Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 13. feb, 2020 02:50

AJJ skrev:
onsdag, 12. feb, 2020 11:00
Edwards/Klopp-doktrinen kan vel formuleres sådan, at der kun betales en stor transfersum (i det nuværende marked vel > ca. 70 mio. pund - og mere hvis det er en angriber) for en spiller, såfremt vedkommende vurderes at være en "transformer", som det betegnes i Reddys artikel.

Indtil videre er det så Keita, VvD og Alisson, hvor førstnævnte så ikke har levet op til forventningen (endnu).

Og den doktrin består, selvom vi er ”kommet til penge” – der er i hvert fald ikke noget, der tyder på andet. £90-100 mio. for et talent som Sancho eller Havertz? Glem det. Vi finder et mindre profileret alternativ med stort potentiale til max £50 mio.

Flere er tilsyneladende overbeviste om, at blot fordi vi har flere penge og er blevet mere attraktive, så vil det automatisk medføre flere køb af dyre spillere, som er højtprofilerede i markedet. Det tror jeg simpelthen ikke på med Edwards/Klopp.
Ja, markedet er vanvittigt. Jeg har lige læst at Villa forlanger £70 M. for Jack Grealish og Leicester £90 for Maddison. Så det er sindssyge priser vi taler om. Man skal også huske på at der er EM til sommer, så priserne kan stige eksplosivt, hvis en spiller gør det godt, så det gælder om at få dem ombord inden EM.

Men i næste sæson kommer vi til at mangle både Mane og Salah i flere uger, og det betyder at vi mangler mål. Og jeg tror sagtens at Klopp (og Edwards) er villige til at smide kassen, også for at befæste vores position, og for at vise at vi er altså ikke blot er et "one season wonder". Og med Nike ombord, så er vi ved at have den finansielle muskel til at være med.

Spillere som Sancho og Werner kan sagtens bliver 50% dyrere efter EM - hvis de vel og mærket har spillet godt. Og begge spillere kan man vel betegne som transformere.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 13. feb, 2020 03:31

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 02:50
AJJ skrev:
onsdag, 12. feb, 2020 11:00
Edwards/Klopp-doktrinen kan vel formuleres sådan, at der kun betales en stor transfersum (i det nuværende marked vel > ca. 70 mio. pund - og mere hvis det er en angriber) for en spiller, såfremt vedkommende vurderes at være en "transformer", som det betegnes i Reddys artikel.

Indtil videre er det så Keita, VvD og Alisson, hvor førstnævnte så ikke har levet op til forventningen (endnu).

Og den doktrin består, selvom vi er ”kommet til penge” – der er i hvert fald ikke noget, der tyder på andet. £90-100 mio. for et talent som Sancho eller Havertz? Glem det. Vi finder et mindre profileret alternativ med stort potentiale til max £50 mio.

Flere er tilsyneladende overbeviste om, at blot fordi vi har flere penge og er blevet mere attraktive, så vil det automatisk medføre flere køb af dyre spillere, som er højtprofilerede i markedet. Det tror jeg simpelthen ikke på med Edwards/Klopp.
Ja, markedet er vanvittigt. Jeg har lige læst at Villa forlanger £70 M. for Jack Grealish og Leicester £90 for Maddison. Så det er sindssyge priser vi taler om. Man skal også huske på at der er EM til sommer, så priserne kan stige eksplosivt, hvis en spiller gør det godt, så det gælder om at få dem ombord inden EM.

Men i næste sæson kommer vi til at mangle både Mane og Salah i flere uger, og det betyder at vi mangler mål. Og jeg tror sagtens at Klopp (og Edwards) er villige til at smide kassen, også for at befæste vores position, og for at vise at vi er altså ikke blot er et "one season wonder". Og med Nike ombord, så er vi ved at have den finansielle muskel til at være med.

Spillere som Sancho og Werner kan sagtens bliver 50% dyrere efter EM - hvis de vel og mærket har spillet godt. Og begge spillere kan man vel betegne som transformere.
Hvis Werner har en klausul på €60m står den vel ved. Sancho tror jeg ryger til Chelsea, London drengen vil passe godt ind der og få masser af spilletid. Werner, Ben White og Havertz håber jeg på til sommer, selvom det nok lige bliver i overkanten af hvad vi vil/kan spendere.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » torsdag, 13. feb, 2020 07:18

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » torsdag, 13. feb, 2020 08:53

Ud
Salah: £150 mio
Lallana - 0
Clyne - 0


Ind
Sancho: £100 mio
Werner: £50 mio

Alene her går både løn og transfer op stort set.

Shit det bliver spændende til sommer hvor jeg tror der kommer til at ske en del.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » torsdag, 13. feb, 2020 09:08

ilusio skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 08:53
Ud
Salah: £150 mio
Lallana - 0
Clyne - 0


Ind
Sancho: £100 mio
Werner: £50 mio

Alene her går både løn og transfer op stort set.

Shit det bliver spændende til sommer hvor jeg tror der kommer til at ske en del.
Wilson ryger nok også. Det samme gør Shaqiri.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » torsdag, 13. feb, 2020 10:12

YNWA! skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 09:08
ilusio skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 08:53
Ud
Salah: £150 mio
Lallana - 0
Clyne - 0


Ind
Sancho: £100 mio
Werner: £50 mio

Alene her går både løn og transfer op stort set.

Shit det bliver spændende til sommer hvor jeg tror der kommer til at ske en del.
Wilson ryger nok også. Det samme gør Shaqiri.
True. Med Minamino + Jones til de offensive pligter samt Neco Williams til backup på højre back, så er vi jo også nogenlunde med der.
Jeg tror ikke vi kommer til at se Elliot på fra start på førsteholdet i hverken PL eller CL næste år. Nogle få indhop og Liga cup + FA cup.

Allison / Adrian

TAA/Neco - Gomez/Matib - VVD/Lovren - Robbo/NY

Gini/Milner - Fabinho/Hendo - AOC/Keita

Salah/Minamino - Firmino/Origi - Mane/Jones

Wilson og Shaqiri må så finansere en ny venstre back. (Jeg ser Minamino som erstatning til Shaqiri. Vi købte bare ind i god tid til at få ham på plads i løbet af foråret)

Alt i alt er det en fin trup om det så kun er en ny venstre back vi køber.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 13. feb, 2020 10:15

ilusio skrev:
YNWA! skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 09:08
ilusio skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 08:53
Ud
Salah: £150 mio
Lallana - 0
Clyne - 0


Ind
Sancho: £100 mio
Werner: £50 mio

Alene her går både løn og transfer op stort set.

Shit det bliver spændende til sommer hvor jeg tror der kommer til at ske en del.
Wilson ryger nok også. Det samme gør Shaqiri.
True. Med Minamino + Jones til de offensive pligter samt Neco Williams til backup på højre back, så er vi jo også nogenlunde med der.
Jeg tror ikke vi kommer til at se Elliot på fra start på førsteholdet i hverken PL eller CL næste år. Nogle få indhop og Liga cup + FA cup.

Allison / Adrian

TAA/Neco - Gomez/Matib - VVD/Lovren - Robbo/NY

Gini/Milner - Fabinho/Hendo - AOC/Keita

Salah/Minamino - Firmino/Origi - Mane/Jones

Wilson og Shaqiri må så finansere en ny venstre back. (Jeg ser Minamino som erstatning til Shaqiri. Vi købte bare ind i god tid til at få ham på plads i løbet af foråret)

Alt i alt er det en fin trup om det så kun er en ny venstre back vi køber.
Måske jeg får klø af jer andre nu, men jeg mener ikke den trup er god nok næste sæson. Vi mangler en til de 3 forreste pladser der er et niveau højere end vores udskiftere. Medmindre Origi, Jones og Minamino stepper et skridt op. For de er ikke godt nok til start 11 pt.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » torsdag, 13. feb, 2020 10:52

Helt enig. Det ønsker jeg mig også. Vi må bare også konstatere at det nuværende er fantastisk, omend en smule sårbart overfor skader.

Min pointe er også bare at vi med 1-2 nye gode offensive spillere som fx Werner eller Sancho, jo vil fremstå mere robust end vi er i år. Især hvis vi får en ekstra venstre back. I bund og grund har vi jo klaret os med 6 forsvarsspillere i år til 4 pladser. Med Neco Williams og en reserve til venstre back, så har vi 8.

På midtbanen er Milner ved at nærme sig sin udløbsdato på dette niveau, så mon ikke vi senest sommeren 2021 henter en erstatning der? Gini forventer jeg vi forlænger med.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 13. feb, 2020 11:35

ilusio skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 08:53
Ud
Salah: £150 mio
Lallana - 0
Clyne - 0


Ind
Sancho: £100 mio
Werner: £50 mio

Alene her går både løn og transfer op stort set.

Shit det bliver spændende til sommer hvor jeg tror der kommer til at ske en del.
Kan slet ikke følge tanken med Salah salg.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 13. feb, 2020 11:48

athomsen skrev:
ilusio skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 08:53
Ud
Salah: £150 mio
Lallana - 0
Clyne - 0


Ind
Sancho: £100 mio
Werner: £50 mio

Alene her går både løn og transfer op stort set.

Shit det bliver spændende til sommer hvor jeg tror der kommer til at ske en del.
Kan slet ikke følge tanken med Salah salg.
Det kan jeg heller ikke. Han er så god for holdet og en af de absolut bedste i hele verden pt. Det vil være hjernedødt at sælge ham. Men jeg mener vi bør hente en mere fra øverste hylde. Eks Sancho og Werner

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 13. feb, 2020 11:55

athomsen skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 11:35

Kan slet ikke følge tanken med Salah salg.
Det kan jeg bestemt heller ikke. Vil langt hellere beholde Salah i et par sæsoner mere, end at erstatte ham med flavor of the year.

Jeg tror heller ikke et sekund på, at vi henter BÅDE Sancho og Werner denne sommer. Vi henter måske en af dem. Og det ville i givet fald nok blive Werner - mest pga. prisen.

Alder og nationalitet (hvis man stadig har Brexit-bekymringer) taler for Sancho.

Men for mig taler meget mere for Werner. Pris som nævnt. Position - han er angriber, men kan også spille Mané's plads (så en slags upgrade på Origi måske). Mané kan dække Salahs position, hvis det bliver nødvendigt - indtil Elliott måske engang er klar. Kommer Sancho, så ville Elliott's vej til førsteholdet se umulig ud.

Men det kan også sagtens ske, at vi slet ikke henter nogen af dem. Og det er ikke verdens ende. Salah, Mané og Bobby med backup af Origi og Minamino kan sagtens levere i endnu en sæson. Og næste år på samme tid, vil der måske være en ny Sancho eller Werner, som vi alle gerne vil have fingre i. Eller også løber den person rundt til den tid og hedder Elliott, Jones eller Brewster. Man har da lov at håbe.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » torsdag, 13. feb, 2020 12:22


ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » torsdag, 13. feb, 2020 12:58

Jeg tror eller ønsker heller ikke Salah skal sælges i år, det var mere for tanken bag.

Jeg tror til gengæld at han sælges til næste år (sommeres 2021).
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » torsdag, 13. feb, 2020 14:42

liverpoolfc86 skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 10:15
ilusio skrev:
YNWA! skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 09:08
ilusio skrev:
torsdag, 13. feb, 2020 08:53
Ud
Salah: £150 mio
Lallana - 0
Clyne - 0


Ind
Sancho: £100 mio
Werner: £50 mio

Alene her går både løn og transfer op stort set.

Shit det bliver spændende til sommer hvor jeg tror der kommer til at ske en del.
Wilson ryger nok også. Det samme gør Shaqiri.
True. Med Minamino + Jones til de offensive pligter samt Neco Williams til backup på højre back, så er vi jo også nogenlunde med der.
Jeg tror ikke vi kommer til at se Elliot på fra start på førsteholdet i hverken PL eller CL næste år. Nogle få indhop og Liga cup + FA cup.

Allison / Adrian

TAA/Neco - Gomez/Matib - VVD/Lovren - Robbo/NY

Gini/Milner - Fabinho/Hendo - AOC/Keita

Salah/Minamino - Firmino/Origi - Mane/Jones

Wilson og Shaqiri må så finansere en ny venstre back. (Jeg ser Minamino som erstatning til Shaqiri. Vi købte bare ind i god tid til at få ham på plads i løbet af foråret)

Alt i alt er det en fin trup om det så kun er en ny venstre back vi køber.
Måske jeg får klø af jer andre nu, men jeg mener ikke den trup er god nok næste sæson. Vi mangler en til de 3 forreste pladser der er et niveau højere end vores udskiftere. Medmindre Origi, Jones og Minamino stepper et skridt op. For de er ikke godt nok til start 11 pt.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Jeg er HELT HELT enig her, vi skal ikke undervurdere hvad der sker for et hold der to sæsoner i træk har presset sig selv så vildt. Bare se City denne sæson! Og til det skal vi simpelthen have en spiller der kan give konkurrence om de forreste pladser. Minamino kan vise sig at være den spiller, men jeg mistænker at vi mangler en med mere pondus

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » fredag, 14. feb, 2020 08:38

Hvad angår Salah. Jeg skrev et indlæg tidligere, hvor jeg beskrev, at man rent strategisk kan have et ønske om at sælge en enkelt stjernespiller eller to løbende, simpelthen fordi truppen på et tidspunkt nærmer sig slutdato og fordi der stadigvæk vil være mange penge at hente. Det kunne give mening. Men ikke nu. Salah er 27. En af verdens aller bedste spillere, som kontinuerligt leverer. Hvorfor i alverden vil man sælge ham??? Jeg fatter det simpelthen ikke. Er det ud fra en eller anden tankegang om at græsset er grønnere andetsteds?
Man kunne sætte det op således. Hvis Salah spillede i en anden klub og vi fik mulighed for at købe ham, ville vi så ønske ham her til? Altså kun baseret på evner, ikke evt vanvidspriser. Jeg tror da ikke en eneste ville sige nej!
Så ja, selvfølgelig skal vi justere truppen. Dels med talenter (de synes at være på vej) og dels når truppen har huller eller når spillerne når slutdatoen. Men ikke ved at skaffe kapital fra spillere, der er i deres bedste alder. Vi har ikke brug for et nyt Coutinho-salg, så det ville være komplet håbløst, med mindre man stod i en situation, hvor spilleren desperat vil væk af en eller anden grund, hvor det gør mere skade end gavn at holde på spilleren (og det har aldrig været Klopps politik).
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar