Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jensen » søndag, 04. maj, 2008 14:35

athomsen skrev:
AJ skrev:
athomsen skrev:Så er første beløb nævnt til køb af spillere: £30 mio. - jeg håber godt nok det er netto og ikke brutto. Hvis det er netto beløb, så kan jeg sagtens se markante forsærkninger, da jeg forventer en større udrensning i truppen til sommer.

http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 88,00.html
Ja det er jo spørgsmålet. Uanset hvad er det da en slat penge, men ville klart være bedst, hvis det var netto som du siger. Mon ikke vi kan tjene omkring 15 mio. på spillersalg alt i alt..
Jeg har en ide om, at spillersalg kommer til at indbringe mere. Jeg tror vi skyder Carson, Crouch, Riise, Finnan, Voronin og Pennant/Kuyt af samt et par af de unge, som der måske menes ikke når PL topnivaeu - som sagt så tror jeg virkelig der kommer en gevaldig udrensning til sommer.

Jeg håber virkeligt ikke vi sælger Pennant :|

Hr. Drejer
Indlæg: 13758
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 04. maj, 2008 15:28

Jensen_05 skrev:
athomsen skrev:
AJ skrev:
athomsen skrev:Så er første beløb nævnt til køb af spillere: £30 mio. - jeg håber godt nok det er netto og ikke brutto. Hvis det er netto beløb, så kan jeg sagtens se markante forsærkninger, da jeg forventer en større udrensning i truppen til sommer.

http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 88,00.html
Ja det er jo spørgsmålet. Uanset hvad er det da en slat penge, men ville klart være bedst, hvis det var netto som du siger. Mon ikke vi kan tjene omkring 15 mio. på spillersalg alt i alt..
Jeg har en ide om, at spillersalg kommer til at indbringe mere. Jeg tror vi skyder Carson, Crouch, Riise, Finnan, Voronin og Pennant/Kuyt af samt et par af de unge, som der måske menes ikke når PL topnivaeu - som sagt så tror jeg virkelig der kommer en gevaldig udrensning til sommer.

Jeg håber virkeligt ikke vi sælger Pennant :|
Jeg tror ikke Kuyt ryger ud. Rafa har stor tillid til ham. Crouch er utilfreds med situationen og vil gerne have mere spilletid. Riise og Finnan har ikke haft deres bedste sæsoner. Og Carson vil ikke være andenviolin efter Pepe. Pennant ser ud til ikke at være den type spiller Rafa gerne vil have til beklæde den kant. Og så spørgsmålet om Alonso. Bliver han eller vil han gerne hjem til Spanien?

Men jeg tror vi kan få en del penge for de spillere, som er nævnt. Sidste sommerstransfervindue viste, at for første gang i meget lang tid, var Liverpool i stand til at sælge dyrere end de købte. Bellamy købte vi for £ 6 mill. og han røg for £ 7.5 mill. Sissoko købte vi for £ 5.5 mill. og solgte for £ 9.6 mill.

En liste over mulige salgsemner og deres priser:
Riise £ 4-5 mill.
Guthrie £ 2 mill.
Voronin £ 3 mill.
Le Tallec £ 1-2 mill. ( Le Mans har forkøbsret)
Carson £ 6-9 mill.
Crouch £ 6-8 mill.
Finnan £ 1-2 mill.
Pennant £ 6-8 mill.

Den pessimistiske beregning siger £ 29 mill., mens den optimistiske siger £ 39 mill. Måske vil Rafa også af med et par unge som ikke er inde omkring 1. holdet (f.eks. Lindfield, Hammill og El Zhar mm.) Og hvis Alonso rejser er det yderligere £ 15 mill.
Men vi får vel en formodning i dag. Rygtet går på at Riise ikke en gang er med i truppen til kampen mod man. c
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bondo » søndag, 04. maj, 2008 15:45

Hr. Drejer skrev: En liste over mulige salgsemner og deres priser:
Riise £ 4-5 mill.
Guthrie £ 2 mill.
Voronin £ 3 mill.
Le Tallec £ 1-2 mill. ( Le Mans har forkøbsret)
Carson £ 6-9 mill.
Crouch £ 6-8 mill.
Finnan £ 1-2 mill.
Pennant £ 6-8 mill.
tror du minimum skal regne med følgende:
gothrie £4m
caeson £9m
crouch £9m
pennant £9m

tror bestemt ikke rafa sælger dem til den underpris du beskriver!

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » søndag, 04. maj, 2008 19:21

30 mio. pund. er helt fint hvis vi samtidig får lov til at købe for det som vi sælger for så har vi i hvert fald 50 mio. pund. at købe ind for må vi gå udfra. Dog mener jeg så også at der ikke er råd til at spilde pengene så derfor ville dte være helt idiotisk at bruge 10 mio. pund. på en spiller som Barry efter min mening når vi nu trænger til markante forstærkninger på både vores fløje, vores backs og vores angribere.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zerlang7 » søndag, 04. maj, 2008 19:28

En meget klog bemærkning fra kommentarten i studiet på canal+, synes jeg.
Han mente muligvis at Riise og Crouch ikke var med da der allerede var ingået kontrakter med en anden klub, som jeg faktisk ikke ser som urealistisk.


Som Hr. Drejer skriver tror jeg slet ikke det er umulig med de transfer penge han skriver de virker meget realistiske, også de spillere der bliver skrevet om.
Billede

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 05. maj, 2008 10:40

Angrebet
Jeg synes efterhånden at Crouch scorer i hver kamp han spiller. I det mindste nok til at være "fast" mand i en 4-4-2 for Liverpool.

Spørgsmålet er så om vi reelt mangler en angriber? Mange vil gerne beholde Kuyt som høre fløj/angriber og Babel kan også spille angriber samt venstre fløj/angriber.

Konklusion: Vi har ikke behov for nye angribere medmindre enten Kuyt eller Crouch selv vil væk. Problemet er at jo større rotation jo sværere er det, og umiddelbart synes jeg ikke behovet er der.

Central midt
Gerrard - Alonso - Macherano - Lucas - Plessis. Vi har mere end rigeligt til de pladser, om det så er 2 eller 3 mand vi skal have der. Jeg ser ikke mange der kan smide de 3 første væk fra en startplads. Lucas ligner mere og mere en fremtidens mand og endnu et år til at modnes i vil kunne flytte ham op i samme klasse som de 3 andre. Med samspillet i baghovedet giver det ikke nogen mening at sælge Alonso eller Lucas medmindre de selv ønsker det. Plessis må for min skyld meget gerne få chancen i FA cuppen og Liga Cuppen.

Venstre fløj
Babel - Benni - Kewell... Det siger vist sig selv. Babel er bedst offensivt, hvilket gør ham mindre god i en 4-4-2 hvor han skal deltage mere i det defensive og samtidig være en out-and-out wing. Benni og Kewell må gerne sælges (selvom vi ikke får noget for Kewell) for at skabe plads til en kvalitetsfløj på den plads. Vi mangler i DEN grad kvalitet på den plads. Babel er bedst i 4-2-3-1 så en rigtig venstre fløj til 4-4-2 og med Babel som backup vil være absolut nødvendig!

Højre fløj
Pennant - Kuyt - Benni. Pennant er bedst i den flade 4-4-2 hvor han går til baglinien og smider den ind. Han skal bruges til at åbne spillet og ikke gå ind i feltet og score selv modsat Babel. Da han er suverænt vores bedste spiller til denne position synes jeg det vil være tåbeligt at sælge ham. Kuyt fungerer fint i en 4-2-3-1 da han er mere målsøgende og altid fightende. Desuden kan han være backup i angrebet i en 4-4-2. Benni er som tidligere ikke en rigtig fløj og fungerer bedst som hængende angriber. Personligt vil jeg kunne leve med han blev solgt.

Højre fløj er umiddelbart dækket ind og både Babel og Gerrard kan aggere vikar derude samt vi kunne give chancen til nogle af de unge måske.

Højre back
Finnan - Arbeloa - Cara. Finnan er ved at tabe pusten efter mange år som en af de mest solide højre backs i PL. Spørgsmålet er om det er tid for ham at komme videre? Han er den bedste med venstre fod derude og hvis han var lidt hurtigere og offensiv ville han være eminent, men han hænger desværre for ofte og tilbyder for lidt fremad. Arbeloa er en perfekt allround spiller og kan fungere på begge back-pladser. Rafinha synes købt så med Rafinha og Arbeloa synes den plads at være dækket ind. Carra kan til NØD bruges, men hans kvaliteter er suverænt i det centrale.

Venstre back
Riise bør sælges da han ikke ejer et højre ben eller positionsfornemmelse. Han skal have et stort YNWA med på vejen, men han er ikke god nok. Aurelio er for meget skadet og synes lidt skrøbelig rent fysisk. Dog retter hans teknik op på dette og han vil være en god backup på den plads. Måske Insua en dag bliver den person. Jeg kender ham ikke godt nok til at vurdere ham.

Vi bør derfor se på en ny venstre back i verdensklasse!

Centerbacks
Carra - Agger - Skrtel - Hyypia. Nuff said.

Målmænd
Reina er verdensklasse. Charlie er pivring. Ny reservemålmand tak. Forhåbenlig får en af de unge chancen.

Samlet set står vi og mangler en back i hver side og en venstre fløj for at være dækket ind. Rafinha synes på plads så det er 2 store signings vi mangler og de skal begge være af absolut topkvalitet!

Ud må gå Carson, Riise, Finnan, Benni, Kewell, Voronin samt hvad vi ellers har af reserver der ikke er nogen reel fremtid i. Sætter vi prisen for en drømmeback til £10 mio samt en drømmefløj til £25 mio og kan vi score de £15 mio fra salget af ovennævnte, så er vi nede på at skulle bruge £20 mio + det Rafinha koster. Lønposen bliver ikke større da vi jo siger farvel til relativ dyre personer som Benni, Kewell og Riise, så 2 nye "dyre" lønninger kan vi sagtens holde til.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Jordan
Indlæg: 267
Tilmeldt: mandag, 10. mar, 2008 09:52
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jordan » mandag, 05. maj, 2008 11:31

Fantastisk inlæg ilusio. Jeg er fuldstændig enig. På den venstre back kunne jeg godt tænke mig at se Lahm med Insua som backup. Om det er realistisk skal jeg ikke kunne vurdere, men som du siger skal vi hvert fald have to store signings hvis Rafinha er på plads, og den ene skal gerne være på venstrebacken

Brugeravatar
Jæger
Indlæg: 2138
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:27
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jæger » mandag, 05. maj, 2008 20:30

Godt indlæg Ilusio.

Jeg har egentligt meget enig i dine konklusioner, hvor en signing af Rafinha samt 2 unge skulle være på plads. Dernæst at vi så går videre til søgningen af venstre back og kantspiller. Hvis Alonso så smutter så syntes jeg bestemt vi skal handle en direkte erstatning ind, for at fastholde den vigtige styrke på vores 3 mands centrale midtbane. Om det så skal være en offensiv eller defensiv midtbane afhænger vel lidt af om Lucas bliver benyttet mere offensivt som en nyskolet Gerrard type, eller om han vil forblive defensivt i stil med Mascherano. Ved et evt. Alonso salg som burde give os min £10mio, så syntes jeg alternativet enten kunne være at købe Mascherano's landsholds makker Lucho Gonzalez eller Steven Gerrards buddy Gareth Barry, som vi er stærkt linket sammen med. Jeg er stor beundre af begge spillere, som har en fantastisk arbejds rate både offensivt og defensivt.

Udover en evt. Alonso afgang, så syntes jeg måske også at vi skulle overveje om Benayoun skulle blive endnu en sæson, da jeg syntes han er nogle offensive abillyties som kun Gerrard også besidder. Han har et godt blik for spillet, og har en kanon teknik som vi har set ved flere lejligheder. Hvis Gerrard skulle gå hen og blive skadet, så syntes jeg at Benayoun er en oplagt afløser på den hængende position. Er dog enig i at det vel og mærket kun er i vores nuværende position, at han bedst ville blive benyttet.

Til sidst syntes jeg ikke at der er nogen grund til at skifte ud på reserve målmands posten. Men hvis Itandje ikke vil stille sig tilfreds med bænken på længere sigt, så syntes jeg at David Martin skulle rykkes en takt frem i geledet.

Mit bud:

Ud: Carson, Riise, Finnan?, Alonso?, Kewell, El Zhar?, Crouch, Voro.

Ind: 2 unge, Rafinha, ny venstre back (min. £8mio værdig), Barry?/Gonzalez? og Mancini.

---------------Reina---------------
Rafinha, Carragher, Agger, ny v back
----Mascherano, Barry/Gonzalez----
------Mancini, Gerrard, Babel-------
--------------Torres---------------

Res: Itandje, D. Martin, Arbeloa, Skrtel, Hyypia, Hobbs, Aurelio, Insua, Lucas, Plessis, Benayoun, Pennant, Kuyt, Nemeth.

Et hold jeg tror kan være med helt fremme næste år.
Senest rettet af Jæger mandag, 05. maj, 2008 20:33, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » mandag, 05. maj, 2008 20:31

http://www.fansfc.com/frontpage/frontpa ... sid=184648
Benitez in a rush to add to Liverpool squad
18:23 May, 5, 2008
Rafael Benitez is in a rush to add to his Liverpool Football Club squad.

The Reds have ended the season empty-handed after being knocked out of the UEFA Champions League against Chelsea last week, whilst they again failed to mount a serious bid for the title.

"We will not be waiting until August to sign players. I think we will do things well before. Perhaps you will see some evidence in a few weeks,” Benitez told Daily Star Sunday. "It will help me if the signings of new players are done early.

“It needs to be as soon as possible really, because then you know the situation and you can control the pre-season. Rick Parry (chief executive) knows the necessity of early deals. Our conservation the other day was very positive.

"We are trying to fix the targets and progress. He knows that we want to sign the players right now. We aren't working on signing new players in June or July - but to sign them in May if that is possible."
Det er sgu da kun fordi Rafa har set Parry's feriebilletter til juli måned :D

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 05. maj, 2008 20:55

Jeg ved ikke, hvilke navne der præcis skal købes ind. Det eneste jeg forlanger af Rafa, er at han køber ind til de rigtige pladser.

Jeg har flere gange hørt argumentet om, at Benitez' indkøb ikke har været gode nok. Jeg synes nu, indkøbene har været af ganske god kvalitet, i forhold til hvad vi har haft råd til. Mit største problem er dog, at vi ikke har købt ind til de rigtige pladser.

Houllier havde lidt det samme problem. Vi har stadig ikke fået købt nok kvalitet på fløjene. I stedet er pengene blevet brugt på dyre centrale spillere som Alonso, Sissoko, Lucas og Mascherano (regn lige ud, hvor mange penge, det egentligt er sammenlagt!). Alle klassespillere, uden tvivl! Men når man kigger på, hvor store mangler, vi har haft på kanterne, er det ikke godt nok prioriteret.

Og nu er det måske ved at ske igen. Barry er på vej for en stor sum penge. Han er en rigtig god spiller. Men endnu en central midtbanespiller. Og hvis ikke han skal bruges der, bliver han brugt lidt ude af position som venstreback eller fløj. Det er fint nok. Og så alligevel ikke. Vi har ikke brug for mere bredde, men for spidskvaliteter på netop backpladserne og kanterne.

Det er selvfølgelig stadig for tidligt at konkludere noget. Måske bliver Alonso solgt, og ellers ved vi ikke, hvem der ellers tjekker ind til sommer.

Jeg kan dog godt være en smule bange for, at vi nu bruger alt krudtet på Barry, og vi så kun får købt en andenrangsspiller til kanterne, backpladserne og evt. den offensive midtbaneplads.
Best in the world at everything I do.

Mr. Olsen

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mr. Olsen » mandag, 05. maj, 2008 22:08

du kan da ikke mene at Crouch score nok til at være fast mand i et angreb.
Hvis du ser på spillerfacts på denne hjemmeside, så er det tydeligt at Crouch kun har scoret 11 mål i 36 kampe
og 42 mål i 134, det er bare ikke godt nok basta.
Torres har næsten overgået ham på en sæson. 32 mål i 44 kampe.
ergo Crouch er bare ikke god nok, til at score, han er god til mange andre ting, men en angriber skal ALTSÅ score.
nej en angriber som huuntelaa det er en der ved hvor målet står, og ham ser jeg gerne spille i vores røde farve, men de tosser der sidder og bestemmer ved jo ikke noget om hvad en super spiller koster eller hvem man skal købe, og derfor køber RAFA så kun de middelmådige spiller, og ja nogle gange gå det bare super godt, hvis man ser på arsenal, så kan de et eller andet, men vi kan bare ikke.

YNWA

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA » mandag, 05. maj, 2008 22:43

Hvorfor bliver vi ikke linket til Ronaldinho?

Foruden at være - på dagen - verdens bedste fodboldspiller er hans marketingværdi koloenorm.

Et køb af Ronaldinho må være en win-win situation for Hicks og Rafa!

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » mandag, 05. maj, 2008 22:51

Mr. Olsen skrev:(..) tydeligt at Crouch kun har scoret 11 mål i 36 kampe
og 42 mål i 134, det er bare ikke godt nok basta.
OK, ingen grund til at debattere videre nu :roll:
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 06. maj, 2008 08:25

Mr. Olsen skrev:du kan da ikke mene at Crouch score nok til at være fast mand i et angreb.
Hvis du ser på spillerfacts på denne hjemmeside, så er det tydeligt at Crouch kun har scoret 11 mål i 36 kampe
og 42 mål i 134, det er bare ikke godt nok basta.
Måske du skulle kigge på mål i forhold til antal spillede minutter i stedet. Jeg er sikker på, at det vil give et mere korrekt billede af Crouch's evner til at score mål. Manden, er jo stort set kun blevet brugt til at trække tiden med en udskiftning i de sidste minutter i denne sæson.

Jeg kan fortælle dig, at Crouch har spillet 938 minutter mod Torres' 2454 minutter i PL alene.

Og prøv evt. at kigge på hans målscoringsstatistik på landsholdet. Den vil jeg mene er mere sigende.

Mvh.

Texnymann

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 06. maj, 2008 09:23

Crouch = bedste engelske landholsangriber = fact!

I hvertfald hvis vi kun ser på mål.

Desuden får han ikke chancen nok gange i træk til at finde rytmen som fx Torres gør. De gange han starter inde scorer han ofte i. Ja, han er ikke en "Torres", men han er faktisk rigtig god. Desuden tilbyder han os noget som Torres ikke kan, og vi skal jo også spille 4-4-2 og her er han oplagt.

Så hvem skal vi benytte i stedet der er bedre? Kuyt? Voronin? Nemeth?

Crouch er engelsk landsholdsangriber der scorer flere mål end Owen, Shrek osv osv. Det vil være dumt at sælge ham nu. Skal han erstattes ender vi med at bruge £15-20 mio for en tvivlsom udlænding der først skal spilles ind. Meget få kan gøre det så godt som Torres og det sker ikke lige med det samme.

Basta!
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar