Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » lørdag, 19. aug, 2017 21:07

Forstår ikke rigtig hvorfor nogen vægter Meyer over Chamberlain? Hvad er det Meyer har vist? Han har ganske givet et pænt potentiale, men er trods alt 21 år og spiller vel ikke en gang fast for Schalke. Ox har bevist sig i PL og kan spille over nærmest hele banen. Og så er han engelsk.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 19. aug, 2017 21:21

Mads T. skrev:Forstår ikke rigtig hvorfor nogen vægter Meyer over Chamberlain? Hvad er det Meyer har vist? Han har ganske givet et pænt potentiale, men er trods alt 21 år og spiller vel ikke en gang fast for Schalke. Ox har bevist sig i PL og kan spille over nærmest hele banen. Og så er han engelsk.
Tilgængelighed og talent. Selvom om Meyer har stået lidt stille på det sidste.

Sidste sæson spillede han nu med i 27 kampe i Bundesligaen, var skadet i 6 kampe og sad på bænken i 1 kamp. Så lidt fast mand er han da.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » lørdag, 19. aug, 2017 23:59

Niels K skrev:
nikand skrev:L'Equipe skriver at Draxler er ledig på markedet efter Emery har sagt Draxler ikke bliver en del af truppen. Er Draxler kun kantangriber?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han kan vist også spille den offensive midt, men kanten er den foretrukne position.

Han kunne være et godt bud på en spiller, der kan indgå i rotation med Salah og Mané. Max meyer kunne være et godt bud på en rotationsspiller til Lallana/Coutinho.

Lad os slutte vinduet af med:

VvD
Naby Keita
Julian Draxler
Max Meyer / Oxlade-Chamberlain

:laughin:
Kunne sagtes tilslutte mig de omtalte navne, men tror vi har handlet færdig for i sommer. Jeg syntes vi mangler noget, men klopp er vist klar på at kan han ikke få VVD og Keita - så skal han ikke have noget

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » søndag, 20. aug, 2017 00:33

Ja, det kunne det godt tyde på... Men lad os nu se. Jeg tror, at der kommer enkelt spiller mere, om end det nok næppe bliver Keita — desværre. Jeg hverken tror eller håber, at Klopp er tilfreds med den nuværende bagkæde, så hvis vi henter en forstærkning, bliver det formentlig (og forhåbentlig!) dér.
Vi spillede en ok kamp mod Palace i dag, endda med et rotationspræget hold, mod en modstander, vi efterhånden har haft det svært mod. Måske er vores hold slet ikke så mangelfuldt, som jeg blandt andet selv finder det? Jeg ved det ikke. Silly season har det med at indstifte en masse forventninger, men hvis vi reelt set ikke kan finde de forstærkninger, Klopp finder passende, er det måske okay blot at koncentrere sig om og udvikle den trup, vi har nu?

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 20. aug, 2017 02:05

Hvis der ikke kan findes forstærkninger til Gini og Lovrens positioner med det budget vi har til rådighed, så skal hele det sportslige setup ansvarlige for vores transfers smides på porten. Og vi snakker ikke Max Meyer. Han er langt fra god nok.

Gad vide, hvorvidt handler kan være betinget af vores deltagelse i Champions League. Klopp har dog tidligere udtalt, at han ikke ønsker spillere, der stiller disse betingelser. Men det ville alligevel ikke komme som en overraskelse, hvis 1-2 handler afhang af dette.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 20. aug, 2017 09:45

Robbie_God_Fowler skrev:Hvis der ikke kan findes forstærkninger til Gini og Lovrens positioner med det budget vi har til rådighed, så skal hele det sportslige setup ansvarlige for vores transfers smides på porten. Og vi snakker ikke Max Meyer. Han er langt fra god nok.

Gad vide, hvorvidt handler kan være betinget af vores deltagelse i Champions League. Klopp har dog tidligere udtalt, at han ikke ønsker spillere, der stiller disse betingelser. Men det ville alligevel ikke komme som en overraskelse, hvis 1-2 handler afhang af dette.
Det er fuldstændig korrekt at påpege, at vores sportsdirektør er under gigantisk pres. Her taler vi deslige om salg og kontraktforlængelser. Men der er flere klubber, ikke kun i England, hvor man mærker konsekvenserne af at rige ejere og kæmpe tv-aftaler gør, at klubberne har råd til at sige nej. Klopp var selv ude at sige, at der ville være drama op til transfer deadline (ikke ordret). Så det er nok meget sandt i år, at der virkelig kan vindes og tabes op til deadline. Også fascinerende. Håber, men tror ikke, vi er dygtige hvad det angår..

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » søndag, 20. aug, 2017 10:13

Jeg mener efterhånden, at det er tid til at få sat nogle regler op for transfervinduet. Simpelthen regulering af en art. Jeg er træt af, at det tager så meget fokus fra fodbolden, spillerne, klubben. Det skaber også de forkerte (og uinteressante) historier. Tænk hvis sportsiderne lavede en lang feature om TAA, i stedet for om Neymar eller Coutinho. Jeg har ikke formlen, slet ikke, men kan blot konstatere at jeg er ved at få nok af de her silly seasons. Det ville da være en start hvis man forkortede det så det sluttede ved sæsonstart.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » søndag, 20. aug, 2017 10:37

Robbie_God_Fowler skrev:Hvis der ikke kan findes forstærkninger til Gini og Lovrens positioner med det budget vi har til rådighed, så skal hele det sportslige setup ansvarlige for vores transfers smides på porten.
Jeg er ret sikker på det ikke er budgettet der er problemet. Konkurrencen om de bedste spillere er markant højere når vi nu er i konkurrence med West Ham og lign.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » søndag, 20. aug, 2017 11:08

Surf skrev:Jeg mener efterhånden, at det er tid til at få sat nogle regler op for transfervinduet. Simpelthen regulering af en art. Jeg er træt af, at det tager så meget fokus fra fodbolden, spillerne, klubben. Det skaber også de forkerte (og uinteressante) historier. Tænk hvis sportsiderne lavede en lang feature om TAA, i stedet for om Neymar eller Coutinho. Jeg har ikke formlen, slet ikke, men kan blot konstatere at jeg er ved at få nok af de her silly seasons. Det ville da være en start hvis man forkortede det så det sluttede ved sæsonstart.
Det skal reguleres fra officiel side (fifa) , så det sker nok ikke.
Men det vi ser i markedet nu og de sidste par år er sygt!
På et tidspunkt må det briste.
Jeg er fan af Liverpool! Jeg er ikkefan af Coutinho eller nogen andre spillere.
Jeg er egentlig ligeglad med hvad spillerne hedder.
Jeg ønsker at Liverpool vinder hvergang og jeg er fuldstændig ligeglad med hvem der er på banen. Bare vi vinder!

På et tidspunkt vil den almindelige fodbold fan, vende sig og kigge efter et andet sted at lægge sit engagement for det vi er vidner til i denne tid, er alt for langt fra det vi blev faschineret af.

De nationale ligaer er efterhånden blevet degraderet til at handle om Chl kval. Mesterskabet står i anden række.
Uden at vide det, tænker jeg at Chl kvalificering gennem en 3 plads giver flere penge end mesterskab isoleret set!
Det er imo et kæmpe skråplan ifht fodboldfans som, som udgangspunkt holder med et hold.

Hverken klubber eller spillere overholder kontrakter længere.
Det er kun pengene der styrer gamet. Der er ingen reel klubfølelse hos spillerne.
Fansne er de eneste tro mod klubben, alt andet handler om penge.

Det er rædselsfuldt og transfervinduerne sætter streg under det.






Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 20. aug, 2017 12:09

@ mortenbak

Du har muligvis ret i det store perspektiv. Men jeg kan love dig, at jeg LANGT hellere vil have at Liverpool vinder PL end CL. Jeg har på fornemmelsen, at man kan finde mange ligesindede på Anfield.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 20. aug, 2017 19:21

Mads T. skrev:Forstår ikke rigtig hvorfor nogen vægter Meyer over Chamberlain? Hvad er det Meyer har vist? Han har ganske givet et pænt potentiale, men er trods alt 21 år og spiller vel ikke en gang fast for Schalke. Ox har bevist sig i PL og kan spille over nærmest hele banen. Og så er han engelsk.
For mig er Max Meyer mere spændende af flere grunde:

1) han er en mere en offensivmidt type, hvor Ox er mere en box-to-box. Vi har Wijnaldum, Milner, Can, Grujic der kan spille btb og Lallana og Coutinho på OM.

2) Ox er mere etableret, så henter vi ham skal han have en plads i startopstillingen. Har svært ved at se vi kan lokke ham til ellers. Selfølgelig med forbehold for at han træner hårdt nok osv.
Meyer kan ikke forvente at være foran Coutinho og Lallana i køen og ved at han skal kæmpe for at vise sit værd.

3) jeg tror lidt at vi mister Coutinho om et år, medmindre vi vinder PL/CL. Derfor ville det jo være genialt at få en mulig erstatning ind der så kan få et helt år til at falde til før han får det helt store ansvar på sig. Og hvis vi mister Coutinho tidligere har vi to gode i Lallana og Meyer til OM, plus Salah har fået Coutinhos plads på fløjen, det vil sige vi kan reinvestere Coutinho pengene i en forsvarsklippe, måske sælge Moreno billigt og hente en ny VB og/eller en central midtbane(Goretzka/Keita).

4) Meyer vil også kunne bruges som kant og vil være lykkelig for spilletiden, hvor Ox'en vil spille på midten og bliver nok* demotiveret hvis han skal bruges alle mulige andre steder.

Så humlen i det hele er at Meyer er bedre at hente fordi vi lige nu mere mangler kreativ bredde(og lederskab i forsvaret/defensiv midt)og fordi han er yngre og bedre kan formes ind i klubbens spillestil.

Jeg vil dog sige at jeg tror at Ox har en klar fordel over Milner og Wijnaldum når Coutinho og Lallana mangler fordi han er mere kreativ end dem, derfor er han en ok fornuftig spiller at hente. Men han skal være en markant forbedring i forhold til Milner/Wijnaldum og det er jeg ikke sikker på at han er.

*jeg kender ikke manden personligt, så det er primært baseret på tidligere diskutioner herinde om Oxlade.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » søndag, 20. aug, 2017 22:19

Filos of Isk skrev:
Mads T. skrev:Forstår ikke rigtig hvorfor nogen vægter Meyer over Chamberlain? Hvad er det Meyer har vist? Han har ganske givet et pænt potentiale, men er trods alt 21 år og spiller vel ikke en gang fast for Schalke. Ox har bevist sig i PL og kan spille over nærmest hele banen. Og så er han engelsk.
For mig er Max Meyer mere spændende af flere grunde:

1) han er en mere en offensivmidt type, hvor Ox er mere en box-to-box. Vi har Wijnaldum, Milner, Can, Grujic der kan spille btb og Lallana og Coutinho på OM.

2) Ox er mere etableret, så henter vi ham skal han have en plads i startopstillingen. Har svært ved at se vi kan lokke ham til ellers. Selfølgelig med forbehold for at han træner hårdt nok osv.
Meyer kan ikke forvente at være foran Coutinho og Lallana i køen og ved at han skal kæmpe for at vise sit værd.

3) jeg tror lidt at vi mister Coutinho om et år, medmindre vi vinder PL/CL. Derfor ville det jo være genialt at få en mulig erstatning ind der så kan få et helt år til at falde til før han får det helt store ansvar på sig. Og hvis vi mister Coutinho tidligere har vi to gode i Lallana og Meyer til OM, plus Salah har fået Coutinhos plads på fløjen, det vil sige vi kan reinvestere Coutinho pengene i en forsvarsklippe, måske sælge Moreno billigt og hente en ny VB og/eller en central midtbane(Goretzka/Keita).

4) Meyer vil også kunne bruges som kant og vil være lykkelig for spilletiden, hvor Ox'en vil spille på midten og bliver nok* demotiveret hvis han skal bruges alle mulige andre steder.

Så humlen i det hele er at Meyer er bedre at hente fordi vi lige nu mere mangler kreativ bredde(og lederskab i forsvaret/defensiv midt)og fordi han er yngre og bedre kan formes ind i klubbens spillestil.

Jeg vil dog sige at jeg tror at Ox har en klar fordel over Milner og Wijnaldum når Coutinho og Lallana mangler fordi han er mere kreativ end dem, derfor er han en ok fornuftig spiller at hente. Men han skal være en markant forbedring i forhold til Milner/Wijnaldum og det er jeg ikke sikker på at han er.

*jeg kender ikke manden personligt, så det er primært baseret på tidligere diskutioner herinde om Oxlade.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak for et dejligt indspark Filos og Isk - noget mere nuanceret end de tidligere "Vi skal ikke have Ox fordi han lugter og er grim" debatter.

jeg kender ikke meget til Meyer, men jeg syntes Ox'en passer perfekt ind til vores hold. Stærk, hårdtarbejdende, hurtig, god teknik og et godt blik for medspillere. Kan derudover spille flere pladser. Derudover er han faktisk også ganske god med hovedet, hvilket generelt er en mangelvare i vores trup. Han har rigtig meget erfaring trods hans relative unge alder. Og så er han generelt i en opadgående kurve og bliver generelt bedre og bedre.

Ja, han har ikke Coutinho og Lallana's evne til det helt snævre spil. Og nej, han er ikke verdens målfarligste spiller. Og ja, han er generelt for skadet. Men hvis han kan fås til under 30 mio pund (som det var rygtes til tidligere i vinduet) så vil han i mine øjne være en perfekt tilføjelse til vores trup, der med en spiller vil give os bredde til 5-6 pladser.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 20. aug, 2017 22:34

Rigtig godt indlæg Filos of Isk og jeg kan følge mange af dine punkter. Jeg mener bare at Ox er en forstærkning af vores trup nu og her, plus han er på vej ind i sin bedste alder. Meyer kan muligvis gå hen og blive en forstærkning, men jeg er i tvivl om hans niveau og hvor langt han egentlig kan komme. Hypen om ham har været stor, men det virker ikke som om han har kunne leve op til den i sidste sæson.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » søndag, 20. aug, 2017 22:43

Igen, hvorfor skulle Ox vælge bænken i Liverpool, hvis han er træt af bænken i Arsenal? It doesn't make sense.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » mandag, 21. aug, 2017 08:48

Kasper88 skrev:Igen, hvorfor skulle Ox vælge bænken i Liverpool, hvis han er træt af bænken i Arsenal? It doesn't make sense.
Nye omgivelser, nye kollegaer., nyt projekt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Besvar