Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 27. apr, 2021 21:08

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 19:11
Redtothebone skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 13:23
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 12:10
Redtothebone skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 11:24
Ved godt det ikke har noget at gøre med "hvem skal ind" men måske meget godt i forhold til at skrue lidt ned for forventningerne til nye handler.
Vi må sætte forventninger ned. Måske vi kan være heldige at kvalificere os til Euro League næste sæson.
Jeg tror godt en enkelt sæson i Europa League kan tage lidt af presset af spillerne, og de får en del kampe hvor de kan tanke selvtillid samtidig med at der trods alt også kan tjenes en del penge der og der kan samles point til uefa ranking som jo åbenbart også er en måde at kunne kvalificere sig til Chl fremover, om man kan lide det eller ej.

Næste år kan vi få lov at strege de 0 point vi fik i Europa i 2016/17 og dermed kunne springe godt op i toppen af ranglisten.

ranklisten kan ses på denne side https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2021

Ved ikke helt hvad jeg skal sige til det. Er ikke helt enig. Europa League er kæmpe skridt ned. Måske mister vi transfermål, vi får ikke de samme penge i kassen som CL, vi får færre sponsorkroner (Når vi kører på 2. klasse), vi kan ikke kræver det samme for spillere der vil væk. Økonomisk og sportsligt er det lysår fra CL.

Alle vil forvente at vi vandt den så let som ingenting. Vi har lige vundet PL, CL og World Cuppen, og vi har Klopp, Salah, VVD, Mané, Thiago. Alt andet end en sejr, ville være en fiasko. Jo, presset på os ville være enormt.
Mente Europa league er bedre end ingen ting, fik ikke formuleret mig så godt. Vil da super gerne i chl men mente bare at Europa league ville være bedre end ingenting. :D
YNWA

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. apr, 2021 21:39

Redtothebone skrev:
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 14:43
Redtothebone skrev:Synes vi halter efter på at få signet de her kommende talenter.

City har lige signet Kayky en brasilianer som kommer i 2022. United har hentet Diallo og Pellistri.

Selvfølgelig skal vi have spillere der kan bruges nu og her, men bør vi ikke også satse lidt på at hente de her unge talenter med x-factor der kan hentes relativt billigt som vi gjorde med Coutinho.
Forskellen er bare at vi havde en plads til Coutinho på holdet med det samme.

Det nytter jo ikke noget hvis vi laver en Inter og henter en ung Coutinho og lader ham visne på bænken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dem city og united køber er jo ikke direkte til første holdet, men hvem siger en ung angriber ikke kan få spilletid ? Det er jo ikke ligefrem fordi origi og firmino imponere
Men det var en væsentlig årsag, imø, til at Coutinho blev så stor en succes i Liverpool og hvorfor han ikke blev det i Inter.

Jo, selvfølgelig kan en ung spiller da få spilletid, men vi har også en liga vi skal forsøge at vinde og en Champions LEague vi skal tilbage til og dermed kan man ikke tåle at give forlommer til talenter bare fordi de har kostet 20 millioner. Samtidig har f.eks. Raiola jo opdaget at det bedre kan betale sig at sende sine bedste unge talenter til Tyskland, Holland, Frankrig inden turen går til England eller Italien.

Selvfølgelig skal vi da også kigge på talenter, men jeg tror bare at i dag vil den potentielle værdistigning afspejles i prisen i en sådan grad at det ikke længere er en garanteret guldgruppe og hvis vi samtidig ikke rigtig har båndbredden til at give talenterne regelmæssig spilletid hvis de ikke bare er Messi fra de fylder 18, så er det svært at få det ud af dem.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. apr, 2021 09:33

Redtothebone skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 11:24
Så kom regnskabet for sæsonen 19/20- der gav et underskud på 46 mio £.
Skyldes primært fald i medie revenue på 56 mio £. Der var et plus på 29 mio £ på nye/forbedrede sponsorater.

The athletic skriver at Corona krisen minimum har kostet klubben 120 mio £, største delen af dette fald kan først ses i regnskabet 20/21.

Ved godt det ikke har noget at gøre med "hvem skal ind" men måske meget godt i forhold til at skrue lidt ned for forventningerne til nye handler.
Det får ingen indflydelse på vores transferaktivitet ifølge denne artikel

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/4 ... -sommeren/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. apr, 2021 10:56

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 28. apr, 2021 09:33

Det får ingen indflydelse på vores transferaktivitet ifølge denne artikel

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/4 ... -sommeren/
Det er jo altid svært at sige, men der er da ingen tvivl om at i FSG-tiden har LFC altid budgetteret med at vi ikke vil komme i CL hvert år*. Og det gode ved Corona er jo at det ikke er tab man forventer vil fortsætte i mange sæsoner og transfers gøres imod forventet fremtidig indtjening, så den er godt nok faldet lidt fordi PL skylder tv udbyderne en rabat fra sidste sæson, men til gengæld er man jo godt i gang med at øge den kommercielle omsætning.

Jeg tror stadig vi vil stå med det problem om vi kan få tyndet ud i truppen. For det er sgu for dyrt at betale 100.000 om ugen for Origi, hvis vi samtidig ikke engang kan registrere ham så han bare går og udvikler en depression på det fine nye træningsanlæg. Og det er nok en bedre sommer for sælgere, men det er stadig ikke rigtig godt.

*nogle vil jo påstå at hvis man budgetterer efter CL hvert år, så får man det også, men det er en anden diskussion.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 28. apr, 2021 10:57

Jo, selvfølgelig kan en ung spiller da få spilletid, men vi har også en liga vi skal forsøge at vinde og en Champions LEague vi skal tilbage til og dermed kan man ikke tåle at give forlommer til talenter bare fordi de har kostet 20 millioner. Samtidig har f.eks. Raiola jo opdaget at det bedre kan betale sig at sende sine bedste unge talenter til Tyskland, Holland, Frankrig inden turen går til England eller Italien.


Det kunne da lade sig gøre med Trent og Jones i en ung med succes, det synes jeg vi burde bygge videre på, kan også være vi gør det med Elliot næste år, jeg synes bare vi kan konstateret vi har failet bigtime med Origi og Shaq som indskiftere
de sidste år, så måske det var på tide at prøve noget nyt med unge angriber der godt kan leve med en plads på bænken, men som brænder for at komme ind.
YNWA

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. apr, 2021 13:17

Redtothebone skrev:
onsdag, 28. apr, 2021 10:57
Jo, selvfølgelig kan en ung spiller da få spilletid, men vi har også en liga vi skal forsøge at vinde og en Champions LEague vi skal tilbage til og dermed kan man ikke tåle at give forlommer til talenter bare fordi de har kostet 20 millioner. Samtidig har f.eks. Raiola jo opdaget at det bedre kan betale sig at sende sine bedste unge talenter til Tyskland, Holland, Frankrig inden turen går til England eller Italien.


Det kunne da lade sig gøre med Trent og Jones i en ung med succes, det synes jeg vi burde bygge videre på, kan også være vi gør det med Elliot næste år, jeg synes bare vi kan konstateret vi har failet bigtime med Origi og Shaq som indskiftere
de sidste år, så måske det var på tide at prøve noget nyt med unge angriber der godt kan leve med en plads på bænken, men som brænder for at komme ind.
Trent og Jones, er sjovt nok ikke købt til klubben, men er lokale, men ja, det kan lade sig gøre. Men jeg syntes også det handler lidt om at omstændighederne lige lander således at de fr nogle gode muligheder. Trent fik lov at rotere med Gomez i en halv sæson og Jones fik ligepludselig en masse spilletid pga. skader på midtbanen og i forsvaret.

Jeg er ikke i tvivl om at vi endnu en gang vil forsøge at sælge Shaq og Origi, især Origi syntes jeg har været lidt af en ørkenvandring, jeg syntes godt vi kan se hvad Shaq kan bringe til holdet i nogle kampe. Jeg tror også det vil lykkedes i denne omgang.

Jeg tænker bare ikke at vi skal gøre det som en høj prioritet at erstatningerne for Origi og Shaq skal være under f.eks. 20 år.
De skal helst være unge ja, men IMØ er det også fint hvis spilleren er 25, så er han stadig kun 30 når den oprindelige kontrakt udløber og han har opbygget noget erfaring, der kan hjælpe meget i forhold til at komme på holdet.

Men det afhænger jo meget af den individuelle spiller, det bliver meget abstrakt, Solanke, Elliott og Brewster var godt nok ret billige i forhold til Jota, men omvendt så kan man man jo stadig påstå at Jota var det mere fornuftige køb. Omvendt kan man jo argumentere for at vi kunne have købt andre unge talenter og så havde det set meget bedre ud og vi kunne have sparet Jota.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1403
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » onsdag, 28. apr, 2021 15:01

Hvis denne pris er rigtig burde vi kunne være med på lewandowski

https://www.plbold.dk/nyhed/prisen-er-p ... ewandowski

Håber ikke han ryger til United, da det vil styrke deres hold enormt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. apr, 2021 15:52

richs skrev:
onsdag, 28. apr, 2021 15:01
Hvis denne pris er rigtig burde vi kunne være med på lewandowski

https://www.plbold.dk/nyhed/prisen-er-p ... ewandowski

Håber ikke han ryger til United, da det vil styrke deres hold enormt.
årgh den er også farlig, manden er 32.
Så bliver vi også lidt regnskabstekniske, men man afskriver jo transfersummen over kontraktlængden, så med en høj transfersum vil man gerne have en lang kontrakt, men omvendt så vil man jo ikke forpligte sig til at betale Lewandowski alt for meget i løn når han er 36.

Men ja, han er jo utvivlsomt en klassespiller og ja, vi burde kunne være med; hvis vi tør give ham en kontrakt på 4-5 år.

Jeg tænker bare at hvis hypotesen er, at vores nuværende problem helt eller delvist bunder i at; holdet er ved at være slidt op/udbrændte eller mætte. Så kan jeg ikke se at Lewandowski er det friske blod vi har brug for. Han er selvfølgelig en vindertype, har høje forventninger til holdet osv, men der er ingen garantier for at han fortsætter med at være en klasse spiller indtil han er 37; det er selvfølgelig heller ikke umuligt, se bare Ibrahimovic.

For mig at se ville det kræve at Lewandoski så gerne ville arbejde for Klopp igen at han går med til en lang kontrakt med en for ham meget lav løn.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. apr, 2021 16:00

richs skrev:
onsdag, 28. apr, 2021 15:01
Hvis denne pris er rigtig burde vi kunne være med på lewandowski

https://www.plbold.dk/nyhed/prisen-er-p ... ewandowski

Håber ikke han ryger til United, da det vil styrke deres hold enormt.
Det ville gøre dem til første udfordre til Man C. Måske skal de have en stjerne mere til midten, så er de rigtig godt kørende. Jeg synes han gør et godt arbejde, ham Solskjær. Han begyndte med at bygge holdet op nedefra; start altid med at gøre det svære for modstanderen at score. Det er nemmere, og det giver point. Og så styrk midtbanen og offensiven.

Lewandovski ville også være en god leder for dem. Men der er også en risiko. Han er 32, og måske går det nedad bakke fra næste sæson af, og så har Man U brændt et stort beløb af på ham, mens Bayern har gjort en super handel. Der er måske en årsag til Bayern ville af med ham. De har jo alle data på ham fra træningen, og måske kan de se at det går ned ad bakke for ham.

Jeg tror ikke vi kan være med. Vi er hårdt ramt af pandemien, og det er endda i et år hvor vi skulle kapitalisere på at vi har vundet PL og World Cuppen. Det er trist. Enormt trist. Vi har ikke tjent flere penge selvom vi havde en super sæson. Og det rammer os nu. Den artikel som jeg linker til ovenover, fortæller at FSG ikke lade sig slå ud af det, og at de vil forstærke os til sommer. Vi trænger godt nok til nogle VVD eller Fabinho signings.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » onsdag, 28. apr, 2021 17:02

Bayern M sælger ALTID deres stjerner når de har toppet. Ikke dermed sagt at han ikke kan gøre det godt, for det vil han utvivlsomt, men han er på vej ned hvis de sælger.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 29. apr, 2021 08:00

Emmy skrev:
onsdag, 28. apr, 2021 17:02
Bayern M sælger ALTID deres stjerner når de har toppet. Ikke dermed sagt at han ikke kan gøre det godt, for det vil han utvivlsomt, men han er på vej ned hvis de sælger.
Men han er vel ikke som sådan til salg, men det er bare en avis der mener at have fundet ud det laveste tilbud som Bayern ville acceptere,

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 29. apr, 2021 09:16

Korrekt og jeg tror heller ikke han skifter klub
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 29. apr, 2021 10:44

Vi har behov for at lave et super transfervindue. Siden vi købte Alisson og Fabinho sommeren 2018, har vi ikke lavet et ordentligt transfervindue. Det vil altså sige at vinduet i januar 2019, sommer 2019, januar 2020 og sommer 2020 og januar 2021, ikke har været godkendt i min optik. Det er altså hele 5 vinduer. Vi har simpelthen 'hvilet på laurbærene'. I de 5 vinduer har vi købt en som har kunne gå direkte ind i start-11, og det er Jota. Nu vil nogle sikkert råbe på Thiago, men han har været skadet, og sat tilbage, så ham vil jeg give mere tid.

Vi har tænkt at vi har verdens bedste hold, hvilket vi også havde fra 2018-2020, og i stedet fokuserede vi på fremtiden, og vi købte Van Den Berg, Elliott, Kaide Gordon, Ben Davies. Men det betyder så vi står med et hold, hvor springet fra de bedste til de næstbedste er meget stort, hvilket vi har set i denne sæson.

Dem vi har købt til start-11, eller til de 18 bedste spillere, har ikke slået til. Minamino har problemer med at komme på Soton's hold. Keita har slet ikke indfriet de enorme forventninger til ham. Tsimikas, som vi betalte overpris for, tjaa, hvad skal man sige. Et gedigent fejlkøb. Vi betalte £12 M. for en spiller som har spillet i Willem II, Esbjerg og Olympiakos. Han har spillet i middelmådige ligaer for middelmådige klubber, skal ikke koste £12 M. Vi kunne have fået Lewis! Han blev købt til at aflaste Robbo. Det er ikke sket. Hvorfor? Enten stoler Klopp ikke på hans kvaliteter, eller også er han et fejlkøb. Han har i hvert fald ikke løst sin opgave; nemlig at aflaste Robbo.

En af grundene til vi har fejlet i denne sæson, har været den fejlagtige rekruttering de sidste 5 vinduer. Vi skal tilbage til tiden før, hvor vi lavede gode handler på spillere, som gik direkte ind i start-11. Hvis folk tror at det er pga. manglende tilskuere på tribunerne, at vi præsterer så dårligt, sætter de kikkerten for det blinde øje.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 29. apr, 2021 14:40

Sommeren 2019 var absolut godkendt fra min stol, det kan godt være vi ikke købte noget, men vi tunede motoren for at trumle ligaen fra dag 1 og få det skide Premier League trofæ tilbage i skabet. Og det virkede til perfektion og vi slog et hul til Man City inden de havde set sig om og fik ikke modet tilbage før oktober 2020.

Det betød til gengæld at behovet var ekstra stort for at 2020 sommeren ramte plet og på papiret var det da også et rigtig fint vindue, to spillere med niveau til at stjæle en plads i start 11'eren og en backup VB.
Men i realiteten gik det jo bare galt, Thiago og Jota har været for meget skadet til at kunne gøre en mærkbar forskel i ligaen, de spiller de skulle konkurere med har stadig spillet for mange kampe, Tsimikas har været skadet eller haft COVID-19 på de tidspunkter vi havde brug for at hvile Roberston, samtidig sidder jeg og tænker at Lovren og Grujic havde været vigtige spillere for os i en sæson hvor vi har haft rigtig mange skader på midtbanen og i forsvaret, især hvis vi kunne have opgraderet Tsimikas til Jamal Lewis.
Og her må jeg jo bare give Hr. Drejer ret i at det ikke var godt nok og det øger jo kun presset på fremtidige vinduer.

Der er dog stadig gode spillere i Liverpool FC, så det er ikke lige så nemt at handle til start 11'eren som dengang den var befolket af spillere som Klavan, Karius og Moreno. Men derfor skal vi da så helt bestemt have som mål at forbedre vores topniveau. Når Klopp har fire kvalitets spillere til tre pladser, så har vi jo set at han gladeligt roterer, men når niveau forskellen er for stor, så spiller de samme igen og igen.

Det bliver spændende at se hvad der sker

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1403
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » fredag, 30. apr, 2021 18:52

Det korte og lange er og som flere også påpeger, vores hold er ikke så ringe endda.

Jeg tror to god køb til omkring start 11er og 1 eller 2 til backup , så er vi langt.

Vi mangler ledere, men får også klassespillere som henderson & Van dirk retur.
Dertil kan lægges gomes og at thiago forsat kun har været med os, mens ikke meget har fungere.

Levandowski ville være klasse , mål og lederskab - der bør være 4-5 år tilbage i ham (se Ronaldo, Zlatan, Messi , ramos, benzema)

En klasse makker til midterforsvar og en ung målfarlig midt , så ville det se godt ud.

Men det bliver svært ude CL

Besvar