Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 28. feb, 2019 11:24

Filos of Isk skrev:https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... d-15875443
Liverpool could be dealt a huge transfer blow with reports in German newspaper BILD that Timo Werner has agreed personal terms with Bayern Munich.
Meanwhile, BILD also claim that Leverkusen winger Julian Brandt is available for a cut-price fee
....

The 22-year-old is said to be available for around £22m, relatively cheap in today's market.
Brandt er en spiller der kan spille lidt over det hele(kanter og offensiv midt), han er en stor dreng, så han fylder også ret godt på midtbanen.

Han er ikke nummer et på min ønskeliste, men jeg tror helt sikkert at Klopp vil kunne få noget spændende ud af ham.

Men han kan nok ikke spille Firmino-pladsen, så det skulle mere være suplement til Werner eller en anden angriber, imø.
Var der ikke noget med, at det blev kraftigt antydet, at Brandt var Klopp's foretrukne target, mens spejdere og så Edwards pressede hårdt på, for at det blev Salah, vi skrev med i stedet ?
Det er jo lidt groft sat op, og Klopp har naturligvis haft det sidste ord, men det fortæller jo historien om, at Klopp lytter til sine kompetente kollegaer, men det gør vel dette rygte mere interessant, og 22 mille er jo peanuts i dagens marked.

Vi kan jo se, at vi har angribere i Salah og Mané udover Firmino, og der kan sættes flueben ved alle de andre offensive pladser ud for Brandt, så det lyder ikke tosset. Jeg bliver nu også mere og mere varm på tanken om at beholde Origi, og så vil jeg glæde mig til at se mere til Brewster.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 28. feb, 2019 11:47

Niels K skrev:
Var der ikke noget med, at det blev kraftigt antydet, at Brandt var Klopp's foretrukne target, mens spejdere og så Edwards pressede hårdt på, for at det blev Salah, vi skrev med i stedet ?
Det er jo lidt groft sat op, og Klopp har naturligvis haft det sidste ord, men det fortæller jo historien om, at Klopp lytter til sine kompetente kollegaer, men det gør vel dette rygte mere interessant, og 22 mille er jo peanuts i dagens marked.

Vi kan jo se, at vi har angribere i Salah og Mané udover Firmino, og der kan sættes flueben ved alle de andre offensive pladser ud for Brandt, så det lyder ikke tosset. Jeg bliver nu også mere og mere varm på tanken om at beholde Origi, og så vil jeg glæde mig til at se mere til Brewster..
Det var også min forståelse at Klopp ville have Brandt og Edwards spurgte om han havde overvejet Salah, måske fordi han er en mere direkte-målsøgende kanttype.

Nej 22 millioner er nemlig ikke ret meget for en dygtig tysker. Han bliver jo nok aldrig den der Riquelme-agtige 10'er på midten, men det tror jeg simpelhen heller ikke Klopp ønsker sig. Brandt ville give os offensive muligheder på kanten og midtbanen. Altså han er jo meget kant i dag, men jeg ser ham helt klart gøre det godt i en Milner-Chamberlain rolle, hvor han måske får det svært på kanten i 4-3-3, hvor kanterne skal true målet, men når vi spiller 4-2-3-1 vil han også være rigtig god kanten.

Jeg tror ikke vi sætter Origi billigt til salg, nu må vi se han får jo nok resten af sæsonen og måske noget af preseason til at vise hvad han kan, det samme med Brewster. og så vurderer Klopp og Edwards ud fra hvad de viser og hvilke angribere der måske kan lokkes til klubben.

Jeg må indrømme at jeg stadig er lun på folk som Zaha og Leon Bailey, men nu har jeg råbt og skreget for at se Origi i venstreside af angrebet, så nu må jeg jo backe ham lidt op. :roll:

Billige Brandt kunne jo også åbne op for at man samtidig kunne signe enten en mere 1:1 Firmino reserve eller en dyr forsvarsspiller. Ligesom den billige Shaqiri nok var med til at åbne for at vi smed boksen efter Alisson*.

*jeg ved godt at det er spekulation
Senest rettet af Filos of Isk torsdag, 28. feb, 2019 12:34, rettet i alt 1 gang.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » torsdag, 28. feb, 2019 12:19

Rent offensivt til de 3 pladser i en 4-3-3 så er en ny mand vel reelt nok.

Salah/Shaqiri - Firmino/Origi - Mane/Brandt(nu vi ikke skriver Werner længere)

Vi kan jo altid rotere hvis ikke Origi bliver stærk nok til at afløse Firmino således det er Salah der er centralt.

Jeg er fortrøstningsfuld hvis vi henter EN god offensiv spiller, Holder på Origi og giver Brewster og Wilson nogle kampe for at modne dem.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 28. feb, 2019 12:39

ilusio skrev:Rent offensivt til de 3 pladser i en 4-3-3 så er en ny mand vel reelt nok.

Salah/Shaqiri - Firmino/Origi - Mane/Brandt(nu vi ikke skriver Werner længere)

Vi kan jo altid rotere hvis ikke Origi bliver stærk nok til at afløse Firmino således det er Salah der er centralt.

Jeg er fortrøstningsfuld hvis vi henter EN god offensiv spiller, Holder på Origi og giver Brewster og Wilson nogle kampe for at modne dem.
Helt klart. Altså Werner er jo heller ikke død, en ting er at han rygtes at være blevet enig med Bayern, men Bayern skal jo så også overbevise RBL, men rygtet kan jo også have fjer og sige rap.

Jeg tænker også at en rigtig god spiller til en eller anden offensiv plads vil være rigtig godt at få ind, men om det er en kant, angriber eller offensiv midt er ikke lige så vigtigt som hvor god han er til at spille bold.

Men samtidig er vi ikke tvunget til at handle spillere der ikke er gode nok eller som kræver for meget i løn eller som Klopp mener har den forkerte mentalitet.

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » torsdag, 28. feb, 2019 13:55

Filos of Isk skrev:
ilusio skrev:Rent offensivt til de 3 pladser i en 4-3-3 så er en ny mand vel reelt nok.

Salah/Shaqiri - Firmino/Origi - Mane/Brandt(nu vi ikke skriver Werner længere)

Vi kan jo altid rotere hvis ikke Origi bliver stærk nok til at afløse Firmino således det er Salah der er centralt.

Jeg er fortrøstningsfuld hvis vi henter EN god offensiv spiller, Holder på Origi og giver Brewster og Wilson nogle kampe for at modne dem.
Helt klart. Altså Werner er jo heller ikke død, en ting er at han rygtes at være blevet enig med Bayern, men Bayern skal jo så også overbevise RBL, men rygtet kan jo også have fjer og sige rap.

Jeg tænker også at en rigtig god spiller til en eller anden offensiv plads vil være rigtig godt at få ind, men om det er en kant, angriber eller offensiv midt er ikke lige så vigtigt som hvor god han er til at spille bold.

Men samtidig er vi ikke tvunget til at handle spillere der ikke er gode nok eller som kræver for meget i løn eller som Klopp mener har den forkerte mentalitet.
Hvad med leje af Malcom fra Barcelona med evt. mulighed for, at købe ham?
Ellers er der mange spændende spillere i Tyskland, som kunne være gode bredde spillere, at få ind i truppen.
Derudover, så vil jeg gerne beholde Origi, med mindre vi finder en bedre erstatning.
Billede

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 28. feb, 2019 15:23

Xenne skrev:
Filos of Isk skrev:
ilusio skrev:Rent offensivt til de 3 pladser i en 4-3-3 så er en ny mand vel reelt nok.

Salah/Shaqiri - Firmino/Origi - Mane/Brandt(nu vi ikke skriver Werner længere)

Vi kan jo altid rotere hvis ikke Origi bliver stærk nok til at afløse Firmino således det er Salah der er centralt.

Jeg er fortrøstningsfuld hvis vi henter EN god offensiv spiller, Holder på Origi og giver Brewster og Wilson nogle kampe for at modne dem.
Helt klart. Altså Werner er jo heller ikke død, en ting er at han rygtes at være blevet enig med Bayern, men Bayern skal jo så også overbevise RBL, men rygtet kan jo også have fjer og sige rap.

Jeg tænker også at en rigtig god spiller til en eller anden offensiv plads vil være rigtig godt at få ind, men om det er en kant, angriber eller offensiv midt er ikke lige så vigtigt som hvor god han er til at spille bold.

Men samtidig er vi ikke tvunget til at handle spillere der ikke er gode nok eller som kræver for meget i løn eller som Klopp mener har den forkerte mentalitet.
Hvad med leje af Malcom fra Barcelona med evt. mulighed for, at købe ham?
Ellers er der mange spændende spillere i Tyskland, som kunne være gode bredde spillere, at få ind i truppen.
Derudover, så vil jeg gerne beholde Origi, med mindre vi finder en bedre erstatning.
Uha Malcolm in the middle. jeg ved godt han er mest kant, men han kunne nok godt spille i midten.

Den har jeg godt tænkt på. Problemet er at jeg tror Barcelona sætter ham for dyrt. Men han er jo en dygtig nok spiller.
Vi skal passe lidt på, fordi for 3 år siden så var vi en klub der ville (potentielt) vinde enormt meget ved at støvsuge Barcelona og Real Madrid for spillere som Malcolm og Ceballos, men nu vi jo flyttet os en del og derfor sættes barren også ret højt. Jeg syntes egentlig ikke at Malcolm var nået op på et niveau hvor BArcelona burde være interesserede.

Jeg tror lidt at han hellere vil blive og kæmpe for sin plads i barceloan end at skifte til Liverpool hvor han heller ikke har udsigt til en startplads. Og det er jo også spillere med den mentalitet vi skal kigge på. Men Barcelona har bare en del spillere i den kategori og man ved bare at hvis RM køber Hazard så går Barcelonas fans i panik og så skal de også købe et eller andet, jeg tror det bliver Icardi, men en anden mulighed kunne være Dybala. Men det kræver nok at Barcelona køber en ny kantspiller/ 2nd striker inden Malcolm får travlt med at smutte, men det er der jo også sandsynlighed for at de gør.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14385
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 28. feb, 2019 19:42

Det er tamt ikke at komme med andre forslag, men jeg ser ikke Werner og f.eks. Malcolm som de store forstærkninger. Werner er gået fuldstændig i stå efter vinterpausen i Bundesligaen. Og Malcolm er bare en dyr squadplayer Barca ikke gider bruge men gerne vil sælge dyrt.
Jeg er ikke specielt hooked på de to. Vi kan godt tillade os at drømme højere
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5690
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 28. feb, 2019 19:59

Emmy skrev:Det er tamt ikke at komme med andre forslag, men jeg ser ikke Werner og f.eks. Malcolm som de store forstærkninger. Werner er gået fuldstændig i stå efter vinterpausen i Bundesligaen. Og Malcolm er bare en dyr squadplayer Barca ikke gider bruge men gerne vil sælge dyrt.
Jeg er ikke specielt hooked på de to. Vi kan godt tillade os at drømme højere
Hvem tænker du her?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 28. feb, 2019 22:33

Jeg ved ikke, hvem Emmy har på sin liste. Jeg har selv nedenstående emner, som jeg tænker måske kunne være interessante for os. Og den liste er Werner stadig på..... (listen er ikke i prioriteret rækkefølge)

Suso - AC Milan
Ziyech - Ajax
Hazard - Gladbach
Werner - Leipzig
Dybala - Juventus
James - Bayern / Real Madrid
Jovic - Frankfurt
Icardi - Inter
Bergwijn - PSV
Dembele - Barcelona
Eriksen - Tottenham
Fekir - Lyon
Pepe - Lille
Hazard - Chelsea
Brandt - Leverkusen
Sancho - Dortmund
Zaha - Crystal Palace
Vardy - Leicester
Insigne - Napoli
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » torsdag, 28. feb, 2019 22:40

Så skal vi gå all-in og hente Dybala.

Mauro Icardi ser ud til at ville forlade Inter til sommer, men er umiddelbart udpræget angriber og vil ikke give meget fleksibilitet. Derudover er han ikke typen der arbejder stenhårdt defensivt.

Som backup til fløjene kunne Steven Bergwijn være et utroligt spændende køb. Han er 21, scorer fornuftigt med mål og lægger op til mange. Og så præstere han lige godt som både højre og venstre fløj-angriber.

Fekir er vel en anden mulighed, som i stil minder en del om Firmino. Er ikke sikker på, at han stadig er et target efter knæ-gate, men han er god på den offensive midt, hvor han har været bedst i denne sæson, men kan også sagtens spille angriber.

Memphis Depay er en anden mulighed fra Lyon, som kan spille både angriber, fløjangriber (venstre), og offensiv midt.

Nicolas Pepe fra Lille er også en spændende spiller, som dog kun dækker højre fløj, hvor både Salah og Shaqiri dækker os fint ind og hvor Harry Wilson ligeledes kan være backup.

Sebastien Haller og Luka Jovic fra Frankfurt har også gjort sig særdeles godt bemærket i denne sæson og så er der selvfølgelig spillere som Julian Brandt og Leon Bailey, som virker til at være faldet en smule af på den i forhold til tidligere.

Skal man drømme, ja så henter vi Griezmann, som måske kunne være fristet til at prøve noget nyt.

EDIT: Texy kom mig i forkøbet med en fin liste, hvor der er spillere som jeg også overvejede eller havde glemt. Jeg synes også selv Kai Havertz ville være en virkelig spændende spiller til vores offensive midt.

Et wild card kunne være en spiller som Wissam Ben Yedder fra Sevilla, men ved ikke helt hvordan han ville passe ind. Tror dog han ville kunne erhverves til en fornuftigt pris og han ville formentlig kunne acceptere at være bag Firmino i køen.

Oomph242
Indlæg: 5690
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 28. feb, 2019 22:47

texy skrev:Jeg ved ikke, hvem Emmy har på sin liste. Jeg har selv nedenstående emner, som jeg tænker måske kunne være interessante for os. Og den liste er Werner stadig på..... (listen er ikke i prioriteret rækkefølge)

Suso - AC Milan
Ziyech - Ajax
Hazard - Gladbach
Werner - Leipzig
Dybala - Juventus
James - Bayern / Real Madrid
Jovic - Frankfurt
Icardi - Inter
Bergwijn - PSV
Dembele - Barcelona
Eriksen - Tottenham
Fekir - Lyon
Pepe - Lille
Hazard - Chelsea
Brandt - Leverkusen
Sancho - Dortmund
Zaha - Crystal Palace
Vardy - Leicester
Insigne - Napoli
Dembele, Hazard (Chelsea), Dybala og Eriksen er nok næppe sandsynlige.

Ziyech, Brandt Fekir, Jovic og Sancho ville være interessante. Sancho vil dog nok være forfærdelig dyr..

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 01. mar, 2019 11:08

Hvis Origi og Daniel sendes væk skal der en topangriber ind. En der laver 15-20 mål. Jeg tror de hiver en kanin op af hatten. En ungt kæmpetalent.
Og der skal hentes en kreativ hurtig offensiv midt.
Og jeg synes Lallans skal skiftes med ny kant.
Jeg tror de kigge på spillere fra Argentina, Brasilien og andre sted i det sydamerikanske til dem kreative del.

De i ovenstående nævnte navne tror jeg ikke rammer så meget, som en af de spillere Klopp vil have minus Werner.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » fredag, 01. mar, 2019 11:42

Oomph242 skrev:
texy skrev:Jeg ved ikke, hvem Emmy har på sin liste. Jeg har selv nedenstående emner, som jeg tænker måske kunne være interessante for os. Og den liste er Werner stadig på..... (listen er ikke i prioriteret rækkefølge)

Suso - AC Milan
Ziyech - Ajax
Hazard - Gladbach
Werner - Leipzig
Dybala - Juventus
James - Bayern / Real Madrid
Jovic - Frankfurt
Icardi - Inter
Bergwijn - PSV
Dembele - Barcelona
Eriksen - Tottenham
Fekir - Lyon
Pepe - Lille
Hazard - Chelsea
Brandt - Leverkusen
Sancho - Dortmund
Zaha - Crystal Palace
Vardy - Leicester
Insigne - Napoli
Dembele, Hazard (Chelsea), Dybala og Eriksen er nok næppe sandsynlige.

Ziyech, Brandt Fekir, Jovic og Sancho ville være interessante. Sancho vil dog nok være forfærdelig dyr..
Suso skulle have en frikøbsklausul på 300 mio. kr.
Derudover så er jeg stadig varm på Fekir.
Dybala vil være drømme signingen og Dembelele ser jeg ikke som en mulighed.
Malcom ser jeg til gengæld, som en mulighed for leje ala. Real og Munchen lavede.
Han er stadig ung og vi skal huske på at Juventus lod også Comann gå til Bayern på lignende aftale, så det kan godt være en gevinst.
Billede

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 01. mar, 2019 12:40

Kelly skrev: topangriber ind. En der laver 15-20 mål. Jeg tror de hiver en kanin op af hatten. En ungt kæmpetalent.
Og der skal hentes en kreativ hurtig offensiv midt.
Jeg kunne godt forestille mig at Wilson får Lallana's rolle på holdet og så får vi en ny offensiv spiller ind til at overtage for Sturridge og evt. Origi.

Den nye offensive spiller tror jeg bliver en lidt mere målsøgende type end Shaqiri.
på den måde har vi to forskellige typer på bænken, en assist mager i Shaqiri og en mere direkte spiller i Ny.

Jeg kunne godt forestille mig at vi prøver at replikere Gabriel Jesus og hente en eller fler unge stortalenter istedet for spillere der allerede er stjerner. fordi:
Oomph242 skrev:
Dembele, Hazard (Chelsea), Dybala og Eriksen er nok næppe sandsynlige.
Så i stedet for at hente de næstbedste i 25 årsalderen, så går vi efter de bedste der ikke er helt "voksne" endnu.

Houssem Aouar
Kai Havertz
kunne være bud på midtbanen.

Men omvendt så tror jeg også at en af årsagerne til at Klopp-Edwards gør det så godt på transfermarkedet er at de lige bruger lidt mere tid på at studere et muligt target inden de slår til. Det betyder at vi nogle gange misser ud på en Werner type, men det gør også at vi ikke bruger ret mange penge forkert. En stor del af en spillers talent sidder jo i mentaliteten og mentalitet kan være meget svært at se på en fodboldbane og kræver meget hårdt arbejde fra vores scouts.

Det er jo også mere sådan en velsmurt storklub skal operere:
signe de bedste tilgængelige spillere, udvikle nogle talenter, men samtidig skal man altid have en utrolig stærk trup.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 01. mar, 2019 13:05

Vores 3 forreste har generelt en vældig god fysik og står sjældent over. Man har set utallige citater fra spillere, der siger, at de altid ønsker at spille alle kampe, så der lader ikke til at være en lyst til eller et behov for at blive sparet, hvis fysikken ellers er i orden.

Man kan aldrig gardere sig mod alvorlige skader, så der skal vi have folk klar til at tage over, men udgangspunktet for vores start 11 er med Mané, Firmino og Salah stort set hver eneste gang, og de omtales vidt og bredt som verdens måske giftigste 3 kløver.

Alle 3 kan spille den centrale angriber, så vi mangler i princippet ikke en sådan, så det er nok mere på den offensive midt og i rollen som yderangriber, vi kan bruge en mand mere, som meget gerne skal kunne udfylde alle rollerne.

Wilson vil kunne byde ind på en del af jobbeskrivelsen, og han vil kunne tilføre holdet farlighed på frispark og langskud, som er lidt en mangelvare på holdet i dag, selvom det er oplagt at lade Trent sparke, hvor den ligger til højrebenet spiller og Wilson modsat.

Oxlade kommer også til at byde ind på opgaven, og vi har også Gini og Keita som kan operere bag de forreste, hvis Milner eller Hendo foretrækkes sammen med Fabinho på de 2 andre pladser.

Brewster ser ud til at være lovet pænt med spilletid, da han underskrev sin aftale, og vi har også Shaqiri i truppen.

Jeg hælder derfor som den offensive spiller til Julian Brandt, der fortsat er en ung spiller, men som givetvis ville kunne nyde godt af at komme under Klopp's vinger og stille og roligt gennemgå en udvikling, der kan indfri hans potentiale, og hvor han vil tage den spilletid, han får og agere professionelt hele vejen igennem, som tyskere normalt gør.

Divock Origi kender sin rolle på holdet og ved efterhånden også, hvad der skal til for at det er ham, der står som den næste efter de 3 til en plads blandt de startende 11. Hvis han fortsat kan finde motivationen og kæmpe videre, og Klopp har tilliden til ham, så beholder jeg ham gerne, da han fortsat er ung og har en virkelig god fysik. Disse tal fortæller jo noget om, at der er krummer i knægten:

OptaJoe

@OptaJoe

11 - Divock Origi has had a direct hand in 11 goals in his last 18 Premier League starts for Liverpool (seven goals, four assists). Handy?

1.329
22.28 - 27. feb. 2019

Besvar