Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 25. aug, 2021 08:52

texy skrev:
mandag, 23. aug, 2021 18:27
Tom_Jorsal skrev:
mandag, 23. aug, 2021 16:28
Jeg er meget enig, texy! Det var ærgerligt at se Gini smutte, men Elliot og Curtis skal nok dække fint ind, når det bliver nødvendigt. Men vi har også brug for at få mere ud af Ox og Keita. Man kunne godt argumentere for at hente en ind til den forreste kæde, men det bliver fandeme svært at finde den rette. Og så så Minamino jo faktisk halv-lovende ud i opstarten, så måske han er ok som femtevalg oppe foran. Det vigtigste var at få en midterforsvarer ind. Når man ser på tallene, var det klart der, vores problemer var at finde sidste sæson.
Helt enig. Som jeg så en anden skrive herinde et sted (havde ikke rigtigt selv tænkt så meget over det indtil da), så er opfattelsen af, at Keita, Ox, Jones, måske på sigt Elliott og tidligere Gini ikke bidrager nok offensivt måske, at Klopp ganske enkelt kræver noget andet af deres spil, når de får en plads på den centrale midtbane. Vores kreativitet er jo alle dage under Klopp overvejende kommet fra vores backs og de tre angribere. Noget der har fungeret fortrinligt. Kan det være en af årsagerne til, at vi sidder med opfattelsen af, at vi ikke får nok ud af de spillere på midtbanen, som vi rent faktisk ved besidder et kreativt offensivt talent?

Objektivt set er det jo komplet ligegyldigt for holdet, om det er backs eller midtbanespillere, der skaber målene.
Tsimikas og Alexander-Arnold skapte mer enn ti sjanser til sammen

Squawka Football, som bruker statistikk fra Opta, har sett på hvilke spillere som skapte flest sjanser i Premier League denne helgen, og på topp ti-listen finner vi to Liverpool-spillere. Begge er backer.

Trent Alexander-Arnold skapte syv sjanser, to mer enn noen andre spillere i Premier League. Kostas Tsimikas skapte på sin side fire sjanser - kun fem spillere klarte flere.

Backduoen fikk med seg hver sin assist i seieren mot Burnley.


Squawka Football
@Squawka
·
20 t
Trent Alexander-Arnold created more chances (7) than any other player in the Premier League during GW2.

And he topped off his performance with an assist.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 25. aug, 2021 08:59

Italian paper claims Liverpool have scouts watching Sampdoria’s Denmark hero

Liverpool reportedly have scouts watching Sampdoria winger Mikkel Damsgaard, the 21-year-old who caught the eye with two goals for Denmark at this summer’s Euros.

https://www.thisisanfield.com/2021/08/i ... mark-hero/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 25. aug, 2021 11:07

Niels K skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 08:59
Italian paper claims Liverpool have scouts watching Sampdoria’s Denmark hero

Liverpool reportedly have scouts watching Sampdoria winger Mikkel Damsgaard, the 21-year-old who caught the eye with two goals for Denmark at this summer’s Euros.

https://www.thisisanfield.com/2021/08/i ... mark-hero/
det er jo det de får deres penge for de små spejdere.
Altså jeg tænker ikke vi scouter Damsgaard med henblik på køb i en nær fremtid, mere fordi han måske kunne blive et hot emne lidt længere ned af vejen og så er det rart at have fyldestgørende rapporter om ham.

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » onsdag, 25. aug, 2021 12:01

Alt andet lige så betyder Mbappe ind eller ikke, forskellen på et nyt mesterskab eller ej. Jeg håber, der er lavet en underhåndsaftale, så han skifter på Free Transfer næste sommer til os. I så fald kan vi nemt ende med es mesterskab igen 2022-23. Jeg tvivler på, vi helt kan være med i år, men det får vi et stort indblik i efter næste weekends kamp mod Chelsea.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 25. aug, 2021 12:24

STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:01
Alt andet lige så betyder Mbappe ind eller ikke, forskellen på et nyt mesterskab eller ej.
slet ikke enig. Mbappé er kanon god til at spille fodbold, men der er så mange faktorer der afgør et mesterskab.

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af STMO » onsdag, 25. aug, 2021 12:53

Filos of Isk skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:24
STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:01
Alt andet lige så betyder Mbappe ind eller ikke, forskellen på et nyt mesterskab eller ej.
slet ikke enig. Mbappé er kanon god til at spille fodbold, men der er så mange faktorer der afgør et mesterskab.
Efter min mening var det tilgangen af Van Dijk og Alisson, der tippede magten over til os. De andre 3 har nu opgraderet, vi skal følge med, og der gør MBappe forskellen. Selvfølgelig er der mange faktorer, der afgør mesterskab, det her er en marginalbetragtning, vi må forudsætte vi gør de andre ting lige så godt som sidste år.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 25. aug, 2021 13:15

Niels K skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 08:59
Italian paper claims Liverpool have scouts watching Sampdoria’s Denmark hero

Liverpool reportedly have scouts watching Sampdoria winger Mikkel Damsgaard, the 21-year-old who caught the eye with two goals for Denmark at this summer’s Euros.

https://www.thisisanfield.com/2021/08/i ... mark-hero/
Er det ikke bedre at satse på Elliot, som er Homegrown er er "lidt i samme mould"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » onsdag, 25. aug, 2021 14:32

Cynwal skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 13:15
Niels K skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 08:59
Italian paper claims Liverpool have scouts watching Sampdoria’s Denmark hero

Liverpool reportedly have scouts watching Sampdoria winger Mikkel Damsgaard, the 21-year-old who caught the eye with two goals for Denmark at this summer’s Euros.

https://www.thisisanfield.com/2021/08/i ... mark-hero/
Er det ikke bedre at satse på Elliot, som er Homegrown er er "lidt i samme mould"
Jeg håber da virkelig at Liverpool har scouts rundt i alle ligaer og ser på spillere som passer ind i vores nuværende system. Dels for at spotte talent og dels for at vi ikke bliver taget med bukserne nede og laver en Balotelli/Carroll løsning klokken 25 på sidstedagen.
Jeg hader sådan nogle artikler - selvfølgelig har vi scouts ude at kigge på spillere. Det har alle hold hele tiden.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 25. aug, 2021 15:08

STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:53
Filos of Isk skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:24
STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:01
Alt andet lige så betyder Mbappe ind eller ikke, forskellen på et nyt mesterskab eller ej.
slet ikke enig. Mbappé er kanon god til at spille fodbold, men der er så mange faktorer der afgør et mesterskab.
Efter min mening var det tilgangen af Van Dijk og Alisson, der tippede magten over til os. De andre 3 har nu opgraderet, vi skal følge med, og der gør MBappe forskellen. Selvfølgelig er der mange faktorer, der afgør mesterskab, det her er en marginalbetragtning, vi må forudsætte vi gør de andre ting lige så godt som sidste år.
jojo, forskellen er jo bare at van Dijk, Salah(tillader jeg mig lige at indskyde her) og Alison kom ind og optog roller der var ringe udfyldt i forvejen.
Inden Salah havde vi kun en brugbar kantspiller i Mané og måtte bruge COutinho på den anden kant, men kombinationen af Salah og Mané løftede vores offensiv til et helt nyt niveau, hvor vi slet ikke på samme måde var afhængige af at Coutinho afdriblede tre mand og bankede et langskud i kassen.
Selvom jeg syntes at vores defensive struktur allerede var i bedring da van Dijk kom ind, ikke mindst takket være en ihærdig skotte og nogle justeringer på midtbanen, så fik han jo virkelig banket den på plads med sit lederskab og sine atletiske evner.
Alison, ja, vi husker alle tiden hvor vi måtte klamre os til håbet om at Danny Ward var bedre end Mignolet og Karius.

Men de spillere er der jo stadig også alle sammen og jeg syntes ikke det ser ud til at de ikke gider mere.

Mbappé er super dygtig til fodbold, men rummet for forbedring er slet ikke lige så stort ude i den venstre side af angrebet, selvom han selvfølgelig ville kunne blive en stor succes og det er muligt at ingen hold ville turde angribe os under frygten for Mbappé og Salah i kontraløb.

Ja andre klubber har købt nogle spillere, men Chelsea er den eneste jeg syntes har købt en spiller, der sådan for alvor giver mig "missing piece of the puzzle" vibes.
Man Utd's største mangel er stadig en defensiv midtbanespiller.
Man City har også købt en rigtig god spiller, sagen er bare at de allerede havde en milliard lige så gode spillere i forvejen på de pladser han optager. Måske henter de Ronaldo for at få deres perfekte Aguerro erstatning, selvom jeg ikke helt er overbevist om at de ikke bare burde fortsætte med KDB på den falske 9'er.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 25. aug, 2021 15:26

STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:53
Filos of Isk skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:24
STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:01
Alt andet lige så betyder Mbappe ind eller ikke, forskellen på et nyt mesterskab eller ej.
slet ikke enig. Mbappé er kanon god til at spille fodbold, men der er så mange faktorer der afgør et mesterskab.
Efter min mening var det tilgangen af Van Dijk og Alisson, der tippede magten over til os. De andre 3 har nu opgraderet, vi skal følge med, og der gør MBappe forskellen. Selvfølgelig er der mange faktorer, der afgør mesterskab, det her er en marginalbetragtning, vi må forudsætte vi gør de andre ting lige så godt som sidste år.
Helt enig. Det var disse tilgange som tippede magtbalancen i vores favør. Vi havde tabt CL finalen, og noget af skylden tilfaldt Karius. Med tilgangen af Alisson blev målmandsposten kraftigt opgraderet. I januar vinduet kom VVD. Og disse to var med til at stabilisere vores defensiv.

Man U, Man C og Chelsea har opgraderet med en dyr tilgang. Og det kan sagtens være en VVD tilgang for de tre klubber - lige det køb som tipper magtbalancen til deres favør. Det er små marginaler der afgør det.

Mbappe er super god (bare ikke til EM), Haaland er i samme klasse. De er måske uden for vores rækkevidde. Men vi skal snart til at opgradere igen, da vores forspring fra 2018-2020 er væk.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 25. aug, 2021 19:31

STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:53
Filos of Isk skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:24
STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:01
Alt andet lige så betyder Mbappe ind eller ikke, forskellen på et nyt mesterskab eller ej.
slet ikke enig. Mbappé er kanon god til at spille fodbold, men der er så mange faktorer der afgør et mesterskab.
Efter min mening var det tilgangen af Van Dijk og Alisson, der tippede magten over til os. De andre 3 har nu opgraderet, vi skal følge med, og der gør MBappe forskellen. Selvfølgelig er der mange faktorer, der afgør mesterskab, det her er en marginalbetragtning, vi må forudsætte vi gør de andre ting lige så godt som sidste år.
Men hvem har de hentet, der giver os baghjul?

Hvis vi kigger på vores formodede bedste startelver:

Alisson
Trent Matip VVD Robbo
Hendo Fab Thiago
Salah Jota Mané

Hvilke af de andre holds startelver kigger I på og mener, at der er 6 bedre spillere på positionerne, hvorfor I derfor gerne vil bytte?

Det er alt andet lige de 11 på banen, der oftest afgør kampen og ikke de 9 på bænken.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 25. aug, 2021 20:27

zalcos skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 14:32
Cynwal skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 13:15
Niels K skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 08:59
Italian paper claims Liverpool have scouts watching Sampdoria’s Denmark hero

Liverpool reportedly have scouts watching Sampdoria winger Mikkel Damsgaard, the 21-year-old who caught the eye with two goals for Denmark at this summer’s Euros.

https://www.thisisanfield.com/2021/08/i ... mark-hero/
Er det ikke bedre at satse på Elliot, som er Homegrown er er "lidt i samme mould"
Jeg håber da virkelig at Liverpool har scouts rundt i alle ligaer og ser på spillere som passer ind i vores nuværende system. Dels for at spotte talent og dels for at vi ikke bliver taget med bukserne nede og laver en Balotelli/Carroll løsning klokken 25 på sidstedagen.
Jeg hader sådan nogle artikler - selvfølgelig har vi scouts ude at kigge på spillere. Det har alle hold hele tiden.
Naturligvis har vi det. Vi er kædet sammen med ham før, og jeg synes altid, det er ekstra "sjovt" når der for en gang skyld er en spiller fra Danmark, vi kædes sammen med.
Jeg synes, han er en spændende spiller, og han vil nok være temmelig ydmyg i sin tilgang til en rolle omkring holdet. Det skader vel ikke at have flere stjerner in spe, og jeg synes ikke nødvendigvis, at den ene behøver at udelukke den anden.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 25. aug, 2021 20:29

texy skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 19:31
STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:53
Filos of Isk skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:24
STMO skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 12:01
Alt andet lige så betyder Mbappe ind eller ikke, forskellen på et nyt mesterskab eller ej.
slet ikke enig. Mbappé er kanon god til at spille fodbold, men der er så mange faktorer der afgør et mesterskab.
Efter min mening var det tilgangen af Van Dijk og Alisson, der tippede magten over til os. De andre 3 har nu opgraderet, vi skal følge med, og der gør MBappe forskellen. Selvfølgelig er der mange faktorer, der afgør mesterskab, det her er en marginalbetragtning, vi må forudsætte vi gør de andre ting lige så godt som sidste år.
Men hvem har de hentet, der giver os baghjul?

Hvis vi kigger på vores formodede bedste startelver:

Alisson
Trent Matip VVD Robbo
Hendo Fab Thiago
Salah Jota Mané

Hvilke af de andre holds startelver kigger I på og mener, at der er 6 bedre spillere på positionerne, hvorfor I derfor gerne vil bytte?

Det er alt andet lige de 11 på banen, der oftest afgør kampen og ikke de 9 på bænken.
Enig, jeg smed for ikke så længe siden noget stat på, hvor sjældent det faktisk er, at en indskifter scorer og særligt det afgørende mål.

mortenbak
Indlæg: 3098
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » onsdag, 25. aug, 2021 22:24

Siger det igen.
Lad os hente Adeyemi nu og lade Klopp udvikle på ham.
Han kan blive en klassespiller og passer godt i Klopps spillestil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. aug, 2021 01:25

texy skrev:
onsdag, 25. aug, 2021 19:31
Det er alt andet lige de 11 på banen, der oftest afgør kampen og ikke de 9 på bænken.
Det er min fornemmelse at bænken er vigtig over en hel sæson. Jeg vil gerne have haft en stærkere bænk sidste sæson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar