Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
mortenbak
Indlæg: 3118
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » søndag, 29. jan, 2017 23:31

sjampen skrev:
texy skrev: Hvis du ikke kan købe spillere, der er bedre, end dem du har, så er det da den eneste fornuftige beslutning. Bare blindt at handle i panik for at skabe illusionen af en større bredde grænser jo til total idioti. Medierne i England sælger overskrifter, og interesserer sig derfor ikke for fornuft.

Klopp har jo været ude og fortælle, at klubberne ikke ville sælge de spillere, som vi havde interesse i. Skulle han så i stedet sætte sig to timer foran sin PS4 og spille en gang FIFA for at få et par gode idéer til nogle signings, som ganske vist ikke er scoutet ordentligt i virkeligheden, og givetvis ikke vil kunne bidrage med ret meget i den indeværende sæson, men som i det mindste vil fjerne mediernes ammunition i forhold til kritik af manglende indkøb? NEJ! For tre uger senere vader vi så i overskrifter om, at Klopp eller transferkomiteen ikke kan finde ud af transfermarkedet og mangler totalt blik for gode spillere.

Jeg ville gerne have haft et godt indkøb eller to i januar. Men jeg er glad for, at vi ikke går i panik og køber en eller to spillere, som vi ikke har haft på blokken fra start af.
Med den trup vi har, er vores sportslige ledelse dybt inkompetente hvis de ikke kan finde spillere der kan supplere truppen. Nu skal talenter jo også have deres ret, men vi har forhelvede TA-A som eneste backup på højre back, Ejaria og Stewart som backups til midten og Ojo, Woodburn og Wilson til kanterne, såfremt der skal hviles mere end en enkelt spiller.
Også det jo ikke fordi Moreno, Lucas, Origi og Sturridge har vist formidable evner. Hvis vi ikke har en liste af emner vi holder øje med der er længere end Pulisic, Brandt, Promes og Dahoud, så er det jo klart vi er til grin. Men det kan da godt være, at det er der problemet er, vi har kun 3 spillere på blokken og vi er ikke villige til at betale for dem, også er det klart man har et problem når man går på restaurant og kun vil have fisk og ikke noget af alt det andet på menuen, og i øvrigt kan de få 40 kroner for en 7 retters menu.

Dertil kan man så tillægge, at vi ikke bare mangler bredde, men også kompetencer. Jeg har nævnt det før, men hvis vi glemmer Ojo en gang, har vi lige præcis 1 spiller af Mané typen. Det var 1, Mané. Og vi har på midtbanen 1 spiller der kan agere som dybdeliggende playmaker og ikke har sine sine styrker i sin dynamik og drev med bolden, og det er Henderson. Hverken Can, Wijnaldum, Lallana eller Lucas er har jo vidst disse evner på et niveau der er godt nok. Også må man også bare sige, at vi mangler den målscorer som topholdende stort set altid har, medmindre man altså stadig regner Sturridge som den målscorer. Fint nok at man satser på en bred vifte af målscorere, men så kommer kritikken altså også når man ikke har andet at skyde med. Også er det igen møg hamrende inkompetent at være så afhængige af Mané og de kompetencer som han alene tilbyder, når han udover at være et nyt indkøb, allerede var på vej til AFCON da vi købte ham. Det samme kan siges om Hendo der trods alt har døjet temmelig meget med skader og endnu værre er det jo oppe foran hvor både Origi og naturligvis Studge har døjet med skader.

Der er forskel på panik og idioti, og det er idiotisk ikke at kunne forudse at vores tynde trup ville være problematisk, medmindre man bare regnede med at Ojo, Woodborn, Ejaria, TAA etc. bare kunne vade ind og agere dybde. Vi snakkede jo om problemerne herinde, så et større mysterium var det altså ikke, men klubben var enten for arrogante til at ville se det eller for blinde til at se det. De problemer vi har, er jo præcist resultatet af en tynd trup og en krævende spillestil, når vi rammes af skader, formnedgang og Manés landsholdsturnering. Ja hvor er det synd for os at vi ligepludselig manglede vores bedste 2 spillere, gu er det ej, vi var dårligt forberedt som var vi gået til eksamen med noterne på en computer, men uden strømforsyning fordi det gik sq nok.

Derudover bliver vi altså også snart nødt til at indrømme, at hele det her med ikke at ville overbetale er en skrøne når det konsekvent kun er os der ikke gør det, panik eller ej. Ganske simpel økonomisk teori fortæller at markedet sætter sig selv, og det kan vi altså ikke være de eneste der ikke vil være med til, fordi vi har en eller andet holdning om at vores værdisættelse er den eneste rigtige og den går vi ikke på kompromis med. Og det gør vi jo med til at acceptere markedet. Vi betalte en svinedyr overpris for Sadio Mané, hvilket selvfølgelig er glemt fordi han har været så god, men det er jo stadig et tegn på at priserne er steget og det bliver vi nødt til at acceptere. Hvis vi vurdere Brandt eller Pulisic til at være de rigtige spillere til truppen og til at koste X, så bliver vi altså også nødt til på et eller andet tidspunkt at acceptere at vores værdisættelse måske er 20% for lav ift. sælgerklubben. Så er det man må forhøre sig på sine andre targets og fastsætte de forskellige muligheder og vurdere om Brandt er 10 millioner bedre end Promes men 5 millioner dårligere end Pulisic, eller om der måske er en anden spiller der er i samme prislag, det kunne f.eks. være hvis man kiggede på Inaki Williams frikøbsklausul og tænkte, at der var noget der ikke stemte overens på enten den ene eller den anden side. Men der bliver vi simpelthen for nærige, og det er jo historien igennem flere transfervinduer og det er bare ikke godt nok når vi hverken kan tilbyde CL eller er kongehøje lønninger. Så er det da rigtig nok, at hvis Leverkusen og Dortmund kræver dobbelt eller 3 gange mere end hvad vi anser Brandt/Pulisic for at være værd, så skal vi selvfølgelig ikke gå i panik og købe dem fordi det var planen, men vi bliver fandme også nødt til at have alternativerne på plads. Og vores situation taget i betragtning, så er ingenting, godt nok et risikabelt alternativt og det har indtil videre kostet os deltagelsen i både FA og liga cup, og forvandlet en vel egentligt ret sikker position i topstriden, til nu totalt at have lukket Scum og City, samt til dels Arsenal og Spurs tilbage i kampen, for ikke at tale om totalt mistet det lille greb vi havde i Chelsea.

Havde alle vores spillere spillet dårligt havde det været 1 ting, men det er jo ikke tilfældet. Vores bredde var ikke god nok, det kostede. Vores spil kunne ikke holde at undvære Coutinho, Henderson og Mané, det kostede. Vores rystende ringe forsvarsspil igennem flere sæsoner kunne ikke blive ved med at gå, det kostede. Alt sammen problemer vi kendte i forvejen.

Imens har konkurrenternes reserve spillet dem videre i FA Cuppen og for Scums vedkomne i finalen i Liga Cuppen. Vi snakker om hvor tarveligt det var at vi måtte undvære Coutinho og Hendo, hvis vi ignorere Mané som vi vidste tog til AFCON. Spurs har altså klaret sig uden Kane og Alderweireld i perioder, Arsenal uden Cazorla og Ramsay. Det er da rigtigt, at skaderne til Coutinho og Henderson meget vel kunne ende med at være forskellen på top 4 eller ej, også er det sådan det nu engang var, men det er altså vores egen skyld, at vi var så sårbare.
Hørt !

Klubbens modargument vil så være at de ikke var til at købe uanset pris her i januar.... jeg tror så heller ikke de bliver tilgængelige i August og slet ikke uden CHL og netop derfor burde vi have en lang dosmerseddel med spillere... så vi kunne kigge på næste emne. "Jamen han vil jo så ikke være vores ønskede transfer" vil nogen hævde..... nej, men jeg tror simpelthen ikke på at et "andet valg" ikke vil kunne styrke vores bredde eller vores start elver..... det er altså ikke de ypperste spillere vi har rendende rundt på grønsværen pt..... måske gode som hold når det kører, men (som vi har set) håbløse, når det ikke kører.... Der er ikke én spiller man sidder og tænker at han kan afgøre det alene.... Jeg nægter at tro på at Liverpool ikke kan tiltrække spillere der kan forbedre os.... det må som Sjampen er inde på handle om penge

Og ja vi har en cool og spændende manager, der tænker nyt og er progressiv, men det bliver ikke bakket op af vores ageren på transfer markedet.... det tror jeg sgu også de store kanoner kigger på.....

Hr. Drejer
Indlæg: 13796
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 29. jan, 2017 23:47

Enig, og som det bliver påpeget, så kan de manglende investeringer i truppen i januar betyde at CL glipper, og så bliver det endnu vanskeligere at få vores targets til sommer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 29. jan, 2017 23:49

MP skrev:Af de korte glimt jeg så af Betis-Barcelona kampen så er Durmisi allerede voldsomt på pluskontoen, alene baseret på at han faktisk kan slå et kvalificeret hjørnespark.. Dem har vi godt nok ikke mange af. :)
Hvis der er sandhed i de rygter, burde scouten for nordeuropa fyres, for det nævnte jeg i sommers, og mange danskere kan og kunne vel se kvaliteten, og er langt fra BIF fan. Men i så fald, kunnee klubben have sparet omkring 90 mill i transfer sum. Håber dog på Rodriguez fra Wolfs, selv om det ser sløjt ud på rygte fronten. Riza var MoM 5 af de 6 første landskampe så vidt jeg husker. i min bog altså.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. jan, 2017 08:14

For mig virker den store efterspørgsel på køb af spillere herinde som et ønske om, at går tilbage til den store omgang skud med spredehagl, som vi oplevede under Rodgers. Jeg vil LANGT hellere spille med Sturridge, Origi, Ojo, Woodburn eller Wilson end jeg vil hente endnu en Balotelli, Aspas, Borini, Markovic eller Alberto.

Kvalitet over kvantitet. Det andet har vi prøvet uden at det løftede os.
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » mandag, 30. jan, 2017 09:13

texy skrev:For mig virker den store efterspørgsel på køb af spillere herinde som et ønske om, at går tilbage til den store omgang skud med spredehagl, som vi oplevede under Rodgers. Jeg vil LANGT hellere spille med Sturridge, Origi, Ojo, Woodburn eller Wilson end jeg vil hente endnu en Balotelli, Aspas, Borini, Markovic eller Alberto.

Kvalitet over kvantitet. Det andet har vi prøvet uden at det løftede os.
Det tror jeg nu heller ikke der er nogle der ønsker, men det er en latterlig grundsætning. Jeg vil allerhelst have vi hentede 8 spilere der alle var historisk gode på deres position, men det er da korrekt, at vi mere har brug for 2 RIGTIG gode spillere end 8 middelgode at best.
Så dårlig er vores trup heller ikke. Det er vel ikke en generel talentindsprøjtning vi har brug for, men en indsprøjtning af top talent. Og det er jeg enig i, er svær at finde i Januar. Det bliver bare sværere når man hverken kan tilbyde CL eller løn, når man vil have det billigt og man i øvrigt kun vil have præcist 2-3 spillere, for ret skal være ret, der er flere gode spillere ude i verden end lige præcist Pulisic og Brandt.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » mandag, 30. jan, 2017 14:00

@ sjampen:

Et super sagligt indspark på side 2042, hvor du tilmed ikke har et barnagtigt behov for at insinuere, at de af os, der ønsker nyt blod til truppen i januar, spiller for meget Football Manager og/eller Fifa. :army7: Tag ved lære, texy etc.!

Jeg er i øvrigt enig med dig. Det er ikke givet, at ens førsteprioriteter bliver lettere at anskaffe til sommer, især ikke hvis man endegyldigt ikke kan tilbyde dem Champions League til den tid, hvorimod de nu selv kan være med til at afgøre det. Og selvfølgelig er listen af targets længere end Pulisic, Brandt osv. Det er blot navne, der kører i rygtemøllen.

Og så det nok så fint, at texy remser et par mislykkede navne op, men paradoksalt nok nævner han ikke et ord om Coutinho, Suarez, Sturridge, Agger, Arbeloa, Macherano og Maxi, der alle blev indkøbt i januarvinduer. Jeg nægter at tro, at de allesammen stod som nr #1 på vores daværende ønskelister, men de forstærkede os alligevel. Uanset om man handler til sommer eller januar, så vil der i en klub som Liverpool altid være risiko for, at man henter en Andy Carroll eller Kromkamp fremfor en Suarez eller Arbeloa.
Som det er lige nu, ser truppen bare for tynd ud til at vi måske bør lade være og Klopp har bevist, at han langt fra er fejlfri, så jeg synes ikke, det er forkert eller idioti at stille spørgsmålstegn ved om vi oprigtigt ikke kan forstærke truppen her i januar, især taget i betragtning, hvor uhyrlig mange skader hans koncept var med til at medføre i Dortmund.
At man ønsker at styrke bredden og få ny energi ind i truppen, betyder ikke, at man behøver få skudt i skoene, at man spiller Football Manager og Fifa.
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. jan, 2017 18:30

Kasper88 skrev:@ sjampen:

Et super sagligt indspark på side 2042, hvor du tilmed ikke har et barnagtigt behov for at insinuere, at de af os, der ønsker nyt blod til truppen i januar, spiller for meget Football Manager og/eller Fifa. :army7: Tag ved lære, texy etc.!

Jeg er i øvrigt enig med dig. Det er ikke givet, at ens førsteprioriteter bliver lettere at anskaffe til sommer, især ikke hvis man endegyldigt ikke kan tilbyde dem Champions League til den tid, hvorimod de nu selv kan være med til at afgøre det. Og selvfølgelig er listen af targets længere end Pulisic, Brandt osv. Det er blot navne, der kører i rygtemøllen.

Og så det nok så fint, at texy remser et par mislykkede navne op, men paradoksalt nok nævner han ikke et ord om Coutinho, Suarez, Sturridge, Agger, Arbeloa, Macherano og Maxi, der alle blev indkøbt i januarvinduer. Jeg nægter at tro, at de allesammen stod som nr #1 på vores daværende ønskelister, men de forstærkede os alligevel. Uanset om man handler til sommer eller januar, så vil der i en klub som Liverpool altid være risiko for, at man henter en Andy Carroll eller Kromkamp fremfor en Suarez eller Arbeloa.
Som det er lige nu, ser truppen bare for tynd ud til at vi måske bør lade være og Klopp har bevist, at han langt fra er fejlfri, så jeg synes ikke, det er forkert eller idioti at stille spørgsmålstegn ved om vi oprigtigt ikke kan forstærke truppen her i januar, især taget i betragtning, hvor uhyrlig mange skader hans koncept var med til at medføre i Dortmund.
At man ønsker at styrke bredden og få ny energi ind i truppen, betyder ikke, at man behøver få skudt i skoene, at man spiller Football Manager og Fifa.
Nu er min anke imod generel transferpanik, og ikke kun januar-panik.

Og det er da rigtigt, at Kenny og Rodgers gjorde det godt i januar. Men det er jo ikke ensbetydende med, at det dermed er lettere i januar, selvom de to havde langt større succes i det vindue end i sommervinduet. Du har januar-transfers med helt tilbage fra Rafa's tid. Og selvom du har fundet nogle succeser, så kæmpede han også med det vindue og hentede en masse spillere, som man dårligt husker.

Rafa hentede:

Morientes, Carson, Pellegrino, Anderson, Kromkamp, Martin, Agger, Fowler (tilbage - uden succes - ren nostalgi), Ajdarevic, Padelli, Brouwer, Duran, Arbeloa, Skrtel og Maxi.

Mascherano blev hentet på lån sidst i februar.

Kenny hentede:

Suarez og Carroll.

Rodgers hentede:

Sturridge og Coutinho.

Jeg er helt overbevist om, at Klopp ville hente spillere af samme kaliber her i januar som Rodgers og Kenny, hvis han kunne finde dem og få lov til at købe dem. Men mange klubber har flere penge og behøver derfor ikke at sælge midt i sæsonen. Spillerne selv vil måske helle ikke skifte midt i sæsonen, hvis de stadig er med i CL eller udfordrer til en titel i den klub, de befinder sig i.

Klopp har også været ude og sige, at han ikke vil arbejde på Pep og Mourinho-måden. Han er træner og vil gerne have spillere, som han kan forme. Man former ikke eksempelvis Zlatan. Derfor tror jeg desværre heller ikke på rygtet fra Mirror om, at Klopp gerne vil have Aubameyang til sommer. Det ville ellers være den helt rigtige spiller at erstatte Sturridge med. Jeg tror, at Klopp har en liste med lidt yngre spillere, som han mener kan bidrage til at skabe et verdensklassehold.
Kloppite

sirsvansealot
Indlæg: 486
Tilmeldt: onsdag, 26. dec, 2007 20:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sirsvansealot » mandag, 30. jan, 2017 21:36

Hvem, tænker I, kunne styrke holdet, og som samtidig vil være tilgængelig her i januar, fordi vedkommende ikke spiller fast i sin klub eller andre grunde?

Har linket til denne før, men synes dælme også at det er en god artikel, der giver lidt perspektiv på, hvorfor det ikke "bare" er at punge ud, og så får du, hvad du vil have.

Uddrag:
"....January tends to bring the worst out of supporters at all clubs. Many pine for that elusive £40 million signing that will ether guarantee European football, or sustain a credible title challenge.

Liverpool fans seem no different from the rest, yet occasionally their mind-set couldn’t be further from the truth. At times fuelled by tin-hat conspiracy theories of foreign owners and buoyed by hours of Football Manager, there is an opinion that football transfers are ever so easy....."

http://www.thisisanfield.com/2017/01/wi ... -arrivals/
Senest rettet af sirsvansealot mandag, 30. jan, 2017 22:19, rettet i alt 1 gang.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 30. jan, 2017 22:07

Lemos, midterforsvarer fra Las Palmas, har lige lavet et absurd godt frisparksmål til 2-1 mod Valencia. Det er bare med at sende de £40m afsted til Gran Canaria.

;)

Edit: og Mangala klovner fortsat rundt. Nu 3-1 til Las Palmas. Målscorer: ingen ringere end Kevin-Prince Boateng.

mortenbak
Indlæg: 3118
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » mandag, 30. jan, 2017 22:10

sirsvansealot skrev:Hvem, tænker I, kunne styrke holdet, og som samtidig vil være tilgængelig her i januar, fordi vedkommende ikke spiller fast i sin klub eller andre grunde?

Har linket til denne før, men synes dælme også at det er en god artikel, der giver lidt perspektiv på, hvorfor det ikke "bare" er at punge ud, og så får du, hvad du vil have.

Uddrag:
"....January tends to bring the worst out of supporters at all clubs. Many pine for that elusive £40 million signing that will ether guarantee European football, or sustain a credible title challenge.

Liverpool fans seem no different from the rest, yet occasionally their mind-set couldn’t be further from the truth. At times fuelled by tin-hat conspiracy theories of foreign owners and buoyed by hours of Football Manager, there is an opinion that football transfers are ever so easy....."

http://www.thisisanfield.com/2017/01/wi ... -arrivals/
Ved ikke om linket er forkert, men jeg får ikke nogen god artikel om hvorfor det er svært at hente spillere i januar, blot et headline agtigt skriv om at det kører for os og det er inden vi har sløset vores 2 cup turneringer væk og hvor vi stadig havde snor i Chelsea..... så den er i hvert fald 3 uger gammel den artikel i linket.... :shock:

Bortset fra det så tror jeg at rigtig mange spillere kunne styrke vores hold PT..... men jeg er ikke scout, så jeg har ikke nogen navne.

sirsvansealot
Indlæg: 486
Tilmeldt: onsdag, 26. dec, 2007 20:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sirsvansealot » mandag, 30. jan, 2017 22:24

mortenbak skrev:
sirsvansealot skrev:Hvem, tænker I, kunne styrke holdet, og som samtidig vil være tilgængelig her i januar, fordi vedkommende ikke spiller fast i sin klub eller andre grunde?

Har linket til denne før, men synes dælme også at det er en god artikel, der giver lidt perspektiv på, hvorfor det ikke "bare" er at punge ud, og så får du, hvad du vil have.

Uddrag:
"....January tends to bring the worst out of supporters at all clubs. Many pine for that elusive £40 million signing that will ether guarantee European football, or sustain a credible title challenge.

Liverpool fans seem no different from the rest, yet occasionally their mind-set couldn’t be further from the truth. At times fuelled by tin-hat conspiracy theories of foreign owners and buoyed by hours of Football Manager, there is an opinion that football transfers are ever so easy....."

http://www.thisisanfield.com/2017/01/wi ... -arrivals/
Ved ikke om linket er forkert, men jeg får ikke nogen god artikel om hvorfor det er svært at hente spillere i januar, blot et headline agtigt skriv om at det kører for os og det er inden vi har sløset vores 2 cup turneringer væk og hvor vi stadig havde snor i Chelsea..... så den er i hvert fald 3 uger gammel den artikel i linket.... :shock:

Bortset fra det så tror jeg at rigtig mange spillere kunne styrke vores hold PT..... men jeg er ikke scout, så jeg har ikke nogen navne.
Så skulle den være rettet, så du lander på den rigtige artikel. Du tror, at mange kunne styrke vores hold - det tror jeg også. Bale eller Suarez kunne for eksempel, de er nok bare hverken tilgængelige, interesserede eller til at få råd til. Jeg prøver at indgå i en debat, selvom hverken jeg eller du er scout - det, synes jeg er interessant. Kan ikke rigtig bruge dit svar til noget i den retning. God aften

Hr. Drejer
Indlæg: 13796
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 30. jan, 2017 22:58

Der er mange som kan forstærke os. Læs AJs indlæg, han kommer med en ny spiller hver dag. Det kan udvikle sig til en katastrofe, hvis ikke vi henter nogen. Vi kan miste CL pladsen, og så bliver det vanskeligere. Vi kan kigge mod hold, som er blevet slået ud af CL, her er andre CL klubber udelukket fra at byde. Der er mange muligheder, men desværre vil Klopp hellere sætte sig over i et hjørne, og piver over at han ikke få sine første prioriteter. Det er en skam!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3118
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 31. jan, 2017 00:22

sirsvansealot skrev:
mortenbak skrev:
sirsvansealot skrev:Hvem, tænker I, kunne styrke holdet, og som samtidig vil være tilgængelig her i januar, fordi vedkommende ikke spiller fast i sin klub eller andre grunde?

Har linket til denne før, men synes dælme også at det er en god artikel, der giver lidt perspektiv på, hvorfor det ikke "bare" er at punge ud, og så får du, hvad du vil have.

Uddrag:
"....January tends to bring the worst out of supporters at all clubs. Many pine for that elusive £40 million signing that will ether guarantee European football, or sustain a credible title challenge.

Liverpool fans seem no different from the rest, yet occasionally their mind-set couldn’t be further from the truth. At times fuelled by tin-hat conspiracy theories of foreign owners and buoyed by hours of Football Manager, there is an opinion that football transfers are ever so easy....."

http://www.thisisanfield.com/2017/01/wi ... -arrivals/
Ved ikke om linket er forkert, men jeg får ikke nogen god artikel om hvorfor det er svært at hente spillere i januar, blot et headline agtigt skriv om at det kører for os og det er inden vi har sløset vores 2 cup turneringer væk og hvor vi stadig havde snor i Chelsea..... så den er i hvert fald 3 uger gammel den artikel i linket.... :shock:

Bortset fra det så tror jeg at rigtig mange spillere kunne styrke vores hold PT..... men jeg er ikke scout, så jeg har ikke nogen navne.
Så skulle den være rettet, så du lander på den rigtige artikel. Du tror, at mange kunne styrke vores hold - det tror jeg også. Bale eller Suarez kunne for eksempel, de er nok bare hverken tilgængelige, interesserede eller til at få råd til. Jeg prøver at indgå i en debat, selvom hverken jeg eller du er scout - det, synes jeg er interessant. Kan ikke rigtig bruge dit svar til noget i den retning. God aften
Messi og Ronaldo kunne også forstærke os.... men det er jo ikke dem jeg beder om. HVis vi kigger på vores nuværende trup, så må det da være muligt at finde spillere der kan "i det mindste stabilisere os" så vi i tider med krise og skader og AFCON kan sætte noget tilsvarende på banen.... Jeg beder ikke om stjerner, men blot dygtige fodboldspillere.... dem er der sgu en del af rundt om i verden. Nu har vi i januar set hvor miserabelt vores nuværende spillere kan præstere, så der må da være en del derude der kan levere samme niveau som vi viste tidligere....

PT ligner sæsonen jo at vi startede marathonløbet med at spurte, for så ramme muren efter 20 km. Modsat et marathon kan vi vi skifte ud halvvejs..... men dem vi kan sætte ind er i værre forfatning end dem vi piller ud og selv friske kan de de ikke indhente det tabte.

Jeg mener sgu at det SKAL være muligt at have 1:1 erstatninger for vores "breddespillere" (men normale startere).... (Can, Gini, Lovren,Hendo,Origi, etc) deres slags findes i hobetal rundt om i europa og de bør kunne hentes til rimelige priser.

I stedet for har vi ungdomsspillere siddende på bænken. Det vinder man ikke PL med eller kvalificerer sig til CHL med. Og ja man kommer så heller ikke langt i de nationale cups har vi jo set.....

Vi vinder imorgen over Chelsea og så kan vi smile lidt igen og vores tro vender tilbage og sæsonen lever lidt endnu!

YNWA

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 31. jan, 2017 12:55

@ texy:

Det er ikke panik, hvis man gør sit forarbejde og jeg er ikke enig med dig omkring Rafa.

Rafa gjorde det også overvejede rigtig godt i januar: Agger, Skrtel, Arbeloa, Mascherano, Maxi Rodriguez var alle gode signings. Det er fint, at du lister alle Rafas signings op, men størstedelen af dem bærer jo præg af at være talenter købt for nærmest ingenting eller sågar gratis eller i bytte. Det er kun Morientes, der i sagens natur kostede noget:

Morientes - £6,3 mio
Carson - £750.000
Pellegrino - Gratis
Kromkamp - Byttehandel
Anderson - Byttehandel (bør dog ikke medregnes da han ikke var tiltænkt en plads på førsteholdet)
Ajdaravic - Gratis (bør dog heller ikke medregnes af samme grund)
Fowler - Gratis
Pandelli - Lån
Brouwer - £200.000 (igen ungdomsspiller/reserve)

Så en solid track record for Rafa i januarvinduerne, ligesom Kenny (måske 50/50 i hans vindue) og Rodgers.

Men nu var det ikke Rafa, det skulle handle om. Det det skulle handle om er, at det er en skrøne i Liverpool-regi, når Klopp går ud og udtaler, at det er svært at forstærke sig i januar. Han tegner efter min mening et unuanceret billede af vinduet blot fordi dem han har øverst på sin liste ikke er tilgængelige. Klopp har lagt sig stædigt fast på en håndfuld spillere og fred være med det, jeg betvivler dog stadig, hvor stor forskel en 20-årig Julian Brandt kan gøre, hvis han hentes til sommer og om han, Pulisic, Dahoud osv. overhovedet bliver mere til rådighed til sommer. Aubameyang får vi selvfølgelig ikke, nej, selvom det i sagens natur er den hylde, i hvert fald hylden lige under, vi skal kigge på, hvis vi vil lege med i toppen. I hvert fald på den korte bane.

I øvrigt behøver det at hente én spiller i januar ikke nødvendigvis betyde, man bruger Mourinho-metoder eller hvad du kalder det. Vi er en håndfuld herinde, der mener, at truppen er for tyndt besat, da vi har positioner, hvor det åbenbart ikke lader sig gøre for Klopp at foretage 1 til 1 udskiftninger og vi i stedet ender ud i at måtte rokere rundt på spillere, der har gjort det godt på deres oprindelige positioner. Ud fra den tankegang, kan man ikke fortænke os i at ønske forstærkninger. Man kan være uenig og fred være med det, men det betyder ikke, vi lever i en drømmeverden med for meget Football Manager og Fifa. Af samme grund mener jeg ikke, at sirsvansalots artikel kan bruges til meget, hvis skribenter vitterligt mener, at vi fans skriger efter en £40 mio spiller i januar. Paradoksalt nok har selvsamme thisisanfield lige begået denne artikel:

http://www.thisisanfield.com/2015/11/di ... y-players/

Sådan kan tingene hurtigt ændre sig når en ny skribent sætter sig bag tasterne eller vi siden den forrige artikel har tabt tre gange på hjemmebane og spillet jammerligt.

Vi kunne jo have startet med at hive Markovic hjem i stedet for at sende ham en tur til Hull.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 31. jan, 2017 18:20

Hvis det er Markovic-lejet der skal købes spillere i, så er der jo et hav af spillere der ville kunne købes. Ingen af dem forstærker os dog nævneværdigt og så kan vi lige så godt lade talenterne spille. Og nej de har, ligesom resten af førsteholdet, ikke leveret den seneste måned, men derfor kan de jo godt have niveauet til at træde ind på førsteholdet i enkelte kampe. Det er trods alt lettere at træde ind på førsteholdet i forhold til at spille en hel kamp sammen med hele reserveholdet som mod Plymouth og Wolves.

Besvar