Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 02. aug, 2017 12:13

MP skrev:Man skal ikke glemme at en af de væsentligste grunde til at der blev efterspurgt en ny CM, var grundet manglende kreativitet. Gennem købet af Salah kan Coutinho rykkes derned og ihvertfald løse dét problem på midten.
Central forsvarsspiller må alt andet lige være den vigtigste position at få styrket i dette vindue. Af den grund ser jeg også VVD handelen som værende den afgørende faktor om hvorvidt dette vindue er en succes eller fiasko. Lander vi ham, så er jeg fint tilfreds og føler vi er tilpas styrket i alle kæder. Så kan Keita komme til næste sommer
Er så træt af den sandhed om, at Coutinho pludselig er central midtbanespiller. Nej, han er ikke bare lige vores løsning der, vi skal have en kvalitetsspiller til midten ind.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 02. aug, 2017 12:16

Aggerdoo skrev:
MP skrev:Man skal ikke glemme at en af de væsentligste grunde til at der blev efterspurgt en ny CM, var grundet manglende kreativitet. Gennem købet af Salah kan Coutinho rykkes derned og ihvertfald løse dét problem på midten.
Central forsvarsspiller må alt andet lige være den vigtigste position at få styrket i dette vindue. Af den grund ser jeg også VVD handelen som værende den afgørende faktor om hvorvidt dette vindue er en succes eller fiasko. Lander vi ham, så er jeg fint tilfreds og føler vi er tilpas styrket i alle kæder. Så kan Keita komme til næste sommer
Er så træt af den sandhed om, at Coutinho pludselig er central midtbanespiller. Nej, han er ikke bare lige vores løsning der, vi skal have en kvalitetsspiller til midten ind.
På mig ligner det også mere en nødløsning.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » onsdag, 02. aug, 2017 12:18

På mig ligner det den plads han kommer til at spille mere eller mindre resten af hans karriere.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 02. aug, 2017 12:21

Mads T. skrev:På mig ligner det den plads han kommer til at spille mere eller mindre resten af hans karriere.
Kun hvis han ryger til Barcelona.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » onsdag, 02. aug, 2017 12:22

Aggerdoo skrev:
MP skrev:Man skal ikke glemme at en af de væsentligste grunde til at der blev efterspurgt en ny CM, var grundet manglende kreativitet. Gennem købet af Salah kan Coutinho rykkes derned og ihvertfald løse dét problem på midten.
Central forsvarsspiller må alt andet lige være den vigtigste position at få styrket i dette vindue. Af den grund ser jeg også VVD handelen som værende den afgørende faktor om hvorvidt dette vindue er en succes eller fiasko. Lander vi ham, så er jeg fint tilfreds og føler vi er tilpas styrket i alle kæder. Så kan Keita komme til næste sommer
Er så træt af den sandhed om, at Coutinho pludselig er central midtbanespiller. Nej, han er ikke bare lige vores løsning der, vi skal have en kvalitetsspiller til midten ind.
Han løser da lige netop det største problem som vores midtbane havde sidste sæson. Dermed ikke sagt at midtbanen ikke kan forbedres, men det er i såfald på bekostning af Can/Gini/Lallana. Med mindre du mener en eventuel tilgang af Keita ville sende Coutinho enten tilbage som venstre kant eller på bænken?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 02. aug, 2017 13:31

Hr. Drejer skrev:
texy skrev:har seriøst svært ved at se, at vi skulle have et breddeproblem med mindre vi render ind i mange skader på samme position.
Hvilket vel ikke er helt utænkeligt eftersom vi skal spille flere kampe. Men vi kan også rende ind i et regulært formdyk, som det skete i januar og februar i sidste sæson.

Den ubekendte er vel om truppen har kvalitet i dybden til at kunne konkurrere i både PL og CL. Det finder vi snart ud af. Men jeg vil gerne være på den sikre side, så en 2-3 klassespillere mere, vil gøre mig glad :)
Ingen tvivl om, at vi oplevede et formdyk i starten af 2017. Og jeg tror, at de indledende pointtab kombineret med exits fra pokalturneringerne gjorde noget ved truppens selvtillid, som muligvis har forlænget formdykket en lille smule.

Men formdykket faldt også sammen med, at Coutinho forgæves prøvede at kæmpe sig tilbage fra skade, Mané var på tur rundt i Afrika, Sturridge som så ofte før ikke var 100% efter en skade når vi havde brug for ham, og enten Lovren eller Matip var skadede.

Man kan ikke konkludere, at januar og februar igen med sikkerhed vil blive problemfyldte. Vi mister i med sikkerhed ikke Mané til Afrika i den måneds tid, så truppen er alene på den baggrund en offensiv spiller bredere i perioden. Og med indkøbet af Salah er den to bredere. Og i forhold til de cup-kampe der også skal spilles i perioden er den med indkøbet af Solanke vel tre spillere bredere i offensiven. Det ER altså en markant større bredde til 4 positioner end sammenlignet med sidste år.

Man kan heller ikke konkludere, at vi med sikkerhed igen vil rende ind i så mange skader, som det var tilfældet i 2016/17. Ja, vi skal spille flere kampe. Men det gjorde Arsenal, Man City, Man Utd, Spurs og Leicester også sidste sæson. Og de løb ikke ind i lige så mange skader, som vi gjorde. I hvert fald ikke ifølge disse opgørelser.

http://www.cityam.com/258057/injuries-r ... ms-2016-17

http://www.physioroom.com/info/english- ... 17-season/

Ja, der vil komme skader. Men vi var nok lidt mere uheldige i sidste sæson end vores konkurrenter. Hvis man er typen, der tror på, at den slags statistikker udligner sig over tid, så er der jo ligefrem et (tåbeligt) argument for, at vi i denne sæson vil rende ind i færre vigtige skader.

Og derudover vil jeg lige endnu engang slå på tromme for sandsynligheden for, at Klopps udvikling af breddespillerne også er med til at styrke bredden, selvom argumentationen sikkert irriterer mange, når man ikke kan måle det i £ og nye ansigter.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 02. aug, 2017 13:52

Aggerdoo skrev:
MP skrev:Man skal ikke glemme at en af de væsentligste grunde til at der blev efterspurgt en ny CM, var grundet manglende kreativitet. Gennem købet af Salah kan Coutinho rykkes derned og ihvertfald løse dét problem på midten.
Central forsvarsspiller må alt andet lige være den vigtigste position at få styrket i dette vindue. Af den grund ser jeg også VVD handelen som værende den afgørende faktor om hvorvidt dette vindue er en succes eller fiasko. Lander vi ham, så er jeg fint tilfreds og føler vi er tilpas styrket i alle kæder. Så kan Keita komme til næste sommer
Er så træt af den sandhed om, at Coutinho pludselig er central midtbanespiller. Nej, han er ikke bare lige vores løsning der, vi skal have en kvalitetsspiller til midten ind.
Jeg ser så 100 % Coutinho som en klasse spiller og hans klart bedste position som offensiv midtbanespiller. Når Coutinho spiller kant, spiller han mindst 80 % offensiv midt alligevel.

Han arbejder godt defensivt så han kan sagtens overtage Lallanas plads fra sidste år(Wijnaldum-Hendo-Coutinho), eller han kan spille traditionel offensivmidt med Henderson + 1(nok Can) bag sig. Det afhænger lidt af om der kommer nye spiller ind osv.

Han havde et dyk som offensiv midt forrige sæson, men det var mest fordi han manglede hurtige folk foran sig. Han kan ikke udnytte sit overblik og gode afleveringer, hvis han kun har de lidt langsomme Lallana, Milner og Firmino foran sig. Nu har han derimod Salah og Mané og pludselig ser det godt ud igen.

For mig var Coutinho på fløjen en nødløsning, han får slet ikke udnyttet sit potentiale derude. Det er fint vi prøvede det af og Coutinho er en god spiller på alle offensivepladser. Jeg tror mest det handlede om at Klopp ikke kunne finde en Salah transfer eller at FSG ikke ville smide pengene på bordet.

Det ændrer ikke på at der er plads til en klasse spiller i en box-to-box rolle eller måske mere defensiv midt. Lallana skal styrke sine defensive egenskaber, hvis han skal slå Wijnaldum af pinden på den plads, men det kan han måske godt.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mambo » onsdag, 02. aug, 2017 16:35

texy skrev: Ingen tvivl om, at vi oplevede et formdyk i starten af 2017. Og jeg tror, at de indledende pointtab kombineret med exits fra pokalturneringerne gjorde noget ved truppens selvtillid, som muligvis har forlænget formdykket en lille smule.

Men formdykket faldt også sammen med, at Coutinho forgæves prøvede at kæmpe sig tilbage fra skade, Mané var på tur rundt i Afrika, Sturridge som så ofte før ikke var 100% efter en skade når vi havde brug for ham, og enten Lovren eller Matip var skadede.

Man kan ikke konkludere, at januar og februar igen med sikkerhed vil blive problemfyldte. Vi mister i med sikkerhed ikke Mané til Afrika i den måneds tid, så truppen er alene på den baggrund en offensiv spiller bredere i perioden. Og med indkøbet af Salah er den to bredere. Og i forhold til de cup-kampe der også skal spilles i perioden er den med indkøbet af Solanke vel tre spillere bredere i offensiven. Det ER altså en markant større bredde til 4 positioner end sammenlignet med sidste år.

Man kan heller ikke konkludere, at vi med sikkerhed igen vil rende ind i så mange skader, som det var tilfældet i 2016/17. Ja, vi skal spille flere kampe. Men det gjorde Arsenal, Man City, Man Utd, Spurs og Leicester også sidste sæson. Og de løb ikke ind i lige så mange skader, som vi gjorde. I hvert fald ikke ifølge disse opgørelser.

http://www.cityam.com/258057/injuries-r ... ms-2016-17

http://www.physioroom.com/info/english- ... 17-season/

Ja, der vil komme skader. Men vi var nok lidt mere uheldige i sidste sæson end vores konkurrenter. Hvis man er typen, der tror på, at den slags statistikker udligner sig over tid, så er der jo ligefrem et (tåbeligt) argument for, at vi i denne sæson vil rende ind i færre vigtige skader.

Og derudover vil jeg lige endnu engang slå på tromme for sandsynligheden for, at Klopps udvikling af breddespillerne også er med til at styrke bredden, selvom argumentationen sikkert irriterer mange, når man ikke kan måle det i £ og nye ansigter.
Nej, vi kan ikke med sikkerhed vide at vi render ind i ligeså mange skader som sidste sæson. Men det ville i mine øjne være dumdristigt at gå ud fra at vi ikke gør. Vi rendte ind i flere skader end vores konkurrenter. Til gengæld havde de flere midtugekampe end os, og måtte derfor tage højde for at spare spillere for ikke at udkøre dem. Forskellen på os og dem er, at samtlige af de hold du lister op, udover Leicester, har en stærkere b-kæde end os. De kommer ikke ud i situationer hvor deres eneste muligheder på bænken er spillere som Woodburn og TAA, som vi gjorde. Og vi er nødt til at kunne spare nøglespillerne, hvis de ikke skal køre trætte i foråret.

Hvad er det helt præcis der gør, at du tror at breddespillerne pludseligt er blevet så gode, at vi ikke har brug for forstærkning ude fra - altså udover at Klopp siger det?

Der er så mange tvivlsspørgsmål omkring vores breddespillere, at det i mine øjne vil være et for risikabelt sats, at sætte sin lid til dem. Vi aner ikke om Solanke overhovedet er i nærheden af at kunne spille med på topniveau - og om han overhovedet er tiltænkt at skulle spille en rolle allerede nu. Robertsons niveau er også meget tvivlsomt. Det samme kan siges om Ings - vi aner ikke hvad to sæsoners skadespause har gjort ved ham og jeg har svært ved at tro at han har niveauet. Har Grujic, Woodburn og TAA udviklet sig så meget henover sommeren, at vi allerede nu kan sætte vores lid til dem på højeste niveau? Jeg tvivler. Klavan, Moreno og Origi skal oppe sig gevaldigt i forhold til sidste sæson, hvis de skal være tilfredsstillende backup. Det er i mine øjne en make or break-sæson for sidstnævnte. Han ligner desværre mere og mere en N'gog end det supertalent han var udråbt til. Så er der Sturridge, som utvivlsomt er en af truppens bedste spillere. Men kan han holde sig skadesfri? Det tør jeg ikke håbe på, selvom PR-maskinen arbejder på højtryk for at få ham til at lyde som genfødt.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke forsøger at eliminere nogle af de mange tvivlsspørgsmål ved at købe ind. Vi står overfor en nøglesæson! Vi er endeligt tilbage i det fine selskab (7-9-13), så lad os dog udnytte positionen og få lukket så mange huller som muligt. Lige nu ligner vi stadig mere et hold der skal kæmpe om 4. pladsen, end et hold der skal lege med om mesterskabet.

Der kan stadig nå at ske ting i august, men dette vindue har ikke ændret ved min mistanke om, at FSG enten ikke er dygtige nok til eller at de simpelthen ikke har interesse i, at bevæge Liverpool fremad. Jeg lader mig ikke spise af med, at vi "prøvede" med Van Dijk og Keita. Enten smider de pengene der skal til, eller også går de efter alternativerne (Jeg nægter simpelthen at tro, at en klub på Liverpools størrelse ikke har alternativer på blokken).

sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » onsdag, 02. aug, 2017 19:27

texy skrev:
Man kan heller ikke konkludere, at vi med sikkerhed igen vil rende ind i så mange skader, som det var tilfældet i 2016/17. Ja, vi skal spille flere kampe. Men det gjorde Arsenal, Man City, Man Utd, Spurs og Leicester også sidste sæson. Og de løb ikke ind i lige så mange skader, som vi gjorde. I hvert fald ikke ifølge disse opgørelser.

Ja, der vil komme skader. Men vi var nok lidt mere uheldige i sidste sæson end vores konkurrenter. Hvis man er typen, der tror på, at den slags statistikker udligner sig over tid, så er der jo ligefrem et (tåbeligt) argument for, at vi i denne sæson vil rende ind i færre vigtige skader.
Jaaaaah, altså både og. Selvfølgelig kan man ikke gardere sig mod skader og de kan ramme uheldige spillere eller på uheldige tidspunkter. Alligevel må man som klub dog forholde sig til, at vi i Sturridge og Henderson har 2 spillere der vel nærmest konstant er skadede, eller i hvert fald kæmper for at finde formen selvom de er skadesfri. Matip er heller ikke skadefri og det samme kan vel egentlig også siges som Lovren.

Det bliver jo så helt galt af at i hvert fald 3 af de nævnte som klart udgangspunkt er startere og at vi ikke har specielt gode backups på pladserne, samt at det jo er positioner hvor man gerne vil have stabilitet. Sådan noget kan man altså godt gardere sig mere imod end andre skader. Der er vel heller ingen herinde der ville gøre andet end at grine hvis Arsene Wenger gik ud og sagde at man ikke behøvede mere dybde på midten nu hvor Jack Wilshere var tilbage fra lejeophold.

Derudover kan man altså godt stille sig særdeles undrende over at vi var så uforberedte på at Mané skulle til AFCON. Det er altså også klubben skyld, men det er også forrige sæson. Nu lader til det at man satser på Alexander-Arnold som Clynes backup, hvilket er fint med mig. Men det er altså også ens egen skyld hvis man bliver særdeles hårdt ramt af skader på en position hvor man ikke har en backup. Hvis TAA havde fucked totalt på i den kamp han fik mod Scum, så er det altså ikke på ham, men klubben der har fejlet. Så kan man diskutere om det at give talenter en chance når den nu byder sig er klubbens DNA. Det mener jeg personligt, så havde TAA fucket op og ikke spillet en fantastisk kamp, så havde min reaktion også bare været at vi lære og er videre. Omvendt må man sige at får vi en skade på angriberpladsen og backuppen ikke præstere, kan klubben jo ikke gøre så meget andet når man har Firmino, Origi, Studge, Ings og Solanke, selv hvis man ikke rigtig medregner Sturridge. Hvis vi så får 5 skader på pladsen, so be it, man kan jo altså ikke have ubegrænsede backups.

Så ja, skader kan bestemt have indflydelse på og undskylde, måske ikke en sæson, men dele af en sæson. Meeeeen, der er altså nogle situationer hvor man sætter sig bedre end andre ved skader. Hvis truppen ser ud som den gør nu og vi taber point fordi vi skal spille kampe med Klavan og Gomez i forsvaret, samt Can på CDM, så er det altså vores egen skyld, for vi kan jo godt alle sammen herinde sige allerede nu at Matip, Lovren og Hendo ikke er skadesfrie hele sæsonen efter enhver statistisk analyse. Hvis de gør, fremragende, men det vi nærmer os vel chancen for at vinde i lotto efterhånden. Det skal der være styr på. Hvis planen bevist er at Klavan er god nok og Gomez er klar, så fair nok, ikke et ondt ord om at være forberedt til sæsonens skader. Så vil jeg til gengæld stille spørgsmålstegn ved klubbens evner til at vurdere spillere, også selvom Jurgen Klopp har været min favorittræner siden hans 2. sæson i BVB, for Klavan er ingenlunde god nok. Gomez er selvfølgelig sværere fordi vi ikke ser ham træne.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. aug, 2017 20:13

Mambo skrev:Nej, vi kan ikke med sikkerhed vide at vi render ind i ligeså mange skader som sidste sæson. Men det ville i mine øjne være dumdristigt at gå ud fra at vi ikke gør.
Nemmerlig :army7:
sjampen skrev:Meeeeen, der er altså nogle situationer hvor man sætter sig bedre end andre ved skader. Hvis truppen ser ud som den gør nu og vi taber point fordi vi skal spille kampe med Klavan og Gomez i forsvaret, samt Can på CDM, så er det altså vores egen skyld, for vi kan jo godt alle sammen herinde sige allerede nu at Matip, Lovren og Hendo ikke er skadesfrie hele sæsonen efter enhver statistisk analyse. Hvis de gør, fremragende, men det vi nærmer os vel chancen for at vinde i lotto efterhånden. Det skal der være styr på. Hvis planen bevist er at Klavan er god nok og Gomez er klar, så fair nok, ikke et ondt ord om at være forberedt til sæsonens skader. Så vil jeg til gengæld stille spørgsmålstegn ved klubbens evner til at vurdere spillere, også selvom Jurgen Klopp har været min favorittræner siden hans 2. sæson i BVB, for Klavan er ingenlunde god nok. Gomez er selvfølgelig sværere fordi vi ikke ser ham træne.
Bullseye! Godt skriv!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » onsdag, 02. aug, 2017 20:25

Mambo skrev: Der kan stadig nå at ske ting i august, men dette vindue har ikke ændret ved min mistanke om, at FSG enten ikke er dygtige nok til eller at de simpelthen ikke har interesse i, at bevæge Liverpool fremad. Jeg lader mig ikke spise af med, at vi "prøvede" med Van Dijk og Keita. Enten smider de pengene der skal til, eller også går de efter alternativerne (Jeg nægter simpelthen at tro, at en klub på Liverpools størrelse ikke har alternativer på blokken).
Vi har vist prøvet den strategi rigeligt med at købe alternativer - det har kun kostet masser af penge og intet af værdi bragt med sig.

Det virker meget til, at folk forventer, at vores start 11'er, hver gang og uden problemer skal kunne slå hold som Barcelona, Real Madrid og Bayern og det skal de næste 11 spillere fanme også kunne - derudover skal 3. valget til pladserne mindst kunne vinde hver anden gang - selvom de tre hold stiller i stærkeste opstilling.

Nej, vi skal ikke sætte vores lid til TAA, Woodburn, Ings og hvem der ellers er som 3-4 valg. For det er netop hvad de er. 3-4 valg til den stærkeste start 11'er.

Og ja, FSG er ikke Oliemafia, der smider milliarder og atter milliarder i tomme kasser for penge de har stjålet fra deres egen befolkning (jeg kigger i retning af Chelsea og City primært) Men de har bestemt investeret - desværre har det bare ikke være en kæmpe succes.

indtil videre har FSG på transfers brugt ca:
I år:33 mio £
Sidste sæson tjente de + 12mio£ i kassen
Sæsonen før hed den31 mio£
14/15 brugte de 44mio £
13/14 brugte de 22 mio £
12/13 brugte de 55 mio £
11/12 brugte de 35 mio £
10/11 kan ikke rigtigt regnes med, da de ikke købte før sommervinduet var overstået, men er ret sikker på at vindervinduet var i minus for dem.

Så hold nu op med det pjat, at de kun er her for at skumme fløden. De har bragt os tilbage til toppen af fodbolden via rigtig fornuftig forretning og vi står nu som en super økonomisk stærk klub, hvor vi var på falittens rand, da de overtog den - samtidigt med at de overtog en spillertrup i forfald.

Der er bestemt lavet mange dårlige indkøb - og så er der også lavet indkøb, der imø er blevet brugt forkert eller ikke har fået en ordentlig chance - og så har det selvfølgelig kostet, at skifte managers, både selvfølgelig prisen på managers, men også prisen på udskiftning af truppen hver gang, fordi den nye manager, har andre holdninger end den foregående, til hvilke evner de enkelte spillere skal have.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. aug, 2017 21:22

AJ skrev:@ Hr. Drejer

Lallana er i start 11'eren. Det kunne være spændende, hvis det var i stedet for Gini, men ofte er det nok mere realistisk, at det er i stedet for Salah.

Resten giver nærmest sig selv.
Hvis Klopp går for en 4-3-3, som vi afsluttede sidste sæson med, så tror jeg Lallana trækker sorteper.

En mulig opstilling i 4-3-3.

Salah--Firmino--Mane

Coutinho-Hendo-Can

Can vil være den mest defensive inderløber, mens Cou vil få det kreative ansvar. Cou vil gerne have mange folk foran sig, det giver ham flere muligheder til hans giftige stikninger.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mambo » torsdag, 03. aug, 2017 11:53

Bojangles skrev:
Mambo skrev: Der kan stadig nå at ske ting i august, men dette vindue har ikke ændret ved min mistanke om, at FSG enten ikke er dygtige nok til eller at de simpelthen ikke har interesse i, at bevæge Liverpool fremad. Jeg lader mig ikke spise af med, at vi "prøvede" med Van Dijk og Keita. Enten smider de pengene der skal til, eller også går de efter alternativerne (Jeg nægter simpelthen at tro, at en klub på Liverpools størrelse ikke har alternativer på blokken).
Vi har vist prøvet den strategi rigeligt med at købe alternativer - det har kun kostet masser af penge og intet af værdi bragt med sig.

Det virker meget til, at folk forventer, at vores start 11'er, hver gang og uden problemer skal kunne slå hold som Barcelona, Real Madrid og Bayern og det skal de næste 11 spillere fanme også kunne - derudover skal 3. valget til pladserne mindst kunne vinde hver anden gang - selvom de tre hold stiller i stærkeste opstilling.

Nej, vi skal ikke sætte vores lid til TAA, Woodburn, Ings og hvem der ellers er som 3-4 valg. For det er netop hvad de er. 3-4 valg til den stærkeste start 11'er.

Og ja, FSG er ikke Oliemafia, der smider milliarder og atter milliarder i tomme kasser for penge de har stjålet fra deres egen befolkning (jeg kigger i retning af Chelsea og City primært) Men de har bestemt investeret - desværre har det bare ikke være en kæmpe succes.

indtil videre har FSG på transfers brugt ca:
I år:33 mio £
Sidste sæson tjente de + 12mio£ i kassen
Sæsonen før hed den31 mio£
14/15 brugte de 44mio £
13/14 brugte de 22 mio £
12/13 brugte de 55 mio £
11/12 brugte de 35 mio £
10/11 kan ikke rigtigt regnes med, da de ikke købte før sommervinduet var overstået, men er ret sikker på at vindervinduet var i minus for dem.

Så hold nu op med det pjat, at de kun er her for at skumme fløden. De har bragt os tilbage til toppen af fodbolden via rigtig fornuftig forretning og vi står nu som en super økonomisk stærk klub, hvor vi var på falittens rand, da de overtog den - samtidigt med at de overtog en spillertrup i forfald.

Der er bestemt lavet mange dårlige indkøb - og så er der også lavet indkøb, der imø er blevet brugt forkert eller ikke har fået en ordentlig chance - og så har det selvfølgelig kostet, at skifte managers, både selvfølgelig prisen på managers, men også prisen på udskiftning af truppen hver gang, fordi den nye manager, har andre holdninger end den foregående, til hvilke evner de enkelte spillere skal have.
Ja, vi har i rigtigt mange år været enormt gode til smide penge ud af vinduet, ved at smide rigtigt mange penge efter de forkerte spillere. Og den risiko vil der jo altid være, når man bruger penge.

Jeg har aldrig sagt, at jeg forventer at vores b-kæde skal kunne spille op mod Barcelona. Jeg forventer bare, at vi har samme bredde som vores nærmeste konkurrenter. Det synes jeg ikke er for meget at forlange.

Jeg skal ikke sige om FSG er her for at skumme fløden eller for at skabe sportslige resultater. Faktum er bare, at de sportslige resultater er udeblevet. Jeg er slet ikke enig i din påstand om "De har bragt os tilbage til toppen af fodbolden via rigtig fornuftig forretning". De har ganske rigtigt forbedret økonomien, men sportsligt har vi ikke rykket os en meter. Vi er stadig et subtophold - gennemsnitligt Premier Leagues 6. bedste hold. Med afstikkere som i 13/14 eller sidste sæson. Men vi er ikke blevet en konsistent CL-deltager eller udfordrer til titlen. I stedet er vi blevet overhalet godt og grundigt af Tottenham, der netop har formået at gøre det FSG prøver - de er en enormt fornuftigt drevet og sportsligt velfungerende klub.

Jeg har også været meget positivt stemt overfor FSG - og jeg kan godt vendes igen. Men min tålmodighed er bare udløbet. Vi har været i en "proces" siden de overtog os, men jeg føler bare ikke at denne proces har rykket os nævneværdigt. Men det er nemt at falde for deres flotte PR-arbejde og pressehåndtering. Som da det kom frem, at de ville stille et rekordstort budget til rådighed for Klopp til dette transfervindue - hvilket de også gjorde sidste sommervindue. Her endte de med at bruge akkurat 0 penge. Og lige nu ligner det, at FSG igen kan slippe for at bruge penge på Liverpool. De er enormt gode til at brande sig selv som "the good guys". Og det kan godt være at de vil Liverpool det bedste, men jeg mangler at se beviserne for det. Og som jeg skrev i FSG-tråden, så er dette vindue og denne sæson afgørende. Vi er tilbage i CL, vi har den helt rigtige træner og en rigtig god grundstamme på holdet. Det er nu at de skal vise, at de vil og kan Liverpool og at de rent faktisk rykker klubben fremad. Det synes jeg bare ikke vinduet har vist - det har som altid været masser af varm luft om rekordbudgetter og rekordhandler, men meget lidt handling. Det kan selvfølgelig være at vi ender med at hente Van Dijk og at vi i næste sæson bygger sportsligt videre på sidste sæsons fine resultat, og så æder jeg selvfølgelig mine ord i mig igen. Men jeg vil se det før jeg tror det.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » torsdag, 03. aug, 2017 15:10

Kan nogen hjælpe mig med at pege på hvornår FSG rent faktisk har brugt penge på LFC?

Så vidt jeg ved er de penge vi bruger på transfers taget af driften og kommer ikke fra FSG og har aldrig gjort det.
Altså, det er ikke FSG der køber/sælger, men klubben.

Just a thought her i debatten med hvad FSG har brugt osv. Det er Liverpool.


Eksempelvis blev der (så vidt jeg husker) optaget et lån der skulle betales over 5 år da vi købte Torres.
Når så Torres blev solgt, så kunne man indfri lånet (nu man heller ikke havde sikkerhed i spilleren længere).
Så jeg er ret sikker på at det er en misforståelse når man nævner ejeren som værende den som køber og sælger spillere.
Selvfølgelig er de ind over beslutningen når vi snakker så mange penge, men det er altså ikke DEM som køber, men klubben (med deres velsignelse).

Håber det kan hjælpe lidt på debatten.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 03. aug, 2017 15:21

FSG er i Liverpool for at tjene penge. Alt andet er de fuldstændige ligeglad med.

Jeg er enig med Mambo i at vi er et subtophold. Mens FSG har ejet os, har vi været i CL en gang - snart to. Vi har vundet et trofæ, og blevet nummer 2 en enkelt gang. Det er rystende læsning. Og hvis ikke de begynder at investere store beløb i truppen, vil vi fortsætte med at være et subtophold. Desværre.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar