Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sivi » fredag, 24. jun, 2016 00:41

Oomph242 skrev:
Sivi skrev:Min twitter eksploderer fuldstændig lige nu. Alt er nyheder omkring at vi virkelig gerne vil have Mane, og at han gerne skal hentes før pre-season træningen starter den 2. juli
Forhåbentlig ikke til de £30m som rygtes. Vil sku være ked af, hvis han er sommerens store indkøb. Det må kunne gøres bedre...
Ville ikke gøre mig så meget. Så dog vi hentede Dahoud også, hvis det altså er muligt.
Justice for the 96! <3

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 24. jun, 2016 08:13

Det lader til, at vi nu går efter Mané, hvilket er fint med mig, hvis det er ham, som Klopp vil have. Man kan bestemt heller ikke sætte en finger på hans stats, som er imponerende for en kantspiller over se seneste 4 sæsoner.

Et alternativ kunne vel være Mahrez? Hvordan kan det være, at der ikke er mere gang i rygtemøllen i forhold til en kantspiller, der scorede 17 mål og lavede 10 assists i sidste sæson, og som oven i købet ikke render rundt til EM og dermed er ude af stand til at forhandle?
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 24. jun, 2016 08:25

Mane opfylder mange af de kriterier, som Klopp efterspørger hos sine offensive spillere. Han er hurtig, aggressiv med og uden bold og direkte i sit spil.

Jeg ser dog nogle klare svagheder hos Mane, der i mine øjne ikke retfærdiggør så stort et prisskilt. Selv i disse dage med vanvittig inflation i spillerpriser. Mane's boldkontrol er ikke specielt god. Dette resulterer i dårlige pasninger og mange unødige boldtab. Derudover virker Mane ikke specielt spilintelligent. Han træffer til tider underlige beslutninger i afgørende situationer. Dette er efter min mening også den afgørende forklaring på de ustabile præstationer. Fra de kampafgørende aktioner, til de hovedrystende og uforklarlige præstationer.

Jeg kan godt lide, at vi kigger efter en hurtig, aggressiv og målfarlig yderangriber. Men jeg havde gerne set, at vi søgte en spiller, der samtidig var mere spilintelligent. En type alla Marco Reus. Mane har nogle kvaliteter vi mangler, men jeg ser ham ikke som sikker starter. Skal vi vitterligt bruge 30 millioner pund på det?

sirsvansealot
Indlæg: 486
Tilmeldt: onsdag, 26. dec, 2007 20:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sirsvansealot » fredag, 24. jun, 2016 10:09

Aggerdoo skrev:
sirsvansealot skrev:
Aggerdoo skrev:
bofic skrev:Klopp køber ikke etablerede stjerner og vi skal ikke forvente at han gør det. Da Klopp tiltrådte i Dortmund så var Lewandowski, Hummels og Götze heller ikke store stjerner, men Klopp endte med at gøre dem til etablerede stjerner.

Og det er samme filosofi vi skal forvente i Liverpool. Klopp køber unge spillere og tror og håber han kan gøre nogle af spillerne til store verdensstjerner og det tager tid.

Så når vi bliver linket med etablerede stjerner der er 27+ år, så er det bare ikke noget der kommer til at ske. Liverpool smider ikke 50m pund efter sådan en spiller som vi nok kan forvente at City, United og Chelsea gør. De har pengene til de hurtige quick fix og det har Liverpool ikke og Klopp ønsker heller ikke sådanne spillere. Han vil præge unge spillere og det er sådan en transfer politik vi vil se så længe vi har Klopp og så længe vi ikke er ejet af en Arabisk prins med masser af oliepenge.

Og skal man så være skuffet? Overhovedet ikke. Se hvad Klopp har gjort ved et middelmådigt Liverpool hold allerede nu og nu kommer vi til at se Klopp købe de unge spillere der passer til hans stil. Han lykkedes med det i Dortmund, så hvorfor ikke også i Liverpool. Men det er klart det bliver mere svært for Klopp her i England end i Tyskland, for i England er der flere hold med - næsten - ubegrænsede midler til at købe store stjerner.

Spændende bliver det i hvert fald og jeg tror på Klopp. Han er en fantastisk manager for Liverpool.
Det er usammenligneligt. I Dortmund var han tvunget til at købe billigt og udvikle i starten, fordi klubben økonomisk var i knæ. Senere begyndte han jo også at spendere større summer efter tyske forhold, bland andet i omegnen af 25-30 mio euro på Mkhitaryan.

Og når man nu ser klubben - efter sigende - er parat til at smide 30 mio pund for Sadio Mané, så bliver din argumentation bare slået endnu mere i stykker. Vi har pengene. Vi vil gerne bruge dem. Det ser bare ikke ud til, at vi går efter de rigtige.
Hvem er da de rigtige? Dem, du synes, er de rigtige? Dem, aviserne skriver, er de rigtige? Eller dem, som de andre klubber byder på?
Jeg håber, at klubben går efter dem, som Klopp vil have. Det er det eneste rigtige, synes jeg i hvert fald. Og ikke ender med at købe spillere, som en eller anden latterlig komite har bestemt.
Dem som jeg synes er de rigtige, naturligvis. Hvis du ikke har opdaget det, så er hele dette forum bygget på folks subjektive meninger. Det burde vel ikke forklares efter hvert indlæg.
Alright så giv mig et par navne, du mener, vi skal hente? Gerne lidt realistisk..

sirsvansealot
Indlæg: 486
Tilmeldt: onsdag, 26. dec, 2007 20:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sirsvansealot » fredag, 24. jun, 2016 10:11

Robbie_God_Fowler skrev:Mane opfylder mange af de kriterier, som Klopp efterspørger hos sine offensive spillere. Han er hurtig, aggressiv med og uden bold og direkte i sit spil.

Jeg ser dog nogle klare svagheder hos Mane, der i mine øjne ikke retfærdiggør så stort et prisskilt. Selv i disse dage med vanvittig inflation i spillerpriser. Mane's boldkontrol er ikke specielt god. Dette resulterer i dårlige pasninger og mange unødige boldtab. Derudover virker Mane ikke specielt spilintelligent. Han træffer til tider underlige beslutninger i afgørende situationer. Dette er efter min mening også den afgørende forklaring på de ustabile præstationer. Fra de kampafgørende aktioner, til de hovedrystende og uforklarlige præstationer.

Jeg kan godt lide, at vi kigger efter en hurtig, aggressiv og målfarlig yderangriber. Men jeg havde gerne set, at vi søgte en spiller, der samtidig var mere spilintelligent. En type alla Marco Reus. Mane har nogle kvaliteter vi mangler, men jeg ser ham ikke som sikker starter. Skal vi vitterligt bruge 30 millioner pund på det?
Hvem er den type ala Reus? For Reus er meget, meget langt ude af vores rækkevidde. Helt konkret. Hvem til en pris omkring 30 mio pund kan vi hente, der har kvaliteter ala Reus?

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 24. jun, 2016 11:16

Brexit rammer os hårdt. Sten hårdt! Pundet falder som en sten, hvilket betyder vores købekraft reduceres kraftigt.

Muligheden for at EU borgere kan arbejde frit i UK, begrænses. Det bliver vanskeligt at tiltrække udenlandske spillere denne sommer.

Men lad os nu se hvad der sker, denne situation er vanskelig.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14388
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 24. jun, 2016 11:55

Hr. Drejer skrev:Brexit rammer os hårdt. Sten hårdt! Pundet falder som en sten, hvilket betyder vores købekraft reduceres kraftigt.

Muligheden for at EU borgere kan arbejde frit i UK, begrænses. Det bliver vanskeligt at tiltrække udenlandske spillere denne sommer.

Men lad os nu se hvad der sker, denne situation er vanskelig.
Tag en middagslur og sænk skuldrene. Vent nu lige og se hvor samt det går.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 24. jun, 2016 16:00

Hr. Drejer skrev:Brexit rammer os hårdt. Sten hårdt! Pundet falder som en sten, hvilket betyder vores købekraft reduceres kraftigt.

Muligheden for at EU borgere kan arbejde frit i UK, begrænses. Det bliver vanskeligt at tiltrække udenlandske spillere denne sommer.

Men lad os nu se hvad der sker, denne situation er vanskelig.
Det er jo bare markederne klassiske reaktion. Der skal nok finde en normalisering sted igen indenfor en overskuelig periode.

Så ja, købekraften i forhold til Europa svækkes måske i dette vindue. Men spillerkontrakternes værdi tror jeg ikke vil være ret svækket samlet set.

Men så længe vi er efter Mané, betyder det jo ikke noget :D

Til gengæld åbner det op for muligheden for, at FA på sigt igen kan indføre et loft på X antal udenlandske spillere. Og det kan også gøre det sværere at få arbejdstilladelse til spillere fra EU.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 24. jun, 2016 17:49

Ja, Mané, så betyder det intet :lol:

Ja, markedet består af hysteriske kællingen, som Lykketoft sagde en gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 26. jun, 2016 12:13

sirsvansealot skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Mane opfylder mange af de kriterier, som Klopp efterspørger hos sine offensive spillere. Han er hurtig, aggressiv med og uden bold og direkte i sit spil.

Jeg ser dog nogle klare svagheder hos Mane, der i mine øjne ikke retfærdiggør så stort et prisskilt. Selv i disse dage med vanvittig inflation i spillerpriser. Mane's boldkontrol er ikke specielt god. Dette resulterer i dårlige pasninger og mange unødige boldtab. Derudover virker Mane ikke specielt spilintelligent. Han træffer til tider underlige beslutninger i afgørende situationer. Dette er efter min mening også den afgørende forklaring på de ustabile præstationer. Fra de kampafgørende aktioner, til de hovedrystende og uforklarlige præstationer.

Jeg kan godt lide, at vi kigger efter en hurtig, aggressiv og målfarlig yderangriber. Men jeg havde gerne set, at vi søgte en spiller, der samtidig var mere spilintelligent. En type alla Marco Reus. Mane har nogle kvaliteter vi mangler, men jeg ser ham ikke som sikker starter. Skal vi vitterligt bruge 30 millioner pund på det?
Hvem er den type ala Reus? For Reus er meget, meget langt ude af vores rækkevidde. Helt konkret. Hvem til en pris omkring 30 mio pund kan vi hente, der har kvaliteter ala Reus?
Godt spørgsmål. Jeg ville rette blikket mod Lacazette. West Ham forsøger ihærdigt at hente ham, men Liverpool bør stadigvæk have en større tiltrækningskraft. Lacazette vil både kunne indgå i en startopstilling med Sturridge/Origi, men vil også kunne spille alene på toppen. Med Bentekes sandsynlige afgang, vil det være en ideel erstatning, da Lacazette som spillertype passer perfekt ind i Klopps system. Vi kan ikke stole på Sturridge fysik og i tilfældet Sturridge er ude, kan vi ikke forvente, at en 21 årig Origi kan bære ansvaret. Sturridge er samtidig bedst, når han har en angrebskollega, der tager noget af fokuset fra Sturridge.

Jeg er lidt bekymret over, at vores scouting netværk så ofte udpeger disse etablerede Premier League spillere fra midterklubberne. Vi betaler fyrstelige summer for disse spillere. Senest ved købet af Lallana, Benteke og nu angiveligt Mané. Jeg havde meget gerne set os kigge mod andre ligaer, hvor jeg i den grad mener, at vi kan få mere for pengene, og hvor talentet ofte er større. Jeg havde håbet, at vi havde meldt os ind i kampen om Gaitan eller et kæmpe talent som Dembele, som vi dog meldte os interesseret i. Det er spillere som disse, der retfærdiggør en premium pris og som kan flytte holdet fremad. Se blog Martial's første sæson for vores konkurrenter.

Oomph242
Indlæg: 5696
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 26. jun, 2016 14:05

Robbie_God_Fowler skrev:
sirsvansealot skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Mane opfylder mange af de kriterier, som Klopp efterspørger hos sine offensive spillere. Han er hurtig, aggressiv med og uden bold og direkte i sit spil.

Jeg ser dog nogle klare svagheder hos Mane, der i mine øjne ikke retfærdiggør så stort et prisskilt. Selv i disse dage med vanvittig inflation i spillerpriser. Mane's boldkontrol er ikke specielt god. Dette resulterer i dårlige pasninger og mange unødige boldtab. Derudover virker Mane ikke specielt spilintelligent. Han træffer til tider underlige beslutninger i afgørende situationer. Dette er efter min mening også den afgørende forklaring på de ustabile præstationer. Fra de kampafgørende aktioner, til de hovedrystende og uforklarlige præstationer.

Jeg kan godt lide, at vi kigger efter en hurtig, aggressiv og målfarlig yderangriber. Men jeg havde gerne set, at vi søgte en spiller, der samtidig var mere spilintelligent. En type alla Marco Reus. Mane har nogle kvaliteter vi mangler, men jeg ser ham ikke som sikker starter. Skal vi vitterligt bruge 30 millioner pund på det?
Hvem er den type ala Reus? For Reus er meget, meget langt ude af vores rækkevidde. Helt konkret. Hvem til en pris omkring 30 mio pund kan vi hente, der har kvaliteter ala Reus?
Godt spørgsmål. Jeg ville rette blikket mod Lacazette. West Ham forsøger ihærdigt at hente ham, men Liverpool bør stadigvæk have en større tiltrækningskraft. Lacazette vil både kunne indgå i en startopstilling med Sturridge/Origi, men vil også kunne spille alene på toppen. Med Bentekes sandsynlige afgang, vil det være en ideel erstatning, da Lacazette som spillertype passer perfekt ind i Klopps system. Vi kan ikke stole på Sturridge fysik og i tilfældet Sturridge er ude, kan vi ikke forvente, at en 21 årig Origi kan bære ansvaret. Sturridge er samtidig bedst, når han har en angrebskollega, der tager noget af fokuset fra Sturridge.

Jeg er lidt bekymret over, at vores scouting netværk så ofte udpeger disse etablerede Premier League spillere fra midterklubberne. Vi betaler fyrstelige summer for disse spillere. Senest ved købet af Lallana, Benteke og nu angiveligt Mané. Jeg havde meget gerne set os kigge mod andre ligaer, hvor jeg i den grad mener, at vi kan få mere for pengene, og hvor talentet ofte er større. Jeg havde håbet, at vi havde meldt os ind i kampen om Gaitan eller et kæmpe talent som Dembele, som vi dog meldte os interesseret i. Det er spillere som disse, der retfærdiggør en premium pris og som kan flytte holdet fremad. Se blog Martial's første sæson for vores konkurrenter.
Jeg tror Lacazette ryger til PSG. Der har været flere rygter om en forhåndsaftale. Om vi har mere tiltrækningskraft end Westham, ved jeg sku efterhånden ikke. De har nyt stadion, udviser ambitioner og har London.

Selv er jeg også bekymret for, hvis Mane bliver sommerens store signing. Dyrt indkøbte spillere fra PL som Lallana, Benteke og Lovren har hverken givet os flere sejre, flere mål eller færre mål scoret mod os.
Dyre indkøb, der bare har gjort os status quo.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 26. jun, 2016 14:42

Lacazette er selvfølgelig interessant for flere større klubber. Og er vi i konkurrence med PSG bliver det svært. Men vi skal forsøge at hente toptalent, hvor der stadigvæk er udviklingspotentiale. Og her bør vi stadigvæk kunne være med, da vi modsat mange af de største klubber, kan garantere fast spilletid til stadigvæk attraktive lønninger.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 26. jun, 2016 15:09

Robbie_God_Fowler skrev:Lacazette er selvfølgelig interessant for flere større klubber. Og er vi i konkurrence med PSG bliver det svært. Men vi skal forsøge at hente toptalent, hvor der stadigvæk er udviklingspotentiale. Og her bør vi stadigvæk kunne være med, da vi modsat mange af de største klubber, kan garantere fast spilletid til stadigvæk attraktive lønninger.
Som i Mane?

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 26. jun, 2016 16:57

Mads T. skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Lacazette er selvfølgelig interessant for flere større klubber. Og er vi i konkurrence med PSG bliver det svært. Men vi skal forsøge at hente toptalent, hvor der stadigvæk er udviklingspotentiale. Og her bør vi stadigvæk kunne være med, da vi modsat mange af de største klubber, kan garantere fast spilletid til stadigvæk attraktive lønninger.
Som i Mane?
Nej.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » søndag, 26. jun, 2016 18:29

Der er ellers en del ligheder mellem Lacazette og Mane, selvom de ikke spiller samme plads. Mane anser jeg dog som værende en bedre spiller.

Besvar