Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 28. dec, 2020 10:35

Flere klubber kjemper om Bayern-stjerne

Bayern München-spiller David Alaba kommer ifølge David Ornstein i The Athletic ikke til å fornye sin kontrakt som utløper ved sesongslutt. En rekke klubber følger situasjonen nøye. Alaba skal ikke ønske å bli solgt i januar, men gå gratis ved sesongslutt.

Østerrikerens preferanse er å flytte til Spania, men det skal også være sterk interesse fra både Liverpool og de to Manchester-klubbene. 28 år gamle Alaba kan bekle roller både i forsvaret og på midtbanen.

The Athletic

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 28. dec, 2020 11:02

Hvis ikke vi køber en CB i januar ser jeg det som uambitiøst i forhold til at genvinde mesterskabet, nu hvor Matip er ude igen.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 28. dec, 2020 11:15

Niels K skrev:Flere klubber kjemper om Bayern-stjerne

Bayern München-spiller David Alaba kommer ifølge David Ornstein i The Athletic ikke til å fornye sin kontrakt som utløper ved sesongslutt. En rekke klubber følger situasjonen nøye. Alaba skal ikke ønske å bli solgt i januar, men gå gratis ved sesongslutt.

Østerrikerens preferanse er å flytte til Spania, men det skal også være sterk interesse fra både Liverpool og de to Manchester-klubbene. 28 år gamle Alaba kan bekle roller både i forsvaret og på midtbanen.

The Athletic
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 28. dec, 2020 11:18

TG12 skrev:Hvis ikke vi køber en CB i januar ser jeg det som uambitiøst i forhold til at genvinde mesterskabet, nu hvor Matip er ude igen.
Jeg synes i hvert fald det er useriøst, når man betragter hvad vi ellers har. Vores to unge, hvoraf Phillips ikke er så ung endda, er i min optik ikke gode nok pt. Og jeg tvivler meget på Williams, da han er så helt ubegribeligt langsom. Det er ikke for at svine ham til, jeg er bare helt nøgternt forundret over, hvor ekstrem langsom han er. Og så er der den høje rødhårede (kan ikke lige huske navnet), som åbenlyst ikke er god nok, for ellers vil han have fået chancen (eller er han udlejet?), tænker jeg. Det vil sige, at vores sikreste og bedste kort er midtbanespiller. Fabinho gør det jo ufattelig godt, men jeg savner ham på midtbanen, hvor han som 6er i min optik er verdens bedste, hvilket så igen ville kunne give Henderson en lidt mere fremrykket rolle. I virkeligheden også Wijnaldum, der ofte fungerer som en sikring. Det er faktisk også en del af forklaringen på at vi er lidt tandløse til tider, for vi mangler de dybe løb fra midtbanen, men de er prioriteret fra.
Så ja, jeg har stor respekt for at man investerer langsigtet, men lige nu har vi brug for korttids- og langtidsinvestering.
Det andet aspekt er, at Gomez efterhånden har haft sin portion af skaderne. Det betyder to ting: statistik set øger det risikoen for følgeskader og dernæst kan hans fitness og ædræthed for evigt være skadet med de få procenter, der er så vigtige. Det samme kan man faktisk sige om Virgil van Dijk. Vi ved ikke, om han kommer på samme niveau igen. Statistisk set gør han ikke (ved lidt om det grundet studier og research til artikler til vores blad).
Så vi har faktisk brug for forstærkning på den her position.
Men markedet er svært. Vores økonomi, den må alt andet være uhyre presset, for det er alle andres klubbers økonomi også, viser regnskaber.
Dernæst ved klubberne at vi er lidt smådesperate. Det øger prisen med det samme.
Så jeg har forståelse for at det ikke er let.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 29. dec, 2020 23:49

Jeg håber at vi kigger i retning af Sven Botman fra Lille. En 20 årig hollænder, som med sine 1,93 er sindsygt stærk i luftspillet, hvor han vidst nok pt. er førende i dueller vundet (%) i de 5 store ligaer. Derudover er han også skarp i tacklinger og udviklingspotentialet under VVDs vinger er kæmpe stort. Han vil formentlig være en forstærkning allerede fra januar, men vil formentlig være ok med, at han til næste sæson skal kæmpe med Gomez om kampen ved siden af VVD. Per Schuurs fra Ajax er lidt i samme boldgade, men han er modsat Botman, ikke særligt stærk i hovedspillet, men er tilgengæld en habil pasningsspiller.

Alternativt er en spiller som Upamecano jo spændende. Han kan gå direkte ind i vores startopstilling og bliver der selv når alle er skadesfri. Jeg kan dog godt tvivle på, om det er muligt at signe ham i januar. En mulighed er, at vi signer ham i januar, men han først tiltræder til sommer.

Jeg kunne dog godt se os vente med signings til sommer, da markedet formentlig er nærmest umuligt her til januar.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » onsdag, 30. dec, 2020 13:34

Jesper skrev:
mandag, 28. dec, 2020 11:18
TG12 skrev:Hvis ikke vi køber en CB i januar ser jeg det som uambitiøst i forhold til at genvinde mesterskabet, nu hvor Matip er ude igen.
Jeg synes i hvert fald det er useriøst, når man betragter hvad vi ellers har. Vores to unge, hvoraf Phillips ikke er så ung endda, er i min optik ikke gode nok pt. Og jeg tvivler meget på Williams, da han er så helt ubegribeligt langsom. Det er ikke for at svine ham til, jeg er bare helt nøgternt forundret over, hvor ekstrem langsom han er.
Jeg går ud fra du bygger konklusionen af Rhys W som langsom på den ene situation mod West Brom. Jeg er dog ikke helt sikker på at din konklusion holder vand (ej heller på det modsatte, skal det siges). Men ud fra Klopps bedømmelse af ham, så er han i al fald betragteligt bedre end du her giver udtryk for. Og i fald af du bygger argumentet på den ene situation, så mener jeg du bør tilføje det perspektiv, at løbehastighed og acceleration ikke er statiske egenskaber. Med andre ord: Rhys Williams kan stadig være en spiller der tager 100m på 11 sek, men han fik blot det gale ben ud af sengen.

Jeg har forgæves forsøgt at finde mere information på hans hurtighed (eller mangel på samme), men har ikke fundet noget relevant endnu. Input er meget velkomne!!!
Jesper skrev:
mandag, 28. dec, 2020 11:18
Det andet aspekt er, at Gomez efterhånden har haft sin portion af skaderne. Det betyder to ting: statistik set øger det risikoen for følgeskader og dernæst kan hans fitness og ædræthed for evigt være skadet med de få procenter, der er så vigtige. Det samme kan man faktisk sige om Virgil van Dijk. Vi ved ikke, om han kommer på samme niveau igen. Statistisk set gør han ikke (ved lidt om det grundet studier og research til artikler til vores blad).
Yeah, har argumenteret dette i noget tid. Alt tyder på at skader akkumuleres med tiden, og selvom de ikke nødvendigvis er direkte relaterbare, så er de procenter du beskriver også noget der sætter sig i timingen. Og timer man lige noget en tand forkert er man bare overladt til vilkårlighed.

Af nysgerrighed, har du et link til den artikel? Vil meget gerne læse den.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 30. dec, 2020 13:47

pow9199 skrev:
Jesper skrev:
mandag, 28. dec, 2020 11:18
TG12 skrev:Hvis ikke vi køber en CB i januar ser jeg det som uambitiøst i forhold til at genvinde mesterskabet, nu hvor Matip er ude igen.
Jeg synes i hvert fald det er useriøst, når man betragter hvad vi ellers har. Vores to unge, hvoraf Phillips ikke er så ung endda, er i min optik ikke gode nok pt. Og jeg tvivler meget på Williams, da han er så helt ubegribeligt langsom. Det er ikke for at svine ham til, jeg er bare helt nøgternt forundret over, hvor ekstrem langsom han er.
Jeg går ud fra du bygger konklusionen af Rhys W som langsom på den ene situation mod West Brom. Jeg er dog ikke helt sikker på at din konklusion holder vand (ej heller på det modsatte, skal det siges). Men ud fra Klopps bedømmelse af ham, så er han i al fald betragteligt bedre end du her giver udtryk for. Og i fald af du bygger argumentet på den ene situation, så mener jeg du bør tilføje det perspektiv, at løbehastighed og acceleration ikke er statiske egenskaber. Med andre ord: Rhys Williams kan stadig være en spiller der tager 100m på 11 sek, men han fik blot det gale ben ud af sengen.

Jeg har forgæves forsøgt at finde mere information på hans hurtighed (eller mangel på samme), men har ikke fundet noget relevant endnu. Input er meget velkomne!!!
Jesper skrev:
mandag, 28. dec, 2020 11:18
Det andet aspekt er, at Gomez efterhånden har haft sin portion af skaderne. Det betyder to ting: statistik set øger det risikoen for følgeskader og dernæst kan hans fitness og ædræthed for evigt være skadet med de få procenter, der er så vigtige. Det samme kan man faktisk sige om Virgil van Dijk. Vi ved ikke, om han kommer på samme niveau igen. Statistisk set gør han ikke (ved lidt om det grundet studier og research til artikler til vores blad).
Yeah, har argumenteret dette i noget tid. Alt tyder på at skader akkumuleres med tiden, og selvom de ikke nødvendigvis er direkte relaterbare, så er de procenter du beskriver også noget der sætter sig i timingen. Og timer man lige noget en tand forkert er man bare overladt til vilkårlighed.

Af nysgerrighed, har du et link til den artikel? Vil meget gerne læse den.
Jeg bygger det med hurtigheden på flere aktioner. Jeg synes det er meget, meget tydeligt.
Åh artiklen, den har jeg ikke lige nu liggende. Jeg har skrevet til bladet on off i mange år og nogle artiklerne er ikke blevet udgivet.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » onsdag, 30. dec, 2020 14:37

Jesper skrev:
onsdag, 30. dec, 2020 13:47
pow9199 skrev:
Jesper skrev:
mandag, 28. dec, 2020 11:18
TG12 skrev:Hvis ikke vi køber en CB i januar ser jeg det som uambitiøst i forhold til at genvinde mesterskabet, nu hvor Matip er ude igen.
Jeg synes i hvert fald det er useriøst, når man betragter hvad vi ellers har. Vores to unge, hvoraf Phillips ikke er så ung endda, er i min optik ikke gode nok pt. Og jeg tvivler meget på Williams, da han er så helt ubegribeligt langsom. Det er ikke for at svine ham til, jeg er bare helt nøgternt forundret over, hvor ekstrem langsom han er.
Jeg går ud fra du bygger konklusionen af Rhys W som langsom på den ene situation mod West Brom. Jeg er dog ikke helt sikker på at din konklusion holder vand (ej heller på det modsatte, skal det siges). Men ud fra Klopps bedømmelse af ham, så er han i al fald betragteligt bedre end du her giver udtryk for. Og i fald af du bygger argumentet på den ene situation, så mener jeg du bør tilføje det perspektiv, at løbehastighed og acceleration ikke er statiske egenskaber. Med andre ord: Rhys Williams kan stadig være en spiller der tager 100m på 11 sek, men han fik blot det gale ben ud af sengen.

Jeg har forgæves forsøgt at finde mere information på hans hurtighed (eller mangel på samme), men har ikke fundet noget relevant endnu. Input er meget velkomne!!!
Jesper skrev:
mandag, 28. dec, 2020 11:18
Det andet aspekt er, at Gomez efterhånden har haft sin portion af skaderne. Det betyder to ting: statistik set øger det risikoen for følgeskader og dernæst kan hans fitness og ædræthed for evigt være skadet med de få procenter, der er så vigtige. Det samme kan man faktisk sige om Virgil van Dijk. Vi ved ikke, om han kommer på samme niveau igen. Statistisk set gør han ikke (ved lidt om det grundet studier og research til artikler til vores blad).
Yeah, har argumenteret dette i noget tid. Alt tyder på at skader akkumuleres med tiden, og selvom de ikke nødvendigvis er direkte relaterbare, så er de procenter du beskriver også noget der sætter sig i timingen. Og timer man lige noget en tand forkert er man bare overladt til vilkårlighed.

Af nysgerrighed, har du et link til den artikel? Vil meget gerne læse den.
Jeg bygger det med hurtigheden på flere aktioner. Jeg synes det er meget, meget tydeligt.
Åh artiklen, den har jeg ikke lige nu liggende. Jeg har skrevet til bladet on off i mange år og nogle artiklerne er ikke blevet udgivet.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Ok, 1: Kom meget gerne med flere eksempler, som vi ser ham spille mere. Jeg er stadig ikke totalt overbevist (men ej heller afvisende)
2: Hvis du finder den, så sig meget gerne til, synes det er et interessant emne, og alt der er researchet grundigt er jeg som udgangspunkt interesseret i at læse

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 30. dec, 2020 21:41

Carlos Soler

Kunne være et bud på en god CM

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » fredag, 01. jan, 2021 09:27

Vil også åbne øjene godt og gevaldigt op hvis der ikke bliver præsenteret en ny CB i morgen så snart vinduet åbner,

Hvis der ikke gør så tror jeg ikke vi henter en.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » fredag, 01. jan, 2021 10:00

Scherwin skrev:
fredag, 01. jan, 2021 09:27
Vil også åbne øjene godt og gevaldigt op hvis der ikke bliver præsenteret en ny CB i morgen så snart vinduet åbner,

Hvis der ikke gør så tror jeg ikke vi henter en.
Altså, nu er Matip jo først lige blevet meldt ude i tre uger, er det ikke urealistisk at tro, at en evt beslutning om at hente en ny CB har været upåvirket af det?

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » fredag, 01. jan, 2021 16:35

Scherwin skrev:
fredag, 01. jan, 2021 09:27
Vil også åbne øjene godt og gevaldigt op hvis der ikke bliver præsenteret en ny CB i morgen så snart vinduet åbner,

Hvis der ikke gør så tror jeg ikke vi henter en.
Når det så er sagt, så går der meget kraftige rygter omkring Sven Botman lige nu, men dog intet fra Pearce, Romano eller andre tier 1 kilder


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 01. jan, 2021 17:09

Grizz*
@GrizzKhan

🚨There is real interest from LFC in youngsters Sven Botman of Lille and David Carmo of Braga .Both players agents have been made aware and would be eager to agree a deal. An enquiry for Milan Skriniar has been made too. We are actively trying to bring in a CB this window #LFC

11:38 AM · Jan 1, 2021

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 01. jan, 2021 17:11

Niels K skrev:Grizz*
@GrizzKhan

BilledeThere is real interest from LFC in youngsters Sven Botman of Lille and David Carmo of Braga .Both players agents have been made aware and would be eager to agree a deal. An enquiry for Milan Skriniar has been made too. We are actively trying to bring in a CB this window #LFC

11:38 AM · Jan 1, 2021
Lad os krydse fingre og at de kan bringe kvalitet ind, hvis en af dem bliver hentet.

Hvad med en troldmand til den offensive? Har læst at Grealish har friet til United

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » fredag, 01. jan, 2021 17:30

liverpoolfc86 skrev:
fredag, 01. jan, 2021 17:11

Hvad med en troldmand til den offensive? Har læst at Grealish har friet til United

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
For hvilke penge? Det skal der vist mere end magi til at få til at ske.

Besvar