Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 20. aug, 2021 08:52

Filos of Isk skrev:
fredag, 20. aug, 2021 08:42
texy skrev:
fredag, 20. aug, 2021 08:32
Niels K skrev:
fredag, 20. aug, 2021 07:21
Could Liverpool’s quiet summer hint at a bigger plan in place ?

It may have been a quiet summer transfer window for Liverpool so far, but as everything falls into place it is hard to shake the impression there’s a bigger plan.

https://www.thisisanfield.com/2021/08/c ... -in-place/
Jeg har tidligere herinde spekuleret lidt i samme retning. Bare ikke i forhold til Haaland, men i forhold til Mbappé.

Med Mbappé er der den frie transfer og Nike-samarbejdet, der i min optik ville give os en bedre chance for i det mindste at kunne forsøge at lege med.

Haaland koster stadig et ordentligt transfer-fee. Og så kommer han med Raiola i bagagen. Det plejer også at være dyrt. Og ikke kun i agent-fees, men også i forhold til roen på de indre linjer.

Realistisk set tror jeg ikke på nogen af dem. Men jeg anser chancen for Mbappé for at værre størst. Og det ville også være ham, jeg håbede mest på.
Mbappé 2020 is back!!!!!!!!!!!!!!

Der er ingen tvivl om at folkene omkring klubben tror at der skal mere til at udfordre de bedste 11 end mange fans gør.
Men i såfald skal der jo penge på bordet.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 20. aug, 2021 11:01

Oomph242 skrev:
fredag, 20. aug, 2021 08:52

Men i såfald skal der jo penge på bordet.
Tjoo, men Mbappé på 500.000 pund om året bliver stadig kun til 130.000.000 pund på fem år. det er jo mucho billigt i forhold til hvis man først skulle købe spilleren fri :aliboronz5:

Alstå der er vel også et element i det at det er dyrere at bruge 40 millioner pund (plus løn) på en ny Gini eller Origi, hvis de ikke kommer til at spille fordi de kun er gode nok til at starte under skades kriser. Det betyder jo ikke at det nødvendigvis er Mbappé, Haaland eller ingen, men derimod at man kun bruger rigtige penge hvis man er meget sikker på at man får den rette spiller til jobbet,

Nu havde vi lidt midtbanediskussionen kørende i en kamptråd. Jeg ville ikke have noget imod at vi frelste Ndombele fra Spurs inden for en ikke alt for fjern fremtid. Men det giver ikke så meget mening lige nu hvor vi har så mange CM'ere gående.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 20. aug, 2021 11:08

Filos of Isk skrev:
fredag, 20. aug, 2021 11:01
Oomph242 skrev:
fredag, 20. aug, 2021 08:52

Men i såfald skal der jo penge på bordet.
Tjoo, men Mbappé på 500.000 pund om året bliver stadig kun til 130.000.000 pund på fem år. det er jo mucho billigt i forhold til hvis man først skulle købe spilleren fri :aliboronz5:

Alstå der er vel også et element i det at det er dyrere at bruge 40 millioner pund (plus løn) på en ny Gini eller Origi, hvis de ikke kommer til at spille fordi de kun er gode nok til at starte under skades kriser. Det betyder jo ikke at det nødvendigvis er Mbappé, Haaland eller ingen, men derimod at man kun bruger rigtige penge hvis man er meget sikker på at man får den rette spiller til jobbet,

Nu havde vi lidt midtbanediskussionen kørende i en kamptråd. Jeg ville ikke have noget imod at vi frelste Ndombele fra Spurs inden for en ikke alt for fjern fremtid. Men det giver ikke så meget mening lige nu hvor vi har så mange CM'ere gående.
Mon ikke du skal lægge en klækkelig sign-on fee til det beløb. Hvis Emre Can (alt ære og respekt for ham) kunne score €15m i sign-on fee, så virker det ikke urealistisk hvis Mbappe skulle kræve mindst det dobbelte og sandsynligvis mere.

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 20. aug, 2021 12:07

Filos of Isk skrev:
fredag, 20. aug, 2021 11:01
Oomph242 skrev:
fredag, 20. aug, 2021 08:52

Men i såfald skal der jo penge på bordet.
Tjoo, men Mbappé på 500.000 pund om året bliver stadig kun til 130.000.000 pund på fem år. det er jo mucho billigt i forhold til hvis man først skulle købe spilleren fri :aliboronz5:

Alstå der er vel også et element i det at det er dyrere at bruge 40 millioner pund (plus løn) på en ny Gini eller Origi, hvis de ikke kommer til at spille fordi de kun er gode nok til at starte under skades kriser. Det betyder jo ikke at det nødvendigvis er Mbappé, Haaland eller ingen, men derimod at man kun bruger rigtige penge hvis man er meget sikker på at man får den rette spiller til jobbet,

Nu havde vi lidt midtbanediskussionen kørende i en kamptråd. Jeg ville ikke have noget imod at vi frelste Ndombele fra Spurs inden for en ikke alt for fjern fremtid. Men det giver ikke så meget mening lige nu hvor vi har så mange CM'ere gående.
£500.000m om ugen tror jeg ikke forslår. Sign on fee og div. Bonus kommer også oveni.

Men igen jeg tror Real Madrid render med storby drengen og bygger holdet op omkring ham.

Med alle de kampe Gini spillede var det vist ikke kun grundet skader. I såfald har vi da virkelig et problem nu.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 20. aug, 2021 12:42

Oomph242 skrev:
fredag, 20. aug, 2021 12:07
[
£500.000m om ugen tror jeg ikke forslår. Sign on fee og div. Bonus kommer også oveni.

Men igen jeg tror Real Madrid render med storby drengen og bygger holdet op omkring ham.

Med alle de kampe Gini spillede var det vist ikke kun grundet skader. I såfald har vi da virkelig et problem nu.
Nej, det kan godt være at det er lavt sat. Men kan ikke se os gå højere og nej, han ender nok i Real, da de er mere villige til at byde tæt på hvad PSG giver. Og Mbappé selv tænker nok også på at i Real Madrid kan han vinde Ballon d'Or og få holdet bygget op omkring sig.

Gini spillede mange kampe, Klopp stolede på at han altid gjorde jobbet. I mange sæsoner handlede det om at konkurrenterne var Can og Milner.
Men i sidste sæson blev Fabinho og Hendo jo ædt lidt af forsvarets skader og så var det bare et håbløst kampprogram når man først var bagud på skadeskontoen. Men vi skal jo samtidig også forsøge at få lidt mere ud af midtbanen, uden at ødelægge strukturen på holdet, og her giver det jo fin mening at erstatte Gini med en Thiago-type.

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 20. aug, 2021 12:50

Filos of Isk skrev:
fredag, 20. aug, 2021 12:42
Oomph242 skrev:
fredag, 20. aug, 2021 12:07
[
£500.000m om ugen tror jeg ikke forslår. Sign on fee og div. Bonus kommer også oveni.

Men igen jeg tror Real Madrid render med storby drengen og bygger holdet op omkring ham.

Med alle de kampe Gini spillede var det vist ikke kun grundet skader. I såfald har vi da virkelig et problem nu.
Nej, det kan godt være at det er lavt sat. Men kan ikke se os gå højere og nej, han ender nok i Real, da de er mere villige til at byde tæt på hvad PSG giver. Og Mbappé selv tænker nok også på at i Real Madrid kan han vinde Ballon d'Or og få holdet bygget op omkring sig.

Gini spillede mange kampe, Klopp stolede på at han altid gjorde jobbet. I mange sæsoner handlede det om at konkurrenterne var Can og Milner.
Men i sidste sæson blev Fabinho og Hendo jo ædt lidt af forsvarets skader og så var det bare et håbløst kampprogram når man først var bagud på skadeskontoen. Men vi skal jo samtidig også forsøge at få lidt mere ud af midtbanen, uden at ødelægge strukturen på holdet, og her giver det jo fin mening at erstatte Gini med en Thiago-type.
Det er stadig 3500-4000 minutter pr. Sæson som skal erstattes og erstatningsspillerne er ofte skadet eller ude af form.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 20. aug, 2021 17:29

Oomph242 skrev:
fredag, 20. aug, 2021 08:52
Men i såfald skal der jo penge på bordet.
Synes da bestemt også, at der er dokumentation for, at klubben smider penge på bordet. Lønudgifterne er kontinuerligt vokset voldsomt for at holde på vores verdensklassespillere. Vi har således det næsthøjeste lønbudget efter Man City.

Vores lønudgifter i forhold til omsætning er højere end Man Utds og Tottenhams og på lige fod med Arsenal.

Derudover er ammortiseringerne steget pga. dyrere spillerindkøb end tidligere.



Vi kan ikke sammenligne os selv med Chelsea eller Man City. Ikke økonomisk. De er i en helt anden liga pga. deres ejere. Men Man Utd, Arsenal og Spurs mere end matcher vi. På vores egen måde.

Alle "top 6" holdene er her.

Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 20. aug, 2021 22:07

texy skrev:
fredag, 20. aug, 2021 17:29
Oomph242 skrev:
fredag, 20. aug, 2021 08:52
Men i såfald skal der jo penge på bordet.
Synes da bestemt også, at der er dokumentation for, at klubben smider penge på bordet. Lønudgifterne er kontinuerligt vokset voldsomt for at holde på vores verdensklassespillere. Vi har således det næsthøjeste lønbudget efter Man City.

Vores lønudgifter i forhold til omsætning er højere end Man Utds og Tottenhams og på lige fod med Arsenal.

Derudover er ammortiseringerne steget pga. dyrere spillerindkøb end tidligere.



Vi kan ikke sammenligne os selv med Chelsea eller Man City. Ikke økonomisk. De er i en helt anden liga pga. deres ejere. Men Man Utd, Arsenal og Spurs mere end matcher vi. På vores egen måde.

Alle "top 6" holdene er her.

Vi halter da i den grad efter Scum på indkøbsfronten. Spurs og Arsenal er også begyndt at bruge penge på indkøb. Selv Leicester bruger penge.

Hvis vi putter netspend oveni løn regnskabet, så må vi ligge et stykke nede i den tabel.

En Mbappe bliver for dyr alt i alt. Samt vil han nok have en forventning til klubben om yderligere klasse spillerindkøb.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 21. aug, 2021 09:53

Oomph242 skrev:
fredag, 20. aug, 2021 22:07
Vi halter da i den grad efter Scum på indkøbsfronten. Spurs og Arsenal er også begyndt at bruge penge på indkøb. Selv Leicester bruger penge.

Hvis vi putter netspend oveni løn regnskabet, så må vi ligge et stykke nede i den tabel.

En Mbappe bliver for dyr alt i alt. Samt vil han nok have en forventning til klubben om yderligere klasse spillerindkøb.
Til gengæld ligger vi langt over i forhold til lønninger. Og det er da et klart signal om, at den slags kvalitetsspillere, som vi allerede har, dem prøver de andre desperat at købe i øjeblikket, mens vi betaler vores egne for at blive.

Så om noget, taler kombinationen af løn og netspend, da for FSGs model. Især når man så indregner sportslige resultater.

Jeg tror som nævnt også, at Mbappé er urealistisk. Men hvis han er SPILLEREN, der holder os i verdenstoppen, så er jeg sikker på, at FSG vil gøre alt hvad de kan for at hente ham. Indenfor rimelighedens grænser naturligvis. Sådan skal det være.
Kloppite

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » lørdag, 21. aug, 2021 21:51

Vi er bare nød til at købe ind og handle inden det bliver for sent. Det er vi mange der skriver og siger.

Mener at ender vi unden for top 4, er det en katastrofe, hvis vi ikke får forlænget med hele vores start 11.

De store spiller VIL spille CHL.

Vi har haft så mange muligheder for at hente en eller 2 af de bedste ind, efter sæsonen hvor vi vandt ALT.

Så kom der corona og nu har "alle" de andre startet oprustning og jeg mener fortsat vi mangler 2 eller 3.

Kan Neco være stand in for TAA, behøver vi kun 2.

Jeg mener du fordi jeg simpelthen mener vore midtbane er alt for risikabel pga af skades historik. Ellers skal Elliot godt nok udvikle sig hen over sæsonen som en af de bedste i verden. For vi mangler virkelig ham mofo'en på midtbanen.

Få så skudt Origi og renten af vores overflødige spiller af. Væk med dem og lønningerne på de spiller som Klopp alligevel ikke gider bruge. "Elsker" Origi, men hvis ikke Klopp vil bruge ham og hans klasse ikke står på mål med klubbens kvaliteter, så væk med de spiller uanset om vi får 5 eller 15 får dem.

Der er vel 3 vi kan skyde af og hente en "stor" kvalitets spiller ind.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » lørdag, 21. aug, 2021 22:08

Enig der skal virkelig handles nu
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 22. aug, 2021 08:10

liverpoolfc86 skrev:
lørdag, 21. aug, 2021 21:51
Vi er bare nød til at købe ind og handle inden det bliver for sent. Det er vi mange der skriver og siger.

Mener at ender vi unden for top 4, er det en katastrofe, hvis vi ikke får forlænget med hele vores start 11.

De store spiller VIL spille CHL.

Vi har haft så mange muligheder for at hente en eller 2 af de bedste ind, efter sæsonen hvor vi vandt ALT.

Så kom der corona og nu har "alle" de andre startet oprustning og jeg mener fortsat vi mangler 2 eller 3.

Kan Neco være stand in for TAA, behøver vi kun 2.

Jeg mener du fordi jeg simpelthen mener vore midtbane er alt for risikabel pga af skades historik. Ellers skal Elliot godt nok udvikle sig hen over sæsonen som en af de bedste i verden. For vi mangler virkelig ham mofo'en på midtbanen.

Få så skudt Origi og renten af vores overflødige spiller af. Væk med dem og lønningerne på de spiller som Klopp alligevel ikke gider bruge. "Elsker" Origi, men hvis ikke Klopp vil bruge ham og hans klasse ikke står på mål med klubbens kvaliteter, så væk med de spiller uanset om vi får 5 eller 15 får dem.

Der er vel 3 vi kan skyde af og hente en "stor" kvalitets spiller ind.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Men hvad er det lige, der bliver for sent ? Hvorfor skulle vi hente 2 nye spillere ind til dengang for 2 år siden verdens bedste hold ? Skulle du sælge 2 af disse spillere og gamble med, at 2 nye ville være endnu bedre ?

Efter vi vandt ALT, så hentede vi på det tidspunkt verdens nok bedste midtbanespiller i Thiago Alcantara. Hvad mere kan man ønske sig. En ekstra angriber til at udfordre Fab 3 ? Naturligvis, så vi hentede Jota, og nu hedder den Fab 4.

Du er glad for Origi, men jeg betvivler lidt din dømmekraft, når du mange, mange gange gerne ville se ham på banen, og at du ikke rigtig har fundet ud af, om han har klassen til Liverpool. Jota har klassen, det har Origi ikke.

Nu har vi så hentet Konate, som jeg tror, bliver en vild spiller for os. Dvs. en (verdens) klassespiller til hver kæde efter, vi vandt ALT. Det er da ikke helt tosset.

Udover de 3, så har Curtis Jones etableret sig, og Elliott er ved at gøre det.

På højre back mener jeg også, at vi skal se tiden an med Neco, da han ikke er helt dum offensivt, og han kan naturligvis stadig blive bedre hans alder taget i betragtning. Ellers har vi Conor Bradley på vej, og vi har flere spillere, der kan spille en udmærket højre back, hvis Trent skal have en pause i Milner, Gomez og Oxlade alt efter, om de skal kunne noget den ene eller den anden vej.

Lige nu har vi ingen skadede spillere, så der kan da umuligt være et presserende behov for indkøb ?

Grunden til at scum har brugt mange flere penge end os på transfers brutto er jo pga gældsoptagelse i klubben. Det ønsker jeg ikke, at vi gør. Kun når vi taler stadionudviddelse fx.
Jeg kunne godt leve med, at vi låner en god del af 100 mio. for at købe Mbappe eller Haaland, når vi skal have en mere ind, når vores 3 ældre angribere gradvist skal trappe ned, men så skal der være en plan for salg af andre spillere de kommende vinduer, så vi får betalt gælden ned hurtigst muligt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 22. aug, 2021 11:43

Jeg fatter ikke desperationen efter indkøb.

Hvem skulle vi købe til vores midtbane? Saul? Helt ærligt, så slår han ikke Fab, Hendo eller Thiago af. Og det er der heller ikke mange andre i verden, der gør. Udover de tre har vi stadig Keita, som alle (mig selv inklusive) savlede over, da vi hentede ham. Et prime eksempel på, at idéen om at handle på transfermarkedet kan være bedre end realiteten ved at gøre det.

Og så er der verdens bedste gamle jern-backup i Milner. Skal vi købe dyrt ind således, at der slet ikke bliver brug for ham?

Vigtigst af alt i forhold til at konkurrere med de tre klubber med uanet købekraft i PL er det dog, at Klopp udviser modet til at forsøge at finde nye stjerner blandt vores supertalenter på akademiet. Jones i sidste sæson og Elliott i denne sæson er eksemplerne på dette. To spillere, der ikke er faldet igennem, når de har fået chancen.

Derudover er der stadig spillere som Ox, Shaq og Minamino i truppen, som også kan bruges i en midtbanerolle.

Kravet om en ny midtbanespiller går helt henover hovedet på mig. Så skal et salg af en eller flere af vores nuværende midtbanespillere, da være i støbeskeen.

I angrebet så? Jojo, hvis vi kunne få en type som Mbappé, Haaland, m.fl. Men vi er allerede vildt godt dækket ind. Der er tre pladser, og vi har 4 klassespillere til dem. Så vi skal ud i 2 skader, før Minamino, Shaq, Elliott, Ox, Origi eller det helt vilde sats Gordon vil komme i betragtning til andet end små cup-kampe. For mig er det stadig helt nyt og vildt at se, at Bobby ikke kan komme til at starte. Men med Jota (som er en af forstærkningerne sammen med Thiago EFTER de to succes-sæsoner) brændvarmer der helt naturligt ikke plads.

Vores trup har ikke nok bredde, siges det ofte. Jeg er af en helt anden holdning. Synes, at truppens kvalitet og bredde blev demonstreret ved at kæmpe en tredjeplads hjem sidste år under helt umulige omstændigheder. Nedenstående giver et ret fint overblik.



Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 23. aug, 2021 11:37

Det er lidt vildt at Konaté slet ikke tæller som et nyindkøb, jeg er ellers rimelig spændt på at se hvad han kan drive det til, han har et kæmpe talent.

Nu må vi se hvad der sker. Jeg kan ikke se at det gavner ret meget at erstatte en Bernardo Silva med Grealish hvis det er sådan det ender for Man City.

Jeg syntes også det er fedt at man giver en lille smule plads til talenter som Jones og Elliott, men uden at det bliver dem, der skal stå med det store ansvar.

ideelt set havde vi da også erstattet Origi med Jonathan David eller en eller anden, der passede lidt bedre ind i systemet. Og ja kombinationen af både Keita og Chambo som lidt slås om den samme rolle på holdet, men også begge har haft for mange skader; er lidt uheldig.

Men det er ikke nødvendigvis en katastrofe IMØ.

Jeg syntes også det er stærkt at man er i en situation, hvor man bruger pengene på løn i stedet for transfersummer, det tyder altså bare på at man har en rigtig stærk start 11'er, hvilket vi har.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » mandag, 23. aug, 2021 15:29

Jeg er slet ikke nervøs for nyindkøb. Vi har sådan set det hold der vandt PL og CL til rådighed pånær Gini. :aliboronz1:

Jeg håber så også at manglen på indkøb betyder at vi giver den gas i næste vindue og fx henter Mbappe ind :mrgreen: . Det er jo også fint at gemme pengene til vi virkelig har brug for dem. Sæt nu vi bruger fx 50m på en midtbanespiller - og så bliver Trent skadet resten af sæsonen - der ville det være rart at kunne købe en back til januar.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Besvar