Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 10. jan, 2020 14:51

I forhold til Götze, så tror jeg at vi skal satse på Minamino nu og her.
Jeg er helt med på at Götze sagtens an vise sig at være en fantastisk investering for en fremtidig arbejdsgiver, men jeg tror bare ikke helt på at det er Liverpool der kan få det bedste frem i ham igen, da vi jo ikke har plads til at sætte Mané eller Gini på bænken når Götze trænger til spilletid, men derimod vl Götze få spilletid når Mané har brug for en kamp på bænken.
Jeg tror at Götze har brug for mere spilletid end vi kan tilbyde.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 10. jan, 2020 14:53

AJJ skrev:
fredag, 10. jan, 2020 11:21

Der er simpelthen ingenting, der taler for Götze til Liverpool. Og det hele er kun baseret på, at han har kontraktudløb og stadig har et godt forhold til Klopp (ligesom næsten alle hans tidligere spillere i øvrigt...)
Det er da også væsentlige grunde (big time), som jeg ser det. Og som Niels K nævner, er det spøjst med Minamino hypen, baseret på 2 kampe mod LFC, modsat Gøtze med 63 landskampe for Tyskland!!!!!!!, bizart i min verden.
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 10. jan, 2020 15:38

Thommo skrev:
fredag, 10. jan, 2020 14:53
er det spøjst med Minamino hypen, baseret på 2 kampe mod LFC, modsat Gøtze med 63 landskampe for Tyskland!!!!!!!, bizart i min verden.
Vel også baseret på at vores scouting system indtil videre har ramt plet ret mange gange og at han allerede er i truppen. En stor del af forklaringen på vores succes er at vi er stoppet med at lave impulsindkøb. Vi har købt Minamino fordi vi tror på at han kan tilføre truppen noget den manglede og så skal vi også give ham pladsen til at levere dette.

Men det største for mig er at jeg tror på at Götze har brug for at komme til et hold hvor han har kortere vej til startopstillingen end han ville få i Liverpool.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 10. jan, 2020 16:08

Jeg har ikke insider viden om scouting systemet, og det har vel også nul at gøre med denne tråd, hvor vi fans diskuterer? Jeg så gerne Gøtze, da jeg overhovedet på ingen måde er imponeret over Firmino i 95% af kampene, og ud fra MotMd stemmer er det også sjældent andre imponeres i stor stil. det til trods spiller han, jeg så gerne en solid konkurrent, håber Minamino kunne være manden, tror endnu mere på Gøtze ville være det, for vi kan jo ikke bare vælge fra alle hylder.

Jeg læste Niels K havde et indlæg med Timo Werner der har sagt nej til LFC, da han ikke vil side på bænken, det forstår jeg godt, for kæledæggen spiller uanset form, bortset lige fra nytårs perioden, hvor der roteres lidt.

Han har spillet 12 som angriber 4 som offensiv midt denne sæson iflg transfermarkt, og på landsholdet har han spillet lidt a la Firmino, bare med mål og assist.
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 10. jan, 2020 16:47

scouting systemet i sig selv er måske heller ikke så relevant, men det er rekruteringsstrategien og vi har lige købt en ny spiller, der i store træk vil udfylde samme rolle som Götze i givet fald ville komme til at gøre. Og nu er det bare en gang sådan at der er begrænsede antal pladser i en førsteholdstrup. Jeg syntes så også at et ville være en fejl at introducere en ny spiler til den samme rolle som Minamino er hentet ind til, fordi man må gå ud fra at vi har haft en ide med at hente ham og en tro på at han kan blive til noget og for at opnå dette skal han have plads til at vokse på og her er det så at der ikke, i mine øjne, er plads til Götze.

Man kan også sige at hvis man ville have Götze så skulle man have afholdt sig selv fra Minamino og det er her tillid til scouting systemet bliver lidt aktuelt. For at klubben fungerer ordentligt og langsigtet er man også nødt til at have ansatte man kan stole på og til at stole på sine ansatte.

Om Firmino er god nok... det er svært at sige, jeg tror nu uanset hvad at Werner ville have været mere af en Mané-konkurrent pga. hans hurtighed, gode dybdeløb og målfarlighed, men så kunne Mané selvfølgelig spille centralt, hvilket han jo også er glimrende i stand til. Men havde vi fortalt Werner at det var fordi han skulle erstatte Firmino, så havde han jo nok slået til med det samme og var allerede i klubben, men det gjorde vi ikke fordi det vil Klopp ikke, så er det vel det samme med Götze, så hvis vi hentede ham ville det være som alternativ till alle andre end Firmino :o .

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 10. jan, 2020 17:32

Filos of Isk skrev:
fredag, 10. jan, 2020 16:47
så hvis vi hentede ham ville det være som alternativ till alle andre end Firmino :o .
Muligt, men det er jo det der er en fejl, hvis det holder vand. Der bør være fair konkurrence og dermed ikke nogen der er selvskrevet pga de er buddy med Klopp, der er folk der er selvskrevet pga de spiller så godt de ikke kan bænkes, det synes jeg ikke er tilfældet med Bobby. Og vel er vi verdens bedste hold i tiden, med Firmino på holdet. Så det er jo små justeringer der tales om, og ved også Gøtze ikke er verdens største mål scorer, men han ville passe ekseptionelt godt ind synes jeg. som konkurrent til Firmino altså. Men hvis han alligevel skal passe bænken 11½ mdr om året, minus 7-14 dage omkring nytår så skal han jo ikke hentes.

Minamino kan så udfylde samme rolle som Shaq, som vel ikke gider projektet mere til sommer, sådan som han syltes?
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 10. jan, 2020 20:54

Thommo skrev:
fredag, 10. jan, 2020 14:53
AJJ skrev:
fredag, 10. jan, 2020 11:21

Der er simpelthen ingenting, der taler for Götze til Liverpool. Og det hele er kun baseret på, at han har kontraktudløb og stadig har et godt forhold til Klopp (ligesom næsten alle hans tidligere spillere i øvrigt...)
Det er da også væsentlige grunde (big time), som jeg ser det. Og som Niels K nævner, er det spøjst med Minamino hypen, baseret på 2 kampe mod LFC, modsat Gøtze med 63 landskampe for Tyskland!!!!!!!, bizart i min verden.
Jeg har set MANGE kampe med Götze. Og han har slet ikke ramt det niveau han viste under Klopp i hans første periode i Dortmund, siden han forlod dem dengang.

Ja, jeg vurderer personligt Minamino meget højt baseret på de to kampe imod os, og så på Klopps udtalelser om ham, som med tydelighed viser, at han har fulgt ham længe.

Men min vurdering af Minamino har intet, at gøre med min vurdering af, at Götze ikke længere er god nok til os. De to ting er ikke relaterede. Og at Götze er tidligere tysk landsholdsspiller siger vel heller intet om hans nuværende niveau. Han har vel dårligt spillet en landskamp i 2 år. Det burde vel nærmere skræmme os væk, at han heller ikke længere er god nok til det?
Kloppite

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 10. jan, 2020 21:57

texy skrev:
Thommo skrev:
fredag, 10. jan, 2020 14:53
AJJ skrev:
fredag, 10. jan, 2020 11:21

Der er simpelthen ingenting, der taler for Götze til Liverpool. Og det hele er kun baseret på, at han har kontraktudløb og stadig har et godt forhold til Klopp (ligesom næsten alle hans tidligere spillere i øvrigt...)
Det er da også væsentlige grunde (big time), som jeg ser det. Og som Niels K nævner, er det spøjst med Minamino hypen, baseret på 2 kampe mod LFC, modsat Gøtze med 63 landskampe for Tyskland!!!!!!!, bizart i min verden.
Jeg har set MANGE kampe med Götze. Og han har slet ikke ramt det niveau han viste under Klopp i hans første periode i Dortmund, siden han forlod dem dengang.

Ja, jeg vurderer personligt Minamino meget højt baseret på de to kampe imod os, og så på Klopps udtalelser om ham, som med tydelighed viser, at han har fulgt ham længe.

Men min vurdering af Minamino har intet, at gøre med min vurdering af, at Götze ikke længere er god nok til os. De to ting er ikke relaterede. Og at Götze er tidligere tysk landsholdsspiller siger vel heller intet om hans nuværende niveau. Han har vel dårligt spillet en landskamp i 2 år. Det burde vel nærmere skræmme os væk, at han heller ikke længere er god nok til det?
Giv Lallana 1 sæson mere i stedet for Götze. Nej vel.

Vi skal have en top top klasse spiller i stedet. Vi skal have en der kan gøre en forskel.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » fredag, 10. jan, 2020 22:01

Thommo skrev:
fredag, 10. jan, 2020 14:53
AJJ skrev:
fredag, 10. jan, 2020 11:21

Der er simpelthen ingenting, der taler for Götze til Liverpool. Og det hele er kun baseret på, at han har kontraktudløb og stadig har et godt forhold til Klopp (ligesom næsten alle hans tidligere spillere i øvrigt...)
Det er da også væsentlige grunde (big time), som jeg ser det. Og som Niels K nævner, er det spøjst med Minamino hypen, baseret på 2 kampe mod LFC, modsat Gøtze med 63 landskampe for Tyskland!!!!!!!, bizart i min verden.
Undskyld - men tror sgu’ også du lever i bizaro world ind imellem. At Götze snart er gratis og har det godt med Klopp, er da ikke argument for at hente ham. Jeg er også transferfri og har det godt med Klopp - men jeg kan nok ikke tilføre holdet ret meget. At du konstant har et horn eller 2 i siden på Firmino, må du om. Korrekt han ikke er en 20-25 måls 9’er - til gengæld gør han så meget for holdet og skaber plads til mange andre

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » fredag, 10. jan, 2020 22:09

Thommo skrev:
fredag, 10. jan, 2020 14:53
AJJ skrev:
fredag, 10. jan, 2020 11:21

Der er simpelthen ingenting, der taler for Götze til Liverpool. Og det hele er kun baseret på, at han har kontraktudløb og stadig har et godt forhold til Klopp (ligesom næsten alle hans tidligere spillere i øvrigt...)
Det er da også væsentlige grunde (big time), som jeg ser det. Og som Niels K nævner, er det spøjst med Minamino hypen, baseret på 2 kampe mod LFC, modsat Gøtze med 63 landskampe for Tyskland!!!!!!!, bizart i min verden.
Ud fra den logik skulle vi jo hente Lothar Mattheus eller Oliver Kahn. Götze er iø startet inde i 29% af Dortmunds kampe denne sæson. Hvis vi antager at de ikke har tabt sutten fuldstændig, så er der nok en grund til han ikke har spillet mere, for et hold der er dårligere end vores. Hvis vi virkelig mangler en spiller der er god til at sidde på bænken, for et hold der er dårligere end vores eget, så må der være billigere optioner end Götze. Jorden Ibe kunne være en mulighed.

Fowler89
Indlæg: 1256
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 11. jan, 2020 03:58

Thommo skrev:
fredag, 10. jan, 2020 14:53
AJJ skrev:
fredag, 10. jan, 2020 11:21

Der er simpelthen ingenting, der taler for Götze til Liverpool. Og det hele er kun baseret på, at han har kontraktudløb og stadig har et godt forhold til Klopp (ligesom næsten alle hans tidligere spillere i øvrigt...)
Det er da også væsentlige grunde (big time), som jeg ser det. Og som Niels K nævner, er det spøjst med Minamino hypen, baseret på 2 kampe mod LFC, modsat Gøtze med 63 landskampe for Tyskland!!!!!!!, bizart i min verden.
Götze???? :laughin: Har du set fodbold siden 2014? Det er jo fuldstændig op ad bakke med ham, han er jo langt fra at være en spiller der kan spille i Liverpool ydermere nogen som helst Premier League hold. Han var rigtig god indtil han skiftede til Bayern, siden det fik hans karriere en drastisk ændring. Jeg er dybt forbavset over at der er nogen som mener at Götze bør komme til Liverpool i 2020, hvordan landskampe kan være et argument forstår jeg overhovedet ikke.
Minamino derimod er en "rising star" og lad os håbe han vil brillere under Klopp.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 11. jan, 2020 11:05

Filos of Isk skrev:
fredag, 10. jan, 2020 16:47
scouting systemet i sig selv er måske heller ikke så relevant, men det er rekruteringsstrategien og vi har lige købt en ny spiller, der i store træk vil udfylde samme rolle som Götze i givet fald ville komme til at gøre. Og nu er det bare en gang sådan at der er begrænsede antal pladser i en førsteholdstrup. Jeg syntes så også at et ville være en fejl at introducere en ny spiler til den samme rolle som Minamino er hentet ind til, fordi man må gå ud fra at vi har haft en ide med at hente ham og en tro på at han kan blive til noget og for at opnå dette skal han have plads til at vokse på og her er det så at der ikke, i mine øjne, er plads til Götze.

Man kan også sige at hvis man ville have Götze så skulle man have afholdt sig selv fra Minamino og det er her tillid til scouting systemet bliver lidt aktuelt. For at klubben fungerer ordentligt og langsigtet er man også nødt til at have ansatte man kan stole på og til at stole på sine ansatte.

Om Firmino er god nok... det er svært at sige, jeg tror nu uanset hvad at Werner ville have været mere af en Mané-konkurrent pga. hans hurtighed, gode dybdeløb og målfarlighed, men så kunne Mané selvfølgelig spille centralt, hvilket han jo også er glimrende i stand til. Men havde vi fortalt Werner at det var fordi han skulle erstatte Firmino, så havde han jo nok slået til med det samme og var allerede i klubben, men det gjorde vi ikke fordi det vil Klopp ikke, så er det vel det samme med Götze, så hvis vi hentede ham ville det være som alternativ till alle andre end Firmino :o .
Jeg er nok lidt på dit hold her FOI og fedt, at Götze kan få folk op af stolene :D

Vi behøver jo ikke at holde af de samme spillere allesammen, men jeg synes, at Götze ville klæde vores hold, da han er en tysk ting af noget Coutinho/Eriksen og var Tyskland's ubestridte toptalent og darling under Klopp. not so much under Guardiola, hvor han egentlig gjorde det ok, men det var måske svært at leve op til hypen som folkehelt i BM som 21 årig. Det er ikke alle, der bare løfter sådan en opgave og så i perfektionismens Tyskland. Sygdommen brød ud i 1. sæson efter hans tilbagevenden til Dortmund, og så spillede han faktisk en ganske fornuftig 2. sæson. I denne sæson står han jo lidt i en Eriksen-situation, hvor de ikke kan blive enige om en forlængelse, og Dortmund mangler jo ikke ligefrem offensiv spillere at tage af, så det er oplagt, at der bliver begrænset spilletid.

Denne her ridser tingene meget godt op:

https://www.forbes.com/sites/manuelveth ... 37246f383a

Hertha Berlin skulle være front runners til at nappe ham foran en række af andre klubber, da Hertha vil opruste kraftigt.

Hvem Minamino skal kunne spille i stedet for og i hvilket system, synes jeg, at der gives en interessant forklaring på her:

How the arrival of Takumi Minamino could change Mohamed Salah’s role

https://www.thisisanfield.com/2019/12/h ... lahs-role/

I dette skriv og ved selvsyn af vores kampe, kan man jo også se, at både Shaqiri og Origi ikke passer som Hans i Grethe i vores set up. Dygtige spillere men ikke hand made til Klopp. Mario Götze vil være en pæn opgradering på disse 2 spillere imo, og kvaliteten på reserverne i Minamino og Götze vil være så høj, at vi vil kunne give nogle tiltrængte hvil til vores 3 forreste, som man oplever igennem Klopp tiden har været mere af nød end af lyst.

Så har vi Curtis Jones, Elliott og senere Brewster, som der også bør være spilletid til i cups, som indskiftere og i udvalgte kampe, og vores 3 forreste bliver jo heller ikke yngre, og spillestilen er krævende.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14363
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » lørdag, 11. jan, 2020 11:35

Götze har toppet i en ung alder og kommer aldrig til at ramme det niveau igen. Vi har lige købt Minamino som der er langt mere fremtidsperspektiv i. Det vil undre mig voldsomt hvis det kommer til at ske. Klopp er næppe overhovedet interesseret i den handel.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 11. jan, 2020 11:57

Emmy skrev:
lørdag, 11. jan, 2020 11:35
Götze har toppet i en ung alder og kommer aldrig til at ramme det niveau igen. Vi har lige købt Minamino som der er langt mere fremtidsperspektiv i. Det vil undre mig voldsomt hvis det kommer til at ske. Klopp er næppe overhovedet interesseret i den handel.
Du er altid rimelig slagkraftig i udmeldingerne, Emmy, og det tror jeg ikke, man skal være i denne sag. Mange skriver, at Klopp ville have ham, da han skulle væk fra BM, men at interessen forsvandt, da Götze ville holde sine muligheder åbne til efter Euro 2016 - Klopp kræver som bekendt 100% dedikation fra spillerne.

Denne her er en udtalelse fra Klopp (og Götze) i 2018:

Gotze has already talked up a reunion with Klopp, saying: “I decided to leave Bayern and Jurgen Klopp was interested in getting me to Liverpool.

“And I was also interested in working with him again. [The desire to play for him] still exists.

“He is a world-class coach and that’s why it’s always an option.

“I decided to join Borussia Dortmund, but it was not a decision against Liverpool or Jurgen Klopp.”

And TransfermarketWeb say Klopp is keen to lure Gotze to Liverpool and away from his Dortmund nightmare.

Speaking in April, the Reds manager tipped Gotze to rediscover the form that once made him one of Europe’s most promising starlets.

"Mario Götze isn't a worse player now than when he was in his youth," he said.

"It wasn't just his choice to go to Munich.

“His family wanted it, and Bayern obviously wanted him.

“It didn't quite work out for him, but now he's in top condition again. He just needs a bit of normality."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 11. jan, 2020 13:44

Jeg tror sagtens Götze vil kunne blive bedre igen. Men jeg tvivler på at Liverpool FC er stedet han kan gøre det fordi han har brug for kampe.

Derimod kan Elliott, Minamino osv stadig lære meget i træning og har også brug for tid til at evaluere deres førsteholdskampe og træne på de ting de skal gøre bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar