Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » mandag, 27. jul, 2020 12:21

Niche skrev:
søndag, 26. jul, 2020 16:58
Hr. Drejer skrev:
søndag, 26. jul, 2020 12:13
Niche skrev:
lørdag, 25. jul, 2020 14:39
Jeg kan ikke være mere enig, og desuden er det da en ordentlig omgang vås at påstå, at vi ikke har forstærket os i de sidste sæsoner. Vi har ikke brugt mange penge på nye spillere, men vi har så set en kæmpe fremgang hos mange af de spillere vi har.
Min bullshit allergi slog ud i lys lus, da jeg læste ovenstående. Vi har forstærket os med Minamino. that's it! At spillerne i vores egen stald er blevet bedre er ikke det samme, som at vi har forstærket os. Vores gamle læremester Bob Paisley sagde at man altid skal bringe nyt frisk blod til stalden, også selvom der umiddelbart ikke er behov for det, da det vil friske truppen op, tilfører en ny sult (de nye spillere vil gerne vinde noget med den ny klub).
Så den eneste måde at blive stærkere er at købe nye spillere? Det er godt nok arrogant at mene, at vi ikke har forstærket os igennem træning, uddannelse af spillerne og ved fremragende mandskabspleje. jeg vil desuden mene, at bredden er styrket med de unge drenge, der er på vej op. Klopp har gentagne gange sagt, at man ikke vil købe bare for at købe, og med dit Paisley argument, er det det du antyder, at vi skal gøre. Hvad der virkede for Paisley i 70'erne er langt fra sikkert også fungerer for Klopp idag. Det er forskellige trupper, forskellige forudsætninger og bare fordi Paisley sagde som han gjorde for 40-50 år siden, så er det jo ikke en endegyldig sandhed, der gør sig gældende i alle tilfælde. Har du indblik i hvordan truppen fungerer socialt? Det kan vel tænkes, at Klopp mener det går så godt internt, at øget konkurrence kan forskyde balancen, og jeg kan sagtens se, at eksempelvis en ny stor offensiv profil kan rykke på balancen i omklædningsrummet. Jeg ved godt, at det er et tænkt eksempel, men der er andre måder at styrke et hold på, en bare "splash the cash". Og husk så lige at komme creme på der hvor din allergi slår ud...
For mig at se, er udviklingen i vores spillere selvfølgelig enormt vigtigt. Men det er klassesignings også. I sæsonen 17/18 var city fuldstændig overlegen - fik 100 point og vandt ligaen med 19 point ned til nr. 2. De havde en hel vild offensiv og hvad gjorde de til næste sæson? De købte deres på daværende tidspunkt dyreste spiller Mahrez, for at de eksisterende spillere ikke skulle hvile på laurbærbladene. Han blev stille og roligt kørt ind og blev en naturlig del af rotationen:

18/19 sæsonen spillede han 1331 min. for dem og bidrog med 7 mål og 4 assists og hvordan var det nu det gik? Nå jo de blev mester med 1 point foran os - var de blevet det uden ham? Måske/måske ikke - men jeg havde gerne undværet, at de havde lavet de 11 kasser. Målt på spilminutter har Origi (i denne sæson) ca. samme stats som Mahrez (i 18/19 sæsonen), men bortset fra Everton er der vel næppe nogen, der ryster i bukserne over at han bliver skiftet ind. Jeg tænker eksempelvis Werner ville have skræmt de fleste (er stadig træt af vi ikke købte ham).

I netop overståede sæson spillede Mahrez yderligere 600 min., hvilket resulterede i 11 mål og 14 assists - det kan jeg slet ikke se nogen af vores spillere udenfor normal start 11 være i nærheden af at gøre.

Jeg er bare bange for, at hvis der ikke kommer friskt blod udefra til at presse start 11, så står vi stille mens konkurrenterne forstærker sig.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 27. jul, 2020 12:56

Husk lige at Aquero som er blandt verdens bedste, har en helt helt anden skadeshistorik sammenlignet med Salah, Firmino eller Mane. Så behovet for en erstatning er langt større.

Udfordringen er at vurderer man at man vil give Brewster/Jones en større rolle i år, og med den mængde kampe vores fronttrio kan spille, så vil der lige pludselig være langt mellem de muligheder vi giver vores unge.

Jeg er ikke nødvendigvis 100% enig i at løsningen er at sælge Origi og Shaqiri og så bruge de unge, men jeg tror at det er Klopp's tankegang. At hvis der ikke kommer en helt særlig spiller ind, så hellere give de unge chancen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 27. jul, 2020 13:02

athomsen skrev:
mandag, 27. jul, 2020 12:21

For mig at se, er udviklingen i vores spillere selvfølgelig enormt vigtigt. Men det er klassesignings også. I sæsonen 17/18 var city fuldstændig overlegen - fik 100 point og vandt ligaen med 19 point ned til nr. 2. De havde en hel vild offensiv og hvad gjorde de til næste sæson? De købte deres på daværende tidspunkt dyreste spiller Mahrez, for at de eksisterende spillere ikke skulle hvile på laurbærbladene. Han blev stille og roligt kørt ind og blev en naturlig del af rotationen:

18/19 sæsonen spillede han 1331 min. for dem og bidrog med 7 mål og 4 assists og hvordan var det nu det gik? Nå jo de blev mester med 1 point foran os - var de blevet det uden ham? Måske/måske ikke - men jeg havde gerne undværet, at de havde lavet de 11 kasser. Målt på spilminutter har Origi (i denne sæson) ca. samme stats som Mahrez (i 18/19 sæsonen), men bortset fra Everton er der vel næppe nogen, der ryster i bukserne over at han bliver skiftet ind. Jeg tænker eksempelvis Werner ville have skræmt de fleste (er stadig træt af vi ikke købte ham).

I netop overståede sæson spillede Mahrez yderligere 600 min., hvilket resulterede i 11 mål og 14 assists - det kan jeg slet ikke se nogen af vores spillere udenfor normal start 11 være i nærheden af at gøre.

Jeg er bare bange for, at hvis der ikke kommer friskt blod udefra til at presse start 11, så står vi stille mens konkurrenterne forstærker sig.
Det er lidt sjovt, for som jeg ser det, så har Man City's signing af Mahrez gjort dem svagere indtil Sané blev langtidskadet, for Sané blev utilpas og ville til Bayern og på sit bedste var Sané bedre end MAhrez for dem.
Bernardo Silva var nok et bedre eksempel fordi han kunne gå ind flere steder i truppen og deres hold virkede mere organisk inden Mahrez. Og ja Det var fantastisk for City at de havde Mahrez da Sané blev skadet, men det ændrede jo ikke på at de har tabt en masse når den bedre spiller bliver skadet, på trods af at de havde en 70 millioners reserve klar.

Der er bestemt ingen garanti for at øget konkurrence vil gavne Salah eller Mané, tværtimod kan det gøre dem stressede og gøre deres beslutninger værre.
Omvendt kan øget konkurrence selvfølgelig være godt.
Til syvende og sidst handler det jo mere om at man gør holdet bedre ikke kun i Fifa ratings, men også på træningsbanen.

Jeg tror bestemt også at Klopp er super dygtig til at presse spillerne til at forbedre sig for at kun forbedre sig i forhold til modstanderne og ikke holdkammeraterne.

pudsigt at folk aldrig er bange for at van Dijk og Fabinho får for lidt konkurrence, selvom Fabinho er vores eneste DM(da Hendo spiller fast på en anden plads) og van Dijk også er et niveau over resten af forsvaret(eller alle andre forsvar ). Det er altid konklusionen at vi skal have en ny angriber, det var det samme da vi havde Torres på sit bedste, også selvom vi dengang havde åbentlyse mangler i vores start 11'er.

Så jeg syntes slet ikke vi skal være desperate. Det er fire år siden Mané kom til og han er kun blevet bedre og i store perioder var hans direkte konkurrence mere eller mindre begrænset til Markovic og Lallana.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 27. jul, 2020 14:37

Med Lovren sendt afsted øst på, så melder spørgsmålet sig ang. en ny forsvarsspiller sig. Er vi godt nok dækket ind? Kan Gomez og Matib være stabile nok indtil de unge er klar? Har de unge reelt potentialet? :dontknow:
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 27. jul, 2020 14:52

ilusio skrev:
mandag, 27. jul, 2020 14:37
Med Lovren sendt afsted øst på, så melder spørgsmålet sig ang. en ny forsvarsspiller sig. Er vi godt nok dækket ind? Kan Gomez og Matib være stabile nok indtil de unge er klar? Har de unge reelt potentialet? :dontknow:
En mulighed er kva de verserende rygter om Thiago at få ham ind.

Det vil give mulighed for at anvende Fabinho i forsvaret når det er nødvendigt.

Umiddelbart ser jeg det som mere sandsynligt da han dels kan tilføje noget nyt til midtbanen, overtage Lallanas rolle og frigøre Fabinho til brug i forsvaret når det kræves. For ikke at glemme at det vil betyde flere chancer for Van Der Berg, og Ki-jan hoever da der reelt kun vil være 3 senior midt stoppere i truppen, og Fabinho til husbehov.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 27. jul, 2020 15:35

TG12 skrev:
mandag, 27. jul, 2020 14:52
ilusio skrev:
mandag, 27. jul, 2020 14:37
Med Lovren sendt afsted øst på, så melder spørgsmålet sig ang. en ny forsvarsspiller sig. Er vi godt nok dækket ind? Kan Gomez og Matib være stabile nok indtil de unge er klar? Har de unge reelt potentialet? :dontknow:
En mulighed er kva de verserende rygter om Thiago at få ham ind.

Det vil give mulighed for at anvende Fabinho i forsvaret når det er nødvendigt.

Umiddelbart ser jeg det som mere sandsynligt da han dels kan tilføje noget nyt til midtbanen, overtage Lallanas rolle og frigøre Fabinho til brug i forsvaret når det kræves. For ikke at glemme at det vil betyde flere chancer for Van Der Berg, og Ki-jan hoever da der reelt kun vil være 3 senior midt stoppere i truppen, og Fabinho til husbehov.
Jeg håber virkelig aldrig vi kommer i en situation hvor vi skal have midtbanefolk ned i centerforsvaret.
Det vil betyde at al den rutine der er med at stå rigtigt ift. hinanden ryger samt at vi flytter den bedste DM væk fra midtbanen.

Nej tak.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 27. jul, 2020 16:25

ilusio skrev:
mandag, 27. jul, 2020 14:37
Med Lovren sendt afsted øst på, så melder spørgsmålet sig ang. en ny forsvarsspiller sig. Er vi godt nok dækket ind? Kan Gomez og Matib være stabile nok indtil de unge er klar? Har de unge reelt potentialet? :dontknow:
Jeg kunne godt tænke mig en ny midtstopper, gerne en Lloyd Kelly-type der kan spille både VBog CB, hvis vi ikke har kunnet finde en ny Robbo. Men ideelt så fandt vi jo en spiller for fremtiden, Ozan Kabak og Ben White rygter er startet, men det kan jo være agenter der ryster sabler.

Jeg syntes helt klart at Hoever har vist potentiale, vi kunne købe noget tid ved at finde en Klavan-løsning, ved ikke helt om Hoever er god nok nu og her, vi har ikke set så meget fra ham jo.

Edit: det kan jo være Klopp har set mere fra nogle af de unge. Men Hoever var jo ikke bragt ind i post-COVID-19 truppen på samme måde som Williams, Elliott og Jones.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 27. jul, 2020 21:38

ilusio skrev:
mandag, 27. jul, 2020 14:37
Med Lovren sendt afsted øst på, så melder spørgsmålet sig ang. en ny forsvarsspiller sig. Er vi godt nok dækket ind? Kan Gomez og Matib være stabile nok indtil de unge er klar? Har de unge reelt potentialet? :dontknow:
Jeg er dælme spændt på, hvad Klopps løsning bliver.

1: Tror han nok på en af de unge (Hoever eller Van den Berg) til at de får rollen som 4. valg.
2: Kommer Alcantara og skal Fabinho så agere 4. backup løsning.
3: Henter vi en billig eller gratis erfaren backup som eksempelvis Vertonghen.
4: Eller køber vi en, der potentielt er bedre end både Gomez og Matip til at starte.

Her mens Corona stadig hærger, tror jeg mest på option 1-3. Personligt kan jeg godt lide løsning 3. Men jeg ved ikke, om det er fordi, jeg ikke har fulgt Vertonghen tæt nok. Er hans niveau helt forsvundet, siden han er klubløs?
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 27. jul, 2020 21:55

Jeg håber udelukkende på nr 4
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ponzac » mandag, 27. jul, 2020 22:47

Kan vi hente Ings tilbage? 😁

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 27. jul, 2020 23:22

Emmy skrev:
mandag, 27. jul, 2020 21:55
Jeg håber udelukkende på nr 4
Det vil jo som oftest også være den bedste.

Jeg tvivler bare på, at vi går en sæson i møde med ret mange tilskuere, sponsorer og andre samarbejdspartnere på stadion. Ligeledes tænker jeg, at omstændighederne kan have ændret sig så meget, at den nye Nike-deal med et mindre garanteret beløb, kan vise sig dårligere en NB-dealen var.

Og derfor tror jeg ikke, at vi kan handle spillere gode nok til at slå vores eksisterende spillere af.

Meeen "sælg for at få råd" strategien kan naturligvis komme i spil. Hvis vi kan få £11M for Lovren, så er det da muligt, at yderligere salg af nogle af Wilson, Grujic, Shaqiri eller måske endda Origi eller Gini (hvis vi ikke kan få forlænget med ham) kan skæppe nok i kassen til et enkelt stærkt indkøb.

Lønbudgettet bør ikke blive et problem efter farvel til Lallana, Clyne og Lovren allerede.
Kloppite

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 28. jul, 2020 07:27

Gomez og VVD har vist nok den bedste statistik af alle par i forsvaret, så jeg er som udgangspunkt rolig omkring at de skal være førstevalget. Matib er en fin backup, og spørgsmålet er om vi har behov for en "stjerne" ind nu?

Hvis vi har 2 unge der kan få nogle cup-kampe, "sikre" CL kampe og nogle få indhop, så er det vel ok?

VVD spillede samtlige minutter af PL i år. Selvfølgelig er det en risiko at løbe at tro på at han kan gøre noget lign, men der er jo ikke noget der taler imod det.

Så måske er en back up til venstre back og evt Thiago til midten de eneste vi henter? Udover andre unge talenter selvfølgelig.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » tirsdag, 28. jul, 2020 07:58

Emmy skrev:
mandag, 27. jul, 2020 21:55
Jeg håber udelukkende på nr 4
Det ved vi godt

Texy - ift. Vertonghen er han så ikke alt for langsom til vores høje forsvarslinje? Det er også mit indtryk, at hans niveau er faldet. Engang var han lederen i Spurs-forsvaret - i den sidste tid har det knebet med spilletid.
Senest rettet af AJJ tirsdag, 28. jul, 2020 08:12, rettet i alt 1 gang.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 28. jul, 2020 08:11

Koulibaly er 29 år og ikke en "mand for fremtiden".

Med VVD i samme aldersgruppe kunne man frygte at vi har et gammelt forsvar. Men tingene går stærkt i fodbold og har vi verdens bedste forsvar i de næste 3 sæsoner bare, så er det vel prisen værd?

Shit jeg er splittet i hvor vidt vi skal arbejde med de unge eller købe den næste stjerne.

Smider vi £110 mio for Sancho og han viser sig at være på niveau eller bedre end Sterling, er det så ikke også pengene værd? Hans værdi vil ikke falde så længe han performer og har 3 år tilbage af sin kontrakt.

Nu går det lidt FM i det men tænk tanken: Sancho og Kouly. Samlet måske £170 mio.
Vild pris. Kan vi klare dette har vi igen verdens bedste forsvar og angreb.
Vi har sagt farvel til et par stykker der skulle frigive en stor del af lønnen (små £300.000 om ugen for Lovren, Lallana og Clyne)
Kan vores økonomi virkelig ikke klare dette?

Hvor ville jeg gerne være fluen på væggen når Klopp diskuterer vores muligheder :)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 28. jul, 2020 09:27

du tror ikke, Koulibaly og Sancho skal have en højere løn end Lovren og Lallana? Jeg tror ikke, de to er realistiske desværre. Thiago er til gengæld samme hylle eller endda over og virker til muligvis at være realistisk. Kunne fandeme være spændende.

Besvar