Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 04. mar, 2017 13:34

Niels K skrev:Han bliver her beskrevet som en Kante-type, når han i denne sæson har spillet holding midfielder, mens han har tilnavnet Deco, når han indtager den offensive rolle. At han har samme agent som Mané skulle være en fordel for os, og at Klopp kender folk rundt Bundesligaen er nok heller ikke en ulempe:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... by-9954488

Leipzig er tilsyneladende klubben at kigge til i øjeblikket. Denne artikel beskriver en af hans hovedstyrker som det at kunne drive bolden frem fra egen banehalvdel og skære igennem midten helt frem til modstandernes centrale forsvar med stor fart og skarpe træk. Det lyder som et våben, vi godt kunne bruge i arsenalet:

https://theringer.com/meet-the-best-pla ... .5qxcafm70
Jeg forstår sammenligningen med Kante, da begge spillere er meget dynamiske, har lavt tyngdepunkt og et hurtigt antrit. Men Kante er efter min mening markant stærkere i de defensive facetter af spillet, hvorimod Keita er dygtigere til at drive bolden frem i banen samt iscenesætte sine medspillere.

Jeg er pessimist og tror ikke længere på CL deltagelse. EL skal vi nok kvalificere os til, hvilket ligeledes vil kræve tilgang af en række spillere. Ud fra den devise giver købet af Keita mening, da det vil være en opgradering af Can og i mine øjne også Winajldum. Medmindre Can sælges, som det har været rygtet, vil det skubbe disse spillere ud på bænken.

Keita er efter min bedste overbevisning ikke den ideelle kandidat til vores midtbane, da jeg stadigvæk er af den overbevisning, at vi står og mangler en midtbane maestro der kan diktere spillet. Vi ville have lettere ved at bryde de små hold ned, hvis vi havde en spillertype alla Cazorla på holdkortet. Af den simple grund, at disse teknisk og taktisk velfunderede spillere formår at skabe balance i spillet, og koble kæderne sammen. Vi har ikke haft denne spiller siden Alonso.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » lørdag, 04. mar, 2017 15:52

Niels K skrev:Vi vi højst sandsynligt skulle konkurrere med Spurs og Gunners i PL om Lacazette til sommer, hvor han vurderes til mellem 40-60 mio. £:

http://bleacherreport.com/articles/2695 ... ds-rumours
Hvis vi skal op med 40-60 af de rigtig lange - selv om det er hårdt devaluerede engelske pund - så vil jeg hellere smide dem efter Monaco og Kylian Mbappe. Det vil også mere være et FSG køb.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. mar, 2017 16:05

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Vi vi højst sandsynligt skulle konkurrere med Spurs og Gunners i PL om Lacazette til sommer, hvor han vurderes til mellem 40-60 mio. £:

http://bleacherreport.com/articles/2695 ... ds-rumours
Hvis vi skal op med 40-60 af de rigtig lange - selv om det er hårdt devaluerede engelske pund - så vil jeg hellere smide dem efter Monaco og Kylian Mbappe. Det vil også mere være et FSG køb.
Nu så jeg dem ikke her fordlede i CL, og har heller ikke fulgt Monaco, men det lader til, at de har en masse spændende spillere rendende rundt. Er det mon muligt at købe fra Monaco ?

Jeg synes dog, at Lacazette har vist sig som den +20 målskytte de sidste 4 sæsoner, vi virkelig godt kunne bruge, så mon ikke han er pengene værd ? Et Sturridge-salg vil finansiere det halve, så det er vel ikke så galt samlet set, da løndelen sikkert går lige op.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. mar, 2017 16:17

Robbie_God_Fowler skrev:
Niels K skrev:Han bliver her beskrevet som en Kante-type, når han i denne sæson har spillet holding midfielder, mens han har tilnavnet Deco, når han indtager den offensive rolle. At han har samme agent som Mané skulle være en fordel for os, og at Klopp kender folk rundt Bundesligaen er nok heller ikke en ulempe:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... by-9954488

Leipzig er tilsyneladende klubben at kigge til i øjeblikket. Denne artikel beskriver en af hans hovedstyrker som det at kunne drive bolden frem fra egen banehalvdel og skære igennem midten helt frem til modstandernes centrale forsvar med stor fart og skarpe træk. Det lyder som et våben, vi godt kunne bruge i arsenalet:

https://theringer.com/meet-the-best-pla ... .5qxcafm70
Jeg forstår sammenligningen med Kante, da begge spillere er meget dynamiske, har lavt tyngdepunkt og et hurtigt antrit. Men Kante er efter min mening markant stærkere i de defensive facetter af spillet, hvorimod Keita er dygtigere til at drive bolden frem i banen samt iscenesætte sine medspillere.

Jeg er pessimist og tror ikke længere på CL deltagelse. EL skal vi nok kvalificere os til, hvilket ligeledes vil kræve tilgang af en række spillere. Ud fra den devise giver købet af Keita mening, da det vil være en opgradering af Can og i mine øjne også Winajldum. Medmindre Can sælges, som det har været rygtet, vil det skubbe disse spillere ud på bænken.

Keita er efter min bedste overbevisning ikke den ideelle kandidat til vores midtbane, da jeg stadigvæk er af den overbevisning, at vi står og mangler en midtbane maestro der kan diktere spillet. Vi ville have lettere ved at bryde de små hold ned, hvis vi havde en spillertype alla Cazorla på holdkortet. Af den simple grund, at disse teknisk og taktisk velfunderede spillere formår at skabe balance i spillet, og koble kæderne sammen. Vi har ikke haft denne spiller siden Alonso.
Jeg synes dog, at han lyder så tilpas spændende, at vi bør hente ham, hvis det er muligt, og han lyder som en opgradering af Can, hvor forhandlingerne om en ny kontrakt vist også går lidt trægt.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » lørdag, 04. mar, 2017 17:58

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Vi vi højst sandsynligt skulle konkurrere med Spurs og Gunners i PL om Lacazette til sommer, hvor han vurderes til mellem 40-60 mio. £:

http://bleacherreport.com/articles/2695 ... ds-rumours
Hvis vi skal op med 40-60 af de rigtig lange - selv om det er hårdt devaluerede engelske pund - så vil jeg hellere smide dem efter Monaco og Kylian Mbappe. Det vil også mere være et FSG køb.
Jeg ville på ingen måde sige nej til nogle af dem, men jeg ville langt hellere have Lacazette. Jeg tror Mbappe Lottin bliver en fremragende spiller, men jeg ved Lacazette er det allerede og det er det vi har brug for. Ikke flere måske, men bevist kvalitet. Der er naturligvis også chance for Lacazette flopper, men som Andreas siger har han over en lang periode bevist sine kvaliteter.

Når det er sagt, så får vi naturligvis ingen af dem. Sportsligt er vi ikke meget værd, vi vil ikke betale transferssummer og vi giver ikke specielt høje lønninger. Nu er klubben igen igang med at melde ud at det bliver der ændret på, den sang har vi hørt før. Mon ikke vores nye angriber bliver ham Sardar Azmoun fra den russiske liga, det er sådan et rigtigt LFC køb når først Lyon og Monaco griner røven i laser over vores bud, og hvis vi mirakuløst skulle finde lidt mammon i lommeulden, så griner Lazazette og Mbappe Lottin da hele vejen til banken når de skal overveje vores spændende sportslige projekt der måske kan tilbyde lidt Europa League, men de i stedet takker ja det det dobbelte i løn i en CL klub. Reelt bliver de måske bare hvor de er og får lov at spille CL.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » lørdag, 04. mar, 2017 18:12

Det er meget simpelt. Vi er en sub-topklub og har været det i årevis. Vi rykker ikke videre opad, jf denne indkøbs-tråd, før vi får nye ejere. Forstår faktisk ikke hvorfor der ikke er mere indædt modstand mod dem. Så tror ikke en pind på nævneværdige indkøb.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 04. mar, 2017 20:51

Jesper skrev:Det er meget simpelt. Vi er en sub-topklub og har været det i årevis. Vi rykker ikke videre opad, jf denne indkøbs-tråd, før vi får nye ejere. Forstår faktisk ikke hvorfor der ikke er mere indædt modstand mod dem. Så tror ikke en pind på nævneværdige indkøb.

Har også tænkt tanken, at tiden måske er ved at rinde ud for FSG-strategien og at vi har brug for nogle nye ejere - og så er jeg ligeglad med om de er arabere, russere, kinesere eller noget helt fjerde - der i højere grad er parate til at "splash the cash", når der er behov for det, for meget tyder på, at vi er nødt til at tilbyde endog meget højere lønninger end London- og Manchester klubberne for at lokke de virkelige topspillere til at vælge os fremfor dem.

Men jeg vil nu altid være FSG taknemmelig for at have reddet os ud af kløerne på Chip og Chap og retableret os som i det mindste sub-topklub. I modsat fald havde vi sandsynligvis måttet sluge en nedrykning eller, hvem ved, måske endda en konkurs :wall:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » lørdag, 04. mar, 2017 20:56

Sledgehammer skrev:
Jesper skrev:Det er meget simpelt. Vi er en sub-topklub og har været det i årevis. Vi rykker ikke videre opad, jf denne indkøbs-tråd, før vi får nye ejere. Forstår faktisk ikke hvorfor der ikke er mere indædt modstand mod dem. Så tror ikke en pind på nævneværdige indkøb.

Har også tænkt tanken, at tiden måske er ved at rinde ud for FSG-strategien og at vi har brug for nogle nye ejere - og så er jeg ligeglad med om de er arabere, russere, kinesere eller noget helt fjerde - der i højere grad er parate til at "splash the cash", når der er behov for det, for meget tyder på, at vi er nødt til at tilbyde endog meget højere lønninger end London- og Manchester klubberne for at lokke de virkelige topspillere til at vælge os fremfor dem.

Men jeg vil nu altid være FSG taknemmelig for at have reddet os ud af kløerne på Chip og Chap og retableret os som i det mindste sub-topklub. I modsat fald havde vi sandsynligvis måttet sluge en nedrykning eller, hvem ved, måske endda en konkurs :wall:
Det sidste anser jeg som en myte. De fik klubben uhyre billigt og der var naturligvis andre potentielle købere inde i billedet, så jeg har ærligt talt svært ved at se, hvorfor de skal have så stor ros for den intro i klubben.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. mar, 2017 21:40

Jesper skrev:
Sledgehammer skrev:
Jesper skrev:Det er meget simpelt. Vi er en sub-topklub og har været det i årevis. Vi rykker ikke videre opad, jf denne indkøbs-tråd, før vi får nye ejere. Forstår faktisk ikke hvorfor der ikke er mere indædt modstand mod dem. Så tror ikke en pind på nævneværdige indkøb.

Har også tænkt tanken, at tiden måske er ved at rinde ud for FSG-strategien og at vi har brug for nogle nye ejere - og så er jeg ligeglad med om de er arabere, russere, kinesere eller noget helt fjerde - der i højere grad er parate til at "splash the cash", når der er behov for det, for meget tyder på, at vi er nødt til at tilbyde endog meget højere lønninger end London- og Manchester klubberne for at lokke de virkelige topspillere til at vælge os fremfor dem.

Men jeg vil nu altid være FSG taknemmelig for at have reddet os ud af kløerne på Chip og Chap og retableret os som i det mindste sub-topklub. I modsat fald havde vi sandsynligvis måttet sluge en nedrykning eller, hvem ved, måske endda en konkurs :wall:
Det sidste anser jeg som en myte. De fik klubben uhyre billigt og der var naturligvis andre potentielle købere inde i billedet, så jeg har ærligt talt svært ved at se, hvorfor de skal have så stor ros for den intro i klubben.
Jeg vil meget gerne frabede mig arabiske eller russiske ejere, og jeg tror egentlig, at FSG nu har fået trimmet klubben så flot, så den kan bære højere transfersummer og højere lønninger, og vores hold er bestemt ikke så ringe, som I gør det til, når I lige har set, hvordan vi igen er bedre end et PL tophold. Vi mangler andre typer mod de defensive hold ja, og dem føler jeg mig overbevist om, at Klopp plukker helt præcist næste sommer. Mané var ret godt spottet, og det samme var Matip og Wijnaldum for den sags skyld.
In Klopp we trust :clap: :clap: :clap: :clap:

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 04. mar, 2017 23:45

Jesper skrev:
Sledgehammer skrev:
Jesper skrev:Det er meget simpelt. Vi er en sub-topklub og har været det i årevis. Vi rykker ikke videre opad, jf denne indkøbs-tråd, før vi får nye ejere. Forstår faktisk ikke hvorfor der ikke er mere indædt modstand mod dem. Så tror ikke en pind på nævneværdige indkøb.

Har også tænkt tanken, at tiden måske er ved at rinde ud for FSG-strategien og at vi har brug for nogle nye ejere - og så er jeg ligeglad med om de er arabere, russere, kinesere eller noget helt fjerde - der i højere grad er parate til at "splash the cash", når der er behov for det, for meget tyder på, at vi er nødt til at tilbyde endog meget højere lønninger end London- og Manchester klubberne for at lokke de virkelige topspillere til at vælge os fremfor dem.

Men jeg vil nu altid være FSG taknemmelig for at have reddet os ud af kløerne på Chip og Chap og retableret os som i det mindste sub-topklub. I modsat fald havde vi sandsynligvis måttet sluge en nedrykning eller, hvem ved, måske endda en konkurs :wall:
Det sidste anser jeg som en myte. De fik klubben uhyre billigt og der var naturligvis andre potentielle købere inde i billedet, så jeg har ærligt talt svært ved at se, hvorfor de skal have så stor ros for den intro i klubben.
Hvordan kan det være en myte, når det rent faktisk var det, der skete?
Corner taken quickly...

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af L4 » søndag, 05. mar, 2017 01:24

Kunne godt tænke mig Jack Wilshere.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DAGGER! » søndag, 05. mar, 2017 10:13

Niels K skrev:
Ind:

Lacazette: 50 mio.
Virgil van Dijk: 30 mio.
Keita: 25 mio.
Julian Brandt: 20 mio.

VB: 20 mio.
Målmand: 10 mio.
Mario Götze: 25 mio.

I alt: 180 mio.

Ud:

Sturridge, Mignolet, Markovic, Sakho, Lovren, Lucas, Moreno, Stewart, Wisdom, Flanagan, Bogdan.

I alt: 125 mio

helt enig, der bliver nok ryddet ud i spillertruppen totalt, sådan som du ca har stillet det op.

Vil gerne vove påstå, at top-4 skal i land før Van Djik og en ny kvalitets VB vil til klubben. Det handler også om Klopp, kan finde dem som vil klubbens bedste og spille i trøjen for ALT de har i sig - og udvikle sig til toptunet fodboldspillere. Ligesom man ser med Gini, Lallana og Mané nu i Liverpool FC. Tildels er Joel Matip nok 2016 bedste køb, men dumme skader og et AFN cup som kom imellem et hav af kampe, hvilket var ærgeligt da Matip er virkelig styrmanden i det haltende forsvar
- som skal have en TANK i det forsvar, der vil tage fat og kan heade væk i tide og utide - plus en målmand kunne være Joe Hart, som tidligere nævnt? Eller man skal ud og have Casillas der har kontraktudløb til sommer 2017! :army7:
You'r Never Walk Alone. ///

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 05. mar, 2017 10:14

sjampen skrev:Når det er sagt, så får vi naturligvis ingen af dem. Sportsligt er vi ikke meget værd, vi vil ikke betale transferssummer og vi giver ikke specielt høje lønninger.
I Europa er det vel kun Barcelona, Real Madrid, PSG, Man Utd, Chelsea, Man City og Arsenal der betaler højere lønninger end os. Måske også Bayern og Juve, men jeg tror faktisk nærmere, at de ligger på samme niveau som os. Og Spurs ligger lige under os.

Så der er kun 7-9 klubber, der kan lokke med højere lønninger end os. Desværre er 4 af dem vores direkte liga-konkurrenter, men det skulle være mærkeligt, hvis de får fat i alle de gode spillere. Især taget i betragtning, at mange af pladserne på de hold allerede er besat af verdensstjerner, som man ikke kan slå af holdet.

Så er der de hold, som desværre er sportsligt mere attraktive end os. Måske især for yngre spillere. Dortmund og Atl. Madrid falder ind i denne kategori. Men dette er et område, som vi vil få rettet op på, hvis vi kan komme med i CL.

Og så er der geografi. Især hvis man tager klima med i betragtningen, så ligger vi langt bag i køen her. Lande som Spanien, Italien og Frankrig har et langt mere attraktivt klima. Og byer som Paris, Barcelona, Madrid, Rom, Torino, Milano og München lyder ganske givet mere interessante i forhold til det liv, som spillere og deres familier skal have udenfor grønsværen. Og i England er der ingen tvivl om, at Liverpool ikke kan konkurrere med London.

Derudover er der parametre som tryghed og familie. Nogle spillere vil muligvis hellere blive i deres hjemland, hvor de kender livsstil, kultur og i øvrigt liga. Og hvor de har deres familie tættere på. Hvis man har børn kan det eksempelvis være rart med tæt kontakt til bedsteforældre. Hvis man er meget ung, har man måske noget tryghed i sit netværk af venner. Så selvom Liverpool uden tvivl er større end Lyon i fodboldmæssig forstand, og selvom pengene hos os vil være større, så kan der sagtens være andre ting, der gør at eksempelvis en spiller som Lacazette helst vil blive i Lyon. En spiller som Reus kunne have været i Real Madrid for længst, men foretrækker stadig at blive i Tyskland.

Jeg tror, at det er for simpelt at konstatere over en bred kam, at det altid er vores fejl (på grund af manglende vilje til at møde transferpris, løn eller noget andet), hvis en spiller ikke ender hos os. Ingen tvivl om, at der helt sikkert findes eksempler, hvor det har været tilfældet. Men jeg tror altså også, at der har været tilfælde, hvor vi ikke havde en chance uanset hvad af den ene eller anden årsag.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 05. mar, 2017 11:11

Kasper88 skrev:
Jesper skrev:
Sledgehammer skrev:
Jesper skrev:Det er meget simpelt. Vi er en sub-topklub og har været det i årevis. Vi rykker ikke videre opad, jf denne indkøbs-tråd, før vi får nye ejere. Forstår faktisk ikke hvorfor der ikke er mere indædt modstand mod dem. Så tror ikke en pind på nævneværdige indkøb.

Har også tænkt tanken, at tiden måske er ved at rinde ud for FSG-strategien og at vi har brug for nogle nye ejere - og så er jeg ligeglad med om de er arabere, russere, kinesere eller noget helt fjerde - der i højere grad er parate til at "splash the cash", når der er behov for det, for meget tyder på, at vi er nødt til at tilbyde endog meget højere lønninger end London- og Manchester klubberne for at lokke de virkelige topspillere til at vælge os fremfor dem.

Men jeg vil nu altid være FSG taknemmelig for at have reddet os ud af kløerne på Chip og Chap og retableret os som i det mindste sub-topklub. I modsat fald havde vi sandsynligvis måttet sluge en nedrykning eller, hvem ved, måske endda en konkurs :wall:
Det sidste anser jeg som en myte. De fik klubben uhyre billigt og der var naturligvis andre potentielle købere inde i billedet, så jeg har ærligt talt svært ved at se, hvorfor de skal have så stor ros for den intro i klubben.
Hvordan kan det være en myte, når det rent faktisk var det, der skete?
Nu tager det jo mega lang tid at udrede det hændelsesforløb og som med alt andet historie, så er der flere udlægninger af, hvad der rent faktisk skete. Men jeg vil da godt, ganske kort, fortælle om, hvorfor jeg synes at FSG noget uberettiget har fået frelser-hatten på for den redningsaktion. Der er ingen tvivl om, at vi var kørt i sænk. Og der var ingen tvivl om, at vi var i 11. time, når det handlede om, at der skulle komme nye købere til. Så langt, så godt. Der er temmeligt meget, der tyder på, at FSG fik klubben virkeligt billigt, hvilket jo var naturligt nok sagen i betragtning. Her er første del, som berettiger mig mfl til at angribe frelsermyten. Når man laver et røverkøb, så gør man det for egen vindings skyld. Ikke for at redde den hæderkronede klub. Altså intet lokalpatriotisk her, det er big business. Anden del handler om, at hvis de ikke havde købt klubben, så var klubben gået konkurs. Det mener jeg, sådan som jeg læser diverse kilder, er et falsum. For der var andre villige købere inde i billedet, der naturligvis også havde lugtet, at her kunne man have lavet et røverkøb. At i hvert fald to af dem senere viste sig at være særdeles tvivlsomme, det er set i bagklogskabens lys. Med andre ord, de ville ikke være gået konkurs, der ville bare være kommet andre ejere til. Derfor har jeg svært ved at forstå denne taknemmelighed, i og med de sådan set bare lavede en handel, som andre også var villige til.
Den tredje ting, som de er blevet rost for, er, at de har fået strammet organisationen op og fået mere styr på vores økonomi. Det er korrekt, men ville enhver anden investor ikke have gjort det samme? Der lå et gigantisk potentiale, som ikke var udnyttet, hvilket en masse kilder har beskrevet. Man kan måske i stedet spørge, om de overhovedet har udnyttet potentialet godt nok. Det fjerde, som jeg angriber, er stadionudvidelsen. Det har de fået ros for. Igen temmeligt uberettiget, synes jeg. Ethvert ejerskab havde gjort det samme - se bare på alle vores konkurrenter - og så er jeg af den klare overbevisning, at næsten enhver anden ejer ville have haft et højere ambitionsniveau, hvad den udvidelse angår. Igen, jeg henviser til alle vore konkurrenter.
Det femte, som jeg har imod dem, som sådan set ikke har noget at gøre med frelsermyten, er deres forfejlede strategiske taktikker. Moneyball-metodikken er komplet forfejlet og den mere forfinede taktik, som de bruger nu med at købe næste udviklede spillere, den duer jo ikke på det her niveau. De har ikke kendt fodboldverdenen og det har de konstant betalt prisen for - eller rettere, vi som klub har betalt den pris.

De har med andre ord fået en klub til en særdeles god pris, det har været uhyre let at profitoptime og nu skummer de formentlig snart fløden ved et salg (er mit bud). Jeg har svært ved at være dem taknemmelig. Enhver anden klubejer havde gjort det samme og de havde formentlig alligevel rykket os MINDST til samme niveau, som vi er på nu.

Så er der den evindelige debat, om at de trods alt er bedre ejere end russere og arabere. Det er mit gængse standpunkt, at det er en komplet forfejlet tankegang baseret på specielt de første udenlandske ejerskabet af britiske klubber. Her var det legetøj, men man skal jo ikke tage fejl. Fodbold på det her niveau er jo gigantiske forretninger, der er drevet af topprofessionelle organisationer og det er det altså også, hvis man kommer fra et arabisk land eller om man er russer. Der vil altid være fejlskud, men det er der også eksempler på, når der er tale om vesteuropæiske eller amerikanske konglomerater.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 05. mar, 2017 11:45

texy skrev:
sjampen skrev:Når det er sagt, så får vi naturligvis ingen af dem. Sportsligt er vi ikke meget værd, vi vil ikke betale transferssummer og vi giver ikke specielt høje lønninger.
I Europa er det vel kun Barcelona, Real Madrid, PSG, Man Utd, Chelsea, Man City og Arsenal der betaler højere lønninger end os. Måske også Bayern og Juve, men jeg tror faktisk nærmere, at de ligger på samme niveau som os. Og Spurs ligger lige under os.

Så der er kun 7-9 klubber, der kan lokke med højere lønninger end os. Desværre er 4 af dem vores direkte liga-konkurrenter, men det skulle være mærkeligt, hvis de får fat i alle de gode spillere. Især taget i betragtning, at mange af pladserne på de hold allerede er besat af verdensstjerner, som man ikke kan slå af holdet.

Så er der de hold, som desværre er sportsligt mere attraktive end os. Måske især for yngre spillere. Dortmund og Atl. Madrid falder ind i denne kategori. Men dette er et område, som vi vil få rettet op på, hvis vi kan komme med i CL.

Og så er der geografi. Især hvis man tager klima med i betragtningen, så ligger vi langt bag i køen her. Lande som Spanien, Italien og Frankrig har et langt mere attraktivt klima. Og byer som Paris, Barcelona, Madrid, Rom, Torino, Milano og München lyder ganske givet mere interessante i forhold til det liv, som spillere og deres familier skal have udenfor grønsværen. Og i England er der ingen tvivl om, at Liverpool ikke kan konkurrere med London.

Derudover er der parametre som tryghed og familie. Nogle spillere vil muligvis hellere blive i deres hjemland, hvor de kender livsstil, kultur og i øvrigt liga. Og hvor de har deres familie tættere på. Hvis man har børn kan det eksempelvis være rart med tæt kontakt til bedsteforældre. Hvis man er meget ung, har man måske noget tryghed i sit netværk af venner. Så selvom Liverpool uden tvivl er større end Lyon i fodboldmæssig forstand, og selvom pengene hos os vil være større, så kan der sagtens være andre ting, der gør at eksempelvis en spiller som Lacazette helst vil blive i Lyon. En spiller som Reus kunne have været i Real Madrid for længst, men foretrækker stadig at blive i Tyskland.

Jeg tror, at det er for simpelt at konstatere over en bred kam, at det altid er vores fejl (på grund af manglende vilje til at møde transferpris, løn eller noget andet), hvis en spiller ikke ender hos os. Ingen tvivl om, at der helt sikkert findes eksempler, hvor det har været tilfældet. Men jeg tror altså også, at der har været tilfælde, hvor vi ikke havde en chance uanset hvad af den ene eller anden årsag.
Meget enig, texy. Jeg tror nu også på, at fodboldkulturen i forskellige lande kan have indflydelse, altså at spille for fyldte stadions hver uge - og herunder historien i den enkelte klub altså at kunne blive en del af en af verdens største klubber historisk set med alle de koryfæer, der har spillet tidligere osv.

Mon ikke også at træneren betyder rigtig meget. Jeg synes ofte, at man hører, at det var den personlige opringning eller møde, der gjorde udslaget, da spilleren blev overbevist af netop træneren og hans visioner og engagement i og tiltro på spilleren.

Mon ikke også det er betydningsfuldt, om man nærmest får en garanti på den enlige angrebsplads, eller om man får at vide, at man skal kæmpe med 3 andre store navne om pladsen ?

Der er rigtig mange ting, der spiller ind, og det vil være forskelligt fra spiller til spiller. Jeg er sikker på, at det vil være et spring eller flere op at gå fra Southampton, Leipzig eller hele det Sydamerikanske kontinent til Liverpool, så der er masser at vælge imellem, og jeg tror, at Klopp er den helt rigtige til at spotte de rigtige spillere godt illustreret af Mané og Matip, og man kan også tage Gini med her imo.

Besvar