Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 28. aug, 2021 13:56

texy skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 10:12
Hr. Drejer skrev:
fredag, 27. aug, 2021 18:07
Det er meget tæt mellem de to Manchester klubber, Chelsea og Liverpool, når der sammenlignes på start-11. Hvis jeg sammenligner hele truppen, så vurderer jeg Man C og Chelsea som en anelse stærkere. Spørgsmålet er om Man U overhaler os, med tilgangen af Ronaldo. De har i hvert gjort et fantastisk vindue.
Hvilke minimum 6 spillere fra Chelseas trup er det, som du mener vil kunne gå ind og forbedre vores start-11?

Alisson
Trent
Matip
VVD
Robbo
Fabinho
Hendo
Thiago
Salah
Jota
Mane

Jeg har stillet spørgsmålet flere gange, men synes ikke, at jeg har fået svar? Beklager, hvis jeg har overset nogens svar. Det er ikke ment som et "provokations-spørgmål". Jeg er oprigtigt nysgerrig efter at vide, hvordan andre vurderer spillernes kvalitet så meget anderledes end jeg.

Personligt, kan jeg kun tage 2 af vores spillere ud og erstatte dem med Kanté og Lukaku.

------------

Ronaldo er et helt separat emne. Jeg mener, at det er et tåbeligt køb af Man Utd. Han gjorde ikke Juventus bedre. Tværtimod kan man næsten sige, al den stund at de i sidste sæson smed mesterskabet for første gang i uhyre mange år. Han scorede mange mål. Men de mål tog han jo bare fra andre spillere, da holdet ikke scorede flere mål end tidligere. Selvom Ronaldo naturligvis har noget kvalitet og han styrker deres bredde med dem han sender på bænken, så kan jeg næsten kun se, at Man Utd har købt sig til problemer.

£480K om ugen er endnu en stor udgift for en gældsplaget klub

2 års kontrakt til en 36 årig spiller, der vel SKAL spille til den løn, hvilket udover Cavani sender to af Mason Greenwod, Rashford og Martial på bænken. Ikke godt for udviklingen af den yderst lovende Greenwood.

2 års kontrakt til en 36 årig spiller, der vel SKAL spille til den løn, betyder vel også, at det bliver svært at lokke store unge stjerner på positionen med spilletid næste sommer, hvor jeg ellers havde troet, at Man Utd ville være med i spillet om Haaland eller Kane. Alternativt står de med en bænkevarmer til £480K om ugen.

Stjernestatus og muligvis straffesparkstjans tages fra holdets reelle stjerne Fernandes, der ikke fungerede sammen med Ronaldo for Portugal.

Holdet mister fart i angrebet i forhold til alternativerne til Ronaldo. Omvendt er han uhyre stærk i hovedspillet, men for mig er fart den vigtigste kvalitet i moderne offensiv fodbold.

Jeg må indrømme, at jeg faktisk synes, at det er fedt, at Ronaldo kommer til PL. Og jeg er ikke det mindste misundelig på Man Utd eller nervøs for at det skulle gøre dem til en større trussel, end de allerede var. Han kan ikke spille defensiv midt eller back. Og det er der, Man Utd er allermest udfordret.
Matip med hans skadeshistorik forstår jeg ikke du sætter på. Han er jo luksus spiller og ikke en stabil en.

Chelsea har sku fået en stærk ung trup, der kan tåle en del skader uden, at blive specielt svækket.

Stærkeste start 11 kan vi jo på ingen måde forvente kan spille hele sæsonen. Som lidt ligner det sats klubben har taget.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 28. aug, 2021 15:26

texy skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 10:12
Hvilke minimum 6 spillere fra Chelseas trup er det, som du mener vil kunne gå ind og forbedre vores start-11?
Som skrevet er vores start-11 mere end godkendt. Dernæst spiller vi lidt forskellige formationer, som betyder at spillere er købt til udføre bestemte opgaver.

Jeg ser det store problem i vores bænk - spillerne fra nr. 12-20. Her er vi meget svage vurderet relationelt med Man C og Chelsea. De har ganske enkelt langt mere kvalitet på bænken, og med vores skadeshistorik til Hendo, Matip, Keita, Gomez behøver vi en stærk bænk. Sidste sæson er et bevis på, at der skal en stærk bænk til for at lave et topresultat i PL. Sidste sæson blev ødelagt af tre skader til VVD, Gomez og Matip. Vi vandt ikke et eneste trofæ pga tre skader. Nuvel, det var i samme position, men det er et klokkeklart bevis på at spillerne fra nr. 12-20 er meget vigtige over en lang sæson.

Blot se på Man C og dagens kamp. De hiver Silva og Jesus ud, og erstatter dem med Sterling og Mahrez. Vi kan ikke udskifte Mane og Salah uden tab af kvalitet på banen. Det kan Man C og til dels også Chelsea.
texy skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 10:12
Personligt, kan jeg kun tage 2 af vores spillere ud og erstatte dem med Kanté og Lukaku.


Reece James og Robbo ligger også tæt, og der går vel ikke andet end 1 år eller 2, før han er forbi Robbo. Jeg vil også vælge Havertz i stedet for Elliott (som er startet inde i sidste kamp) - i denne sæson :) Men Elliott skal nok komme. Jeg har store forventning til ham.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » lørdag, 28. aug, 2021 15:46

pingel skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 11:03
athomsen skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 09:45
Redtothebone skrev:
fredag, 27. aug, 2021 22:05
Kan se Femi Azeez. nævnes flere steder hvem fanden er han :D
Spidsangriber der har scorer 7 mål siden 2018-19 sæsonen
Eller: lige fyldt 20. 4 seniorkampe som pro for Reading - 2 mål og 1 assist… Fortrinsvist som højre Wing - så vidt jeg kan se.
En som virkelig får konkurrenterne til at ryste i bukserne… eller noget

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » lørdag, 28. aug, 2021 17:35

athomsen skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 15:46
pingel skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 11:03
athomsen skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 09:45
Redtothebone skrev:
fredag, 27. aug, 2021 22:05
Kan se Femi Azeez. nævnes flere steder hvem fanden er han :D
Spidsangriber der har scorer 7 mål siden 2018-19 sæsonen
Eller: lige fyldt 20. 4 seniorkampe som pro for Reading - 2 mål og 1 assist… Fortrinsvist som højre Wing - så vidt jeg kan se.
En som virkelig får konkurrenterne til at ryste i bukserne… eller noget
Ikke nu måske - men de er glade for ham i Reading. Var ikke i truppen i dag, så ham ser vi nok snart på U23…

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 28. aug, 2021 19:34

pingel skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 17:35
athomsen skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 15:46
pingel skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 11:03
athomsen skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 09:45
Redtothebone skrev:
fredag, 27. aug, 2021 22:05
Kan se Femi Azeez. nævnes flere steder hvem fanden er han :D
Spidsangriber der har scorer 7 mål siden 2018-19 sæsonen
Eller: lige fyldt 20. 4 seniorkampe som pro for Reading - 2 mål og 1 assist… Fortrinsvist som højre Wing - så vidt jeg kan se.
En som virkelig får konkurrenterne til at ryste i bukserne… eller noget
Ikke nu måske - men de er glade for ham i Reading. Var ikke i truppen i dag, så ham ser vi nok snart på U23…
Synes det er fint nok vi får fat i de unge talenter, vi har lige nappet en 16 årig fra Newcastle som der er meget hype om.
YNWA

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 29. aug, 2021 10:05

Godt med talenter.
Jeg håber der kommer en kreativ offensiv spiller ind, der kan gå i start 11’eren. En med mål i.
Kunne godt se Pedro Gonçalves i Liverpool.
Der er smuttet to gode spillere.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. aug, 2021 09:54

Jeg vil da også meget gerne se en offensiv spiller af høj kvalitet komme til klubben. Og jeg vil mindst lige så gerne se Origi, Nat Phillips og Rhys Williams solgt for acceptable penge.

Men jeg er generelt meget tilfreds med truppen og tror på, at vi kan vinde ligaen med den her trup. Så mest af alt glæder jeg mig bare til det åndssvage transfer-vindue lukker.

EDIT:
Hvor meget tror I, at en spiller som Saint-Maximin i Newcastle ville koste? Det er da om nogen en dåseåbner. Og på et bedre hold er det svært at forestille sig, at hans stats ikke også vil blive bedre.

Men han koster sikkert også en million-milliard.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 30. aug, 2021 12:12

texy skrev:
mandag, 30. aug, 2021 09:54
Jeg vil da også meget gerne se en offensiv spiller af høj kvalitet komme til klubben. Og jeg vil mindst lige så gerne se Origi, Nat Phillips og Rhys Williams solgt for acceptable penge.

Men jeg er generelt meget tilfreds med truppen og tror på, at vi kan vinde ligaen med den her trup. Så mest af alt glæder jeg mig bare til det åndssvage transfer-vindue lukker.

EDIT:
Hvor meget tror I, at en spiller som Saint-Maximin i Newcastle ville koste? Det er da om nogen en dåseåbner. Og på et bedre hold er det svært at forestille sig, at hans stats ikke også vil blive bedre.

Men han koster sikkert også en million-milliard.
Enig mht. til Nat, Rhys og Origi. Jeg ser også gerne en offensiv spiller ind.

Saint-Maximin er et godt bud. Han laver nogle gange noget helt fantastisk, andre gange forsvinder han i kampen. Men når han modtager bolden, sidder jeg mange gange ude på kanten af stolen. Han er uforudsigelig og en interessant type.

Jeg tror priserne får et nøk i vejret i de sidste dage af transfervinduet.

Hvad med Suarez tilbage?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » mandag, 30. aug, 2021 13:19

Allan Saint-Maximin var, i følge stats, den spiller, der havde tredje flest succesfulde driblinger i Premier League sidste sæson, suverænt overgået af Adama Traore og lige knap overgået med anden flest af, for mig selv meget overraskende, Sadio Mané. Han kunne være en ideel addition til truppen, der kunne give Mané lidt tiltrængt konkurrence. Han virker overordnet også til at være en god fyr med benene plantet på jorden. Blandt andet reagerede han efter 1-1 kampen sidste sæson, hvor Mané ikke spillede nogen god kamp, men Saint-Maximin til gengæld gjorde, ved at svare de Liverpool fans, der skrev til ham, at han skulle skifte til Liverpool som erstatning for Mané, med følgende twitter-citat:

"I know you think it’s a nice message to me but I don’t like this. Be respectful to him please you are ungrateful, he did and he’s doing a lot for Liverpool, there still a long way before I could reach his level"

Jeg kan sgu godt lide Saint-Maximin og kunne sagtens se ham i Liverpool. Min første tanke var, at hans tendens til at drible måske ikke ville passe så godt ind på et hold, der synes mere og mere interesseret og fokuseret på at slå hurtige afleveringer for at komme frem til chancer. Det så vi i hvert fald en forsmag på i pre-season, men når det viser sig, at Mané selv er driblelysten, så er det jo ikke nogen større omvæltning, hvis konkurrencen til ham skulle komme i form af Saint-Maximin. Et andet bud kunne være Jeremy Doku, som havde et, for Belgien, ganske flot EM, når han spillede.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke, vi henter nogen og så kan det jo være lige fedt at spekulere og tænke.

Suarez kunne også være lidt flabet og frækt, men når vi har trukket Atletico Madrid i gruppespillet, så ser jeg det heller ikke ske. Om det havde været muligt, hvis vi ikke havde trukket Atletico - sikkert ikke og langt fra sikkert, at Klopp ville være interesseret.

Igen, så tror jeg vi skal forberede os på, at der ikke sker mere i dette vindue og som texy skriver, så tror jeg også, at vi kan konkurrere med om mesterskabet det til trods. Elliott er en addition og det samme er Konate. For mange nye navne kan også ødelægge homogeniteten på et hold. Selvom der ikke skal gå mange vinduer, før vi går i gang med at forynge truppen lige så stille, flydende og balanceret.
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. aug, 2021 20:21

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 15:26
texy skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 10:12
Hvilke minimum 6 spillere fra Chelseas trup er det, som du mener vil kunne gå ind og forbedre vores start-11?
Som skrevet er vores start-11 mere end godkendt. Dernæst spiller vi lidt forskellige formationer, som betyder at spillere er købt til udføre bestemte opgaver.

Jeg ser det store problem i vores bænk - spillerne fra nr. 12-20. Her er vi meget svage vurderet relationelt med Man C og Chelsea. De har ganske enkelt langt mere kvalitet på bænken, og med vores skadeshistorik til Hendo, Matip, Keita, Gomez behøver vi en stærk bænk. Sidste sæson er et bevis på, at der skal en stærk bænk til for at lave et topresultat i PL. Sidste sæson blev ødelagt af tre skader til VVD, Gomez og Matip. Vi vandt ikke et eneste trofæ pga tre skader. Nuvel, det var i samme position, men det er et klokkeklart bevis på at spillerne fra nr. 12-20 er meget vigtige over en lang sæson.

Blot se på Man C og dagens kamp. De hiver Silva og Jesus ud, og erstatter dem med Sterling og Mahrez. Vi kan ikke udskifte Mane og Salah uden tab af kvalitet på banen. Det kan Man C og til dels også Chelsea.
texy skrev:
lørdag, 28. aug, 2021 10:12
Personligt, kan jeg kun tage 2 af vores spillere ud og erstatte dem med Kanté og Lukaku.


Reece James og Robbo ligger også tæt, og der går vel ikke andet end 1 år eller 2, før han er forbi Robbo. Jeg vil også vælge Havertz i stedet for Elliott (som er startet inde i sidste kamp) - i denne sæson :) Men Elliott skal nok komme. Jeg har store forventning til ham.
Beklager. Jeg læste dit indlæg som om, at Chelsea skulle have en stærkere start-11 end os. Men du taler vist om trup.

Jeg tror næppe vi bliver enige, uanset at jeg misforstod dit indlæg. Jeg synes, at vores bænk er bedre end Chelseas.

Hvis vi tager udgangspunkt i de to bænke i lørdags.

Kelleher v Arrizabalaga - CHE den er jeg flink at give dem
Gomez v Silva - LIV
Konaté v Chaloba - LIV
Thiago v Kovacic - LIV
Jota v Werner - LIV
Keita v Loftus-Cheek - LIV
Ox v Hudson-Odoi - UAFGJORT
Minamino v Ziyech - CHE
Tsimikas v Chilwell - UAFGJORT

I øvrigt synes jeg, at du fordrejer fakta om sidste sæson i forhold til skader. Det er noget af en tilsnigelse at påstå, at vi kun var ramt af tre skader til Van Dijk, Gomez og Matip.

Vi havde Hendo (som du ellers påpeger har en skadeshistorik) ude med skade i 15-16 kampe.
Vi havde Thiago ude med skade i 12 kampe.
Vi havde Fabinho ude med skade i 8 kampe,
Vi havde Keita ude med skade i 15 kampe
Vi havde Jota ude med Skade i 17 kampe

Vi havde med andre ord 8 længerevarende skader. Derudover alt det løse som eksempelvis 6 dage til Shaq og 11 dage til Ox. Og alligevel kørte vi en 3 plads hjem.

Siger det noget om vores bredde? Nej, egentlig ikke så meget. For meget af bredden er også væk. Til gengæld siger det noget om kvaliteten hos dem, der var tilbage fra den normale start-11. Og det er blandt andet derfor, jeg påstår, at det er vigtigere at have den bedste start-11.
Kloppite

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » tirsdag, 31. aug, 2021 11:51

Renato Sanches rygtes flere steder til Wolves.
Måske på en leje aftale.

Ved han er skadet med knæet, som dog kun er anslået til 6 uger - hvilket betyder han vil være klar til Okt.

Hvis vi ikke tør/kan lave de vilde transfer, så ville en lejeaftale måske med forkøbsret være en mulighed.
Vi har da tidligere på sommeren været insereret i ham.

https://talksport.com/football/935414/r ... ool-lille/

https://www.skysports.com/football/news ... from-lille

Nogle steder står der det er sket, så måske for sent:
https://www.90min.com/posts/wolves-tran ... loan-lille

Vi kunne måske også gå efter Ruben Neves, hvis den anden falder på plads (Man U er vist også interesseret, men har vel ikke plads)

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 31. aug, 2021 12:02

richs skrev:
tirsdag, 31. aug, 2021 11:51
Renato Sanches rygtes flere steder til Wolves.
Måske på en leje aftale.

Ved han er skadet med knæet, som dog kun er anslået til 6 uger - hvilket betyder han vil være klar til Okt.

Hvis vi ikke tør/kan lave de vilde transfer, så ville en lejeaftale måske med forkøbsret være en mulighed.
Vi har da tidligere på sommeren været insereret i ham.

https://talksport.com/football/935414/r ... ool-lille/

https://www.skysports.com/football/news ... from-lille

Nogle steder står der det er sket, så måske for sent:
https://www.90min.com/posts/wolves-tran ... loan-lille

Vi kunne måske også gå efter Ruben Neves, hvis den anden falder på plads (Man U er vist også interesseret, men har vel ikke plads)
Renato Sanches vil formentlig være en Oxlade Vol 2. Den vogn håber jeg ikke vi hopper på.

Ruben Neves kunne være spændende som en Gini afløser.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 31. aug, 2021 12:45

Oomph242 skrev:
tirsdag, 31. aug, 2021 12:02
Ruben Neves kunne være spændende som en Gini afløser.
Den tanke har jeg også tænkt. Jeg synes han gør det godt i PL.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 31. aug, 2021 14:38

Der bliver snakket om Marcelo Brozovic overraskelse af Liverpool her på sidste dag.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 31. aug, 2021 17:19

Fowler89 skrev:Der bliver snakket om Marcelo Brozovic overraskelse af Liverpool her på sidste dag.
Det er selvfølgelig kun snik snak. Helt usandsynligt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar