Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » søndag, 03. sep, 2023 21:57

Jones er for langsomt opfattende og dårlig teknisk til at spille så vigtig en position. Jeg ser ham slet ikke på den plads.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » søndag, 03. sep, 2023 22:04

Emmy skrev:
søndag, 03. sep, 2023 21:57
Jones er for langsomt opfattende og dårlig teknisk til at spille så vigtig en position. Jeg ser ham slet ikke på den plads.
Og så er han også dårlig defensivt.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 04. sep, 2023 19:08

Kelly skrev:
søndag, 03. sep, 2023 19:53

Jones kan blive en kanon god 6’er
Jeg har generelt meget svært ved at positionere Jones, men 6'er ser jeg ham ingenlunde som, da han ikke er dygtig nok defensivt. Ligesom jeg heller ikke synes han har den ro og overblik det kræver at bygge spillet op fra den dybdelæggende position.

Til tider synes jeg han har lignet en 10'er eller en der kunne spille den falske 9'er rolle. Men her mangler han end-product.
I andre kampe synes jeg han har lignet en potentiel 8'er, men her synes jeg ikke han er tilpas afbalanceret - til at kunne arbejde begge veje, og særligt defensivt mangler han noget.

Umiddelbart tror jeg også det er Jones problem, han netop ikke endnu for alvor har fundet sin hylde, og spørgsmålet er om han gør det. Jeg synes han mangler end-product, uanset om vi betragter ham som 6'er, 8'er, eller 10'er.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » lørdag, 09. sep, 2023 19:40

TG12 skrev:
mandag, 04. sep, 2023 19:08
Kelly skrev:
søndag, 03. sep, 2023 19:53

Jones kan blive en kanon god 6’er
Jeg har generelt meget svært ved at positionere Jones, men 6'er ser jeg ham ingenlunde som, da han ikke er dygtig nok defensivt. Ligesom jeg heller ikke synes han har den ro og overblik det kræver at bygge spillet op fra den dybdelæggende position.

Til tider synes jeg han har lignet en 10'er eller en der kunne spille den falske 9'er rolle. Men her mangler han end-product.
I andre kampe synes jeg han har lignet en potentiel 8'er, men her synes jeg ikke han er tilpas afbalanceret - til at kunne arbejde begge veje, og særligt defensivt mangler han noget.

Umiddelbart tror jeg også det er Jones problem, han netop ikke endnu for alvor har fundet sin hylde, og spørgsmålet er om han gør det. Jeg synes han mangler end-product, uanset om vi betragter ham som 6'er, 8'er, eller 10'er.
Jeg tror på Jones. Så i ham da England vandt u21 em, han var anfører og lavede sejrsmålet i finalen mod Spanien. Han var en god leder der.
Jeg tror han bliver i Liverpool i mange år.
Men noget andet er om de henter Andre til januar?
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

tankensmagt
Indlæg: 16
Tilmeldt: torsdag, 21. dec, 2017 17:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af tankensmagt » søndag, 10. sep, 2023 22:47

Jeg plejer ikke at blande mig i trådene her, men synes alligevel det er lidt interessant at diskutere hvordan Salah evt. kan erstattes. (Ved ikke om det passer bedst i denne tråd eller i Salahtråden?) Det virker ikke usandsynligt at han bliver solgt til sommer med et år af sin kontrakt tilbage. Hvis Saudi vitterligt byder 1,3 mia., så er det ikke urealistisk at hente en spiller fra højeste hylde. Jeg kan forestille sig flere måder at gøre det på:
1) Direkte erstatning, hvor man går efter en primært målfarlig indvendig angriber
2) En hurtig primært højrebenet fløj, som primært skal skabe chancer for f.eks. Nunez
3) Playmakertype som trækker ind (f.eks. som gjorde Coutinho fra venstre fløj), mens f.eks. Szoboszlai trækker ud på fløjen

Man kunne helt sikkert også tænke andre scenarier, som f.eks. ændring af opstillingen, men jeg går ud fra at Klopp holder fast i en 4 back kæde, en tremandsmidtbane og tre mand foran.

Mine bud pt.
1) Saka - 22 år. Kontrakt til 2027 og har lige forlænget. Bedste bud på en 1-1 erstatning, men med Arsenals succes og den nye kontrakt er han nok umulig at hente.
Bowen - 26 år. Kontrakt til 2025. Britisk, hårdtarbejdende, men ikke så teknisk og måske ikke nok slutprodukt
Takefuso Kubo - 22 år. Kontrakt til 2027. Kender ham så godt, men virker spændende
Leroy Sane -27 år. Dyr, men kontraktudløb i 2025.
Raphinha - 26 år. Kontrakt til 2027. Kan muligvis lokkes fra Barca da han skal dele spilletiden med Yamal og ikke har været helt overbevisende. Er han god nok dog?
Gnabry - 28 år, kontrakt til 2028. Højrebenet, men mere målsøgende end kreativ. Dyr og lidt for gammel måske?
Rodrygo - 22 år, kontrakt til 2025. Meget dyr og garanteret svær at lokke fra Madrid. Højrebenet, men målfarlig.
Chukwueze - 24 år, kontrakt til 2028. Er lige skiftet til Milan. Har nok ikke niveauet.

2) Chiesa - 25 år, kontrakt til 2025. Skadesplaget og har nok mest erfaring fra venstrefløj, men har spillet højrefløj på landsholdet.
Dembele - 26 år, kontrakt til 2028. Beggebenet, men ikke decideret målfarlig. Har umiddelbart sin force i oplæggerens rolle. Dyr, skadesplaget og har lige skrevet med PSG.
Luis Diaz - 26 år. Inhouseløsning. Ved ikke om han har spillet på højrekanten før? Ville nok være spild af evner.

3) Elliott - 20 år. Inhouse løsning. Nok for ung til at tage over og desværre lidt langsom, men dygtig tekniker og godt blik for spillet.
Olise - 21 år, kontrakt til 2027. Britisk, ung og talentfuld, har dog lige skrevet ny kontrakt, men ville nok kunne overtales hvis man kunne love fast spilletid. Ville nok skulle betale overpris.

Hvem har jeg glemt. Hvem ser i som mulige kandidater og hvilken type tror i Klopp ville være mest interesseret i?

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » søndag, 10. sep, 2023 22:54

tankensmagt skrev:
søndag, 10. sep, 2023 22:47
Jeg plejer ikke at blande mig i trådene her, men synes alligevel det er lidt interessant at diskutere hvordan Salah evt. kan erstattes. (Ved ikke om det passer bedst i denne tråd eller i Salahtråden?) Det virker ikke usandsynligt at han bliver solgt til sommer med et år af sin kontrakt tilbage. Hvis Saudi vitterligt byder 1,3 mia., så er det ikke urealistisk at hente en spiller fra højeste hylde. Jeg kan forestille sig flere måder at gøre det på:
1) Direkte erstatning, hvor man går efter en primært målfarlig indvendig angriber
2) En hurtig primært højrebenet fløj, som primært skal skabe chancer for f.eks. Nunez
3) Playmakertype som trækker ind (f.eks. som gjorde Coutinho fra venstre fløj), mens f.eks. Szoboszlai trækker ud på fløjen

Man kunne helt sikkert også tænke andre scenarier, som f.eks. ændring af opstillingen, men jeg går ud fra at Klopp holder fast i en 4 back kæde, en tremandsmidtbane og tre mand foran.

Mine bud pt.
1) Saka - 22 år. Kontrakt til 2027 og har lige forlænget. Bedste bud på en 1-1 erstatning, men med Arsenals succes og den nye kontrakt er han nok umulig at hente.
Bowen - 26 år. Kontrakt til 2025. Britisk, hårdtarbejdende, men ikke så teknisk og måske ikke nok slutprodukt
Takefuso Kubo - 22 år. Kontrakt til 2027. Kender ham så godt, men virker spændende
Leroy Sane -27 år. Dyr, men kontraktudløb i 2025.
Raphinha - 26 år. Kontrakt til 2027. Kan muligvis lokkes fra Barca da han skal dele spilletiden med Yamal og ikke har været helt overbevisende. Er han god nok dog?
Gnabry - 28 år, kontrakt til 2028. Højrebenet, men mere målsøgende end kreativ. Dyr og lidt for gammel måske?
Rodrygo - 22 år, kontrakt til 2025. Meget dyr og garanteret svær at lokke fra Madrid. Højrebenet, men målfarlig.
Chukwueze - 24 år, kontrakt til 2028. Er lige skiftet til Milan. Har nok ikke niveauet.

2) Chiesa - 25 år, kontrakt til 2025. Skadesplaget og har nok mest erfaring fra venstrefløj, men har spillet højrefløj på landsholdet.
Dembele - 26 år, kontrakt til 2028. Beggebenet, men ikke decideret målfarlig. Har umiddelbart sin force i oplæggerens rolle. Dyr, skadesplaget og har lige skrevet med PSG.
Luis Diaz - 26 år. Inhouseløsning. Ved ikke om han har spillet på højrekanten før? Ville nok være spild af evner.

3) Elliott - 20 år. Inhouse løsning. Nok for ung til at tage over og desværre lidt langsom, men dygtig tekniker og godt blik for spillet.
Olise - 21 år, kontrakt til 2027. Britisk, ung og talentfuld, har dog lige skrevet ny kontrakt, men ville nok kunne overtales hvis man kunne love fast spilletid. Ville nok skulle betale overpris.

Hvem har jeg glemt. Hvem ser i som mulige kandidater og hvilken type tror i Klopp ville være mest interesseret i?
Til listen kan man tilføje Yeremy Pino, Marcus Edwards, Nico Williams. Men den mest spændende ville nok være Donyell Malen fra Dortmund.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. sep, 2023 08:02

Fowler89 skrev:
søndag, 10. sep, 2023 22:54
tankensmagt skrev:
søndag, 10. sep, 2023 22:47
Jeg plejer ikke at blande mig i trådene her, men synes alligevel det er lidt interessant at diskutere hvordan Salah evt. kan erstattes....... Hvem har jeg glemt. Hvem ser i som mulige kandidater og hvilken type tror i Klopp ville være mest interesseret i?
Til listen kan man tilføje Yeremy Pino, Marcus Edwards, Nico Williams. Men den mest spændende ville nok være Donyell Malen fra Dortmund.
Jeg tvivler på, at det bliver et 1:1 erstatning/indkøb, men hvis det er i den retning, tænker jeg f..eks. Moussa Diaby fra Villa. Han ser ud til at være faldet godt til i PL med foreløbig 2 kasser og 1 assist.

.....men ellers ser jeg snarere en "general overhaul" i stil med Coutinho salget i vinteren 2017. Dengang fik Klubben også en giga-pengepose, og brugte midlerne fornuftigt ved at investere i Van Dijk i samme vindue og Alisson i sommervinduet, hvorefter holdet/truppen var væsentligt forstærket. Men okay - Vi havde selvfølgelig også Michael Edwars dengang, men han er jo lige blevet selvstændig, så måske vi kan tilkøbe hans ekspertise på konsulentbasis? Er der for i øvrigt nogen, som har hørt noget om situationen med Jorg Schmadtke? ...altså om Klubben forlænger aftalen med ham, ud over den foreløbige kontrakt, som galdt i 3 måneder (dækkende sommerens transfer vindue)?
https://www.90min.com/posts/jorg-schmad ... r-contract
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » mandag, 11. sep, 2023 08:24

Cynwal skrev:
mandag, 11. sep, 2023 08:02
Fowler89 skrev:
søndag, 10. sep, 2023 22:54
tankensmagt skrev:
søndag, 10. sep, 2023 22:47
Jeg plejer ikke at blande mig i trådene her, men synes alligevel det er lidt interessant at diskutere hvordan Salah evt. kan erstattes....... Hvem har jeg glemt. Hvem ser i som mulige kandidater og hvilken type tror i Klopp ville være mest interesseret i?
Til listen kan man tilføje Yeremy Pino, Marcus Edwards, Nico Williams. Men den mest spændende ville nok være Donyell Malen fra Dortmund.
Jeg tvivler på, at det bliver et 1:1 erstatning/indkøb, men hvis det er i den retning, tænker jeg f..eks. Moussa Diaby fra Villa. Han ser ud til at være faldet godt til i PL med foreløbig 2 kasser og 1 assist.
Diaby havde da været det bedste nogensinde. Men det er fuldstændig urealistisk da han lige er skiftet til Villa.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 11. sep, 2023 09:31

Vi opsnapper bare Mbappe inden han forlænger med PSG.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » mandag, 11. sep, 2023 10:56

TG12 skrev:
mandag, 11. sep, 2023 09:31
Vi opsnapper bare Mbappe inden han forlænger med PSG.
Han tjener vist 3 gange så meget som Salah, så det kommer aldrig til at ske. Og den hylde henter vi heller aldrig spillere fra.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » mandag, 11. sep, 2023 10:59

Cynwal skrev:
mandag, 11. sep, 2023 08:02
Fowler89 skrev:
søndag, 10. sep, 2023 22:54
tankensmagt skrev:
søndag, 10. sep, 2023 22:47
Jeg plejer ikke at blande mig i trådene her, men synes alligevel det er lidt interessant at diskutere hvordan Salah evt. kan erstattes....... Hvem har jeg glemt. Hvem ser i som mulige kandidater og hvilken type tror i Klopp ville være mest interesseret i?
Til listen kan man tilføje Yeremy Pino, Marcus Edwards, Nico Williams. Men den mest spændende ville nok være Donyell Malen fra Dortmund.
Jeg tvivler på, at det bliver et 1:1 erstatning/indkøb, men hvis det er i den retning, tænker jeg f..eks. Moussa Diaby fra Villa. Han ser ud til at være faldet godt til i PL med foreløbig 2 kasser og 1 assist.

.....men ellers ser jeg snarere en "general overhaul" i stil med Coutinho salget i vinteren 2017. Dengang fik Klubben også en giga-pengepose, og brugte midlerne fornuftigt ved at investere i Van Dijk i samme vindue og Alisson i sommervinduet, hvorefter holdet/truppen var væsentligt forstærket. Men okay - Vi havde selvfølgelig også Michael Edwars dengang, men han er jo lige blevet selvstændig, så måske vi kan tilkøbe hans ekspertise på konsulentbasis? Er der for i øvrigt nogen, som har hørt noget om situationen med Jorg Schmadtke? ...altså om Klubben forlænger aftalen med ham, ud over den foreløbige kontrakt, som galdt i 3 måneder (dækkende sommerens transfer vindue)?
https://www.90min.com/posts/jorg-schmad ... r-contract
Jamen, vi må håbe det bliver mere Coutinho-scenariet end Suarez ditto :shock:

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » mandag, 11. sep, 2023 11:45

AJJ skrev:
mandag, 11. sep, 2023 10:56
TG12 skrev:
mandag, 11. sep, 2023 09:31
Vi opsnapper bare Mbappe inden han forlænger med PSG.
Han tjener vist 3 gange så meget som Salah, så det kommer aldrig til at ske. Og den hylde henter vi heller aldrig spillere fra.
Var det ikke noget med han altid har drømt om at spille side om side med Ben Doak?

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 11. sep, 2023 11:58

AJJ skrev:
mandag, 11. sep, 2023 10:56
TG12 skrev:
mandag, 11. sep, 2023 09:31
Vi opsnapper bare Mbappe inden han forlænger med PSG.
Han tjener vist 3 gange så meget som Salah, så det kommer aldrig til at ske. Og den hylde henter vi heller aldrig spillere fra.
Det er vi egentligt helt enige om.

Men i et fuldkomment urealistisk teoretisk drømme scenarie, ville det satme være go business at sælge Salah for 2 milliarder og tiltrække Mbappe gratis. Så kunne vi nok også overleve hans lønkrav..

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » mandag, 11. sep, 2023 16:24

Fowler89 skrev:
mandag, 11. sep, 2023 11:45
AJJ skrev:
mandag, 11. sep, 2023 10:56
TG12 skrev:
mandag, 11. sep, 2023 09:31
Vi opsnapper bare Mbappe inden han forlænger med PSG.
Han tjener vist 3 gange så meget som Salah, så det kommer aldrig til at ske. Og den hylde henter vi heller aldrig spillere fra.
Var det ikke noget med han altid har drømt om at spille side om side med Ben Doak?
Jeg tager lige et screenshot, og gemmer det 4 år - til Doak brænder ligaen af😌

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » mandag, 11. sep, 2023 21:55

Jeg er med flere andre og tror ikke, at der bliver tale om en decideret erstatning. Meget kan ske på et år, men markedet for højrekanter er meget lidt inspirerede og dem der er, får vi aldrig fat i. Selvfølgelig skifter Saka ikke til Liverpool, når Arsenal ligner et hold i klar forbedring og han i hvert fald halvvejs er en af deres egne.

Vi kan selvfølgelig satse på at en spiller som Bowen, Sane eller Raphinha kan erstatte Salah, men de er efter min mening relativt middelmådige. Fine spillere, men direkte erstatninger af Salah tvivler jeg på. Jeg tror det ville være mere Liverpools stil at gå efter Kubo, Nico Williams eller Pino, som alle er utroligt spændende, omend langt fra Salahs niveau.

Skal vi erstatte Salah 1-1 ser jeg reelt 2 muligheder, og ingen af dem er særligt gode, for de spiller begge LW. Det er Mitoma og Kvaratskhelia. Begge spillere som reelt viser så tårnhøjt niveau, at vi kunne overveje om de kunne løfte Salahs arv. Og begge spillere der trods alt er inden for realismen. Brighton er stadig Brighton, dem skal vi kunne hente spillere fra. Napoli er voldsomt besværlige at forhandle med, men de har ikke uanede penge. Og lad os se hvordan deres titelforsvar går.

Mitoma er eftersigende ved at forlænge med Brighton, så om han får en frikøbsklausul bliver nok afgørende. Hans spillestil gør også, at jeg synes han ligner mere en LW end en RW. Vi har dog med Mané før tvunget en spiller væk fra hans vante kant med succes, omend det var til Manés "gode ben". Kvaratskhelia er jeg mere sikker på, fordi han for det første er lige god med begge ben, samt er langt mere en kreatør i mine øjne, omend han bestemt også kan lave mål. Jeg tror begge spillere er uden for vores prisklasse, men det er selvfølgelig os selv der bestemmer det. De bliver svinedyre i hvert fald.

Mit but er, at Szobozslai bliver Salahs afløser, og at vi langt mere foretager en taktisk ændring der skal erstatte Salah, end vi reelt erstatter ham direkte. Det kunne også involvere Gakpo som 10'er i en 4231 eller nye Gravenberch ved siden af Mac Allister og en ny 6'er, hvis købet af Endo er udtryk for at vi ikke var vilde med 6'er markedet i år. Det ville undre mig med Klopp som altid har spiller med kanter, men det kunne også være et mere smalt system. Eller selvfølgelig en City løsning hvor Trent ryger endegyldigt på midten og at vi begynder at spille med en 3-4 CBs. Netop denne fleksibilitet tror jeg taler utrolig meget for denne løsning. Selvfølgelig vil der blive købt en ny kantspiller, medmindre Doak får chancen efter en god sæson, men det vil nok blive mere et talent end en afløser for den bedste RW i PL-historien.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Besvar