Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 30. jun, 2021 12:14

Niels K skrev:
tirsdag, 29. jun, 2021 19:49

Der er måske noget om snakken, men det er svært i et lille land, når en enkelt har forudsætningerne, men træningskammeraterne er niveauer under.
Det er ikke længe siden, vi havde Wozniacki i toppen af kvindetennis, Magnussen i Formel 1 og Maze blandt de forreste i bordtennis. Golf var vi også skrappe til for ikke så længe siden. Pernille Harder er måske verdens bedste kvindelige fodboldspiller. De dukker op i ny og næ, men vi kan jo ikke dominere de store sportsgrene over tid.
Vi overpræsterer også i ishockey og har gjort det længe, men her gør det jo særligt ondt på os, når vi skal undvære vores få NHL spillere fx.
Vi har 11 ryttere med i årets Tour. Langt flere end fx Italien.
Mæhle minder mig som person og spiller og Robbo, Hendo og Milner, og det kommer man langt med.

Ellers har vi da pt. en CL vinder i AC, en Italiensk mester i Eriksen, og generelt nogle ganske pæne adresser til de forskellige spillere. Så må vi jo se, hvor langt vi kommer i denne slutrunde. Jeg tror, at vi er langt fra færdige med denne turnering.
Jeg benægter som nævnt heller ikke vi har haft gode sportsudøvere - men flere af de nævnte har også haft en lidt atypisk dansk tilgang til sporten, eller er kommet til udlandet tidligt. Wozniacki, som det gode eksempel med en polsk far i baggrunden der om nogen har kørt den hårde, blod sved og tårer tilgang til sporten.
Magnussen har den fordel af at have en fader der kender sporten ind og ud, og dermed har kunne vejlede i hvad der kræves på det niveau.

Mange af tour rytterne kommer også "tidligt" ud i verden og ser hvad det kræves, men jeg kan også nævne mange ryttere der falder i den kategori jeg specifikt tænker på - Fuglsang, er utvivlsomt et kæmpe talent og en klasse rytter, men alt for ofte har han fejlet når det rigtig har gjaldt. Uden at være den store cykel ekspert, så tror jeg hans fysiske talent har rakt til mere end han har opnået. Det er bare blevet lidt for meget "ligeved og næsten" på den store scene.

Jeg tror Mæhle kan være en fin reserve, men ideelt så jeg vi får en reserve der er tæt på både Robbo og Trent så der bliver regulær konkurrence.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 30. jun, 2021 12:16

Redtothebone skrev:
tirsdag, 29. jun, 2021 20:00
athomsen skrev:
tirsdag, 29. jun, 2021 11:04
Niels K skrev:
tirsdag, 29. jun, 2021 09:58

Keita og Matip yes.

Oxlade var temmelig fit sidste sæson.
Konate's skade er der redegjort for af en doktor.
Gomez, VvD og Thiago blev mejet ned.

Midtbanen hedder nu Fabinho, Hendo og Thiago i stedet for Gini. Det er ikke en nedgradering.

Keita, Oxlade, Curtis, Milner og givetvis Minamino som garderinger er ikke helt tosset.

Når vi tager 3. pladsen - altså er foran Chelsea sidste sæson med alle vores skader, så lyder det mærkeligt at vurdere os under dem, når vi starter op på en frisk ?
Nu skiftede Chelsea manager i løbet af sæsonen, hvorefter de blev markant bedre. Så udgangspunktet er slet ikke det samme for dem. Det er det for os. Vi får ganske givet ikke samme skader, men man ved aldrig om der kommer følgeskader og på hvilket niveau VvD, Gomez osv. vender tilbage.

Som trupperne ser ud pt., kan jeg godt forstå, hvis Chelsea vurderes over os.
Man kan også vende den om, hvem fra Chelsea er gode nok til vores start opstilling ? Personligt vil jeg kun bytte 1-2 spillere.
For mig er det "farlige" ved Chelsea de har en bredde der er helt utrolig, de mangler en forsvarer, men ellers er bredden fantastisk.
Generelt har de også en ung trup med massere talent, - om det slår igennem næste sæson kan jeg tvivle på, men 22/23 sæsonen tror jeg Chelsea bliver virkelig gode.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 30. jun, 2021 12:28

texy skrev:
onsdag, 30. jun, 2021 12:03
athomsen skrev:
tirsdag, 29. jun, 2021 21:58
Det er nu lige så meget bredden i deres trup, der gør at de på papiret ser gode ud
Jeg kan godt se, hvor argumentet kommer fra. Men papir og realitet hænger åbenbart ikke altid sammen, al den stund, at vi endte over Chelsea med en nok historisk høj skadesliste.

Alterntivt er det et udtryk for, at vores bedste er på så markant et højere niveau, at vi har råd til at spille en kvart sæson eller mere med typer som Rhys Williams og Nat Phillips.
Hvis man kender Chelsea ret så er de vel også kun 6 måneder fra en træner fyring :lol:
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 30. jun, 2021 14:20

At vi ikke har Gini til rådighed næste sæson er en klar nedgradering. Han var garant for 50 kamp pr. sæson. Men jeg tror ikke vi laver samme fejl, som vi lavede sidste sæson, hvor vi ikke hentede en erstatning for Lovren. Jeg håber vi lærer af vores fejl :army7:

Hendo, Fabinho og Thiago er ok, så længe de er friske, og det er de ikke altid. Hendo kan klare en hård kamp om ugen. Milner er en ældre herre. Jones er fremtidens mand. Han må gerne shine næste sæson. Jeg vil ønske at vi køber Bellingham. Vi skal vel købe ham i år, da jeg tror han stiger voldsomt de næste par sæsoner.

Det kunne også værre lækkert med et offensivt kort mere. Selvom jeg tror at Elliott får en del spilletid. Han bliver spændende at følge. Spøegmålet er Firmino og Mane. Er de faste startere i næste sæson? Firmino scorer bare for få mål, til at være indstarter i den position - synes jeg.

Vi har købt Konate, og forhåbentlig kommer der nogle køb mere. Vi har aldrig kunne følge Man C & U og Chelsea på den front. Vi må bruge pengene fornuftigt, og lade dem tage sig af fejlkøbene :D
Senest rettet af Hr. Drejer onsdag, 30. jun, 2021 14:31, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 30. jun, 2021 14:24

texy skrev:
onsdag, 30. jun, 2021 12:03
athomsen skrev:
tirsdag, 29. jun, 2021 21:58
Det er nu lige så meget bredden i deres trup, der gør at de på papiret ser gode ud
Jeg kan godt se, hvor argumentet kommer fra. Men papir og realitet hænger åbenbart ikke altid sammen, al den stund, at vi endte over Chelsea med en nok historisk høj skadesliste.

Alterntivt er det et udtryk for, at vores bedste er på så markant et højere niveau, at vi har råd til at spille en kvart sæson eller mere med typer som Rhys Williams og Nat Phillips.
I den sammenhægen kan man heller ikke se bort fra Chelsea præsterede rigtig dårligt, særligt i Lampards sidste tid. Da han blev fyret lå de nummer 8-9 stykker..

For både vores vedkommende og Chelseas er sidste sæson svær at vurdere det faktiske styrke forhold på. Det egentligt styrke forhold vil vise sig efter 15-19 runder i næste sæson.

Når vi vurdere vores egen trup så, ser jeg også af og til en tendens til at vurdere lidt for meget på tidligere meritter end et her og nu billede. Mane / Firmino i 20/21 udgaven er ikke garanterede startere i alle de top 6 klubberne. 19/20 eller 18/19 udgaven - uden tvivl. Men den udgave vi fik af dem sidste sæson er de ikke blandt de 11' bedste i ligaen.

Jeg håber og tror de er tilbage for fuld styrke, men de skal lige vise det først.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » onsdag, 30. jun, 2021 21:49

TG12 skrev:
onsdag, 30. jun, 2021 12:14
Niels K skrev:
tirsdag, 29. jun, 2021 19:49

Der er måske noget om snakken, men det er svært i et lille land, når en enkelt har forudsætningerne, men træningskammeraterne er niveauer under.
Det er ikke længe siden, vi havde Wozniacki i toppen af kvindetennis, Magnussen i Formel 1 og Maze blandt de forreste i bordtennis. Golf var vi også skrappe til for ikke så længe siden. Pernille Harder er måske verdens bedste kvindelige fodboldspiller. De dukker op i ny og næ, men vi kan jo ikke dominere de store sportsgrene over tid.
Vi overpræsterer også i ishockey og har gjort det længe, men her gør det jo særligt ondt på os, når vi skal undvære vores få NHL spillere fx.
Vi har 11 ryttere med i årets Tour. Langt flere end fx Italien.
Mæhle minder mig som person og spiller og Robbo, Hendo og Milner, og det kommer man langt med.

Ellers har vi da pt. en CL vinder i AC, en Italiensk mester i Eriksen, og generelt nogle ganske pæne adresser til de forskellige spillere. Så må vi jo se, hvor langt vi kommer i denne slutrunde. Jeg tror, at vi er langt fra færdige med denne turnering.
Jeg benægter som nævnt heller ikke vi har haft gode sportsudøvere - men flere af de nævnte har også haft en lidt atypisk dansk tilgang til sporten, eller er kommet til udlandet tidligt. Wozniacki, som det gode eksempel med en polsk far i baggrunden der om nogen har kørt den hårde, blod sved og tårer tilgang til sporten.
Magnussen har den fordel af at have en fader der kender sporten ind og ud, og dermed har kunne vejlede i hvad der kræves på det niveau.

Mange af tour rytterne kommer også "tidligt" ud i verden og ser hvad det kræves, men jeg kan også nævne mange ryttere der falder i den kategori jeg specifikt tænker på - Fuglsang, er utvivlsomt et kæmpe talent og en klasse rytter, men alt for ofte har han fejlet når det rigtig har gjaldt. Uden at være den store cykel ekspert, så tror jeg hans fysiske talent har rakt til mere end han har opnået. Det er bare blevet lidt for meget "ligeved og næsten" på den store scene.

Jeg tror Mæhle kan være en fin reserve, men ideelt så jeg vi får en reserve der er tæt på både Robbo og Trent så der bliver regulær konkurrence.
TG12, jeg tror, du har et lidt forfejlet syn på hvad danske sportsudøveres vilje og vindermentalitet samt træningsindsats angår. Vi har rigtig gode forhold til vores eliteidrætsudøvere, og i Danmark klarer vi os faktisk ret fantastisk rent internationalt i forhold til andre lande i en meget lang række sportsgrene, hvilket vel bedst kan måles ved antallet af OL medaljer ift. indbyggertal. På listen over flest guldmedaljer ligger vi på 9. Pladsen, en liste der toppes af Finland, og i forhold til samlet antal medaljer, ligger vi på 5. pladsen. Jeg har selv arbejdet med talent træning for nogle af de største sportstalenter i Danmark, og det er rigtigt, at vi her i landet gør rigtig meget for at passe på vores talenter. Du må gerne kalde det pusse nusse, men erfaringerne viser bare, at når man passer på talenterne, støtter dem og imprenerer dem med tryghed, så er der også større chance for, at de kan præstere i konkurrencesituationer. Vi har her i landet skabt uforholdsmæssigt mange succeshistorier i forhold til den talentmasse vi har. Du skal huske på, at rent talent ikke er nok. Fysikken og ikke mindst psyken skal følge med, og langt de fleste mennesker præsterer bedst i et trygt miljø, hvor en faktor som konkurrence selvfølgelig også spiller meget ind (læs: hvis jeg ikke præsterer, er der en anden, der tager min plads).

Hvis vi bare gav vores unge talenter med pisken, ville vi aldrig kunne skabe de succeshistorier, som vi gør. Det kan man se på den tidligere østbloks og visse østasiatiske landes tilgang til eliteidræt. Eksempelvis i Kina og Rusland, hvor gigantiske satsninger ikke har haft tilsvarende succes. Imø er den væsentligste årsag til dette, at man i udpræget grad er ligeglade med det menneskelige aspekt, og derfor ikke har problemer med bare at kassere dem, der ikke kan klare det absurde pres, de udsætter deres talenter for. Sådan er det heldigvis ikke her i landet, men at sige, at vi er for bløde og pusse nussede til at skabe fremragende atleter, den køber jeg altså ikke.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 01. jul, 2021 10:09

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 30. jun, 2021 14:20
At vi ikke har Gini til rådighed næste sæson er en klar nedgradering. Han var garant for 50 kamp pr. sæson. Men jeg tror ikke vi laver samme fejl, som vi lavede sidste sæson, hvor vi ikke hentede en erstatning for Lovren. Jeg håber vi lærer af vores fejl :army7:

Hendo, Fabinho og Thiago er ok, så længe de er friske, og det er de ikke altid. Hendo kan klare en hård kamp om ugen. Milner er en ældre herre. Jones er fremtidens mand. Han må gerne shine næste sæson. Jeg vil ønske at vi køber Bellingham. Vi skal vel købe ham i år, da jeg tror han stiger voldsomt de næste par sæsoner.

Det kunne også værre lækkert med et offensivt kort mere. Selvom jeg tror at Elliott får en del spilletid. Han bliver spændende at følge. Spøegmålet er Firmino og Mane. Er de faste startere i næste sæson? Firmino scorer bare for få mål, til at være indstarter i den position - synes jeg.

Vi har købt Konate, og forhåbentlig kommer der nogle køb mere. Vi har aldrig kunne følge Man C & U og Chelsea på den front. Vi må bruge pengene fornuftigt, og lade dem tage sig af fejlkøbene :D
Blev erstatningen for Gini ikke allerede hentet, da Thiago kom?. Jeg tror faktisk en spiller Curtis kommer til at få en hel del spilletid. Den 3-mands midt bestående af Fabonho, Hendo og Thiago er altså temmelig god. Spørgsmålet er så om backups er gode nok. Jeg så også gerne er spiller ind, men med Curtis, Milner, Keita og Chamberlain (måske endda også Elliott) som backups, så er det ikke der, vi er tyndest besat.

Jeg ville langt hellere have en 9'er med mål i.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. jul, 2021 12:18

Enig athomsen. En 9er med mål i støvlerne. Det er vigtigt!

Ja, vores tre midtbanefolk er gode, men jeg frygter at springet ned til de næste er for stort. Curtis har jeg store forhåbninger til. Men ser du Elliott som en midtbanespiller? Jeg ser ham mere som en Mané/Salah-type spiller.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 01. jul, 2021 12:54

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 01. jul, 2021 12:18
Enig athomsen. En 9er med mål i støvlerne. Det er vigtigt!

Ja, vores tre midtbanefolk er gode, men jeg frygter at springet ned til de næste er for stort. Curtis har jeg store forhåbninger til. Men ser du Elliott som en midtbanespiller? Jeg ser ham mere som en Mané/Salah-type spiller.
Ja - jeg ser ham i en fremtidig playmaker rolle (en De Bryune i svøb om du vil). Efter min mening mangler han det sidste speed til at være kantspiller ala Mané eller Salah.

https://soccerment.com/wonderkids-harvey-elliot/

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. jul, 2021 13:02

athomsen skrev:
torsdag, 01. jul, 2021 12:54
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 01. jul, 2021 12:18
Enig athomsen. En 9er med mål i støvlerne. Det er vigtigt!

Ja, vores tre midtbanefolk er gode, men jeg frygter at springet ned til de næste er for stort. Curtis har jeg store forhåbninger til. Men ser du Elliott som en midtbanespiller? Jeg ser ham mere som en Mané/Salah-type spiller.
Ja - jeg ser ham i en fremtidig playmaker rolle (en De Bryune i svøb om du vil). Efter min mening mangler han det sidste speed til at være kantspiller ala Mané eller Salah.

https://soccerment.com/wonderkids-harvey-elliot/
Ja, det kan sagtens være du har ret. Så skal der ændres lidt på opstillingen. Godt link. Irriterer mig lidt at Sancho er bedre, nu når Man U har købt Sancho.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 01. jul, 2021 14:12

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 01. jul, 2021 13:02
athomsen skrev:
torsdag, 01. jul, 2021 12:54
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 01. jul, 2021 12:18
Enig athomsen. En 9er med mål i støvlerne. Det er vigtigt!

Ja, vores tre midtbanefolk er gode, men jeg frygter at springet ned til de næste er for stort. Curtis har jeg store forhåbninger til. Men ser du Elliott som en midtbanespiller? Jeg ser ham mere som en Mané/Salah-type spiller.
Ja - jeg ser ham i en fremtidig playmaker rolle (en De Bryune i svøb om du vil). Efter min mening mangler han det sidste speed til at være kantspiller ala Mané eller Salah.

https://soccerment.com/wonderkids-harvey-elliot/
Ja, det kan sagtens være du har ret. Så skal der ændres lidt på opstillingen. Godt link. Irriterer mig lidt at Sancho er bedre, nu når Man U har købt Sancho.
Men er også 3 år ældre - så der er håb endnu :-)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 01. jul, 2021 15:55

Jeg tror, at Elliott kan blive en klassespiller. Men kun hvis han får lov at spille for os. For han skal have spilletid sammen med andre klassespillere. Ellers bliver det som så ofte før til ingenting.

Og det er et dilemma, som jeg godt kan forstå, at managers i store klubber ikke altid har løsningen på. For med forventningerne til en klub som Liverpool og de superstjerner, der allerede er til positionerne, så vil det være en mærkelig disposition, pludselig at smide en stjerne på bænken i nogle af de vigtige opgør for at gøre plads til udviklingen af talentet.

Forhåbentlig kan Elliott vise så meget til træning og i pre-season, at det ikke vil ses som et sats, at han tvinger eksempelvis Salah ud i noget rotation...
Kloppite

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » torsdag, 01. jul, 2021 16:00

Trist Leicester fik fat i Daka - 200 mill syntes billigt.


Tror vi kommer til at halte langt efter de andre klubber i top 6 , vi mangler tilsyneladende penge - hvilket kan blive meget dyrt i den sidste ende (vi kan nok ikke være så heldige med CL i næste sæson)

De andre køber stort ind med Man U i spidsen - de går seriøst efter et mesterskab.
City og Chelsea følger nok efter med den store pengepung.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 01. jul, 2021 17:21

texy skrev:Jeg tror, at Elliott kan blive en klassespiller. Men kun hvis han får lov at spille for os. For han skal have spilletid sammen med andre klassespillere. Ellers bliver det som så ofte før til ingenting.

Og det er et dilemma, som jeg godt kan forstå, at managers i store klubber ikke altid har løsningen på. For med forventningerne til en klub som Liverpool og de superstjerner, der allerede er til positionerne, så vil det være en mærkelig disposition, pludselig at smide en stjerne på bænken i nogle af de vigtige opgør for at gøre plads til udviklingen af talentet.

Forhåbentlig kan Elliott vise så meget til træning og i pre-season, at det ikke vil ses som et sats, at han tvinger eksempelvis Salah ud i noget rotation...
Hørte mini Raiola i et interview(tror det var i en Athletic podcast.) specifikt sige at han ikke ville sende unge talenter til Premier League længere. Netop fordi der ikke er tålmodighed til at en ung spiller måske lige skal have et par kampe til at vænne sig til tempoet.

Derfor er talenterne også nogle gange afhængige af et par cup. Europa League gjorde også underværker for Man Utd og Arsenals talentudvikling de senere år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 01. jul, 2021 19:39

richs skrev:
torsdag, 01. jul, 2021 16:00
Trist Leicester fik fat i Daka - 200 mill syntes billigt.


Tror vi kommer til at halte langt efter de andre klubber i top 6 , vi mangler tilsyneladende penge - hvilket kan blive meget dyrt i den sidste ende (vi kan nok ikke være så heldige med CL i næste sæson)

De andre køber stort ind med Man U i spidsen - de går seriøst efter et mesterskab.
City og Chelsea følger nok efter med den store pengepung.
Tror du får en lang sommer :D
YNWA

Besvar