Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 18. jul, 2008 14:59

Godt indlæg, Ilusio. Jeg synes at efter Rafa kom af med Houlliers fejlkøb er det med hensyn til handler gået fremad. For to år siden købte vi Bellamy for £6 mill. og solgte ham sidste år videre for £7.5 mill. Så, jeg synes at det på den front er gået fremad det seneste år til halvanden.

Med hensyn til kvaliteten af spillerne, så har vi i dag den stærkeste trup som vi har haft de sidste 15 år. Det er vel og mærke også den dyreste. Men noget kan tyde på at ledelsen i Liverpool har tillid til Rafa; en tillid som kommer til udtryk i, at de er villige til at give ham mange penge til indkøb af enkelte spillere (bl.a. Torres, Mascherano, Babel, Agger og Skrtel (de dyreste midterforsvarer i Liverpools historie), Dossena (den dyreste back vi har købt) og måske kommer Keane og Barry også, de koster også mange penge.

For bare 3-4 år siden, var det jo utænkeligt at LiverpoolFC kunne betale £26 mill. for en spiller som Torres, ja det var utænkeligt at en sydeuropæisk stjernespiller vil vælge Liverpool fremfor Real, Barca, Milan etc. Og nu har vi ham, plus en sydamerikansk stjernespille i Mascherano - som også fravalgte Spanien og Italien. Jeg synes det er vildt lækkert at vi kan være med, at vi kan tiltrække sydeuropæiske/sydamerikanske spillere.

Dernæst synes jeg også at vores ungdomsafdeling tegner lovende, som Ilusio nævner er Nemeth, Insua og Plessis på vej frem og lige bag dem er der Pacheco, Spearing, Anderson, Hammill og Bruna m.f. Og kan de ikke bruges kan vi tjene lidt penge på dem, som tilfældet var med Guthrie - og ikke bare forære dem til Crewe.

Før vi kan vinde på banen, skal vi vinde kampen udenfor. Og det er vi vej til.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 20. jul, 2008 11:46

Orker ikke at starte en ny tråd for hvert rygte der florere.

Reds keen on PSG ace
by Laurent Picard, 20 July 2008

Reports in France claim Liverpool have made a bid to lure Paris Saint Germain young striker David Ngog, cousin of Jean-Alain Boumsong.

Ngog, 19, was told last week by head coach Paul Le Guen he can move on subject to a suitable offer be made and it has been claimed that Rafa Benitez has made an offer to sign the Frenchman.

The Reds’ French scout Laurent Viaud, a former Monaco player, is believed to have suggested the club sign the youngster.

The athletic attacker appeared 19 times in the top flight last season, scoring once at Parc des Princes.

Ngog refused to sign a new deal with the capital club and is under contract until 2009. He was not called up to play the friendly with Clermont last Saturday.

Kender ham ikke og kan ikke se hvad vi skal bruge ham til. Måske kan andre.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jensen » mandag, 21. jul, 2008 12:53

Hvem skal ind?

Ja nu har vi ihvertfald et par stykker at vælge imellem :)


Valencia to Sell Villa, Joaquin or Silva

The Premier League big guns have been alerted to the reported news that Valencia will need to sell one of their 3 star players this summer. The club’s new owner Juan Villalonga looked set to keep all his stars but after realising the true extent of Valencia’s finances will now listen to offers for his talented trio.

Joaquin: the Out of Favour Flying Winger

The news that Joaquin may be on the market will attract the attention of a host of Premier League clubs such as Everton, Aston Villa, Blackburn, Newcastle and Spurs. A lot will depend on the future of David Bentley but with his over-inflated price tag growing by the day, the Spanish winger is a more than adequate alternative.The 26-year-old Valencia star has struggled since earning a big money to the club two seasons ago from Real Betis where he was their undoubted star man. Joaquin came through the ranks for the Seville based club before breaking into the first team in the 2000/01 season as a teenager.

Joaquin played a total of 219 League matches for the club whilst scoring 32 goals. His performances on the right-wing attracted the interest of a number of the top clubs in Europe including the likes of Real Madrid but Betis resisted the temptation to sell the player until Valencia stepped in with a €25m offer which despite a long-drawn out process saw the player move in August 2006. Joaquin signed a 5-year contract with the club but is likely to move this summer after failing to impress.

Reports vary concerning the players current transfer value which compared to what papers you read varies from £8m to £16m. In the two years since he joined Valencia, the flying right winger has made a total of 69 League appearances for the club but only scored twice. Of those 69 games, Joaquin has started just 48 of those matches. This is a huge difference to the Spanish star’s time at Betis has he’d missed just 6 League games in the previous 4 seasons.

Joaquin was a surprise omission from the Spanish Euro 2008 squad despite playing in the 2002 World Cup, Euro 2004 and the 2006 World Cup. He has won a total of 51 caps for his country and scored 4 goals.

At 26 the player is still relatively young and has great experience of playing at the highest levels of football in terms of Champions League, Uefa Cup and international football. If any English club can sign him and help him recapture his past form they’ll have a sensational talent on their hands. After all, until joining Valencia Joaquin was regarded as one of the best right-sided wingers in the world due to his speed and undoubted dribbling ability.

His stock may have dropped in recent seasons but the winger who was once courted by the likes of Real Madrid, Barcelona, Liverpool and Chelsea may prove to be an absolute steal for a number of clubs that won’t be involved in Champions League football such as Tottenham, Everton, Aston Villa and Man City who would now have an opportunity to attract a player they would have struggled to attract previously.

David Silva: Spanish Euro 2008 Star Winger

David Silva: One of Spain’s Midfield Midget Gems!The 22-year-old has been linked to the Premier League on a number of occasions in the past with Spurs, Liverpool, Arsenal, Chelsea, Villa and Everton all reportedly interested. He would be a far cheaper option for Rafa than Villa with Tottenham’s Robbie Keane the main target to play alongside Fernando Torres.

The Spanish winger’s versatility would also be of great benefit to any Premier League club interested in him as though he is mainly left-footed, he can also play on the right-flank as well as in the ‘hole’ to great effect. His promotion to the Valencia first team led to the surprising sale of fan’s favourite Pablo Aimar which illustrates the high regard he’s held in at the club as the Argentine international was a top world class star. Silva even donned the Argentine’s shirt number on his departure.

Silva is also regarded as a consistent performer perfectly illustrated by the fact that in the past 4 seasons the youngster has played in over 30 League matches in each campaign. This record includes 2 season-long loan spells at both Eibar and Celta Vigo prior to making his mark in the Valencia first team 2 seasons ago. He has now played in 70 La Liga games for the club as well as scoring 9 goals. Silva has also played in numerous Champions League matches for Valencia including scoring in the quarter-final 1-1 draw at Stamford Bridge in April 2007.

Silva is now a regular for the Spanish national team after making his debut in November 2006 in a friendly international 1-0 defeat to Romania. He’s since made 19 appearances for his country (3 goals) including starting 5 of their 6 Euro 2008 games. He was rested alongside the likes of Torres, Villa, Puyol and Xavi for their final group win over Greece emphasizing his importance to Head Coach Luis Aragones. Despite Valencia’s need to sell he may not come cheap as he only signed a new 7-year contract in June 2007.

David Villa: Arguably the Best Striker in the World Right Now

David Villa: Top Scorer at Euro 2008 & Top of his Game!Speculation has been rife all summer that Spanish hotshot David Villa will be joining his striking international team-mate Fernando Torres in the Premier League next season. However, if he is the player chosen to leave Valencia then expect every top club to come calling.

Premier League clubs Arsenal, Liverpool, Tottenham and Chelsea have all been linked with the 26-year-old. This shouldn’t be of any surprise as Villa’s scoring record is quite magnificent. He’s scored an impressive 59 goals in just 101 League appearances for the club which includes 18 goals in 28 League games last season despite Valencia struggling in mid-table. In fact, throughout his career the diminutive hitman has a superb goals per game ratio of 142 goals in 289 League appearances for Sporting Gijon, Real Zaragoza and Valencia. In each of his 8 seasons Villa has scored double figures and surely at just 26 wouldn’t be much of a gamble for any Premier League side. He has expressed an interest in joining the Gunners in the past but whether Arsene Wenger would spend a huge amount on one player is highly debatable whilst Spurs don’t seem to have any problem spending lavishly but cannot offer the Spaniard Champions League football.

In his homeland Villa is rated more highly than Liverpool’s Fernando Torres who took England by storm last season so you can see why the Gunnersm Chelsea and Spurs are so keen. Despite his stature he scores his fair amount of headed goals and like Torres can create his own chances as well as finish of moves with devastating affect. He has a far more impressive international scoring record than the former Atletico Madrid striker as Villa has scored 19 goals in 35 international compared to Torres 17 goals in 54 caps. The Valencia man outscored all his rivals at Euro 2008 with 4 goals in 4 appearances. This includes a hat-trick against the Russians.

So Which of these Spanish Stars do you expect to be sold and to where? Which of these players most interests you this summer? Let’s hear your views.

Written by Christian Goodbrand

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 21. jul, 2008 13:02

"Arguably the best striker in the world right now"

Ham har vi allerede.
4 mål under em gør det altså ikke og så specielt godt har han altså heller ikke spillet det sidste stykke tid.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » mandag, 21. jul, 2008 13:55

Emmy skrev:"Arguably the best striker in the world right now"

Ham har vi allerede.
4 mål under em gør det altså ikke og så specielt godt har han altså heller ikke spillet det sidste stykke tid.
Spot on, Emmy!
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » tirsdag, 22. jul, 2008 00:33

Efter min mening burde vi byde på dem alle tre men det har jeg jo givet udtryk for så mange gange. Har dog tænkt mig at bringe et nyt navn ind i debatten når det gælder om at styrke vores offensiv. Hvad med Dudek? :?

http://www.youtube.com/watch?v=ePK2P5NQ4Yw
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » tirsdag, 22. jul, 2008 00:50

Styf skrev:Efter min mening burde vi byde på dem alle tre men det har jeg jo givet udtryk for så mange gange. Har dog tænkt mig at bringe et nyt navn ind i debatten når det gælder om at styrke vores offensiv. Hvad med Dudek? :?

http://www.youtube.com/watch?v=ePK2P5NQ4Yw
Pure class, det der :lol: :lol:

Det giver os jo en ekstra plads på bænken, da den reservemålmand vi muligvis ville få brug for, allerede knokler rundt ude i angrebet :mrgreen:
Badooo siger, hvad han mener!

Ægget

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ægget » tirsdag, 22. jul, 2008 11:37

Styf skrev:Efter min mening burde vi byde på dem alle tre men det har jeg jo givet udtryk for så mange gange. Har dog tænkt mig at bringe et nyt navn ind i debatten når det gælder om at styrke vores offensiv. Hvad med Dudek? :?

http://www.youtube.com/watch?v=ePK2P5NQ4Yw
Der er vist ikke meget bund i den udtalelse. Hvor skulle vi få pengene fra til alle tre?
Det er i mine øjne ikke realistisk, og jeg selvom der har været tale om røgslør osv., så tror jeg ikke vi ser tre internationale stjerner trække i den røde trøje i dette transfervindue. Hvis vi havde haft den slags penge, så ville handlerne være lukket inden holdet tog til Schweiz.

Jeg håber da at du har ret i at vi bare kan vælge de spillere vi gerne vil have, og så smide pengene på bordet, men jeg tror virkeligheden ser helt anderledes ud.

Brugeravatar
Janse
Indlæg: 1159
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:56

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Janse » tirsdag, 22. jul, 2008 11:42

Styf skrev:Har dog tænkt mig at bringe et nyt navn ind i debatten når det gælder om at styrke vores offensiv. Hvad med Dudek? :?

http://www.youtube.com/watch?v=ePK2P5NQ4Yw
Tak for hjælpen med at varme mig op, nu er jeg klar og fyldt med selvtillid :D
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » tirsdag, 22. jul, 2008 16:57

Ægget skrev:
Styf skrev:Efter min mening burde vi byde på dem alle tre men det har jeg jo givet udtryk for så mange gange. Har dog tænkt mig at bringe et nyt navn ind i debatten når det gælder om at styrke vores offensiv. Hvad med Dudek? :?

http://www.youtube.com/watch?v=ePK2P5NQ4Yw
Der er vist ikke meget bund i den udtalelse. Hvor skulle vi få pengene fra til alle tre?
Det er i mine øjne ikke realistisk, og jeg selvom der har været tale om røgslør osv., så tror jeg ikke vi ser tre internationale stjerner trække i den røde trøje i dette transfervindue. Hvis vi havde haft den slags penge, så ville handlerne være lukket inden holdet tog til Schweiz.

Jeg håber da at du har ret i at vi bare kan vælge de spillere vi gerne vil have, og så smide pengene på bordet, men jeg tror virkeligheden ser helt anderledes ud.
Ved godt at det ikke er realistisk mere men Silva og Villa kunne købes for Barry og Keane pengene og så burde vi nok også kunne finde midlerne til Joaquin som næppe kan være så dyr. Det er dog ikke realistisk og har aldrig været det at vi skulle købe alle tre men det kunne have været fedt og hvis jeg var Rafa havde jeg i hvert fald forhørt mig om muligheden men han foretrækker jo helt tydeligt Barry og Keane så vi får ikke nogen af de tre at se på Anfield i den kommende sæson tør jeg gost sige.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 23. jul, 2008 09:59

Om vi skal byde på dem eller ej skal jeg ikke helt afgøre. Jeg så dem gerne i LFC, men ikke nødvendigvis.

Skulle det ske at man kunne få en af dem billigt pga problemerne i Valencia, så bør vi være med i opløbet. Især Silva vil jeg tro kan tilføje lidt af det vi mangler. Vi så det med Luis Garcia, hvordan vi med ham mistede lidt af den individuelle magi som han besad. Dette kan Silva give. Silva kan også spille alle pladser på den offensive midt bag en enlig angriber.

På samme måde som at vi ikke skal give £30 mio for ham fx, så skal vi heller ikke lade andre købe ham for fx £10 mio uden vi har gjort et forsøg. Jeg tror det er det der er Styf's pointe med at byde på dem.

Fx kunne man byde £15 mio for Villa, £10 mio for Silva og £5 mio for Joaquin. Får vi dem ikke har vi ikke mistet noget, men tvinges Valencia til at sælge, så har vi muligheden for at gøre et scoop af dimensioner.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Ægget

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ægget » onsdag, 23. jul, 2008 12:11

ilusio skrev:Om vi skal byde på dem eller ej skal jeg ikke helt afgøre. Jeg så dem gerne i LFC, men ikke nødvendigvis.

Skulle det ske at man kunne få en af dem billigt pga problemerne i Valencia, så bør vi være med i opløbet. Især Silva vil jeg tro kan tilføje lidt af det vi mangler. Vi så det med Luis Garcia, hvordan vi med ham mistede lidt af den individuelle magi som han besad. Dette kan Silva give. Silva kan også spille alle pladser på den offensive midt bag en enlig angriber.

På samme måde som at vi ikke skal give £30 mio for ham fx, så skal vi heller ikke lade andre købe ham for fx £10 mio uden vi har gjort et forsøg. Jeg tror det er det der er Styf's pointe med at byde på dem.

Fx kunne man byde £15 mio for Villa, £10 mio for Silva og £5 mio for Joaquin. Får vi dem ikke har vi ikke mistet noget, men tvinges Valencia til at sælge, så har vi muligheden for at gøre et scoop af dimensioner.
Jeg synes bare stadigvæk at det virker som fuldstændig urealistiske priser.
Selvom Valencia's økonomi tvinger dem til at sælge, så betyder det jo ikke at de af den grund bliver dårlige købmænd.

Med den efterspørgsel, som der er på alle tre (især Villa og Silva), så vil Valencia ikke få problemer med at trække en god pris hjem.
Det er stadigvæk et spørgsmål om efterspørgsel, og så vidt jeg kan forstå, så er der adskellige europæiske storklubber, som gerne vil have fingrene i en eller flere af de tre.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 23. jul, 2008 14:22

Ægget skrev:
ilusio skrev:Om vi skal byde på dem eller ej skal jeg ikke helt afgøre. Jeg så dem gerne i LFC, men ikke nødvendigvis.

Skulle det ske at man kunne få en af dem billigt pga problemerne i Valencia, så bør vi være med i opløbet. Især Silva vil jeg tro kan tilføje lidt af det vi mangler. Vi så det med Luis Garcia, hvordan vi med ham mistede lidt af den individuelle magi som han besad. Dette kan Silva give. Silva kan også spille alle pladser på den offensive midt bag en enlig angriber.

På samme måde som at vi ikke skal give £30 mio for ham fx, så skal vi heller ikke lade andre købe ham for fx £10 mio uden vi har gjort et forsøg. Jeg tror det er det der er Styf's pointe med at byde på dem.

Fx kunne man byde £15 mio for Villa, £10 mio for Silva og £5 mio for Joaquin. Får vi dem ikke har vi ikke mistet noget, men tvinges Valencia til at sælge, så har vi muligheden for at gøre et scoop af dimensioner.
Jeg synes bare stadigvæk at det virker som fuldstændig urealistiske priser.
Selvom Valencia's økonomi tvinger dem til at sælge, så betyder det jo ikke at de af den grund bliver dårlige købmænd.

Med den efterspørgsel, som der er på alle tre (især Villa og Silva), så vil Valencia ikke få problemer med at trække en god pris hjem.
Det er stadigvæk et spørgsmål om efterspørgsel, og så vidt jeg kan forstå, så er der adskellige europæiske storklubber, som gerne vil have fingrene i en eller flere af de tre.
Enig. Som det jo også fremgår af min kommentar, så er det også kun i det tilfælde af at prisen rent faktisk kommer derned. Gør den ikke det, så skal vi heller ikke.

Men jeg bliver fandme skuffet hvis et andet spansk hold køber Silva for £10 mio.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Ægget

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ægget » onsdag, 23. jul, 2008 14:57

ilusio skrev:Men jeg bliver fandme skuffet hvis et andet spansk hold køber Silva for £10 mio.
Fuldstændig enig, og jeg er da også overbevist om at Valencia hellere vil "tabe" lidt på en eventuel handel, end de vil se en af deres profiler hos en konkurrent.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » onsdag, 23. jul, 2008 16:36

ilusio skrev:
Ægget skrev:
ilusio skrev:Om vi skal byde på dem eller ej skal jeg ikke helt afgøre. Jeg så dem gerne i LFC, men ikke nødvendigvis.

Skulle det ske at man kunne få en af dem billigt pga problemerne i Valencia, så bør vi være med i opløbet. Især Silva vil jeg tro kan tilføje lidt af det vi mangler. Vi så det med Luis Garcia, hvordan vi med ham mistede lidt af den individuelle magi som han besad. Dette kan Silva give. Silva kan også spille alle pladser på den offensive midt bag en enlig angriber.

På samme måde som at vi ikke skal give £30 mio for ham fx, så skal vi heller ikke lade andre købe ham for fx £10 mio uden vi har gjort et forsøg. Jeg tror det er det der er Styf's pointe med at byde på dem.

Fx kunne man byde £15 mio for Villa, £10 mio for Silva og £5 mio for Joaquin. Får vi dem ikke har vi ikke mistet noget, men tvinges Valencia til at sælge, så har vi muligheden for at gøre et scoop af dimensioner.
Jeg synes bare stadigvæk at det virker som fuldstændig urealistiske priser.
Selvom Valencia's økonomi tvinger dem til at sælge, så betyder det jo ikke at de af den grund bliver dårlige købmænd.

Med den efterspørgsel, som der er på alle tre (især Villa og Silva), så vil Valencia ikke få problemer med at trække en god pris hjem.
Det er stadigvæk et spørgsmål om efterspørgsel, og så vidt jeg kan forstå, så er der adskellige europæiske storklubber, som gerne vil have fingrene i en eller flere af de tre.
Enig. Som det jo også fremgår af min kommentar, så er det også kun i det tilfælde af at prisen rent faktisk kommer derned. Gør den ikke det, så skal vi heller ikke.

Men jeg bliver fandme skuffet hvis et andet spansk hold køber Silva for £10 mio.
Jeg er helt enig i det du skriver. Dog vil jeg nok ændre beløbene lidt da jeg også vil være skuffet hvis Silva eller Villa bliver solgt for 15 mio. pund. og Joaquin for 8 mio. pund. men vi er tilsyneladende enige om at vi bør teste Valencia med et bud på dem alle tre vi er bare ikke enige om størrelsesordenen men det ville virkelig gøre ondt at se dem smutte til nogle andre klubber uden at vi har gjort et hæderligt forsøg på at hente dem.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Besvar