielt indkøb af Werner ikke nødvendigvis er et spørgsmål om at han skal slå en af de tre forreste af. Der er ingen i klubben der tror vi har en fast stærkeste 11'er og der er ingen der tror at spillere altid stilles op på samme vis. Kommer Werner til klubben, og begynder vi at spille 4-2-3-1 oftere end tilfældet er nu, kan du roligt regne med at vi finder en måde at balancere det med vores backs.
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:29
Og så tror jeg nok også at han kan se at Klopp-Edwards ikke køber spillere bare for at købe eller for at investere og sælge videre, men fordi de tror på dem og gerne vil arbejde med dem. Det er vigtigt fordi frygten vil jo være at han kommer til og bliver glemt på bænken efter et par måneder hvis det ikke lige spiller for ham fra start af.
Det er ukorrekt at vi ikke henter spillere for at sælge dem videre med profit. Edwards og hans gutter laver deres analyser primært med henblik på om en given investering er risiko eller ej. De har en laaaaang række datapunkter på pretty much alle pro'er i verden, hvorudfra de kan estimere hvorvidt aktioner leder til en stigning eller et fald i xG, og herfra tilskrive spillerne en forventet værdi. Er den højere end deres markedsværdi (som har været tilfældet med Solanke, Shaq, Minamino, Allan og Grujic), så henter vi dem med med den sikkerhed at de ofte kan sælges med profit. Men du har bestemt ret i, at de spillere der er større investeringer ikke forventes at levere fra dag et, men om nødvendigt får god tid til at spille sig ind, og det tror jeg bestemt er noget alle topspillere tænker over, når vi kommer og hører til dem.
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:29
Cantwell er dygtig og er vel en fornuftig erstatning til Lallana. Spørgsmålet er om han kan mere end Curtis Jones, om vi reelt har brug for ham?
Meget enig, jeg kan bestemt ikke se nogen årsag til at erstatte Lallana, Minamino og Jones skal gerne have den spilletid. Eneste jeg kan se gøre at vi henter Cantwell eller tilsvarende, er hvis han simpelthen er mulig at hente for en yderst favorabel pris.
Men som situationen er, er Lallana, Minamino, Jones med flere bare langt fra gode nok, medmindre de stepper op. Så at få en Werner, Sancho eller måske en anden vil på papiret være opgradering.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » tirsdag, 18. feb, 2020 08:31

Cynwal skrev:
mandag, 17. feb, 2020 18:24
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 14:21
AJJ skrev:
mandag, 17. feb, 2020 13:48


Og så afkræfter hun også Cantwell-rygtet.
så Cynwal-2020 er off? :shock:

Jeg lader den lige stå for jeg var to sider tilbage for at finde ud af hvilket rygte Cynwal havde skrevet inden det gik op for mig at jeg havde læst forkert :lol:
Jeg var også væk. Tror vist det var Adama Traore jeg var/(er?) ved at kaste min kærlighed efter, men så spillede han uhyggeligt ordinært i den lille halve time han fik i deres 0-0 kamp her forleden.
Ha ha - ja han var ikke god mod Leicester. Som jeg hele tiden har sagt, så synes jeg, han virker noget endimensionel og simpel - på trods af fremgangen i år. Og til de priser, der nævnes, så kan jeg slet ikke se Liverpool være interesseret.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 18. feb, 2020 12:39

pow9199 skrev:
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:29
Jeg tror ikke vi går permanent over til 4-2-3-1 for at hente Werner, absolut ikke, måske i nogle kampe, men den der tanke om at man bare kan pille Hendo eller Gini ud for en angriber uden at lave store ændringer på hvordan f.eks. vores backs spiller... ja, jeg kan ikke se det.

Hvis vi skal overtale Werner, så er det vel på to ben, dels at han vil kunne lære af de bedste(Mané, Salah) og dels at han har lige netop den fart og den direkthed og den even til at løbe sig ind i store chancer, som vi mangler når vi mangler Mané eller Salah, hvorfor han har gode muligheder for at få en masse spilletid alligevel og for at udfordre dem i kampen om pladerne i startopstillingen. Men det kræver at han seer det som en mulighed for at måle sig med de bedste og træne med de bedste og at det vil gøre ham bedre på den lange bane.
Hvem har sagt at vi vil gå over til permanent at spille 4-2-3-1? Argumentet er vel snarere, at 4-2-3-1 i højere grad bliver en mulighed, hvorfor et potentielt indkøb af Werner ikke nødvendigvis er et spørgsmål om at han skal slå en af de tre forreste af. Der er ingen i klubben der tror vi har en fast stærkeste 11'er og der er ingen der tror at spillere altid stilles op på samme vis. Kommer Werner til klubben, og begynder vi at spille 4-2-3-1 oftere end tilfældet er nu, kan du roligt regne med at vi finder en måde at balancere det med vores backs.
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:29
Og så tror jeg nok også at han kan se at Klopp-Edwards ikke køber spillere bare for at købe eller for at investere og sælge videre, men fordi de tror på dem og gerne vil arbejde med dem. Det er vigtigt fordi frygten vil jo være at han kommer til og bliver glemt på bænken efter et par måneder hvis det ikke lige spiller for ham fra start af.
Det er ukorrekt at vi ikke henter spillere for at sælge dem videre med profit. Edwards og hans gutter laver deres analyser primært med henblik på om en given investering er risiko eller ej. De har en laaaaang række datapunkter på pretty much alle pro'er i verden, hvorudfra de kan estimere hvorvidt aktioner leder til en stigning eller et fald i xG, og herfra tilskrive spillerne en forventet værdi. Er den højere end deres markedsværdi (som har været tilfældet med Solanke, Shaq, Minamino, Allan og Grujic), så henter vi dem med med den sikkerhed at de ofte kan sælges med profit. Men du har bestemt ret i, at de spillere der er større investeringer ikke forventes at levere fra dag et, men om nødvendigt får god tid til at spille sig ind, og det tror jeg bestemt er noget alle topspillere tænker over, når vi kommer og hører til dem.
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. feb, 2020 11:29
Cantwell er dygtig og er vel en fornuftig erstatning til Lallana. Spørgsmålet er om han kan mere end Curtis Jones, om vi reelt har brug for ham?
Meget enig, jeg kan bestemt ikke se nogen årsag til at erstatte Lallana, Minamino og Jones skal gerne have den spilletid. Eneste jeg kan se gøre at vi henter Cantwell eller tilsvarende, er hvis han simpelthen er mulig at hente for en yderst favorabel pris.
4-2-3-1 var bare den mest oplagte måse at få Werner ind i startopstillingen. Og nej det behøver jo ikke at være permanent, medmindre det skal opfylde et mål om at vi spiller med fire angribere en gang om ugen, som jeg forstår ved den mængde spilletid som en spiller skal tilstrebe.

Jo de laver investeringer og vurderer dem, men det jeg mente er at det ikke er målet i sig selv at sælge spillerne.
Men derimod at undgå at betale mere for spilleren end hans værdi egentlig er. Og at spilleren skal tilføre større værdi end han koster. Om værdien så høstes i et salg eller vis resultater eller en blanding af de to, det er noget man må afgøre til den tid.
Netop i den analyse af spillerens reelle værdi og potentielle/kommende værdi indgår jo også om hvordan spillerens værdiudvikling vil være på fem år i Liverpool specifikt. Altså om han vil trives i de rammer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 25. feb, 2020 10:20

Nu hvor vi er langt henne i sæsonen, så begynder den her tråd at blive interessant.
Hvis jeg skal pege på områder, hvor vi kan forbedre os, så vil jeg tænke, at vi mangler det her:
- konkurrence på pladserne
- et glidende generationsskifte
- alternativer rent taktisk, når alle hold pakker sig

Og det peger åbenlyst på frontkæden, hvor Werner synes aktuel.
Midtbanen skriger faktisk også. Lallana er på vej væk. Shaqiri spiller praktisk talt ikke. Milner er marginalspiller. Ox synes trods alt kun at være breddespiller.

Så faktisk er midtbanen temmelig tynd. Og to af de bærende har ikke voldsomt mange år tilbage. Jones er på vej, kan han altså fortsætte udviklingen. Men lige her har vi i mine øjne brug for forstærkning. Jeg er stor fan af Kai Havertz, selv om det ikke er en jubelsæson, han har gang i.

I forsvaret er Clyne også på vej væk. Lovren ligeledes, må man vel formode. Vi har godt nok nogle gode unge, men det er vel ikke utænkeligt, at man ser på en til den kæde. Måske særligt til venstre back, om end det er svært, for man skal ikke forvente oceaner med spilletid.


Så med andre ord forventer jeg 3 køb. Og sikkert et talent eller to, der dukker op på markedet.


Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar